Fórum - Téma


Sprinter - vs. Vito


Fórum Sprinter Sprinter - vs. Vito

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter


1  2  3

2011-07-22 12:38:13

Přeji den dobrý,

vlastním dva mercedesy, Vito a Sprintera. V dohledné době mám v plánu koupit dalšího sprintera.

Potřebuji poradit jaký model bych si měl vybrat.

Pokuď bych se přiklonil ke Sprinterovi s datem výroby do roku 2004, vybral bych si maxi verzi 316CDI.

Pokuď bych si vybral ty novější od roku 2005, tak to nejdelší s motorem 315 nebo 318 CDI.

Zatím to vypadá na tu 316 CDi, protože měl jsem tu příležitost jezdit dva roky s novou 315CDI a za tu dobu mi stačila několikrát zamrznout nafta, motor asi stokrát v nouzovém režimu a přední náprava byla po čase v takovým stavu, že by byla lepší ze žebřináku. A to jsem jezdil především po dálnici a dobrých cestách. Žádnej magor styl a stejně v nápravě bouchalo tak, že pustit na chvíli volant by bylo větší dobrodružství než skok ze skály na letním táboře.

Jinak jízdný vlastnosti výborný, prostoru víc než dost a výkon motoru taky skvělej.

Starší modely jsou však méně poruchové a výkon taky dostatečnej.

Budu rád za každý názor, ke kterému modelu by jste se raději přiklonili Vy.?

Díky.

2011-07-22 14:01:19

U nas ve firme mame 2 Sprintery... 2006 a 2011

2011 se mi libi uz ma kontrolku na DPF filtr

2006 je pohodlnejsi

Pravda je ze jsme meli problem s pourchovosti a ten jsme vyresil pote co mi zacal v Bohemii servisovat MB muj kamarad

2011-07-22 14:18:10

pravdou je, že ta 315 cdi měla fakt dobrej podvozek. Na to, že to byl dlouhej rozvor se skříňovou nástavbou, tak to sedělo v zatáčkách líp než starší furgon. Posilovač řízení taky úplně někde jinde.

Ale ta poruchovost u těch nových modelů mě docela zaráží. Kdo v okolí má novýho sprintera každej na něj nadává. Podle jejich vyprávění je horší dodávka už snad jenom Crafter.

Na tom mojem 313cdi žádná větší porucha nebyla akorát utíkala chladící kapalina z klimatizace, kterou tam navíc dávali dodatečně a musel sem měnit zkřívaný kotouče na obouch nápravách.

Všechno má svý pro a proti. Hlavně podle mýho názoru těm starším sprinterům chybí šestka, jinak podle mě lepší auto než ty nový vyráběný někde ve Španělsku.

Doli  
Libor
2011-07-22 15:02:35

Sprinterů jsem měl už pět. Pokud můžu porovnávat, tak nová 315 mimo už citovaného velkého prostoru jak pro řidiče, tak vzadu a asi trošičku hezčího a modernějšího interieru nemá na Tebou uváděnou 316 CDI žádnou šanci. 316 je tahoun a držák, na kterého nedám dopustit(momentálně jednoho máme a zbavovat se ho určitě nemíním, troufnu si říct, že bych ho asi nevyměnil ani za novou 315). 315ka nejela špatně, ale pětiválec ve starší 316 netrumfne v ničem. S 318kou jsem se nikdy nesvezl, takže nemůžu posoudit. 313ka byla taky bezproblému, jen samozřejmě proti 316ce menší výkon. Co mě opravdu zarazilo u 315, byla jak př. náprava po asi už 80ti tisících (katastrofa), tak třeba prodejcem neuznaná reklamovaná výrobní vada zámku řízení, která se projevovala u hodně těchto aut. Jinak si motor taky vzal dost oleje, což u 316ky neznám, dolívám mezi výměnama max 0,5 l. Vím, že vývoj a pokrok jde pořád dopředu, ale v tomto případě pro mě zůstala 316ka nepřekonaná

2011-07-22 15:19:05

souhlasím s tebou.

Mám v tý 313 střední rozvor takže motor je na tenhle model tak akorát, ale potřebuju maxi verzi a tam bych chtěl rozhodně 316cdi. Ikdyž auto nepotřebuju na závodění, mam rád pocit jistoty, že když potřebuju předjet kamion tak mam dostatečnej výkon na to ho rychle předjet a ne jako u Vita, které než se rozhoupe tak to trvá půl minuty.

Co se týče té 315 CDI tak u té mě ta přední náprava hodně zarazila. Vývoj aut by měl jít dopředu a né opačně jak se stalo u novýho modelu.

Asi chtěli co nejdřív vyrukovat s novinkou a bohužel to zákazníci odnesli špatnou kvalitou těchto aut. Nebo nevim proč se mercedes v posledních pár letech tak zhoršil.

O servisu ani nemluvě. Co de, dělam mimo mercedes servis.

A rozhodně když si budu pořizovat tak dlouhý auto ještě k tomu s náhodem na zadek, tak po zkušenosti s řízením třech odlišných typů sprinteru bych tam chtěl uzávěrku diferenciálu, kterou ani nevim jestli ten novej model má. ASR na jízdu po Božím Daru určitě nestačí jak jsme zjistil.

2011-07-22 15:45:14

My jsme meli opacny problem... olej neustale pribyval...

Doli  
Libor
2011-07-22 16:20:24

Jj. Vito máme taky, prvně jsem měl nové - 108ku, teď jeté, z Německa 111ku, prázdný auto jakž takž, plný už je horší. Můj sen je V6 - třílitr. Ale to ještě budu muset pár km najet, než na něho zbude...

Doli  
Libor
2011-07-22 16:23:00

to enougher - tekla tam nafta? Jinak dík za balíček, stahovačka včera přišla, dneska to tam jdu namontovat. Jen jsem nenašel v balíku fakturku, je možné, že tam nebyla?

2011-07-22 17:27:52

jak přibýval olej?

2011-07-22 17:33:06

Já mam Vito 110 turbodiesel. Líný to je prázdný natož naložený, ale na to, že je to rok výroby 1998 tak ani špetka rezu. Je garážovaný a na zimní provoz mám felici takže to je tim, jinak ostatní Vita na korozi trpěli. Nevim jak je to u těch novějších, který by měli mít pozink.

Jinak jsem měl vyhlídlý pěkný Vito rok výroby 2007 najeto asi něco málo přes sto tisíc kiláku 115cdi, ale nakonec z toho sešlo. Kámoš si koupil úplně nový a za týden to bylo v servisu s podělanou odpruženou zadní nápravou.

Ale na Sprintera nedam dopustit, ještě mě nikdy nikde nenechal. Akorát sem musel nechat vyměnit ovladače na stěrače a světla.

A co ta 316CDI? To musí bejt znatelnej rozdíl ve výkonu když do něj přesedne z 313CDI ne?

Doli  
Libor
2011-07-22 21:14:57

No rozdíl to samozřejmě je. Pětiválec se jen převaluje, letí jak vítr. První Vito, co jsem měl byla 108 Cdi, myslím 2003, ale už nevím jistě, když jsem ho asi po 5 letech prodával, bylo shnilý na maděru. Tu 111ku, co máme teď, jsem snad vychytal, měla nějaký flíčky, ale spodek uplně čistej. Mělo málo najetý, bylo od německý armády, tak nebyl předpoklad stáčení km. Sprinťocha jsme zase kupovali od prodejce MB v německu, takže podobně.

2011-07-22 21:26:03

já sem nechal na Vitu stříknout podvozek proti korozi, všechny dutiny i podběhy a zatim ok.

Kdybych nepotřeboval něco většího, tak bych šel do toho novějšího Vita s tim nejdelším rozvorem a každopádně 115CDI. 109cdi to podle mě jet nemůže, 111 už je svižnější, ale ta 115 už musí jet. 120CDI je už moc.

Ale vždycky sem spíš tíhnul ke sprinterům. Chtěl jsem si na tu 313 co mam teď koupit elektrony, v mercedesu řikali, že to nejde, že by to na ty kola bylo moc velký zatížený. Nevim už co to tenkrát bylo za kutila a hlavně proč sem mu věřil. A teď už se mi do toho moc nechce je kupovat. Možná na toho nejdelšího, jestli nějakýho seženu.

Když už se o tom bavíme, máš nějakej typ, kde by se dal sehnat spolehlivej, nebouranej sprinter s nepřetočeným tachometrem atd? prostě poctivej kauf? Ikdyž v dnešní době by to auto musel prodávat asi nákej papež aby to tak bylo. Ale snad to neni tak hrozný a poctivý prodejci ještě nevymřeli.

Jinak se chci ještě zeptat v jakým časovým intervalu dotahuješ ruční brzdu? Já jí musim dotáhnout vždycky tak jednou za půl roku, jinak to brzdí na prd.

Doli  
Libor
2011-07-23 07:42:46

Elektrony na dodávky se běžně vyrábí, musí být zátěžové a mít příslušné označení. Dají se obyčejně za dobrý peníze koupit na Aukru. Na Sprintera jsem kupoval 16ky - fungl nové s novýma gumama Nokian. Borec je prodával od koruny, tak jsem po nich šel a nakonec jsem je koupil něco přez patnáct tisíc, což za nový byla super cena. Elektrony značkové OZ, jen jsem dokoupil středové hvězdičky. Na Vito jsem kupoval jeté, ráfky jako nové - z Viana originál - na gumách jezdím od jara a vypadá to, že budu ještě příští rok. Co se týká nákupu auta, tak Ti asi moc nepomůžu, vždycky to byla náhoda. Sehnat auto se slušnýma, ale nestočenýma Km je opravdu problém. Jen pro zasmání - když jsem sháněl to poslední Vito - narazil jsem na svoje první Vito v několika inzerátech. Když jsem ho prodával, mělo poctivých asi 390tisíc km. V prvním inz. mělo 25O a v dalším necelých dvěstě tisíc. Těžko říct, kdo si tohle může dovolit, na autě je to obyčejně dost poznat. Ruční brzdu dotahuju asi jednou ročně, ale je potřeba taky občas doštelovat šroub rozpínací excentr brzdových čelistí. Taky často mažeme mechanismus pod autem, po několika měsících se vždycky začne páka ruč. brzdy hůř vracet. Tohle mě dělalo na všech(mimo 315ky) sprinterech.

2011-07-23 10:37:04

Tak to bylo stočený teda o dost. Já chci rozhodně předtim než to auto koupim, zajet ke známýmu do servisu ať se na to podívá. Výrobní čísla, jestli nebylo bouraný, jestli nemá motor načtenou nějakou chybu atd. atd. Mam jeden typ na modrýho maxi sprintera 316cdi rok výroby asi 2004 nebo 2005 to už nevim. Najeto asi 400 000km garážovanej. A má docela i dobrou výbavu. ABS, ESP, ASR, pak ten system co drží auto při rozjezdu do kopce, 2 airbagy, odpruženou sedačku atd.

Dal by k tomu i zimní kola a na fotkách vypadá pěkně. Přines mi to příbuznej tak tam asi zavolam kolik by za to chtěl. Je to nějakej soukromník. Ikdyž sem přemejšlel o Sprinteru na tuplákách, ale na tu tonáž co vozim mi stačí nakonec i 3,5 tuna.

Ten tvůj sprinter je jakej rok výroby? Má bufíka? Ta moje 313 ho má , ale nevim jak ty novější. Je to dobrá věc, že se ti v zimě motor rychlejš ohřeje. Třeba ty nejnovější Sprintery nemaj ani ukazatele teploty takže nevíš na kolik je motor ohřátej, tak nevim jestli ty faceliftovaný sprinteři ho pořád měli nebo už ne.

Doli  
Libor
2011-07-23 20:36:29

Sprinter i Vito, co teď máme je obojí 2004. Když jsme je kupovali, každé odjinud, měly obě auta něco přes 160tisic km. Vzhledem k původu a stavu jsem těm km věřil a ověřoval jsem si to i na diagnostice a sedělo to(i když vím že i řídící jednotka se dá oblafnout, ale není to tak jednoduchý). Mimo brzdového asistenta pro rozjíždění v kopci mám stejnou výbavu(u Spr.). Bufika jsem měl na 313 a na starým vitu, na 316 není. Přídavné horkovzdušné topení dovnitř jsem domontovával sám.

2011-07-23 20:47:20

takže u 316 se bufíky nedávali?

Když to prodává přímo původní majitel tak to s těma kilometrama neni snad tak hrozný jako když to prodává nějakej bazar a chce na tom co nejvíc vyvařit. Můj názor. Ale je jasný, že i původní majitel když má známý a možnosti, tak to přetočí. Ale někdo ani neví, že to přetočit de a ani se tam nepokouší do toho hrabat když tomu nerozumí.

O tom sprinteru jak sem psal, tak má prý plnou výbavu, tempovat, ebv apod.. Tak nevim kolik si za něj řekne. Takovej luxus zase nepotřebuju. Vito nemá ani ABS, je to jenom základ a taky sem si zvyk.

Hlavně, že to nemá v automatu. Ten Sprintschift nebo jak se to menuje, tomu moc nevěřim.

Ale ten bufík je dobrá věc.

Doli  
Libor
2011-07-23 20:56:47

S tím bufikem, to zoodpovědně nevím, ale na žádné 316ce ve keré jsem seděl nebyl. Bylo by to ale logické, je to pětiválec a všechny, co já vím, topily bezproblému i v mrazech. U čtyřválců CDI první generace jsem si bez bufika pořádně nezatopil ani u Vita, ani u Sprintera.

2011-07-23 21:16:09

je to možný, že v 316 už nebyl potřeba.

Když si měl cdi první i druhý generace, nemyslim tim ty motory v těch nejnovějších sprinterech, byl nějakej znatelnej rozdíl mezi třeba 316 vyrobenou v roce 2000 a 316 s rokem výroby 2004?

Doli  
Libor
2011-07-23 21:37:15

Rozdíl je mezi 316 turbodieselem, který myslím kole roku 2000 končil a 316 CDI. A to jak konstrukčně, tak výkonově atd. Pokud myslíš 2000 CDI a 2004 taky CDI, tak tam bych rozdíl neviděl.

2011-07-23 21:48:26

jj myslel sem už ty CDIčka.

Já jednu dobu přemejšlel nechat si zvýšit výkon jak u Vita tak i u Sprintera, ale je to už dávno a ta firma co se na to specializuje mi řekla, že u jednoho to nejde už nevim u jakýho, ale asi u Vita ten nemá palubní počítač.

Dneska sem zrovna koukal u sprintera, že budu muset na výměnu oleje ten assyst už ukazuje klíč a asi 500 kiláků do výměny. Nechce se mi s tim jezdit do mercedesu, ale ikdo jinej mi to v počítači nevynuluje.

minulej tejden sme s klukama řešili proč ty starší dlouhý spriteři nemají ty první boční poziční světla na obou stranách na stejným místě. Podle mě je to tim, že na jedný straně je nádrž a na druhý boční dveře, ale ty nový už to prej mají na obouch stranách stejně. Nevíš proč to u těch starších je tak roztahaný? Mam pravdu nebo ne?


Odpovědět

1  2  3