Fórum - Téma


Sprinter - Zadní náprava a diferenciál


Fórum Sprinter Sprinter - Zadní náprava a diferenciál

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter


1  2

2011-07-26 09:17:51

Zdravím,

tak jsem se díval po nějakém tom sprinteru 316cdi maxi verze a nikde jsem nenašel, že by mělo uzávěrku diferenciálu.

Nevíte někdo jestli se vůbec do těch novějších modelů dávala ještě uzávěrka jako u těch starších?

Nebo tam prdli ASR a mají to jako uzávěrku? Pokuď tam dali jen to ASR, tak to kord u Sprintera uzávěrku moc nenahrazuje. V některých situacích kdy je třeba auto ve sněhu rozhoupat je ASR spíš na škodu.

Díky za info.

gut
2011-08-02 20:26:28

Ta uzávěrka tedy ASD je supr bez ní musím vozit vzadu celou zimu panely.Ale u toho nového prý uzávěrka není skoušel jsem lobovat když se kupoval .U staršího 413 CDI ji máme a je to jiný život než když se začnete v kopci zahrabávat a točit zadek do škarpy. Oprava u sprintera 413máme je ASR včera jsem s tím jel ale trvám na tom žena sněhu to funguje.

2011-08-02 21:32:13

Takže v těch starších sprinterech byla typická uzávěrka? Bylo mi řečeno, že lidi řikali uzávěrka, ale ve skutečnosti to bylo ASR. Že žádná plnohodnotná uzávěrka ve sprinterech nebyla. Jen to ASR.

Doli  
Libor
2011-08-02 22:42:35

Myslím, že máš pravdu Ty, seděl jsem v dooost sprinterech, sám mám pátého a vždy jen ASR. Klasická uzávěrka nikde

2011-08-03 07:03:19

To já taky seděl v hodně sprinterech a uzávěrka nikde. Ale občas někdo prohodil že tam má uzávěrku. Asi sme seděli vždy ve špatných autech Ale na druhou stranu, jednou sem si pročítal katalog MB Sprinter, byl to katalog asi z roku 2001 a tam psali, kromě chvály na motor, bezpečnost atd i to, že pro nejdelší verze je možnost na přání objednat i uzávěrku diferenciálu tak nevím

Doli  
Libor
2011-08-03 12:29:26

Až půjdu pro něco k Hoškovi, tak se zeptám, škoda, že jsem si nevzpomněl včera, když jsem tam byl

2011-10-14 19:34:09

Koupil jsem kraťase 216 r.v.2002 6sedadel.Má vypínač ASR a zapínání uzávěrky diferenciálu.

Doli  
Libor
2011-10-15 17:23:02

Vidíš a pak že nerostou...

2011-11-01 18:21:35

No tak aspoň vim co tam všechno nemam

2012-02-02 16:17:50

Ahoj,

mám sprintera 310d r.v. 1997, k diferáku vede kabel nebo lanko nevíte někdo k čemu tam je?

gut
2012-02-02 20:45:44

odvzdušnění difa.

2012-07-31 18:28:19

Mám sprinter 313 cdi 2001 a taky má uzávěrku diferenciálu a vypínač ASR.

2012-08-28 21:05:41

Zdravím vespolek pánové,jsem tu nově a čerstvým majitelem postaršího sprintera 212D,jakože nevim nic a je to první méďa,seznamuju se s nim. Mám uzavěrku difu,ale neumim ji budto zapnout nebo nejde. Čili dovolil bych si otázat se jak se zapíná.Pochopil jsem správně že by se v poloze klíčku "2"(zaplý kontrolky) mněl zapnout vypínač uzávěrky,mněla by se rozsvítit kontrolka a pak teprve nastartovat a jet s uzávěrkou? Nějak mi prostě vůbec nesvítí ta kotrolka a to vubec nikdy a uzávěrka teda zřejmně neuzavírá.

A mam v busiku nezávislé Webasto a neumim ho taky rozparádit,neb nevim jak se ovládá,zatim jsem jen zjistil že mám pod sedačkou druhou baterku zřejmně kulivá topení?

Děkuju za podnětnou radu. M.K.

2012-08-29 20:03:44

S diferenciálem je to asi tak: je nutné ho zapínat při pomalé jízdě (do 30kmh, jinak se sám deaktivuje) a až se rozsvítí obě kontrolky, tak je zamknut. totéž při odpojování. V základu byly ve sprinterech pouze přídavná topení, čili je nutné mít nastartovaný motor, aby běželo.

Doli  
Libor
2012-08-29 20:50:58

Pokud je na autě druhá baterka, je to asi nezávislé topení, které musí jít zapnout nezávisle na chodu motoru. Mívá svůj ovládací panýlek. Příhřev motoru, který se montoval standartně do některých řad aut s motory CDI zapnout samostatně bez motoru nejde.

2013-01-03 20:55:59

Zdravím všechny,

poněvadž jsem na muj dotaz před pár měsíci nedostal nejenom kloudnou ale nýbrž žádnou odpověd a dozvěděl jsem se velký H....,tak teda moje poznatky ohledně uzávěrky difu,páč by se mohly někomu hodit.

Jedná se o uzávěrku u Sprintera 212D,98. Z pro mně záhadných důvodů je ovládání elektro-podltakovo-hydraulický. Čili po zmáčknutí vypínače na palubce spustí elektomagnetickej ventil podtlak z motoru do výměníku kde se podtlak přemění skrzevá membránu na tlak na kapalinu brzdovou a ta potom zatlačí na váleček na difu a tim se zatlačí kolík do difu a ten je zaaretovanej.

První věc,tim že je potřeba podtlak je jasný že musí běžet motor aby se něco dělo. Následně zmáčknutím vypínače se má něco stát. To že se něco stalo-že je zaaretovaná uzávěrka značí oranžová kontrolka v budíkách.

Zásadní poznatek je že to že sem to zapnul a čekám co na to kontrolka a hle VONA NIC! Je zapotřebí zásadní věc POPOJET a to i několik metrů,nejlépe s kolama v plným rejdu aby došlo k rozdílným otáčkám kol a došlo k aretaci v difu,stejně tak po vypnutí. Samože za předpokladu že je vše funkční. Píšu to proto že se mi několikrát stalo že jsem zapnul a vono nic,popojel kousek,zas nic a až když jsem popojel víc a stočil kola tak se zapla,čili ačkoliv jsem mněl uzávěrku po rozborce obával jsem se nejhoršího-že je něco v háji v difu.

Oprava- v mým případě prostě nešla už po koupi evidentně dlouhodobým nepoužíváním v minulosti.

Od předku teda,zhruba pod řidičem vespod auta je černá koule plastová-výměník podtlak-tlak,do něj vede shora brzdová kapalina přímo z nádobky brzd a hadička s podtlakem z motoru,hned vedle visí elektromagnetickej ventil co ten podtlak spuští.Dozadu k difu vede trubka-hadice s kapalinou do vypínacího válečku na difu,tamtéž vede drát na čidlo na konci válečku,toto čidlo spouští kontrolku na palubce že je uzávěrka aktivní potom dojde k jejímu zaaretování.

Čili rozborka válečku se neobejde bez utržení zarezlých šroubů(4ks),pro demontáž bylo nutné povolit a odehnout stabilizátor,odpojit hadici s kapalinou a dráty k senzoru,váleček demontovat ven komplet. V svěráku celé rozebrat. Obával jsem se nejhoršího-objednávky nových střev. Mněl jsem štěstí. váleček byl po letech plný bordelu a sraček. Ovšem stačilo vše řádně vyčistit,gumička přežila bez ůhony,překvapily nás dvě silné pružiny,obávali jsme se že je síla kapaliny vyvolaná pouhým podtlakem nedokáže přetlačit,leč funguje to. Opět složit a hurá zpátky namontovat na dif.

Řádně,opakuji řádně odvzdušnit a to opakovaně. Tak že je třeba na zvedáku nastartovat a opakovaně zapínat uzávěrku nebo použít bez nastartování vakuovou odsavačku(možno i erekční) a hotovo. Nezapomenout že je třeba točit kolem když jsou ve vzduchu,jinak se prostě nezaaretuje a teda kontrolka se nerozsvítí ani za zlatý prase.

Snad jsem na nic nezapomněl. Vyzkoušel jsem,je to skvělá věc,vyjel jsem tam kam jsem na trávě ani nedoufal.

Ovšem je třeba nezapomenout že i s uzávěrkou je třeba mýti jaksi naloženou vzadu nejlépe paletu dlažby,s prázdým spriňtou nepomuže ani uzávěrka. Práci čest.

2013-01-03 21:01:33

Jo kontrolku mám jen jednu,oranžovou v přístrojovce,nic víc,pak jen spínač pod rádiem.

A topení,samože nezávislé,origo Eberspacher pro sprintera od novoty,na origo místě pod autem nalevo vespod v nerezovém kastliku,už topí,rovněž zjevně nefunkční z duvodu dlouhodobého nepoužívání.

2014-02-23 19:45:53

Zdravým chcem vás poprosiť o radu potrebujem vymeniť zadnu napravu diferencial a neviem ake cislo pomer kolecok.mam motor 95kw 6kvalt automat.kupil som ho od policie mali tam predtym motor 80ps a potom ho vymenili za 130ps a chcem vymenit zadnu napravu kvoli tomu ze ked pojdem 130 tak motor bude tocit malo.teras idem 140km/h a motor 4000rpm to nieje dobre proste potrebujem diferak iny mam sprinter bus kratky 8miest ,dakujem vam

2014-02-23 21:01:21

nokiankubik: JA ti do toho nechci kecat ale znam pribeh o Vitu 109 kde si pan dal jiny diferencial a auto nejelo a nesly ani prenastavit RJ

takze si nejdriv zjsti moznosti

2014-02-24 06:15:06

ahoj ja si myslim ze to pojde vyment len potrebujem spravne cislo lebo predtym tam bol slabsi motor 308cdi a dali tam 313cdi a natom difaraku

to ide do vysokych otaciek proste velky motor maly diferak sa ukruti :) ja len chcemm aby otacky motora pri 120km/h boli aspon 2500rpm 2000rpm

nevozim tam nic len motorky prevazem .dakujem


Odpovědět

1  2