Fórum - Téma


Sprinter - Spojka


Fórum Sprinter Sprinter - Spojka

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter


1  2  3  4

2013-05-16 13:48:01

netas: hlavně se pozorně podívej jak vypada gufero ve předu, ja ho vidim aniž bych musel něco sundávat. Je jakoby za klínakem... a kromě vany a bloku nic ve předu není, co by mohlo chcát..takže to bude určo to gufero..

a to že točí je jedině super, to je dobrý zpráva..

hlavně zjistit příčinu uniku oleje...

2013-05-16 15:04:03

Příčinou úniku oleje vepředu je zřejmě ložisko v ..... na gufero sice nevidim, ale po sundání řemenu se dá uplně klidně zaklepat řemenicí od kliky takze ted jeste vymyslet jakej levl náročnosti je výměna ložiska...... tak kluci, zkušenosti?

Doli  
Libor
2013-05-16 15:55:25

netas: Vepředu ale není žádné ložisko (když tedy nepočítám šálky na klice). Uvolnila se Ti řemenice a následkem toho se vydřela na drážkách, pokud není poškozená klikovka bude stačit asi gufero a řemenice. Řemenici mám určitě dobrou použitou.

2013-05-16 16:42:24

Netas dej dolu olejovou vanu a zkontroluj škody, můžeš sundat i víko ventilů.. pak dej vědět

2013-05-16 20:19:11

Medvědice má pravdu

2013-05-16 21:05:53

Mno budu to muset udělat, nicméně na servis nepřebejvaj a sám se s tím asi budu mlátit hodně dlouho..... odpo se tady stavoval mechanik a bylo mi řečeno at si seženu radši jinej motor, že to bude jednodušší,rychlejší i levnější, tak nevim..... sotva se dodelala generálka motoru na 308 tak se zesere toto..... asi to s celou dopravou brzo zabalim a pujdu někam do kolbenky.....

a propo však v tom guferu jesli nekecam je ložisko, ne? fakt se v těch dílech neorientuju ..... nejsem automekánik..... provedu údržbu a drobné výměny dílů, motory sem zvládal po feldu .... vlastne ani ta 308 nebyla tak hrozná... ale tohle je horor lvl 20.... :///

Doli  
Libor
2013-05-16 21:16:51

netas: Psal jsem ti, že tam žádné ložisko není. Sundej řemenici a podívej se, jak to tam vypadá. Řemenice je dvojdílná a má v sobě zalitou pryžovou vložku, někdy se stane, že je vada jen v té sežrané pryžové vložce.

Podle toho jak jsi to popisoval, tak bych následně sundal převodovku, dostaneš se pohodlně ke spojce a je to značně jednodušší, než vyndávat motor. Vanu a víko ventilů bych sundával až v dalším kole, pokud to bude potřeba.

2013-05-16 21:24:04

Doli: takže celé se to motá v pryži? já nevím, ale ta spojka mi byla odůvodněna tím, že se tam dostal olej z motoru a začala klouzat, proto nešlo řadit.....Takže problém je nejspíš v motoru .....

Doli  
Libor
2013-05-16 21:28:17

netas: Ale nic se nemotá v pryži řemenice je nasazená na klikovce a ta se točí v kluzných ložiscích. Kdyby tekl olej do spojky, klouzala by, ale řadilo by to úplně normálně

2013-05-16 22:07:21

On to ale myslí tak, mu řadit na šaltru šlo, ale spojka to nebrala, takže to by sedělo na olej ve spojce...

2013-05-18 10:53:43

Jo jo řadit šlo, ale spojka nebrala.......

2013-05-18 10:57:33

Tak je to jasný, převodovka dolu. Hádám na to gufero a ložisko, resp. pouzdro. Bohudík je to dobrá rychlá práce. Asi to bude v háji i vpředu. Dej pak vědět

2013-05-18 11:18:42

No čekám na dílnu, ta bude do měsíce, něco se tam zadrhlo, takže měsíc holt nebude jezdit no :(. ..... naštěstí jsou před barákem ještě 2 friga....

2013-05-18 11:21:13

Hele sháním nějakou starší 4paletu, ale jen Sprintera, kdybys věděl, dej mi vědět 777717194. Může být i Frigo

2013-05-20 01:24:18

Zatím se toho zbavovat nechci...... mám pak jen 3 a 6ti palety......

ani nevím co za to můžu dostat, s KO motorem...... navíc tam mám ještě leas. .... mám to půl roku....

2013-12-30 14:17:44

Sprinter - Spojka .. Zdravím muže mi někdo poradit se spojkou.Mám mercedes sprinter 213CDI R.V.2001.pedál zabíra ,ale spojka nevipína.Převodovku jsem měl dole lamela je skoro jako nová, ložisko je v pohodě.Celé jsem to odvzdušnil ale pořád to nejde.

Doli  
Libor
2013-12-30 16:11:03

ven5: Kdyby byla lamela sjetá, klouzala by. Tobě ale nevypíná - spojka je dobře odvzdušněná?

2013-12-31 21:48:39

doli: Jo měl jsem tu dva profiky a snad je špatný přitlača protože ložisko funguje dobře takže ho vyměním a uvydím

MDN
2015-10-24 11:20:11

Spojkový pedál .. Spojkový pedál .. Ahoj, zdravím všechny. Už jsem to tu někde psal dřív, ale nenašel jsem, kam to bylo přesunuto. Neřešil jste někdo vrzající spojkový pedál? Mám 211 tu novou generaci a stále mi vrže spojkový pedál, když na něj šlapu a i když ho pouštím. Je to děsivé. Zkoušel jsem pedál prostříknout teflonovým olejem a vůbec se to nezlepšilo... Díky za radu

2015-11-16 01:58:36

Asi před rokem jsem na toto vlákno koukal, když jsem poprvé řešil, že mám hlučnou spojku (Sprinter 212D). Samozřejmě více zdrojů, více informací. Koukl jsem se na videa na netu, pročetl závady spojek od firmy LUK, a pak byla nová spojková sada, nový setrvačník, nutné nové šrouby setrvačníku a gufero na klikové hřídeli v autě za cca. tři a půl hodiny. Největší pakárna bylo lézt do té díry pod auto a zpět nahoru. Na hodinu jsem tedy potřeboval kámoše, ale to hlavně kvůli své hlouposti. Deset minut sundání převodovky, pět minut nandání převodovky a přibližně tři čtvrtiny hodiny odvzdušnění pomocného spojkového válce, bez podtlakového přípravku. Vůbec mě taky nenapadlo, že to "sežere" kapalinu, takže jsem právě ve dvě v noci u Nýrska neměl kapalinu DOT4, tak jsem míchal DOT3 a DOT4, abych od kámoše vůbec odjel. Ještě další věc, co mě vzala dost času bylo sundání řadicí páky. Neměl jsem vhodný (doporučený) stahovák, a za žádnou cenu to nechtělo povolit. Jinak, jak už tady někdo psal, je to jednoduché, logické a není v tom, tedy alespoň v té samotné výměně, žádný problém. I když jsem to chtěl spojku vystředit s přípravkem SAC od LUKu, neměl jsem však na jeho koupi, tak jsem to nakonec zvládl s obyčejným plastovým trnem od Starline. V tom může být problém, sama spojka je dost těžká, a vlastní vahou ten trn posouvá dolů, takže příště ten přípravek buď půjčím, nebo koupím. Nejsem zastáncem řešení dle oka a dle ruky. Takže momenťákem proběhlo utahování dle údajů od Mercedesu. Respektive dají se tyto údaje najít i na stránkách LUKu, nebo SACHSu. Rovnou říkám, že jsem ani vůle ani házivost, nic, u setrvačníku neřešil, byl jsem rád, že to motor přežil. Rukou se dal pootočit a to velmi lehce o cca. centimetr po obvodu. Takže kde jsem první informaci o výměně, problému, našel, tam dávám zase svojí zkušenost k tématu. Asi největší problém mě dělá, protože pracuji na autech většinou v noci, že si prostě nepřipravím vše potřebné, nebo nemám logický seznam nářadí, přípravků a nutných dílů, pak to je zbytečná improvizace a nebo musím ještě něco dělat dodatečně, počkat až otevřou krámy.


Odpovědět

1  2  3  4