Fórum - Téma


Sprinter - Nouzák a chybové kódy


Fórum Sprinter Sprinter - Nouzák a chybové kódy

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter


1  2  3  4  5

2016-02-28 11:23:42

doli: Budu muset. Všichni okolo chytrý jak radio :) tak doufam ze to jen trosku rozhodilo tu elektroniku..

2016-02-28 12:33:38

Aby jsem také uzavřel případ našich motorů OM651 (316cdi), platí to nemlich i o 315cdi:

Po neustálých problémech s DPF, nouzáky, v poslední době se řešily furt vstřiky, byly oba vozy odstaveny z dopravy.

Naše zkušenosti s těmito motory a najetými 800tis km jsou velice špatné. Je to hlavně proto, že tyto motory jsou až moc předimenzované a dle našich zkušeností do plachtové dodávky prostě nepatří. Nejvíce tyto motory komplikují biturba, dvojité přeplňování je prostě v plachtové dodávce nesmysl. V malé skříni a osobáku si myslím, že tento motor dobrý je, ale pouze na dlouhé trasy. Na krátké rozvozy vůbec, leda, že má majitel zásobu několika dalších DPF. Doporučuji třílitr OM646 (319cdi). To je prostě nejlepší motor, co kdy Daimler vyrobil. Bohužel kvůli fenoménu jménem downsizing je přestali vyrábět. Pro info, máme 3auta 319cdi a všechny mají přes milion km. A fungují.

Co se týká nouzáku v 316ce, který tady řešíme, tak ho způsobuje asi sto možných projevů, OM651 je osazen miliardou různých čidel a stačí, aby jedno vykazovalo data mimo toleranci a už je tady NOUZÁK. Bohužel velká chyba vývojářů-tyto tolerance jsou velmi malé. Má to pouze jedinou výhodu, a to kšef pro servis Mercedes. Diagnostika je sice dobrá (my jsme pořídili velmi dobrou Delphi-ideální na tento motor), ale neukáže vždy na tu správnou součástku. Např.ukáže se chyba nízký tlak v sacím potrubí a problém je na světě (od čidla tlaku, přes cooler,hadice, turbo, nebo třeba i vstřiky). Nelze vždy jen vyčíst pameť závad, ale je dobré sledovat live data a vědět, jaké hodnoty jsou správné. Po zkušenostech už lze z tohoto určit závadu. Nouzák většinou v 316ce patří těmto závadám: DPF, vstřiky,netěsnost v sacím ale i výfukovém potrubí, nebo třeba i maličkost v podobě starého palivového a vzduch.filtru. Proto při problému vždy nejprve vyměnit oba filtry. Jakmile tu někdo bude řešit nouzák, je dobré si vyčíst paměť závad a hodit ho sem. Toť naše několikaleté zkušenosti

Samozřejmě mě musíme brát s rezervou, neboť naše 316ky najeli ročně 180-200tis km, což je dost.

Našich 800tis km na jeden motor je i tak velmi dobré a nebylo zajisté při vývoji toho motoru počítáno s tímto nájezdem.

Ve finále ten motor vůbec není špatný, ale v porovnání s třílitrem OM646 ano

Doli  
Libor
2016-02-28 12:49:14

fivajs: V tom co píšeš je hodně pravdy, ale něco bych upřesnil. Ideální diagnostika je samozřejmě Stár, ale chápu, že pokud není majitel servis, je její pořízení neekonomické. Druhá věc je svalování viny na vývojáře v MB, není to až tak jejich vina - hlavní vina je na straně legislativy, která se v důsledku neustálého zpřísňování emisních norem snaží výrobce vozidel tlačit do čím dál větších extrémů....

2016-02-28 12:51:58

Určitě souhlasím

Doli  
Libor
2016-02-28 13:14:55

fivajs: A ještě jinak - nájezd 800 tis. km ve dnešních podmínkách a na těchto motorech bez závažnějších oprav, bych pokládal za docela úspěch...

2016-02-28 21:01:48

doli: Čautes. Jen mě tak napadlo, jestli si pán nenechal vyříznout DPF? Jestli ne, tak omluva. A pro případné pokušitele přidávám můj zkažitek. Moje 315 110kw 3.5t bus přišla kol 400.tis km do nouzaku. Odešlo DPF. V servisu kam jezdim mi kluci nabídli možnost odstranit a přeprogramovat. Akce proběhla, něco stála, nebyl jsem u toho, to má blbost. PO ÚPRAVĚ STÁLE V NOUZÁKU. Tak MB Servis Ol, objednan na pátou odpo., do deseti do večera jsme jezdili po městě s diagnostikou a nic. Oj, už krátím. PROSTĚ VYŘÍZLI KATALYZATOR, PŘENASTAVILI JEDNOTKU A (nejsem z oboru) ALE NĚJAK JI ZAZDILI PRO PŘÍSTUP. FINÁLE: MB SERVIS nová instalace ř.j. + nový DPF / i když levnějc z Pl. Mno a měsíc bez auta atd. Tož tak.

Doli  
Libor
2016-02-28 21:15:32

b.a.r.t: V dnešní době si nechat vytlouct DPF je opravdu holý nesmysl. Oprava většinou nestojí tolik peněz co se traduje a auto jezdí dál s původním DPF.

2016-02-28 21:27:48

doli: Je to tak. Drahá blbost to byla. Sic tomu nerozumím, ale nebere mi, jak to mohli udělat v ř.j. tak, že se tam neprokousali ani v mb servis. Musím přidat, hodně to chtěli vyřešit. A já z tama odjížděl po několika hodinách jejich práce - A... nic neplatil! Byli nasratí, že na to nepřišli.

2016-02-29 09:09:05

Zprvu jsme DPF nechávali natvrdo regenerovat v Mercedesu (cca 1xza půl roku). Podmínkou správného fungování DPF je hlavně 100% stav vstřiků a EGR ventilu a ostatních komponent, aby auto nepadalo do nouze, nebo nesvítila kontrolka motoru. Auto se svítící kontrolkou motoru nebo v nouzáku samo neregeneruje a skončí to úplným ucpáním výfuku-to už jsme tu také měli. Po opakujících se problémech jsme nechali auta vykuchat a upravit ř.j. Samozřejmě, že pak již auta nesměla do origo servisu. Jakmile někdo odstraní DPF, auto je nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích, bude mu odebrán technický průkaz a majitel ho musí vrátit do původního stavu s tím, že musí znovu na STK. Auto může odstavit policie při kontrole a dokonce i na oznámení autorizovaného servisu. Ještě přísnější je to např.v Německu, kdy TÜV (kterou dokáží udělat i na silnici a to vč.emisí), může auto odstavit a dokonce zakázat i odtah do ČR, dokud nebude auto splňovat. I kvůli tomu byly naše 316 odstaveny. I s ohledem na přísnější STK, které platí od nového roku rozhodně též neporučuji kuchat auta. Může z toho být velký problém a může to skončit odtstavením vozidla s velmi nákladnou opravou a velkými problémy s policií. Už i kvůli tomu přecházíme na nový vozový park dodávek s full předplaceným servisem. Po dvou, resp.3letech (po skončení leasingu) budou vozy prodány a vzaty opět nové. Naše zbylé 319ky budou do jezdit okolo komína a budou následně prodány.

Takže prostě NEKUCHAT DPF A ŘEŠIT TO TAK, ABY FUNGOVAL SPRÁVNĚ

2016-03-01 10:53:25

doli: Tak diagnostika nám včera prozradila ze je špatně: Snimac polohy klikoveho hridele (p1335), Snímac teploty vzduch v sání (p0110) a Komponena B27 (p1352). Ty první dvě zavady se podařilo odmazat, ale ta posledni ne :( ta posledni B27 mi byla počitacem vysvetlena: "Nevěrohodná naměřená hodnota v prútokoměru vzduchu(HFM) v porovnání se snímačem polohy škrtící klapky". Co si o tom tak myslet že je špatně...? :/

2016-03-01 11:06:13

Za mě: To je ten případ, kdy to není zcela jasné. Určitě začít novým vzduchovým fitlrem. Pak možná váha vzduchu. A to jen možná, mohla by to být také i ta škrtící klapka, nebo také netěsnost v sacím potrubí. Určitě není dobré hned z fleku závady mazat (smazáním paměti závad se auto samo neopraví). I sporadické chyby dokážou napovědět více...

2016-03-01 11:11:38

fivajs: vzuch filtr tam je novy. Ta váha vzduchu je taková mala kostka napojena na hadicku, ktera je na 3 dratky el.? (na sacim potrubí) ? Nejsem z oboru tak se omlouvam :)

2016-03-01 11:14:38

Váha vzduchu je velká na sacím potrubí u filtru. Obvykle k ní vedou cca 3- 4 kabely

2016-03-01 11:25:14

fivajs: ok. vidim to asi stejne na servis jinak do toho budu kupovat dily a porad to z moji strany bude jen hokus-pokus.. i tak děkuju za odpoved

2016-03-01 11:37:15

To je práve ten průšvih s tím servisem. Jednou jsme měli auto v Merglu s podobnou závadou. Chtěli měnit biturbo za 105tis a vstřiky za 50. Nakonec se z toho vyklubal regulátor tlaku turba za 1500Kč.

Takže si servis vyber opravdu dobře...

2016-03-01 11:56:29

fivajs: vim o čem mluvis... kdyz jsem 312 poridil tak to taky bylo v nouzaku a jeden borec uz malem vymenil cerpadlo a nakonec ho stacilo jen seridit :/

2016-03-03 18:57:03

Sprinter 515 cdi..rok 2009 w 609 ...vypisuje mi stale chybu 43C0 ....napajani zpetneho cerpadla :prilis nizke napeti..trvale......stale mi hadze motor do nouzaku.....diagnostika motoru nevykazuje ziadnu chybu len brzdy...ked chybu vymazem prejdem 5 metrov a hodi znovu motor do nouzaku a vypise 43C0...nesttretol sa nikto s takym problemom? Napetie na zasuvce ecu ABS mam 12,6 volta ..mam zhanat nove ecu ABS?cislo ecu A 001 446 2789 alebo Bosh 0 265 235 288,,dakujem

2016-07-03 15:21:53

Čaute potreboval by som poradiť mám Sprinter 315cdi hodilo do núdzového režimu a bliká kontrolka motora na diagnostike mi to vypísalo chybu 2633 váha vzduch kúpil som originál bosch presne podľa čísla aké bolo na váhe vymenil som aj čídlá na vzduchovým filtry aj na sacom potrubý to za egr ventilom stále to je núdzovom a nedá sa to ani cez diagnostiku vypnúť ak by mi vedel dakto z Vás poradiť bol by som veľmi vďačný.

Doli  
Libor
2016-07-03 17:58:09

michal1989: Bez kvalitní diagnostiky a přístupu k autu asi těžko.

2016-07-03 18:15:01

doli: ale aspoň nejaké riešenie čo by to mohlo byt


Odpovědět

1  2  3  4  5