Fórum - Téma


Sprinter - Dobíjení a alternátor


Fórum Sprinter Sprinter - Dobíjení a alternátor

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz Sprinter  |  Naše vozidla


1  2

2011-02-05 08:58:49

Ahoj zacalo mi svitit na palubovce cervene alternator/akumulator,vyndal sem alternator a nechal ho opravit rekli mi ze dobiji tak se ho namontoval zpet a porad mi ta chyba sviti,ale startuje to uplne normalne co stim mam delat mohl by to delat kostrici pasek od motoru ke kastli

2011-02-05 09:18:57

kolik máš palubní napětí před a po nastartování.

2011-02-05 09:25:24

jak to zjistim, napeti je stejne 14.3v

gut
2011-02-05 16:45:30

Kupovat nový alternátor kvůli kontrolce ? Kolik drátú vede z altíku jeden který je pod matičkou na klíč 10 to je napětí spojené startér a baterka a druhý tenký který je na kontrolku? Máme CDI asi čtyři skusím se mrknout.

2011-02-05 16:47:55

vede tam silnej a slabej jeden tak nevim spis by to chtelo zkusit tam dat jinej altik a jestly to bude delat at vyloucime tu moznost menit altik

2011-02-05 19:58:01

Když odpojíš baterku a změříš ji,tak má 14,3V? a když ji zapojíš a nastartuješ,tak má zase 14,3V?

2011-02-05 20:42:37

kolik by mnela mit odpojena a kolik zapojena

gut
2011-02-05 21:39:05

Baterka má 12V v klidu,pokud je auto nastartované rožlá světla puštěný ventilátor topení naplno tak dobíjí 14,2V pokud tam máš i při vyplém motoru 14 V a to samé při nastartovaném tak polož měřák pod pravé zadní kolo protože je vadný a alternátor taky nedobíjí.Po nastartování musí napětí stoupnout.Skus skočit za susedem.Podle mě ten tenký drát je jen na kontrolku nevím ale jak to funguje jestli s + nebo -

2011-02-06 01:45:11

U novějších vozů řídí dobijení řídící jednotka motoru, tak pozor na to, není to již buzení a kontrolka jako klasicky. Správná činnost dobijení lze rozpoznat nejlépe proudovými kleštěmi.Obecně se dá změřit i multimetrem. Baterii uveďte do stavu např. rozsvícením světel na 12V po nastartování a správné funkci dobijení Vám napětí na baterii bude narustát. V opačném případě vadný alternátor bude klesat.

2011-02-07 08:26:43

Puč si od někoho baterku,přehod ji,zhruba stejnou kapacitu a nastartuj.A uvidíš.Napětí baterie když je odpojená je 12,5 - 13V dle typu atd.V nabíjecím cyklu alternátorem má 14,0 - 14,5V.

Když napíšeš,že napětí je stejné a pak se ptáš jak to změřit,tak dle mého si to změřil jen když to běželo do ví jak a ted ti tady budou sečtělí radit uplně zbytečně.

Několikrát se mi taky na jiném modelu(W210) stalo,že kontrolka svítila,auto dobíjelo a jelo normálně.Byl špatný kontakt na diodovém můstku na pin pro kontrolku dobíjení.Výměna můstku a vše ok.

2011-02-07 09:54:11

Jak píše dzejar. A při tom nádherným prosolení a změnách teploty s vysokou vlhkostí se nemůžeme divit . Alternátor mnohdy ráno orosený jak šampo z ledničky ,včera bílý od solí.

2011-02-07 16:57:06

Ahoj auto neni co byvalo kdyz to nesvitilo jelo normalne od te doby co to sviti je auto divny,alternastor byl 3 v servisu pokazdy menily regulator a porad to sviti,mam zkusit teda baterku kdyz auto normalne chyta i kdyz mrzne

2016-01-03 21:07:58

Schéma mrecedes 313 DCI .. Prosím o schému na Mercedes sprinter 313 DCI r.v.2002.Svieti kontrolka dobíjania.

2016-01-04 12:23:11

maxina: mrkni na http://benz.17vin.com/ ... třeba tam něco objevíš

2016-07-19 19:16:17

Ahoj měl jsem to samé na Sprinteru 318 CDI, model 906, alternátor dobíjel ale kontrolka svítila, nekumunikovala s řídící jednotkou,vyměnil jsem regulátor Valeo 595243 a je po problému

2017-02-21 08:59:53

Jestli altik dobíjí poznáš jednoduše. Nech otevřený dveře aby ti svítilo světlo v kabině. Koukej na něj a nastartuj. Zhruba za 2 vteřiny se rozsvítí víc jestli to dobíjí.

Mě to někdy dělá taky ale alternátor funguje, Někdy to musim víckrát chcípnout a natočit aby dal pokoj.

Nejčastěji to dělá když zapnu klíček a hned nestartuju tak se to rozsvítí. Když nastartuju rovnou tak ne.

2017-02-21 19:59:52

Ahoj. Chcem sa opýtať. Mam sprinter 313 cdi 2005r.v. menil som altik resp. regler aj ložiska. Namontoval som, ale stále mi svieti kontrolka. NA baterke som nameral 12,9 keď so naštartoval tak 12,7 bez svetiel. Odmontoval som na altiku kably . Kľúč som zapol na kontrolky a na hrubom kably som nameral 12,9 a na tenkom nič. Ma tam byť vôbec prúd. Keď áno tak aký, a kde by som našiel chybu?? Ďakujem

2017-02-21 23:21:08

walkman: Ahoj. Já nejsem úplně odborník ale myslím že ten silný kabel jde vlastně přímo na baterku takže napětí na něm je stejné jako přímo na baterii. Ale ten slabý si myslím je buzení alternátoru a napětí by tam být mělo. Těch 12,7V je napětí baterie při vypnutém motoru. Když natartuješ tak prakticky kdekoliv v palubní síti (já to měřím třeba na autozásuvce nebo u motoru na vývodech pro startování kabelama) to napětí stoupne přes 14V. Když ne je tam chyba. Po nastartování se i viditelně rozzáří třeba světýlka osvětlení kabiny když se naně budeš dívat při startování. Buď máš spálený diody v alternátoru nebo právě na tom slabém kabelu neni napětí tak se altík nenabudí a nejde. Já myslím že když bys na něj napětí přivedl tak by to mělo začít dobíjet a to napětí stoupnout. Ale raději se ješte poptej abys něco neodpálil.

2017-03-03 11:55:12

Ahoj,

mam take problem s dobijenim.

Auto Sprinter 208D rok 98.

Jsem v Italii a predevcirem se soucasne rozsvitily kontrolky: brzdy, voda, baterie, ale svitily slabeji nez normalne.

Baterka nedobiji, brzdy a voda jsou v poradku.

Odpojil jsem baterku, zkontroloval jsem pojistky a vycistil zastrcky na "Zentralelektrik"(cesky nevim, je to ta krabicka pod volantem co v ni sedi pojistky). Po tomto zasahu nesviti ty tri zminene kontrolky vubec, at uz motor bezi nebo ne.

Mam sebou multimetr. Momentalne jsem na 12,15 V.

Za radu bych byl vdecny.

Zdravim z Turina Lukas

2017-03-03 15:56:44

salamander: Nabitá baterie musí mít minimálně 12,5V ,pár minut po nastartování musí mít bez světel minimálně 13.8 V !


Odpovědět

1  2