Fórum - Téma


S vlastními díly do servisu


Fórum Koš S vlastními díly do servisu



1 ......... 3  4  5  6  7

Zamčeno: 2016-07-29 14:52:14, Skyair
Doli  
Libor
2014-02-17 18:16:17

medák: Nevím tedy co se změnilo, ale vždycky platilo to, co bylo v techničáku. Nevím, jak by jste se s policajtem na silnici domlouvali, jestli to prase, co máš na vleku váží 180 nebo 250 kg

2014-02-17 18:23:36

to už neplatí asi 10-12 roků, dřív se brala okamžitá hmotnost soupravy, dnes už platí to co je v TP jak píše Libor

2014-02-17 18:29:25

doli: to chápu v TP je napsáno 186kg prázdný max 2250kg.S Béčkem můžeš táhnout 750kg tak prázdnej platák bych teda mohl když celková váha nepřekročila 3,5t chci to táhnout Vitem.No hledám to ve vyhlášce ale asi jsem retardovanej nějak mi furt uniká jak to je.

medák: Tak už vím volal jsem známému co má autoškolu.Vůbec jsem na něj nevzpomenul.Dnes se opravdu posuzuje dle TP.

2014-06-14 12:25:31

Zdravím, pánové rád bych k tomuto tématu také něco dodal. Mám Volvo a Mercedesa W 203. Servis který by se na tyto auta specializoval kolem sebe nemám. Jezdím tedy k pánovi s kterým jsem spokojem. Nicméně je tu jeden problém. Díly kupuje v Kelly Elitu a samozdřejmě nechce abych vozil své protože má u nich slušný rabat. Vlastně vydělává na své práci a zároveň na prodeji dílů. Určitě víte o čem píšu.Bohužel díly od těchto firem jsou většinou šajs a předražené. Např. axiální táhlo do Volva v Kelly 800,. v Cardo 200,. /stejný výrobce, stejné číslo dílu/. Pán argumentuje tím, že takto může být levnější za práci protože něco vydělá na dílu. Nakonec jsme se shodli, že pokud koupím své díly tak on si přihodí za práci. Mě se to vyplatí protože mi je skoro kdykoliv k dispozici, jsem s jeho prací spokojen a budu mít kvalitní díl. Takže v podstatě jsem jen chtěl říct, že servisům nevadí když si přivezete svůj díl, vadí jim, že na něm nevydělají

tak asi tak...každý musíme nějak vydělat a přežít

2014-06-14 15:22:48

O kvalitě dílů to nebude, kvalita bude s největší pravděpodobností stejná(sračka) Výhodou pro něj je, že rozdělá auto zjistí co potřebuje, ráno jde do Elitu, tam mají většinu dílů skladem a co nemaj, to do odpoledne mít můžou. Další výhoda, že pokud si nejsem dílem jistej, daj mi třeba obě případně víc možností co tam může bejt. Já doma vyberu tu správnou a co nepotřebuju vrátim. Všechno mi to šetří čas, případný starosti=peníze. Pokud mi z internetu pošlou díl do dvou dnů, já rozbalim a zjistim, že je to něco jinýho, ať už mojí chybou, nebo jejich(nehraje roli), já tam mám rozdělaný auto a nemám potřebnej díl, tak jsem v prdeli. Reklamace je na dlouho, tak že musim objednat další díl a zase čekám dva dny. Proto je možná ta cena trochu jiná. To, že na tom něco má je logický, proč by to dělal zadara. Ale to že tam ty díly stojej něco navíc, může mít svoje opodstatnění. Tím se jich nezastávám, páč tam nakupuju naprosto minimálně

2014-06-14 19:51:53

slonice: No, pokud vím co chci neměl by být problém, jinak jen pro ilustraci:

http://www.autodily-cardo...l-lemforder-lmi-29593-01/ , Lemforder si myslím že je v poho, možná i prvovýroba

to samé rameno je pro mě v Kelly Starline za 2595 vč DPH.

které by Jsi si vybral pro sebe a které pro zákazníka? Pozor nerýpu do tebe.

Ten Starline jsme kupovali celou sadu na předek před rokem a je v háji, jsem zvědav jak se postaví Kelly k záruce.

Chci tím jen říci že ty jako můj mechanik (pokud nakupuješ pouze u Kelly a Elitu) mi pomůžeš vyhledat díl který potřebujeme, já ho koupím, za nákup samozdřejmě nesu zodpovědnost, a za montáž ti klidně přihodím když nemáš zisk na dílu, chápu že neděláš zadara, je to jen o domluvě a jsme spokojení oba. Každý servis by chtěl mít na vratech co nejmenší sazbu za hodinu práce a tímto si to kompenzuje. Někdy bohužel.

PS: bavím se samozdřejmě o dílech na kterých se shodnem, a máme jistotu že tam patří

2014-06-14 20:02:17

Tak osobně tam dám to co si myslim, že je nejlepší, mám s tim zkušenost a snažim se to sehnat za nejlepší cenu. Nedám tam levnou sračku, kterou bych pak ještě vydával za něco jinýho jen proto, abych na tom měl co nejvíc. To bych byl asi sám proti sobě. Jinak co se těhle věcí týče tak kupuju jen LEMFÖRDER.

michaeltv: To s tou okamžitou hmotností neplatí od ledna 2013, nee 10-12 roků

2014-06-14 21:32:06

slonice: Ahoj, prosím Tě kde jsi to našel? moc by mě to zajímalo nic jsem na netu nenašel. Díky

2014-06-14 21:39:28

já jsem to nehledal, měl jsem to v autě na papíře, jeden z důvodů proč proběhla novela byl právě ten, že se tam zmiňovala hmotnost okamžitá a nee papírová :-/ Jsou to kundové

2014-06-14 22:12:01

slonice: no právě, těch změn je pořád moc a špatně se to hledá, když něco změní tak na konci je napsaný co to změnilo, ale naopak to nefunguje. Najdeš zákon třeba ve sbírce zákonú v elektronické podobě a tam by klidně mohlo být napsáné že už jsou nějaké změny, bohužel to tak nefunguje, je tady zákonů a změn moc a moc, někdy jsou změny už i dřív než dojde k platnosti určitého zákona prostě někdo tady vymyslel krásný název naší republiky " zmrdozem " přesně to sedí

2014-06-14 22:16:29

právě jsem se párkrát dohadoval při kontrole, tak jsem to měl na papíře. Nejhorší je, že si to kolikrát člověk desetkrát přečte a musí si to přečíst po 11 jak je to srozumitelně napsaný

2015-11-16 22:08:40

Jedu jednu diskusi po druhé a tahle je doopravdy, byť je pár měsíců neaktuální, dost "zajímavá". Myslím, že je to taková česká hra, taková tahanice. Přečetl jsem si vše, moc lidí se v tom netočí, a občas to zavání pěknou hysterií. A proč? Já se v problému orientuji jen v rámci svých zkušeností a mám na to ještě trochu jiný názor. Vezmu heslovitě jen pár věcí co zazněli výše, přidám jiné postřehnuté z mého podnikání a doprotkám to něčím, co v poslední době také sleduji a zdá se mi být trošku příbuzné. A schválně začnu od toho posledního. V DVTV jsem viděl s Martinem Veselovským kuchaře Polraicha, bavili se o gastronomii, gastro průmyslu. Neradi by se totiž kuchaři nechávali nasypat všichni do stejného pytle. Víte proč? No protože nedaní a kradou a ministr a jiní jim jako první chtějí zavést registrační pokladny, nebo jak se tomu říká. No a tady si čtu od mechaniků, servisů v podstatě to samé, že by se neradi nechali zaškatulkovat do té samé kohorty neumětelů, zlodějů, budižkničemu jako ti kuchaři.

Jenomže autoservisů je, stejně jako restaurací a hospod strašná spousta, dobrých , špatných a kdovíjakých. A tak je asi dost nefér je nějak rozřazovat. Bohužel si nedovedu představit ani snad všechny kritéria, jak by člověk měl servis, či konkrétního člověka rozpitvat a zařadit. Tedy dovedu, ale to by někdo musel mít hodně a hodně volného času. Ostatně třeba portál o eskortu už tady takový je...

Další bych zmínil rád věc, úmyslně začínám od těch myšlenek víc "naštvávacích", že automechanik, technik, není doktor medicíny, a auto není, alespoň s tím právní řád zatím nepočítá, člověk ani zvíře. Navíc se předpokládá (častokrát), že je to stroj opravitelný, nahraditelný, vymyšlený člověkem a tudíž plně, alespoň pro někoho, prozkoumaný a pochopitelný. Že není těžké v rámci jednodušších počtů si ekonomiku celého procesu opravy nějak spočítat, máte-li vstupní data. A to jak pro zákazníka, tak pro poskytovatele opravy.

Opravář není doktor, není také třeba stavitel přehrad, protože těch, kteří si přehradu, myslím tím obří vodní dílo "střihli" je určitě v ČR v počtech prstů jednoho člověka. Chci tím říci, že vodní dílo je na rozdíl od opravy automobilu vždy unikát, kdežto zde až na případné specifické úpravy jsou řešeny automobily sériové a to ještě převážně s tou výhodou, že se na ně díly ještě dají byť třeba pokoutně sehant.

A budeme zmírňovat... Samozřejmě když chcete, aby po Vás zbyla dobrá práce a automobil jeho majiteli (ať už jste to Vy nebo někdo jiný) po opravě prosperoval, musíte mít nějaké zázemí a to celé něco stojí, nebo stálo. Ať už je to čas strávený při učení, zdviž, dílna, teplá tekoucí voda, nářadí, solvina, nebo třeba pojistka na případné sanování neduhů, nebo třeba právník na telefonu. A to jsme u toho, že víte co děláte, snažíte se to dělat dobře a investovali jste do toho, že může přijet první zákazník...

Může, ale třeba nepřijde. Nebo přijede ten s těmi vlastními díly a elektroměr se kroutí, vodoměr se kroutí a speciální přípravky pro to či ono si v dobře vytopené dílně líně pozívávají. Co s tím?

Možnosti jsou různé. Asi to nebude výměna cizího oleje za dvě stě padesát korun (viz výše), to nedává smysl ani jedné straně. Ale třeba zastoupení majitele drahého auta při řešení servisních věcí třeba v pevně stanovené taxe. A pak si jet za tisíc korun zkontrolovat, že to ten pán mění za těch dvě stě padestá korun dobře. Nebo se soustředit na konkrétní typ konkrétní značky, nebo jen jeden funkční celek. Nebo dělat jen výfuky. Či naopak jít za cenu delšího servisního úkonu do jakéhokoliv servisu i „špatných aut“. Je možné mít team, který udělá generálku motoru moderního traktoru v lese v noci, ale asi to je něco jiného a trochu jiná práce, než servisovat po víkendech sousedům felicie.

Co tím chci říci, jsou aplikace, kde se musí, aby zakázka proběhla, dělat se zákazníkovo dílů. Ale pak to asi bude jinak řešeno s ohodnocením lidské práce respektive platbou za nářadí, dílnu a know how.

Také si nebudeme nalhávat, a proto možná část lidí a to hlavně mechaniků na hlavní úvazek, zde piští, že opticky pro zákazníka je příjemnější vidět nižší hodinovou sazbu za práci, než jej nechat ať si díly přiveze sám a zříci se mnohdy dost pěkných marží náhradních dílů ve velkoobchodech, čímž si vlastně zbylé peníze dovydělat. (Zde vycházím ze svých slev a doporučených maloobchodních cen u českých velkoobchodů s díly.)

Je to dle mě i tom, že se stále ještě hodně lidí bojí si za dobrou práci (jen práci) vzít dobré peníze. Nebo si spočítat, že prostě dílna třeba stála milion a on se za dva roky musí vrátit, aby bylo na další investice a rozšiřování, nebo zkvalitňování. A když mám dělat s cizím náhradním dílem, tak ztrácím marži, a musím si na provoz dílny, investici do vybavení vydělat jinde. Tedy „pronájmem“ své dílny, a to zákazníkovi v ceně zohlednit. Také mu zohlednit to, že když díl nepasuje, je někde problém, který nenastal u mě, tak to celé jde, včetně nevytížené hodiny mé, za ním.

Samozřejmě že se to špatně účtuje a vysvětluje, a klient pravděpodobně odejde, ale pak už je to jen a jen o těch kvalitách v rovině práce a zkušenosti.

Tedy spíše je to o tom s klientem pracovat na tom, že prostě nemá smysl, aby si díly dovážel, protože na tom bude tratný, zboří zajetý řetězec, nad částí logistiky bude zodpovídat více osob a může se snadněji něco zadrhnout.

Záruku, o té bych se ani nezmiňoval, myslím, že to je tady v ČR ještě dost půda neoraná. To dle mě úzce souvisí s právním povědomím a pojištěním. Možná také s dobrou dokumentací opravy, pro případné pře. Ale to už jsem někde v zajetém autoservisu s bující administrativou.

Napadají mi zpětně ještě ty náhradní díly, výkřiky toho a toho, že ten pracuje jen ze značkových dílů, a pak také od renomovaných výrobců, atd. Myslím si, že v mnoha případech je opravář (respektive návštěvník tohoto fóra) tak zmasírovaný buď prebendami jednotlivých obchodníků s díly, nebo nepodloženými výroky, či marketingem, že jistotu a stálost technologických postupů výroby jednotlivých dílů, jejich kvalitu, parametry, cestu až k němu prostě nemůže obsáhnout, tedy ani nějak relevantně srovnat stejné díly v podobných cenových hladinách.

Věřím, že je halda lidí, kteří si rešerše dílů, jejich materiálů, procesů výroby dělají, mají vlastní znalostní báze, napojují se a síťují s jinými kolegy v zahraničí, ale bojím se, že se bavíme o desítkách procent, ne o nadpoloviční většině.

Usuzuji dle toho, že zde se vlastně na komunitním portálu stále řeší jen malicherné věci a výše zmíněná znalostní báze je dost malá v porovnání s tím kolik lidí je tu oborově zainteresovaných. Trošku je z toho cítit takový závan, My víme, a Vy věřte... Neumíte, tak přijeďte, My to umíme. Jenže podle mě, aby to dávalo smysl a bylo to doopravdy komunitní, tak by to mělo být podloženo nějakým výstupem, než se handrkováním, zda díky klientem přivezenému setrvačníku „přijdu“ o sedmičku, nebo desítku (i když se to tu nahlas neřekne). Měl by právě vznikat třeba nějaký cech, asociace, aby se nikdo nemusel cítit, že je házen mezi zloděje, i když svůj obor prostě dělá dobře.

PS.: Zkuste si schválně vyhledat třeba zmíněný značkový setrvačník v Německu ve srovnávačích, jste-li plátece DPH, kupte ho přes internet (možná i v češtině) bez MwSt., pak vemte cenu zde, a hned Vás něco napadne... Třeba to, že je nutné v dílnách dělat lepší práci, lepší servis, být příjemný, hrdý, vstřícný, nebrečet a nechat si zaplatit své vzdělání, zkušenosti, um a praxi, publikovat, ne si říkat, že převodovka je jen o „osmi“ šroubech a setrvační jakbysmet a že je deset doma za dvě hodiny mlžení.

2015-11-17 06:19:57

pepum: fakt "grafoman" tak jak jsi psal

2015-11-17 10:26:34

pepum: ty ses poslanec ne ? Četl sem to celý a na konci sem zapomel co bylo na začátku



1 ......... 3  4  5  6  7