Fórum - Téma


W115 - Dotazy


Fórum W114/115 W115 - Dotazy

Informace o modelu: Mercedes Benz W114/115


1  2  3  4

2016-02-26 20:59:29

doli: nakukal mi to třeba tento článek.

Co říkají o veteránech předpisy

Historickým vozidlem je vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla. V roce 2007 se jedná o vozidla z roku 1982 a starší.

Je třeba, aby vozidla byla uchována ve své podstatě a užívána ve stavu, v jakém je dodal výrobce veřejnosti, včetně dalšího vybavení a příslušenství, které bylo nabízeno výrobcem nebo prodáváno v době jeho výroby v prodejní síti.

Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikán í a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.

Já chci moje auto používat kdy chci a jak chci a dát si na něj co chci.

Jako příklad uvedu tmavé folie na okna kvůli malím dětem co mám. Pochybuji že mi to projde u příslušné testační komise.

Druhá věc,když mi u mého běžně používaného vozu odejde třeba převodovka a já budu potřebovat třeba měsíc, někam pravidelně jezdit.

Pochybuji že by prošlo i tohle. Třeba klidně do práce.

To je vše co jsem tím chtěl říct a jsou to moje důvody,proč nechci veteránské spz a radši zaplatím tu blbou EKO DAŇ.

Tedy pokud seženu někdy papíry a tu mou hromadu šrotu někdy rozhýbu

Doli  
Libor
2016-02-26 21:05:40

jetloš: Myslel jsem to tak, že nikde není napsané, že s veteránem nemůžeš vyjet kdy chceš a kam chceš - jak jsi to formuloval v původním příspěvku... Že ti na veteránu neschválí fólie na oknech je asi jasné, stejně jako se nepředpokládá každodenní ježdění do práce. Jinak žádné omezení jízd pro tyto vozidla neplatí.

baby  
Josef
2016-02-26 21:08:01

jetloš: máš to v předešlém odkaze a v tom odkaze je to červeně zvýrazněno

2016-02-27 12:52:52

Hoši, hoši, mícháte hrušky s jablky. Existují dvě varianty:

1. vozidlo nemá SPZ (RZ) a pokud splňuje podmínky histor. vozidla(HV), jezdí na zelených veteránských číslech (ozn.V)

2. vozidlo je v registru vozidel (má SPZ nebo RZ) a i přesto, že splňuje podmínky HV, NELZE ho přehlásit na zelená V- čísla. NELZE!!

Tudíž se provádí tzv. testace na historickou způsobilost, což znamená, že vozidlo jezdí na stávajících bílých značkách, ale v případě pov. ručení se platí 1/12, popř. je osvobozeno od eko poplatku v případě prodeje/nákupu. Dříve se tomu říkalo žlutý techničák (dnes má barvu bílou). Každý rok probíhá přetestování u komisaře = prodloužení testace. Jinak oproti vozidlu s V-značkama, pro něj platí vše stejné jako pro normální auta (STK, emise,..). Vozidlo lze běžně používat.

U V-čísel se STK ani emise neprovádí, jen roční přetestování. I s tímto vozidlem LZE BĚŽNĚ JEZDIT, žádná kniha jízd se již nevede.

Lukybond: Co jsem viděl na fotkách, tak ani jeden bod tohle konkrétní auto nesplňuje - sice má normální spz, ale je ve stavu, kdy tohle žádný testační komisař jako HV neschválí To nemluvím o bordelu v papírech... Pokud ano, zadělává si na solidní problém. Takže pokud to majitel myslí vážně, dočasná odhláška vozu(depozit), kompletní renovace, pak testace+znovu přihlášení.

2016-02-28 09:48:22

andréw115: díky za vysvětlení.

No a teď bych se vrátil rád zpět k našim zatím vrakům.Včera jsem chtěl uvést motor do chodu cca po 13 letech a zase se to úplně nepovedlo auto sice chytlo,ale běželo cca jen 3-4 sekundy a hned po ubrání plynu opět zhaslo.

Nejsem si jist správným nastavením.

Nenajde se tu někdo kdo to už dělal a nebo kdo tomu rozumí,nejsem automechanik a tak dle manuálu nastavuji motor i čerpadlo do základní polohy ale přesto se mu do chodu moc nechce.

co předcházelo:

vypuštění nádrže -nová nafta

výměna filtrů naftových (oba)

výměna oleje s filtrem

výměna čerpadla za funkční

nové vstřikovače

nové žhaviče

samozřejmě odvzdušnění palivové soustavy

na řemenici jsem nastavil motor na rysku(je tam jediná) předpokládám že je to značka kdy je první píst v kompresi

to stejné jsem udělal s čerpadlem nastavil jsem ho na rysku a namontoval zpět.

motor nestartuje tedy krom těch 3-4 sekund,pak už se mu zase nechtělo.

Nejsem si jist tím nastavením čerpadla na rysku v manuálu stojí že po nastavení na rysky při lehkém tlaku na unašeč čerpadla doleva naskočí unašeč zpět o dva zuby vlivem tlaku vačky čerpadla.

Výraz do leva je fajn ,ale když čučím na čerpadlo za předu ,nebo ze zadu tak je do leva vlastně do prava a naopak hrajou ty dva zuby v nastavení velkou roli??

2016-02-28 11:56:48

To, že máš řemenici na rysce ještě neznamená, že ho máš na 1. válci. Podívej se víkem ventilů, jestli jsou ventily na 1. válci ve střihu.

2016-02-28 22:59:37

andréw115: podívám,ale nemají být ve sřihu náhodou ventily na 4 válci? Teda tak to stojí v manuálu.?

Ten jak jsi mi poslal moc mi to pomohlo a moc za něj děkuji.Jen ta moje kraksna ne a ne se rozběhnout.Jestli vyjde čas,tak to zítra celé zase rozeberu a pokusím se to znova vše nastavit.

2016-02-29 10:17:03

Napsal jsem to blbě, myslel jsem 1. válec v kompresi, sorry. Jinak nevím, co by tam mohlo být za problém, když ten motor jednou naskočí, tak objede 4x zeměkouli... Co membrána v čerpadle, membránuje?

2016-02-29 19:17:13

andréw115: Tak dnes jsem se naštval a zase jsem to celé rozebral,ale pomohl mi tchán mechanik,tím že objevil na řemenici na klice místo jedné rysky ještě čísla.Umyl ji totiž benzínem .

Tím pádem mi bylo jasné,že máme vyhráno a že jsem to měl špatně nastavené.

Pokusím popsat jednodušeji montáž čerpadla než je v návodu.

Nastavit kliku na 45 stupňů první válec do komprese a čerpadlo nastavit na rysky a pootočit lehce do leva o dva zuby.

Potom vložit zpět na střed,aby šlo čerpadlo na šteftech eventuálně pootočit jak do leva, tak do prava,pro jemné seřizení.

No a je hotovo.Na potřetí startování se to rozběhlo takže šťastnej ja blecha.

Ps : rysky na vačce,ale nesedí ! Zřejmě je to tam na nastavení rozvodů (třetí foto)

2016-02-29 19:50:04

No jo, ty čísla na klice... mě to bylo hned divný

Jak je to s tou ryskou na vačce přesně netuším, ale zítra mám dopoledne volno a vedle v garáži obnažený motor, tak se tam zkusím podívat. Podle mě, by to mělo lícovat s řemenicí na klice

2016-02-29 20:20:57

andréw115: v pohodě už to vrčí a hrabat do toho nebudu.Maximálně to doladím na čerpadle ještě tím pootočením celého čerpadla.Nechal jsem to trošku ohřát a pak jsem to zhasnul a zkusil nastartovat znovu cca po minutě a napočítal jsem do tří v podstatě jsem ani nežhavil a motor nastartoval znovu.Takže si myslím že je to nastavené slušně.

2016-03-01 12:29:12

Takže je to tak - 0 na řemenici musí lícovat s 0 na vačce. Pokud máš pocit, že to běží ok, tak bych se do toho nerýpal. Jinak bych zkusil posunout řetěz u vačky o zub na řetěz. kole - povolíš matici na vačce, opatrně sundáš řetěz. kolo (je na klínku), pootočíš o zub a dáš zpět. Pokud by to opět nelícovalo, bude nejspíš vytahaný řetěz.

2016-03-02 11:25:33

andréw115: Tak to jsem nekontroloval jen jsem si to myslel.Šlo mi hlavně o nastavení čerpadla.Doufal jsem že rozvody budou ok.No mrknout na to můžu jsou to jen tři šrouby co drží dekl.

2016-03-02 21:22:52

Prosím nemá tu někdo ještě nějakou uživatelskou příručku nebo tak něco ? Dnes jsem na W115 sundával tapoše,abych se dostal na zalehlé zámky do dveří a promazal je,ale nemůžu přijít na to jak se sundává vnitřní klika dveří a to kolečko kterým se otevírají přední malá trojůhelníková okénka.Bál jsem se za to zabrat jenom přece už to má svoje roky a je to takové celé zkřehlé.Prosím poradíte někdo?Nerad bych to ulomil.

Skyair  
Pavel
2016-03-02 21:41:56

jetloš: Stáhni si manuál:

a od str. 212 najdeš vše ke dveřím. Máš německé auto, takže to bude chtít nějakého němčináře.

Jinak, jemně vyloupni ty černé plasty a dostaneš se na šrouby.

Uživatelská příručka sice na benzín, ale ostatní je stejné, je tady:

2016-03-03 10:01:52

skyair: Jj, kolečko má uvnitř šroubek, musíš opatrně vyloupnout tu krytku. Co se kliček stahování týče, ty jsou zajištěný těma barevnýma krytkama - "koženkovýma" Ta koženka je nalepená na tenkém ocel. plechu a ten tvoří pojistku. Takže tu krytku jen vytáheš, ale ne k sobě - kua jak to popsat... pro angličtinu je to termín slide move, česky mě v tuto chvíli nic nenapadá :)

Skyair  
Pavel
2016-03-03 11:57:58

andréw115: Říkejme tomu skluz tahem obr. 1

U kliček otvírání dveří obr. 2 vzít za kličku a pod ní vyloupnout plastovou misku. Výstupky na druhé straně plastu jsou na obrázku. Stáhnout plast z kličky. Pod ní je na chrom. rámečku šroub. Při sundavání obložení dveří nezapomenout odpojit ovládání zámku u kličky.

2016-03-03 12:06:53

skyair: V tom případě tah skluzem!!

Skyair  
Pavel
2016-03-03 12:22:15

andréw115: A nebo tak.

2016-03-03 12:36:36

Super pánové děkuji mnohokrát.Už je mi to jasné,takže vyloupnout prvně tu černou misku pod chromovou klikou,proto mi to nešlo.Já za ni tahal i s tím chromovým rámečkem který je uchycený šroubem.


Odpovědět

1  2  3  4