Fórum - Téma


Sprinter - Spojka


Fórum Sprinter Sprinter - Spojka

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter


1  2  3  4

fivajs, 2013-04-18 08:47:34 napsal:

No jestli Ti kdysi odešlo přední, tak bych to zadní udělal taky i kdyby neteklo. Stojí pár kaček (Elit dle odkazu co jsem dával). Svým způsobem zlatý starší Sprinťour, resp.motor, my máme teď závadu, se ktrou si nikdo neví rady ..

2013-04-18 08:49:48

fivajs: Ja bych chtěl, a kde je to gufero o kterém se bavíme?? Já myslel, že je mezi motorem a převodovkou...

Doli  
Libor
2013-04-18 08:55:38

medvědice: Je to v podstatě mezi motorem a převodovkou, na konci klikového hřídele motoru, uvidíš jej až odmontuješ setrvačník.

2013-04-18 08:55:59

Jakmile sundáš převodovku a spojku, tak uprostřed na motoru (končí tam klikovka).

2013-04-18 13:04:51

Tak jsem objednal i gufero v MB, cena 600,- jenom doufám aby nebyl v hajzlu ještě setrvák, to už by byla paseka...

2013-04-18 13:11:04

No abych Ti řekl pravdu, dvouhmota je to první, co většinou odejde. Poznáš to vibracemi motoru už na volnoběhu.

Nevím, jak jsi na tom finančně, ale pokud si to můžeš dovolit, určitě bych ji vyměnil taky. A kdybys tam chtěl dát jednohmotu, tak s tím mám špatné zkušenosti. Na tom Spinteru je to hodně znát a na tom starém nám po experimentu s jednohmotou odešel diferák. Nemuselo to být nutně tou jednohmotou, ale po poradě s pár mechošama jsme dospěli k závěru, že by to mohlo být i tím. Prostě to při řazení dostávalo víc na prdel. O komfortu při jízdě ani nemluvím, tam to je znát dost...

2013-04-18 13:21:29

fivajs: zatím takové příznaky nemá, tak doufám že bude dobrej..

jinak dvouhmota stojí kolem 13 000,- což je pecka. Takže se mi do toho opravdu moc nechce...

A ještě další problém. Nedávno jsem měnil prasklé jednolistové péro za dvoulistové z 312, a po výměně to docela dost vrže když se auto trochu naloží...Takže mi asi nezbyde, než to znova rozdělat...

2013-04-18 13:33:05

Tak mám zkušenost taky (jako dopravce bohužel musím sem tam přeložit auto,bez toho to nejde, co si budeme povídat). To, že to vrže je normální. Vetšinou se tak stává v uchycení na bokách nahoře. Určitě je dobré mít i nové uložení, to trpí nejvíce. Pokud je dobré, kup půlkilovou vazelínu a prostě to celý namaž a zmasti. Nemyslím teď celý péra, ale hlavně to horní uložení a tak 5cm i pod něj. S Vazelínou se moc stydět nemusíš, ale nezmasti to úplně. Hlavně zkontroluj to horní uložení, jestli je dobré, jestli se to v tom nemele

2013-04-18 13:57:17

fivajs: super, moc děkuji za tipy. Určitě se pořádně podívam na uložení a promažu co to půjde.

Dám vědět jak to dopadlo.

2013-04-28 18:39:35

Tak a je hotovo. Nemůžu si to vynachválit. Nová spojka zabírá neskutečně. Krásně změkla a řazení je o dost plynulejší. A že už bylo na čase, mi potvrdil mechanik. Ta původní byla na hadry a už zničila dost věcí kolem. Dělal jsem ještě komínek a podobně. Ale stálo to za to. Kvalitní materiál a šikovné ruce dělají svoje :D

2013-04-28 18:43:18

Tak gratuluji, ať vydrží!

2013-04-28 18:51:01

Díky. Dělal jsem ještě kapalinu v servu, a tam byla teprve kaše... 3x se to vymívalo a pořád tečou sračky.. ale servo už ani nepípne, výměna kapaliny hrozně pomohla... a to mi vypravovaly že to je na nový :D

Ted ještě pořešit to péro listový a udělat ručku.. však to znáte

2013-05-16 09:20:07

Zdar kluci, jak jsem pročetl tohle Edovo vlákno tak mám otázku - včera cestou z letiště mi začala rachtat spojka na 311ce (stará generace, rv 2001) při cestě zpátky již spojka přestala fungovat u nájezdu na D5..... najednou motor začal ztrácet výkon a nechtěl přidat plyn .... sjel jsem na sjezd jinonice a volal odtah ....... auto na těch cca 2km začalo vařit jak o život, dojel jsem na sjezd, zastavil, chcípnul a z motoru vyteklo velké množství oleje, zatím nevím odkud, ještě jsem ho nerozdělával, ...... jak jsem pročetl tohle vlákno, mohly se dokurvit tou spojkou gufera na klice nebo mám čekat nějakej horší "kšeft"? Vlastní dílnu bych měl mít pro firmu do 14ti dnů, takže to jinam dávat zatím nechci....byl to můj osobák .....

a nebo ještě dodatková otázka - je možné že jsou zapečené pístní kroužky? bylo mi řečeno, že jsem to auto uhnal, nicméně jezdím s ním od října, pravidelné výměny oleje, filtrů, atd a když jsem lítal expresy tak 130 po dálnici normálka, poslední spotřeba při tankování do plna vycházela na 8,5l/100km..... takže na upečení se mi to zdá dost nepravděpodobné.......

Díky za rady kluci :)

2013-05-16 09:51:00

Já bych řekl, že ten olej Ti začal unikat už dříve, jakmile se hladina snížila, skočilo Ti to do nouzáku a proto to ztratilo výkon. Hádám, že u Tebe bylo vadné ložisko a dvouhmota na spojce, které odkurvilo nejen gufero, ale určitě i ložisko na klikovce. jde taky o to, odkud vytéká ten olej. jestli z prostoru mezi převodovkou a motorem, tak je to jasné. Dále se taky mohlo stát, že to zničilo ložisko v převodovce. Máme 3 nové Sprintery (2009-2012), a už jsme spojku dělali na dvou. Nám odešly při 500tis najetých. U Tebe se mi ale nezdá, že se Ti spojka neprojevoila dříve, že to bylo tak nárazové. Jestli tam spíš něco neupadlo z dvouhmoty nebo kousek třeba ložiska, skočilo to k hřídeli a zničilo gufero. Pak by mohlo být v háji jen gufero.

2013-05-16 10:07:28

taky bych řekl, že se podělalo gufero na spojce.. a následně jak se zasrala spojka, tak přestala zabírat...

ale je otázka jestli to teklo pod převodovkou a nebo pod motorem.

Ja už přetěsnil snad celej motor a ted to vypadá, že budu muset přetěsnit ještě vanu.

Fivajs, máš naký zkušenosti s přetěsněním vany?

Bude se muset nadzdvihnout motor, nebo to bude bez toho? Mě se zdá, že by se zvedat nemsel.. je tam docela dost mista mezi napravou a vanou.

2013-05-16 10:08:23

No začalo to hrčet někde u sjezdu na R6 ..... tzn najelo to když přeženu 20km ..... auto má najeto 309tkm .... olej nikdy z toho motoru netekl..... nicméně ted vytekl z přední strany, zřejmě při guferu kliky, ale zatím to nemám rozdělané.... kdyby to byly jen gufera, děkoval bych bohu..... to je práce na pár minut.....

ten výkon ok, to by třeba i mohlo být, nicméně, jeli auto v nouzovém režimu tak rozsvítí něco na budíkách, ne? a jakou to má spojitost s tím řazením?

2013-05-16 10:21:24

Vanu jsme ještě nepřetěsňovali, ale podle toho, jak na to koukám by to mělo jít bez zvedání motoru (nápravnice by tam vadit neměla).

U toho auta se spojkou přichází v úvahu to ložisko na klikovce, potažmo to mohlo zničit spojku. Taky jsem (ale na starém Sprinteru) viděl, ojnici, která projela skrz blok motoru. tahle varianta přichází taky v úvahu. Pak výměna rovnou celého motoru - vyzkoušeno. Je mi divné, že olej tekl vpředu, tam defakto nic není, nebo jestli to bylo vpředu vpravo, tak tam je turbo, které je taky mazáno a chlazeno olejem. Pokud to jelo bez oleje, tak je to docela průser, mohlo se tam něco podmáznout třeba na pístech. Chce to prostě rozmontovat. Začal bych určitě demontáží vany. Jinak kdyby došlo na výměnu motoru, Mergl má bezkonkurečně nejlepší ceny motoru. Na naše auta nám dali nabídku 80tis.+DPH s tím, že se vrátí starý. Ale hádám, že to budeme řešit až při najetém milionu

2013-05-16 10:26:23

Mno moc si mě nepotěšil, uvidím až rozeberu...... o novém motoru zatím nepřemýšlím, to radši koupím anglána i s motorem.... vyjde to laciněji..... :D

2013-05-16 10:31:27

Jo jo, to máš defakto recht. Pokud by k tomu došlo, umím Ti z GB cokoli stáhnout. Ale nedělejme předčasné závěry. Až zjistíš závadu, tak to napiš, zajímá mě to

2013-05-16 11:58:56

Zatím demontuju čumák, uvidím jesli je ochcana klika od predu nebo ne...... pak motor ven....

2013-05-16 12:15:01

A jeste dodatek - kdyz zkusim startovat tak motor normálně točí.....


Odpovědět

1  2  3  4