Fórum - Téma


Sprinter - Asi zadřený motor


Fórum Sprinter Sprinter - Asi zadřený motor

Informace o modelu: Mercedes Benz Sprinter



2012-12-21 12:06:29

zdravim co muzu cekat a jak budou jednat kdyz me vcera dotahly( SPRINTER 313 cdi, 2008, 400 000km) zaruka na vymeny oleje a filtru na 6 let zdarma,po 4 letech mi v mercedesu zmenili olej shell z 5w40 na shell 10w 40 ze je to v poho- delej to vsem a servisni intervaly chtely protahnou az na 40 000km po mem dlhem jednaní poslednou vymenu uznali at prijedu po 20 000km, poslednich 15 km motor znacne klepal pak zemrel a nedal se nakopnout. setkal se nekdo s podobnym jednanim? je to asi zadreny? co me ceka? Diky

2012-12-21 12:13:44

no zmenou oleje nepredpokladam, ze by takove poskozeni nastalo...

Co Te ceka netusim....jak to myslis?

2012-12-21 12:17:14

Pokud ti točí startér s motorem a nechce to chytit tak máš možná štěstí a zadřené to nebude. S největší pravděpodobností ti odešel některý ze vstřikovačů (2008 tam jsou již piezo) dělá to hrozný bordel a opravdu vydává motor zvuky jako když je to vylagrované na klice - nedávno jsem při jedné opravě byl zděšen stejně, jelikož jsem před opravou motor neslyšel.

2012-12-21 12:30:14

Pokud zkusíš po jednom vstřiku vždy odpojit a zastartovat a motor chytí odhalíš špatný vstřikovač.

Důvodem je pravděpodobně zkrat na cívce vstřikovače - Řj z tohoto důvodu zablokuje všechny vstřikovače - pokud zkrat odstraníš jednotka spustí zbývající vstřikovače - upozorňuji že k dalšímu ježdění to není.

Doli  
Libor
2012-12-21 12:30:40

Jak píše blueabyss. Napiš, jestli starter motorem točí, nebo jestli to nejde. Popřípadě, zda se při otáčení motoru ozývají nějaké zvuky. Popřípadě ještě, zda jde nějaký kouř z výfuku?

2012-12-21 13:24:01

napis jak pise doli a blueabyss...

hlavne neco napis

2012-12-21 13:31:29

Nic neopravuj hlavně piš jak píše Miky

Doli  
Libor
2012-12-21 14:38:50

Taky Vás mám rád kluci

Skyair  
Pavel
2012-12-21 14:44:53

Hned, jak mi něco přestane fungovat ... tak se na vás obrátím.

Zn. Dřív než umřu, napíšu.

Skyair, 2012-12-21 14:44:53 napsal:

.. Hned, jak mi něco přestane fungovat ... tak se na vás obrátím. ..

Zn. Dřív než umřu, napíšu. ..

2012-12-21 15:18:23

Erekci neopravuju..mam toho tak akorat se svoji

Skyair  
Pavel
2012-12-21 15:55:49

Erekce? Ztráta času

Řešitelné jsou jen mechanické problémy.

2012-12-25 14:57:04

Mimo jiné, co se tu píše, to také může být opravdu zadřené a vydřené na klice a protočené na bloku - hlavní ložiska, v ruku v ruce s prasklou klikovkou. Bohužel tyhle motory, typ. ozn. 646.986, které jsou montovaný do Sprinterů, jsou na to nemocný. Sice více -15 Cdi, ale i -13 Cdi, to sem tam potká. A je téměř nerozhodující, kolik mají najeto km. Letos jsem dělal 8 x, -15-ku" a jednu 13-ku, u všech stejná závada, vydřenej blok a prasklá klika, jen u jednoho byla klika celá. Vždy to postihne minimálně středové uložení a ulož. vlevo a vpravo od něj, zaleží na tom, kdy si toho řidič všimne...( když vono to jede ještě kus i s prasklou klikou ). Ale to už je většinou stejně pozdě. Některé tyhle motory byly ještě původní, některé tausch-ované v Německu. Něco bude asi špatně...v Mercedesu v tom problém nevidí...nejrychlejší a nejlevnější, bude v tomle případě, asi výměna repas. holého polomotoru.

gut
2012-12-25 15:46:57

Náš mrtvý motor teda vystříkal olej přes měrku oleje a zastavil se. Nejlépe vyšel taušovaný motor protože je tam vše nové turbo hlava vstřikovače atd. Sprinter 413 cdi. Po rozdělání vadné písty nutný výbrus prasklá hlava atd.

Doli  
Libor
2012-12-25 17:18:03

V tomto a předchozím případě jde o úplně jinou závadu, pokud stříkal olej přes měrku, tak byl pravděpodobně propálený píst. Pak se ještě projevuje další závada, ale ne u 313, ale u 316 - pětiválců, upadává rozvodové kolo na vačce, následek je katastrofální ...

2012-12-25 19:06:34

To rozvodový kolo, se rozpadne sem tam i na jiném motoru, např. Spr. 906 - 315 Cdi mot., jednomu zákazníkovi se rozthlo asi před dvěma měsíci, velký divení a nakonec z něj vypadlo, že telefonoval spletl se a ze 6-ky tam nacpal 3-ku, je to pak mazec - vačky na kusy, ventily téměř všechny ohnutý...je pravda že se motor starterem točil, ale to bylo vše. Nechci se pouštět do nějakých dlouhých diskuzí, ale podle čeho, to je úplně jiná závada, u té 313-ky? A jaká, taky mě to zajímá....člověk se stále učí...

2013-02-23 19:46:44

Jestli to je zadřený poznáš aji bez startování, stačí vytáhnout oil filtr a budeš se divit co v něm najdeš. U Sprintera je to klasika. Dělám olej po 15tis a taky sem se tomu nevyhnul a to byla ještě starší 313cdi (903). Přebrousit, naúhlovat ojnice, nový šály a jedeme dál. (doporučuju při takové opravě měnit olej. čerpadlo)

2015-08-18 22:13:45

Ahojte pani, tiez riesim poslednu dobu zadrety motor na 313tke model 00-06 /903..

v skratke, dlhsiu dobu mal motor iny zvuk, az to nakoniec skoncilo tym ze mi na dialnici zaklepal. Vybrus kluky, bloku, odstranovane ovaly, nove loziska (aj hlavne, aj ojnicne), nove kruzky k tomu. Po zlozeni som presiel asi 50 km a zas to iste, akurat ze mi zavarilo vodu a skapal, neklepal :(, cize dalsie loziska, dalsi vybrus, teraz som to znova zlozil, nastartoval, teraz som podruhe zatial nebol nastavovat casovanie a tieto elektronicke veci, motor sice bezal, ale dost surovy zvuk, po 10minutach som zhasol, a potom asi este 2x nastartoval, naposledy som ho nechal sa zohriat az na prevadzkovu teplotu, motor vsak sam zhasol a nesiel zas natocit, po vychladnuti som to siel znova vyskusat, no v jednej polohe kluky je pocut taky pisklavy kovovy zvuk ako keby valce suchali, zvuk je pocut iba asi od 2/6 do 3/6 otacky motora, mate niekto s tym skusenosti? neviem co mam s tym robit, ci to znova rozoberat a zistovat, ci je to mazanie alebo co to moze robit taky zvuk, hned po zlozeni to nerobilo, odkial to moze ist?..:-/

2015-08-19 13:49:03

valo666: ucpany nejaky mazaci kanalek? Akorat to asi nevysvetluje proc varila voda. Mozna teplem ze treni... Ale to je jen hadani...

2015-08-19 17:51:15

Mess: po 2.oprave som zistil ze 2/4 kanalikov co vstrekuju priamo olej do valcov boli mierne poskodene v tom zmysle, ze im negungoval spatny ventil, ale to by mazanie poskodit nemalo, okrem toho som zohnal ine funkcne...napadlo mi este olejove cerpadlo, ktore som nemenil, pretoze je celkom ok, na nom akurat asi na 2 miestach na tych ozubenych kolesach su mozno 3mm zarezy spredu, ako premlelo 1.krat tie necistoty z lozisk...ale to by nemalo nijako razantne ovplyvnit celkovo cinnost cerpadla


Odpovědět