Fórum - Téma


W124 - Baterie a pojisky


Fórum W124 W124 - Baterie a pojisky

Informace o modelu: Mercedes Benz W124



2014-04-15 08:54:48

Čau Medvěďáci.musím koupit baterku a nevím jakou. V autě byla 34Ah a musel jsem každý den nabijet .mám w124 300D.díky

Skyair  
Pavel
2014-04-15 09:09:36

mb124: Nejlépe použít vyhledávač:

http://www.varta-automoti...llineNo=106&modeltype=461

Originál byla do 300D montována 72 Ah.

http://wiki.mercedes-benz...index.php/W124-300D-Motor

2014-04-15 11:04:52

Díky za info

Skyair  
Pavel
2014-04-15 11:18:28

mb124: Není zač. Podle velikosti podložky pro baterii lze použít i větší baterie, ale baterie se volí v závislosti na výkon alternátoru .

Pokud dáš velkou baterii např 100Ah pak slabší alternátor ji nebude při krátkých cestách stíhat zcela nabíjet. Výrobce montoval alternátory 50-90A.

Řada informací je ke stažení v české publikaci "Jak na to" a ještě další manuály zde:

http://www.mercedesclub.c..._model=78&cb_ok=Filtrovat

2015-01-09 14:49:20

Žrút baterky .. čaute, nastal mi taký problém, že prídem k autu idem naštartovať a nová baterka vybitá, tak dám starú dokým sa nabije nová do rána vybitá aj stará baterka, tak som pokontroloval poistky. Cez poistku z označením 9 mi ide napätie pri nej je písané - palubná doska osvetlenie hodín atď. , takže som ju odpojil prídem ráno a baterka drží takže je to ňou , zistil som že na ňu je zapojené aj rádio, ktoré by malo byť podla návodu na poistky na poistke č.1 , tak som odpojil rádio ale odber išiel z tadiaľ stále . Viete mi povedať čo to môže byť ? čo môže mať taký odber aby do 14-18 hodín bola baterka vybitá ?

auto: w124 250D r.v.90

Skyair  
Pavel
2015-01-09 16:29:34

pltka: Podle pojistkového schéma má být i rádio normálně jištěno pojiskou č.9

V popisu na obrázku je vyjmenováno vše, co jde přes pojistku č.9

Na pojistce č.1 je rádio *) pouze když je ve zvláštní výbavě.

Pokud po vytažení pojistky č.9 k vybíjení nedochází a současně nejde rádio - tak je i rádio jištěno přes č.9

A jestli i při odpojení rádia je stále někde odběr, pak opravdu vše připojené na pojistku č.9 zkontrolovat, jestli tam není něco přibastleno navíc.

Standardní odběr u vypnutého, zamčeného automobilu by měl být do 0,10 Ampér.

  • Od kdy a nebo po jaké změně to vybíjení začalo? Pojistka č.9 je stále pod proudem i při vypnutí spínačky a vyjmutí klíčku?

2015-01-09 21:58:57

skyair: dobre zajtra to rádio vypojím a uvidíme, no začalo to po vianociach ale nič ma nenapada koli čomu by to mohlo nič som vten čas na ňom nerobil , a ano vypnutý motor kľúče von a stále to ide, keď odpojim baterku a pripájam znova konektor iskrí, keď dám poistku preč neiskrí

Skyair  
Pavel
2015-01-09 22:23:50

pltka: JJ, asi začít tím rádiem. A pak už jen zkouknout, co všechno je opravdu na tu 9ku připojené.

2015-01-10 12:26:00

skyair: no takže , ešte raz som premeral poistky podla návodu z Jak na to. Pri všetkých poistkách mi ampérmeter ukazuje 6,8,13,16 mA, skáče to . Po odpojení poistky 9 ukazuje 4mA. Lenže je to málo tak neviem či zle merám alebo čo :D.Po odpojení poistky C súčastne s 9 ukazuje 0. Na tom C je aj centrálne zamykanie s ktorým mám od minulého týždňa tiež problém. Cez dvere vodiča odomknem a zamknem len dvere vodiča . Keď z dnuky otvorím dvere spolusediaceho ,tak otvorí aj zadné dvere aj kufor. No a k poistke č.9 po odobratí rádia to isté, po odobratí svetla na čítanie to isté, autoamtickú anténu nemám,osvetlenie kosmetického zrkadal nemám, výstražné svetlá fungujú ako majú, k hodinám sa nedostanem ale fungujú normálne aj tikajú :D keď je poistka na mieste, ešte čo som neskúšal je svorka 6 diagnostického konektoru ale to neviem kde mám hladať

Skyair  
Pavel
2015-01-10 13:09:53

pltka: Pokud tam vůbec je diagnostický konektor, tak tam by neměl být žádný odběr. Diagnostický konektor je umístěn na pravé straně motorového prostoru u akumulátoru.

Zdá se, že problém bude v tom centrálu. Zkontroluj jak spíná kompresorek (čerpadlo), zda někde neutíká vzduch a proč to nefunguje.

2015-01-10 13:52:20

skyair: no takže bol som tam, čerpadlo som našiel. Ale keď sa zamknem v aute čudlíkom v dverách pri spolujazdcovi zamkne všetko aj dvere vodiča. Aj keď dvere spolujazdca otvorím tak otvorí všetky dvere aj dvere vodiča takže čerpadlo vyzerá byť v pohode. Problém bude asi dade v dverách vodiča , ktoré nedajú signál čerpadlu aby sa naštartovalo alebo čo. Napadá ťa dačo ?

Skyair  
Pavel
2015-01-10 14:55:22

pltka: Už taky fakt nevím. Zámek ve dveřích ovládá vzduch. Jestli to chodí zevnitř, mělo by to jít i zvenku. Posledních pár dotazů:

  • Centrální zamykání máš jen na klíček nebo i na dálku? (Pokud zamykáš jen klíčkem, pak může být nějaký problém v zámku řidiče.)
  • Dá se tlačítkem centrálu uvnitř auta vše uzamknout i odemknout?
  • Je rozdíl v odběru proudu, když je auto zamknuté nebo odemknuté?
  • A nesvítí ti náhodou světlo v zavřeném kufru? (porucha spínače v kufru)

2015-01-10 16:00:55

skyair: no tažke :D išiel som poobede k mechanikovi pár metrou od domu lebo som potreboval ísť nad jamu. cestou mi zaseklo stierač v strede okna :D vravím si super. Prídem tam porobím čo mám a šiel som ešte raz na poistky . Poprekrúcal som ich ako sa dalo a zrazu stierač ide a neuveritelné aj centrálne zamykanie dverí zo strany vodiča (len na kľúč) :D tak nechal som tam všetky poistky a zajtra uvidím či baterku vybije či nie :)

Skyair  
Pavel
2015-01-10 16:57:40

pltka: To auto si žije svým životem. Doporučuji očistit všechny kontakty na pojistkách. Za ty roky už tam může být i nějaká oxidace. No uvidíš. Pokud to nebude vybíjet baterku, tak vlastně ani nevíme proč.

baby  
Josef
2015-01-10 17:05:03

skyair: Je tam asi nějaký bludný proud ale najít ho

2015-03-25 20:46:55

ahoj , taky tam mám bludnej proud který vybíjí . Při vypnutým a zamčeným , odemčeným zavřeným autě odběr 0,188A Zkoušel jsem odpojovat všechny pojistky , odběr je konstantní . Mám centrál s dálkou .

Skyair  
Pavel
2015-03-25 21:24:02

karlos.1: Normální odběr v uzamčeném autě by se měl pohybovat 10 až 20 mA. Myslím, že už větší úsporu nenajdeš. Pokud tam máš rádio, tak jen na udržení paměti potřebuješ zhruba 10mA a další odběr může dělat alarm a zbytek elektronika vozidla, která je pod stálým napětím. Kdyby to bylo víc, - v řádu 100mA a více, tak by to mohly být krátké uhlíky alternátoru.

  • Tady více k problématice vybíjení.

http://www.mjauto.cz/html/vybijeni.html

2015-03-25 22:18:05

děkuji za tip ... prověřím to , jsem elektrikář , tak snad to najdu .


Odpovědět