Fórum - Téma


Tmavé folie oken


Fórum Pokec všeobecný Tmavé folie oken



1  2  3

2012-01-10 11:28:56

Zdravím všechny chtěl bych se zeptat jak je to u vas v krajích s foliemi oken u nás na moravě už to neprojde STK i když je tam známý.Bracha byl minulý týden a musel to na místě sundat jinak by nedostal STK a to ještě přettím volal jinému známému na jinou stanici a to samé nad jinou věcí by se dalo přimhouřit oko ale u folii ne. Takže asi do dvou let nebudou skoro žadné folie.marťas

2012-01-10 12:12:32

To je nesmysl...

folie musi mit propustnost tusim 75% a to na prednim okne a oknech ridice a spolujezdce

jestli jsi nekdy zatmavenxy okna mel tak musis sam uznat ze z toho vidis hur

2012-01-10 12:21:34

mate o tom clanek v PORADNE ,je pravda ze za sera je z toho videt hur ......

E34
LUBOŠ (Luban)
2012-01-10 12:24:44

ano jestlize ma folie propustnost 70 -75 procent a ma atest tak ti stk nikdy nemuze nic rici ... nebavime se zde o foliich z aukra za 140 kc rule ...

2012-01-10 12:28:40

Mam folie i když me uplně ty tmavé a v noci a v dešti je to horší. jejich argumenty že při silniční kontrole policista nevidí na řidiče je blbost na, řidiče naklaďáku který sedí vysoko taky nevidí.

2012-01-10 12:31:45

a proc tam teda ty folie mas?????,ja aby na me nikdo nevidel

viki  
viktor
2012-01-10 12:35:05

já to daval ze dvou důvodů ve východních státech je opravdu lepší když ti do auta nevidí,nenahřívá se tak rychle vnitřek auta

E34
LUBOŠ (Luban)
2012-01-10 12:51:56

martas - mas atest? jestli ne tak tu neni o cem mluvit ... Jinak folie je taky dobra samozrejme ,ze kdyz to do tebe nekdo trosku bouchne a melo by se ti vysipat okno tak drzi pohromade , nektere zlodeje to taky odradi ale kdyz to bude fetka tak ta se tam bude chtit dostat za kazdou cenu a udela vice skody nez kdyby robyl jen okno ... taky je ted budu davat na V-cko ...

2012-01-10 12:59:22

Atest nic neznamená pokud propustnost bude nad zákonem stanovenou propustnost, stačí aby si to jednou změřily.

Kamarád teď musel v Olomouci před policajtama folie z předních oken sloupnout jinak by mu odstavily auto jako nespusobily k provozu, a eště dostal dvojku pokuty, a to se vyplatí .

Folie nemám, mám origo z víroby jemě zatmaveny okna do modra a to mi stačí. Ikdyž to má asi každá 124.

E34
LUBOŠ (Luban)
2012-01-10 13:26:57

TO kubass

ahoj nevím jake mas zkusenosti s foliema ale bavime se tady o stk ... ja mel foliie na kazdem aute ktere jsem mel a vzdy s atestem a danou propustnosti a nikdy jsem nemel problem jak na stk tak na silnici ... foliie s atestem nejsou zas tak draha zalezitost a je po problemech .

2012-01-10 13:30:00

STK postupují přesně dle tohoto stanoviska a věřte že vím o čem mluvím - máme to takto nařízeno.

Stanovisko MD k úpravám skel vozidel

Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:

Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.

Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).

Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.

Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx.

Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.

Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.

Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.

Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.

Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.

V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:

Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.

Seznam držitelů schválení pro provádění úprav zasklení vozidel bezpečnostními a ztemňovacími fóliemi a ztemňovacími skly

1. 3 M ČESKO s.r.o., Vyskočilova 1/1410, 140 00 Praha 4

č. schválení 2 546, č. j. 768/2005-152-SCH2, ze dne 12.04.2005,

fólie firmy 3M Center, USA

2. CEIBA s.r.o., Obchodní nám. 51/1, 143 00 Praha 4,

č. schválení 2 790, č. j. 117/2005-150-SCH2 ze dne 14.01.2005,

fólie firmy Johnson Window Film laminating & coating

č. schválení 2 960, č. j. 116/2005-150-SCH2 ze dne 14.01.2005,

fólie Suntek firmy COMMONWEALTH LAMINATING & COATING

3. QUO NEW s.r.o., Křižíkova 2158, 256 01 Benešov

č. schválení 2 195, č. j. 2199/2004-150-SCH2 ze dne 09.11.2004,

fólie firmy Film Technologies International Inc., USA

4. MIDDEX AGENCY s.r.o., Leopoldova 2041, 149 00 Praha 4

č. schválení 2 755, č. j. 2305/2005-150-SCH2 ze dne 24111 2004,

fólie firmy CP Films Solutia UK Ltd., GB

5. TRIESTE a.s., Svárov 323, 755 01 Vsetín

č. schválení 2 646, č. j. 668/2005-150-SCH2 ze dne 29.03.2005,

fólie firmy COMMONWEALTH LAMINATING & COATING, INC., USA

6. SAFEX s.r.o., Bělehradská 49/450, 120 00 Praha 2,

č. schválení 2319, č. j. 1067/03-150 ze dne 06.03. 2003,

fólie firmy Bekaert Speciality Film, LLC, USA;

č. schválení 3109, č.j. 3300/2006-150-SCH2-fólie firmy

Nexil Ltd Korejská republika;

č. schválení 3170, č.j. 3144/2007-150-SCH2-fólie firmy

Kay Premium Marking Film Ltd Velká Británie.

7. STEINBAUER a spol. s r.o., Sadská 12/678, 190 00 Praha 9

č. schválení 1 818, č. j. 1078/03-150 ze dne 06.03.2003,

fólie firmy MADICO Inc. USA

8. CARTINT, s.r.o., Vlčková 151, 763 19 Kašava,

č. schválení 2 915, č.j. 265/2004-150-SCH2, ze dne 17.02.2004

fólie firmy Denver Window Tint, Inc., USA

9. Bohdan PROCHÁZKA, Netlucká 409/19, 107 00 Praha 10-Dubeč

č. schválení 2 945, č.j. 495/2004-150-SCH2, ze dne 22.03.2004

fólie firmy CPFilms Inc., USA

10. RENOCAR, a.s., Podolí u Brna 371, 664 03 Podolí u Brna

č. schválení 3 044, č.j. 2173/2005-150-SCH2, ze dne 10.10.2005

fólie firmy MADICO Inc., USA

11. ASTES s.r.o., Holanská 1, 796 04 Prostějov,

č. schválení 2 734, č.j. 3915/02-150 ze dne 10.12.2002

tónování skel

12. Pavel JIRMÁSEK Hlinsko in Bohemia, Holetín 69, 539 71 Holetín

č. schválení 2 046, č.j. 30 185/01-152, ze dne 12.12.2001

  • tónování skel

13. RD Bohemia spol. s r.o., Plaská 27, 323 00 Plzeň,

č. schválení 2 889, č.j. 2949/03-150 ze dne 21.07.2003

tónování skel

14. SKLATONY s.r.o., Ohrozim 160, 798 03 Plumlov

č. schválení 2 576, č. j. 627/03-150 ze dne 10.02. 2003,

tónování skel

15. NORD-TRADING, s.r.o., Čapkova 14, 140 00 Praha 4-Michle,

č. schválení 814/I, č.j. 1185/2005-150-SCH2 ze dne 02.06.2005,

tónování skel

Seznam držitelů schválených reklamních samolepících fólií

1. SPANDEX SyndiCUT, s.r.o., Dopraváků 723, 184 00 Praha 8

Schválení č. 2 956, č.j. 1428/2005-150-SCH2 ze dne 29.06.2005,

fólie firmy ORAFOL Klebetechnik Gmbh, NSR

2. POSTER PRINT PRAHA, spol. s.r.o., Utěšilova 237 , 190 14 Praha 9

Schválení č. 2 940, č.j. 459/2004-150-SCH2 ze dne 17.03.2004,

fólie firmy POSTER PRINT PUBLI N.V., BELGIE

3. INFO MEDIA projekt, a.s., Konviktská 24, 110 00 Praha 1,

Schválení č. 2 920, č.j. 4263/03-150 ze dne 13.11.2003,

fólie firmy HEXIS a.s., FRANCIE

4. 3 M ČESKO, spol. s r.o., Vyskočilova 1/1410, 140 00 Praha 4

Schválení č. 2 827, č.j. 770/205-150-SCH2 ze dne 12.04.2005,

fólie firmy 3M Center, USA

5. MULTIEXPO, spol. s r.o., K Hrušovu 292/4, 102 23 Praha 10

Schválení č. 2 977, č.j. 1651/2004-150-SCH2 ze dne 06.08.2004,

fólie firmy AVERY Dennison Graphis Division, NIZOZEMÍ

6. MINORIS s.r.o., Ke Skalkám 3231/33, 106 00 Praha 10

Schválení č. 3 016, č.j. 896/2005-150-SCH2 ze dne 29.04.2005,

fólie firmy Shanghai Jutu digital technology Co., ČÍNA

7. ABSTRAKT s.r.o., Liliová 3, 301 55 Plzeň,

Schválení č. 3 048, č.j. 2315/2005-150-SCH2, ze dne 27.10.2005

fólie firmy NINGBO GRAGON INDUSTRY CO., ČÍNA

Seznam držitelů schválení oprav skel a bezpečnostního značení skel

1. Michal Roček – CZ (AAA-HERO), Slezská 8, 120 00 Praha 2,

Schválení č. 1 148, č.j. 1630/2005-150-SCH2, ze dne 21.07.2005,

bezpečnostní značení skel leptáním a pískováním.

2. N.E.T. Praha, spol. s r.o., Před Skalkami II/7, 106 00 Praha 10,

Schválení č. 3 059, č.j. 2631/2005-150-SCH2, ze dne 29.11.2005,

bezpečnostní značení skel leptáním a pískováním.

Schválení č. 2 150, č.j. 2205/2005-150-SCH2, ze dne 13.10.2005,

opravy čelních skel.

3. ORIGO-AUTOSKLO-SERVIS spol. s r.o., Dělnická 15, 434 01 Most-Velebudice

Schválení č. 1 810, č.j. 2467/2004-150-SCH2, ze dne 09.12.2004,

opravy zasklení vozidla.

4. CEBIA, spol. s r.o., TÜRKOVA 1001, 149 00 Praha 4,

Schválení č. 805, č.j. 1941/2005-150-SCH2, ze dne 07.09.2005,

bezpečnostní značení skel leptáním a pískováním (Informační systém OCIS)

5. Libor Jůza – J- Alarm, Pekárenská 8, 141 00 Praha 4,

Schválení č. 2 834, č.j. 2094/2006-150-SCH2, ze dne 21.07.2006,

bezpečnostní značení skel.

 Mess
Michal
2012-01-10 14:34:45

Konecne vim stoprocentne, proc mam na aute folie s 70% propustností.

Doli  
Libor
2012-01-10 15:00:25

Blueabyss: Myslím, že toto je vyčerpávající a víc není co dodat. Můžeš to prosímtě nakopírovat do shodného tématu na Poradně, nebo příp. můžu to tam nakopírovat já?

E34
LUBOŠ (Luban)
2012-01-10 15:05:28

Blueabyss: ma pravdu predsedo

2012-01-11 11:40:57

To je volovina. Pokud to máš udělaný profi a podle předpisu a přihlášený na MD, tak ti nemůže nikdo říct ani popel.

Od B sloupku dozadu můžeš mít libovolnou. Předmětem dohadu jsou přední. Tam podle vyhlášky může být 70% max. Jelikož okna z výroby mají 5% tak to znamená, že tam můžeš dát 75%ní folii maximálně.

Co se týká čelního skla, tak když to dělali mě, tak mi řikali, že na čelnim skle nesmí být folie žádná, a to ani čirá. Kromě pruhu v horní části, kterej nebrání ve výhledu.

Jinak co se týká výhledu ven, tak v podstatě ani neni poznat, že tam nějaká folie vůbec je. Ale to asi záleží jaká tam je. Mě stály baj voko asi 5000. Takže o tom to asi taky bude. Folie u pumpy, jsem viděl rolička za 167, kterou si někdo přilípne doma v garáži, asi na STK opravdu neprojde řek bych.

Doli  
Libor
2012-01-11 11:58:03

Není bohužel poznat, co je podle Tebe volovina. Když mě dělali před několika rokama v Olomouci boční skla a to až za řidičem až do zadu, včetně, dostal jsem k tomu certifikát a na každém okně byl štítek s atestem a osvědčením. Tak, že by to tam dávali jen tak sami sobě pro radost? Podle mě, na bočních oknech, která jsou samozřejmě také bezpečnostní(tříštivá) a musí splňovat normy pro použití v automobilovém průmyslu neplatí prohlášení, že tam může být nalepeno co kdo chce. Platí ale, že tam může být větší zatmavení, než na předních okýnkách.

2012-01-11 12:00:29

Ještě by mě zajímalo na jakém princypu funguje ten měřící přístroj polišu kterým měří propustnost skel,jestli nemá vliv slunečné počasí a nebo pod mrakem jak se to měří. Každopádně udajně jak je už vozidlo trochu zatmaveno (myslím tím boční skla) ,tak už nesmí příjít žádná folie.Marťas

2012-01-11 12:01:44

merici pristroj asi moc diskutovat nebude

2012-01-11 12:28:59

Ja vím že s polišema se moc nedá diskutovat,ale jak jsem viděl v televizi jak to měří tak otevře dveře a zevnitř přiloží přístroj a teď zaleží jaké je venku světlo.Zajímalo by mě jestli se to dá změřit např. v noci? Marťas

2012-01-11 12:37:07

http://www.atstelcom.cz/pdf/novinky/WTM.pdf


Odpovědět

1  2  3