Fórum - Téma


Sprinter - Karavany a obytné vestavby


Fórum Sprinter Sprinter - Karavany a obytné vestavby

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter


1  2

2013-01-04 17:43:30

Zdravím,

chceme koupit karavan na podvozku sprintera. Potřeboval bych poradit na jakém podvozku jestli do 3,5t nebo s tuplákama? Jaký motor a jestli je lepší na tyhle účely podvozek sprintera do roku výroby 2005-6 nebo ten novější typ?

Díky.

Doli  
Libor
2013-01-04 18:03:32

To asi spíš záleží na finančních možnostech. Šel bych samozřejmě do toho nejnovějšího. Pokud bych na něj měl . Mě by se nejvíc líbil asi typ W 903 s dvojmontáží a pětiválcovým přeplňovaným motorem CDI, v podstatě 316CDI.

gut
2013-01-04 18:24:30

Pozor na mýto karavany nad 3.5 t platí a jsou skoro neprodejné.Také mám pocit že je možná zbytečné kupovat karavan na podvozku mercedes protože se trošku pohybuju okolo původně nové obytky na podvozku fiat a ta nádstavba podle mně v solidním stavu ten podvozek nepřežije.Aby nebyla těžká tak je tam vše hrozně fórové.Počínaje zámkama pravda jsou asi z toho FIA..fuj už to nebudu jmenovat..Ale je to jen upozornění taky bych bral radši sprintera.

2013-01-04 18:26:22

no úplně nový samozřejmě ne Máme možnost něco přitáhnout z německa. Koukal sem na ty westfalie a james cook, ale tam je málo místa. Dvojmontáž by se mi taky líbila, ale nevim jestli tu první generaci nebo tu druhou. U tý druhý ta spolehlivost motorů nic moc, ale zase pohodlnější kabina a šestikvalt. No uvidíme.

Doli  
Libor
2013-01-04 18:32:33

Nevím co myslíš "první nebo druhou" generací. Spolehlivost motorů mě přijde tak nějak pořád na stejno, všechny měly něco , ale výkon a spotřeba je prostě u CDI luxusní...

Pokud je na autě dvojmontáž, nemusí být nad 3,5 tuny.

Do Fiata bych jako do značky určitě nešel

2013-01-04 19:49:00

chlapci fiat a citroen mi nesmí přes práh. To už radši i to Iveco Některý karavany s tuplákama jsou přetypovaný do 3,5 tuny.

Doli první generací myslim sprintera, kterej se vyráběl do roku 2006. A nová druhá je od roku 2006 doteď ne?

Ty motory už nesjou co dřív. Starší sprinter nalítá i hodně přes půl milionu a ten novej sotva do půl mega.To už je u nás v okolí vyzkoušený. To samý craftry

gut
2013-01-04 20:53:40

Někdy bych chtěl skusit karavan jako přívěs.Asi dvakrát jsem mněl půjčený ten dělaný za komunistů pro čtyři lidi jak byl v zadu ten laninátový kus a v něm ty hranaté světla spz a odrazky váha do 750 kg.Supr povinné 400 kč.Tak bych chtěl taky něco staršího.

2013-01-04 21:15:23

Nad přívěsem sme taky přemejšleli, ale většina jich je nad 750kg a B + E nemam. Myseli sme, že by sme to tahali za naší 313cdi, ale nakonec koukáme po obytným autě. Uvidim jaký nám hodí ceny. Tahají to z Německa a sprintery prej seženou bez problémů. Jen si vybrat. Cena bude taky rozhodující. Většina obytňáků je postavenejch na fiatech a fordech což nechci. Ikdyž mercedes neni taky žádná sláva. reznou atd., ale aspoň s nima mam už nákou zkušenost a vim, že to co snese mercedes fiat nesnese.

viki  
viktor
2013-01-04 21:42:10

neni to na podvozku sprintera ale mýtné se neplatí

2013-01-04 21:59:49

je jen otázka času než se začne platit mýtný i na obytný stany Pěknej karavánek, ale nechtěl bych v tom zažít vichr z hor.

2013-01-05 07:43:22

Zdravím všechny Pepulka přečti si § jízdní souprava a uvidíš že Ečko nepotřebuješ,nebo je to napsané v malém techničáku"celková váha jízdní soupravi"

gut
2013-01-05 09:05:49

Určitě bude skupina lidí co jezdí s karavany a ta by nám řekla kde dobře a lacino zaparkovat kde se napojit na elektriku atd.Není to taky sranda i člověka který ná peníz a jezdí skoro každý víkend s dětma po závodech zlobily poplatky v kempech za parkování a za elektriku.Dávali jsme na střechu obytky fotovoltarické panely aby se mu dobyly baterky.

Doli  
Libor
2013-01-05 10:46:44

Petříku, přečti si tu vyhlášku pořádně, hlavně co se týká vleku nad 750 kg

2013-01-05 11:29:47

tohle je věčné téma, vlek za auto. měli jsme školení řidičů, ptal jsem se a je to tak, že souprava nesmí přesáhnou 3500kg

Doli  
Libor
2013-01-05 12:26:40

To není věčné téma, vyhláška je jedna a platí všude stejně. Kdo tvrdí něco jiného, přesvědčí ho první hlídka policie při kontrole. Bere se to jako kdyby řidič neměl řidičák.

2013-01-05 12:58:27

Já si myslím že tady vědí o čem píšou http://www.euro-karavany....ka-opravneni-pro-privesy/

Doli  
Libor
2013-01-05 13:20:29

No tak si to prosímtě hlavně přečti, máš to tam dokonce tučnýma písmenama. Pokud umíš číst a aspoň trošku počítat, tak Ti snad musí váhy vycházet. Sprinter který má napsanou nejčastěji celkovou hmotnost 3500 Kg,někdy 2800 Kg nemůže táhnout nikdy vlek s větší celkovou hmotností než 750 Kg na ŘP skupiny B.

2013-01-05 13:56:01

Měli sme nedávno školení řidičů a tam mi bylo řečeno, že smím jet s autem, které má nejvyšší povolenou hmotnost do 3,5 tuny a pak mohu mít za tím přívěs do 750kg. Tedy maximální hmotnost soupravy může být 4250kg.

Já se ale řídim tím co sem si přečet ve vyhlášce a tam je, že celková hmotnost soupravy nemůže přesáhnout 3,5 tuny.

Mě je to stejně fuk protože mám sk. C. Takže já můžu táhnout za sprinterem 416 cdi nebo 316cdi káru do 750kg bez problémů.

Ani na školení neví jak to je a pak vznikaj fámy typu, že na B,C můžu řídit traktor s jakýmkoliv vlekem i neseným nářadím.

viki  
viktor
2013-01-05 15:45:01

kluci nepleťte věci dohromady E je automaticky vlek nad 750kg a je jedno čím to táhneš

a sčítání váhy soupravy je něčem jiném takže B vůz do 3500kg plus vozík max 750kg

B+E vůz do 3500kg a vlek jaký povoluje max nosnost na tažném vůz při splnění určitých podmínek jako je například že vlek musí být brzděný atd...ve finále se může stát že s B+E jedete s váhou třeba 7000kg

C je oprávnění k řízení vozu nad 3500kg tudíž max váhy vleku 750kg -nad 750 opět potřeba E

2013-01-05 16:01:04

nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12

PO BOX 9, 110 15 Praha 1

K uveřejnění na internetových stránkách MD

Váš dopis značky / ze dne Naše značka Vyřizuje / linka Praha

  • -- / --- 120/2006-160-LEG/1

Kněžínek Jan, JUDr. / 972 231 474

16.10.2006

Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav

S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :

Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Skupina B+E :

Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

JUDr. Pavla Horká

ředitelka

Odbor dopravně správní a BESIP

v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.

zástupce ředitelky


Odpovědět

1  2