Fórum - Téma


W115 - Dotazy


Fórum W114/115 W115 - Dotazy

Informace o modelu: Mercedes Benz W114/115


1  2  3  4

2015-09-14 18:28:14

Zdravím

Jsem zde úplně nový člen.

Zdravím všechny vyznavače značky Mercedes a prosím všechny o pomoc a o jaký koliv názor.!

Jsem doposud Hondař,takže o mercedesech nevím nic.,když teda pominu že jsem chvíli vlastnil 190E 2,0

Jenže.

Již jako kluk jsem se zamiloval do w115 a teď mám příležitost si jej pořídit za rozumné peníze jde o naftový motor.Auto běželo teda naposled před rokem jinak postává cca 15-20 let po garážích a nejezdí se s ním.Co se týče koroze údajně je jí málo,avšak nějaká se najde.Chci se zeptat na co si dát pozor,pokud se rozhodnu jet vozidlo omrknout popřípadě koupit.K té korozi je údajně dírka u plynového pedálu.Na autě je nefunkční spojka údajně prošláplý spojkový váleček. Kapalinu ve spojce nikdo neměnil a zřejmě udělala svoji práci po těch letech.Vozidlo má doklady a pojistka se platí.

takže prosím o jakou koliv radu jako Mercedesů lajk na co dát hlavně pozor ať se nenapálím.

Díky předem za rady.

Skyair  
Pavel
2015-09-14 19:53:28

jetloš: Vítej v klubu. Na tvoji otázku - na co dát pozor - není u veterána jednoduchá odpověď. "Kraťasy či žraloci" už ve své době trpěly na korozi, takže pokud je tvůj vybraný minimálně prorezivělý, pak je to výhra. A jestli je v původním stavu, nenapadený "kutily", potom budeš mít renovaci o to snažší. Právě v této oblasti - především v karosářských opravách, se dá hodně pokazit. Obzvlášť kdysi, kdy se k opravám používal autogen. Předpokládám, že to chceš mít do budoucna jako ukázkový kousek.

Takže, především dokonale prohlédnout karosérii, jak a zda byly opravovány blatníky, spodky dveří, podlahy, podkolí atd. Nepíšeš o jakou dieselovou motorizaci jde (200D, 220D, 240 či 240/300D) ani ročník. Víceméně je to jedno, co a jak dál. Je to podle stavu daného motoru. Stejně tak převodovka a diferák. Pokud je auto pojízdné, slušně chytá - pak pro začátek stačí výměna všech olejových náplní.

To nejdůležitější je tvoje praktická zkušenost s opravami aut a pokud vlastníš, tak i vybavení dílny. To výrazně zlevní celou renovaci. I tak, než budeš mít v garáži vůz "jako nový", je to dlouhá cesta. Vše co se při takové renovaci ošidí se vymstí a bude tě mrzet.

Pro začátek je tady pár manuálů:

http://www.mercedesclub.c...manuals.php?ddlb_model=75

2015-09-14 20:49:32

skyair: díky za odpověď jedná se o klasický 2,0 D co jsem s pánem tak nějak mluvil tak to vypadá že to opravdu schnilé není a tchán je autoklempíř a vlastní autoservis.Já jsem u něho pracoval dříve jako autolakýrník,takže pokud by se nějaká ta dírka našla,tak by jsme si s tím poradili.Co se týče motoru tak jsem měl vždy pocit že přežije všechno. r.v je 73.No a pokud budu hledat korozi na která mista se mám soustředit nejvíce?Mám na mysli místa která jsou na první pohled skrytá a jejich oprava by znamenala například odstavení vozu na delší dobu nebo nedej bože hledání jiné karoserie nebo její části.

Skyair  
Pavel
2015-09-14 21:03:02

jetloš: Jako každé auto i Mercedes má skrytá místa. Například plechový nosník pod chladičem. Po odšroubování blatníků, koberců, obložení se taky něco objeví. Jak popisuješ vybavenost a zkušenosti, tak to budeš mít snadnější. Všechno odstrojit a začít.

Přeji ti hodně radosti s obnovou

2015-09-14 21:24:07

skyair: Díky přeji pěkný večer.

Ještě jednu otázku mám v jaké cenové relaci se tyto vozy dnes pohybují dejme tomu ve slušném stavu před renovací.

Je těžké to porovnat na netu tyto auta už nejsou a co sleduji Rakousko a Německo,tak se mi zdá,že jsou ceny víš než u nás,je fakt že jich tam ale k prodeji taky už moc není.

Skyair  
Pavel
2015-09-14 21:34:51

jetloš: Tady to moc nesleduji. Pěkný kousky zmizí a to ostatní nepojízdné zarůstá trávou.

A za hranicemi se občas i něco objeví:

http://www.ebay-kleinanze...d-boot/w115-strich/k0c210

2015-10-17 17:03:01

Ahoj, zdraví Rosta,

jen pár nfo o tomto voze - plechy jsou tu velmi silné (oproti novým vozům) a nedají se jen tak promáčknout.

Koroze se mi projevila na caa 30-ti letém voze _

  • zevnitř na hrncích předních světel
  • prostupovala zespodu předních blatníků nad koly (nejsou tam žádné ochrané plasty)
  • spodní torpéda zadních blatníků, jinak už nikde.

plechy se dají nastavit, jelikož jsou dosti silné céočkem, já jsem celkem s úspěchem použil laminovací soupravu.

Ze spodu vypadá vše ok, jelikož je to robusní stará poctivá práce, ale uvidím po rozebrání ve spojích.

Do prahů a sloupků jsem nalil (po ucpání odtokových kanálků) vyjetý motorový olej a jsou jak nové.

Motor je při dobrém zacházení téměř nezničitelný, v začátku jsem do něj nalil Metabond ( i do vrchního mazání čerpadla),

o převodovce jsem ani nevěděl, že ji tam mám. Pokud se k němu chováš, je to zkrátka bezproblémové auto.

Pokud je vše ok, od technické do technické budeš jen kontrolovat brzdové destičky.

Brzdová kapalina v tomto voze také ráda černá, jako-by se loupalo potrubí, nechám si je vyměnit za měděné, spojkový váleček pasuje z Avie.

Určitě bych tam nedával bio-naftu (čerpadlo).

Jinak jsem si koupil náhradní plechařinu, tak ti uvedu ještě ceny -

  • přední blatník levý 3.008,- kč
  • přední blatník pravý 4.348,- kč
  • oba prahy 2 ks á 1.198,- kč
  • zadní spodky (lemy) blatníků 2 ks á 1.773,- kč

Snad ti to trochu pomůže při rozhodování, je to luxusní pohodové svezení (sedačky jsou pružinové, takže lepší než dnešní molitan), ale motory 200D, 220D jsou na dnešní dravost v provozu trochu slabší, auto má perfektní zpětná zrcátka, dá se podle nich couvat s vozíkem na centimetry.

2015-10-19 21:07:21

ronin: díky za info. a odpověď,sice mi utekl vyhlédnutý kousek,ale číhám nadále zda se něco rozumného neobjeví.

2016-02-08 20:56:06

Opět zdravím,ale nyní už jako majitel Mercedesu objevil jsem jeden zubožený kousek v Rakousku bez dokladů.Co se týká plechařiny nevypadá to neopravitelně,ale podlaha a prahy jsou kaput . Prosím o radu kde nejlevněji koupím komplet prahy a podlahu.Nejaký odkaz,nebo radu co pro změnu nekupovat jelikož to nebude sedět. Děkuji mnohokrát.

Doli  
Libor
2016-02-08 21:45:48

jetloš: Musíš nejprve napsat na jaké auto

2016-02-10 20:39:54

doli:No řeším w115 uvítám veškeré rady kde co sehnat za rozumné peníze a v rozumné kvalitě

2016-02-15 20:59:20

Díky za odkaz na firmu autokšeft ,ale vypadá to že z karosařiny zrovna moc nemají.Nic méně co tak hledám všude možně zajímavé věci mají Poláci.

2016-02-20 18:48:26

Koupil jsem w115 ? .. Ahoj všem... Tak jsem si trošku udělal radost a pořídil w115 , finance nebyli moc velké takže nic moc.... , první věc o co bych poprosil , nežhaví mi , nemohu najít pojistku relé nic neporadil by někdo ?

Jinak abych pokračoval , jakožto vlastník piana... jsem byl na místě dost překvapen jak se vlastně asi žralok startuje ;)

Jinak k vozu mám originál původní tp česko-slovenský , v tp je psáno rok 1969 220D

Auto nemá ty malé sklíčka u zrcátek , zadní světla má profilované , motor má menší žhavice než co mám na pianu zcela jistě... Prosím o rady co s tím žhavení , na žhavicích není proud , a žhavice na palubovce se nerožhaví , přidám i fotky ) díky

2016-02-20 18:53:00

lukybond: Ahoj,ke zhavicce na 4. válci vede drát... Jde tam proud?

2016-02-20 19:05:57

Ahoj , né jsou spojeny kabely... není tam proud... proto jsem hledal pojistku ,ale nenašel

Skyair  
Pavel
2016-02-20 19:49:24

lukybond: Žhavení nemá žádnou pojistku, jde to přímo. U novějších žhavení ovládaných klíčkem je relé žhavení, jehož součástí je i jištění proti přetížení. Myslím, že ty tam máš pouze tuto cívku. (obr.1) Běž po kabelu od svíček až na cívku narazíš. Další možnost, proč žhavení nejde je buď kontakt tahacího spínače u volantu nebo přepálená spirála pod děrovaným krytem nedaleko od spínače. (obr.2) Na obr. 3 je tahací spínač žhavení a také startování.

2016-02-20 20:10:23

kabel vede hned od žhavic do kabelového izolovaného svazku , a nikde to krabička právě není , zapnu klíček... a poté táhlem bych měl zapnout žhavení ? a pak táhlem startuji... auto chytne i bez žhavení poměrně snadno. Takže v tom táhlu ,že by byl problém ? nebo v té kontrolní žhavici či co to je...

2016-02-20 20:12:57

lukybond: Rok 1969 by ale měl mít trojůhelníková skla u zrcátek .....

Není přepálený žhav. drát v kontrolce na palubce? Skyair mě předběhl.

Skyair  
Pavel
2016-02-20 20:19:35

lukybond: Postup startování je jak píšeš. Zapnout klíček, táhlo vytáhnout do první polohy a čekat až se spirála pod děrovaným krytem rožhaví. Praxe je taková, že při teplotách od 10C a výš stačí 10 vteřin, kolem nuly 20 vt. a při mínusových cca 30vt. Pak vytáhneš táhlo nadoraz a tím nastartuješ. Otočným knoflíkem vedle startování si můžeš zvýšit volnoběh.

Pokud se ti žhavička pod děrovaným krytem nerožhaví, tak je něco špatně. Nezbývá než měřit. To víš, už je to víc než 40 let, co jsme se v "kraťasích a žralocích" hrabali. Tuhle závadu jsem v té době nezažil. Pouze spálené žhavičky. Osobně jsem měl vždy MB v benzínu.

Skyair  
Pavel
2016-02-20 20:21:08

andréw115: Ano,r.v. 1969 má trojúhelníkové okénko u zrcátka.


Odpovědět

1  2  3  4