Fórum - Téma


S vlastními díly do servisu


Fórum Koš S vlastními díly do servisu



1  2  3  4  5 ......... 7

Zamčeno: 2016-07-29 14:52:14, Skyair
2014-01-26 19:46:25

viki: Já bych si zase tipnul, že ty do žádneho servisu nejezdíš - nebo možná k někomu známému. Zatím jsi mi kontakt neposlal - doufám, že není tajný.

Doli  
Libor
2014-01-26 19:51:30

udm: Nechápu vůbec vznik tohoto vlákna, jeho smysl... Navíc píšeš částečně zkresleně ( např. o Polských eshopech se tu vůbec nepsalo, psalo se o náhradních dílech vyráběných v Polsku a prodávaných v našich eshopech nebo o prvopočátku toho proč toto téma vzniklo - tazatel se neptal kde má koupit olej, ale jak se budou tvářit v nějakém servise pokud si tam přinese svůj olej koupený jinde).

Odpovídali jsme a reagovali na příspěvky taky ostatních uživatelů, ne jen na ty Tvoje.

Opravdu už se mě vůbec nechce se tímto tématem zabývat, každý kdo bude mít zájem a dost trpělivosti přečíst si toto vlákno si svůj názor udělá sám.

Ohledně interních zpráv - jen jsem vždy odpovídal na Tvůj podmět, aby si někdo nemyslel, že já chodím k tobě s nějakýma stížnostma nebo donášením, celou komunikaci můžu v případě zájmu a souhlasu uveřejnit.

2014-01-26 19:57:20

viki: v pohode, ja jsem si ten bok dovezl v sobotu...spoleham se totiz jen sam na sebe od jiste doby

Ja kdyz opravoval dum, tak jsem resil treba strechu...a protoze to neni strecha mala a ma dost oken apod, tak jsem dostal nabidku na 650.000...nebylo to tehdy v mych moznostech a tak jsem si ji udelal celou sam...usetril jsem 400.000 pri pouziti stejne krytiny apod...vysledek je dobry,byt profesionalni prace to uplne neni. Nedovolil bych si prijit do firmy kde nikoho neznam s timto navrhem ze ja si donesu material a oni mi to udelaji...zadneho pokryvace kamarada nemam, ktery by mi pomohl....

udm: Mam rad lidi, kteri si stoji za tim co reknou a vedi co rikaji. Kazdy se muze mylit anebo pochopit ze prestrelil, pak je na rade neco jako priznani chyby. Nic mezi neuznavam. S tim jinym webem jsem nevyhrozoval, to neni muj styl - nybrz to muzes brat jako slib...ma parketa to neni, ale jsem ochoten v pripade pretrvavajicich vystrelu do toho investovat. Uz jen z principu veci...nejsem uplne tak naivni clovek abych si myslel, ze to vse delas z dobre nezistne vule.

enougher: mazat je pekna kravina. Jednou to tady bylo a zpet to nevezmes...to jako myslis ze kdyz pojedes zavod a nepovede se Ti...nebo treba zapas fotbalu...na konci reknes vysledky mazeme, protoze se nam to nelibilo nebo jsme prohrali...Tak Ti nevim

2014-01-26 19:58:33

Cele je to o tom ze bezny zakaznik si objedna opravu auta potazmo Mercedesu v servisu i s dily

predem se dozvi cenu a nemusi nic resit

Spekulant projede vsechny eshopy na Zbozi.cz a pak holt riskuje ze mu to nebude chtit servis montovat.

Normalni servis ale pochopi ze si sehnal original rameno za 50% a vyjde mu vstric

Ovsem neverim ze normalni servis vyjde vstric nekomu kdo ma v kufru olej a filtry protoze je nahodou mel v kanclu.

Rozdil je asi take v tom jaka je destinace atd

Vim ze jeden z nejvetsich Eshopu na dily v CR ma velky problem s tim ze mu klienti vraceji dily v zakonne lhute a kdyz se jich ptal proc tak to mechanici nechteji montovat.

Proto sam shaní servisy ktere by jim to montovali.

Svatik  
Svaťa
2014-01-26 22:18:21

Celej den přemýšlím, jestli do tohoto vlákna přispět či nikoli. A množství vypitého alkoholu asi odbouralo poslední zábrany. Já to vidím tak (a domnívám se, že to byl i původní Pavlův (udm) záměr), že by pro servis nemusel být až takový problém namontovat díly přinesené zákazníkem. Pakliže servis tvrdí, že originální díly sežene mnohdy levněji, než zákazník a tudíž ho celá oprava vyjde levněji, znamená to, že zákazníkovi naúčtuje tuto nižší cenu dílů. Cena opravy se pak skládá z ceny náhr. dílů a ceny za opravu. Cena za opravu se (patrně) odvíjí od počtu hodin touto opravou strávených. V ceně za hodinu opravy by si měl servis zohlednit náklady na plat mechanika, vytápění dílny, vodné, stočné, daně, a ................ jistě spoustu dalších relevantních položek. Cena dílů by tak neměla mít vliv na výdělek a zisk servisu. Takže argumenty o pořizování vybavení dílny a podobně, jsou podle mne liché. Servis si musí stanovit cenu za hodinu práce a zákazník ji buď akceptuje, nebo půjde jinam. Můj závěr je, že by servis neměl mít problém dělat z přinesených dílů. Zákazník dostane fakturu na odvedené práce a záruku na kvalitu této práce. Pakliže se díl vy, zase mu ho za hodinovou sazbu vymontuji a ať si ho u e-shopu reklamuje dle libosti. Podle mě jsou věci u kterých se to nevyplatí riskovat. Ale třeba olej? Tisíc lidí, tisíc chutí. Každej má nějaký preference. A pokud si zákazník přinese olej, který splňuje specifikace dané výrobcem motoru, tak proč ne? Teď trochu odbočím. Před několika lety jsme dávali okna a dveře na baráku do plastu. Nechali jsme si udělat nabídku od několika firem. Zmíním tři. Jedna místní, jedna z Brna a jedna z Hodonína. Nejdražší byla místní, Hodonín o cca 5tis. levnější, Brno cca o 7tis. levnější. Přesto jsem i přes protesty "rady starších" v rodině zvolil místní a tudíž nejdražší firmu. Proč? Kvůli případné reklamaci. Něco se vy a já je budu jezdit uhánět do Hodonína, aby se přijeli podívat. Takhle mám borca cca 400 metrů od baráku a už se to vyplatilo. Po cca dvou letech se na vchodových dveřích v ohybech objevily drobné praskliny. Zašel jsem za ním a do čtrnácti dnů byly nový dveře. Nebo problém se žaluziemi. Taky na počkání. Mám kamaráda, kterej montuje sat. techniku. Montuje jak produkty, které má v nabídce, tak ty co si lidi koupí v Makru. A má z toho neskonalou srandu, když jim pak říká, že reklamovat si musí sami v tom Makru. Když je problém se zařízením, které dodal sám, rovnou mění za novej kus a reklamaci si pak řeší sám s dodavatelem. Ale toto celé je to pouze můj názor. Takže závěrem. Servis vydělává provedením servisních prací. P.S. Plodil jsem to skoro dvě hodiny a téměř jsem u toho vystřízlivěl.

Doli  
Libor
2014-01-26 22:35:56

svatik: 2014-01-26 22:34:48 (1 sekund)

doli: Svaťo, zrovna Ty jsi jeden z lidí, kterému jsme vždy namontovali to co chtěl a bylo potřeba. Jednou Tebou dodané svíčky, později nevím co od nás a jednou zase dokonce díl z našeho vlastního auta. . Nemám s tím problém, ale tady šlo o názor na některé dotčené věci. Ten jsme tu všichni vyjádřili. Jen jsem jako i jiní dal jasně na jevo co si o těchto věcech myslím a to hned v první odpovědi a za tím si taky stojím a vždycky budu.

2014-01-26 22:36:21

No nedalo mi to cele neprecitat.... Eshopy ma dost sklamali - viac krat (presne ako pisete, prisli ine veci, a pod.) Pokial si diel kupim sam tak si ho aj sam montujem. Z a...kelly snad asi kazdy diel co som kupil som min. 1x reklamoval. Naposledy ma to uz dozralo pretoze volnobezka alternatora bola po 2 mesiacoch volnobezna do oboch stran. A vtedy som si povedal ze nikdy by som nechcel mat servis pretoze by ma asi porazilo z neustaleho riesenia vymeny nekvalitnych veci, pre mechanika cista strata. Cize som zastanca toho, ze ked servis servisuje nech aj doda diel (vie odhadnut zo skusenosti spolahlivost tych-ktorych dielov). A ak su mechanici ktorym nevadi menit vlastne diely, nech sa paci, samozrejme je adekvatne ze pri reklamaciach je samozrejme ze zakaznik opatovne zaplati pracu, pretoze chcel zaplatit len za pracu. Az si nakoniec zacne ratat, kolko ho stoji ten cas zhanania "lacnych" dielov, a konecna vysledna suma, a samotny vysledok. V mojej profesii plati ze kto si kupi material, len preto aby usetril, tak vzdy to aj tak doplati na praci, pretoze ta ho vyjde podstatne drahsie. Toto vidím kazdý den, a ludia si potom bijú hlavu o stenu ako je mozné ze ich to stálo tak vela.... Stale plati to iste: NIE SME TAKI BOHATI ABY SME KUPOVALI LACNE VECI. Tiez sa pokladam za cloveka co chce kde tu usetrit, a hladam rozne riesenia, ale jednoznacne sa zastavam mechanikov (samozrejme tych serioznych a poctivych)! Tiez som zivnostinik, a podobne vyjadrenia by sa ma tiez dotkli na vasom mieste.

Inak presne takeho cloveka mam v rodine...diel by chcel za 3 EUR, za pracu nic, ale od kazdeho by chcel zbierat rozumy, samozrejme zdarma.Cuduje sa ze kazdy na neho kasle, potom to aj on pokasle pri oprave (svojpomocnej), a po 1/2 roku sa to posere a tak stale dookola. Mozeme byt radi ze su fora kde skuseny mechanici - ako vy- poskytuju svoje rady zdarma. Ked si ludia s dielmi z eshopov pridu do servisu tak by som sa spraval vyslovene ako monter....tzn. namontujem bez rozmyslania...nevadi ze ked este nevymenis to a ono, tak sa ti pokazi tamto....ziadnu pridanu hodnotu by som neposkytol Chcel si zaplatit za pracu, tak mas urobene. Lenze ludia v tych svojich prepnutych hlavach nakoniec obvinia mechanika ze to je jeho chyba....cely system je chory, a vo vsetkom

Svatik  
Svaťa
2014-01-26 23:21:51

doli: Možná jsem se špatně vyjádřil, ale i já jsem pro to brát práci i díly v servisu. Právě kvůli té záruce a správnosti použitého dílu. Svíčky jsem si dodal, protože jsem si je chtěl původně vyměnit sám, ale když jsem viděl, co je to za jebačku tak jsem to přenechal povolanějším. To, že jste mi je vyměnili zadarmo, resp. za protislužbu byl takovej bonus. Ale ostatní věci, co jste mi měnily jsem bral od tebe. Jen jsem také vyjádřil svůj názor, že si myslím, že netřeba odhánět zákazníky s vlastními díly.

2014-01-27 14:21:32

tak toto je fakt huste, super, chodim rad na toto forum, pomoct inym ked sa da , pomocť sebe, ked je potrebne, ale take kraviny riešiť tu, to je každeho osobna vec, a vôbec by som tu taku temu neotvaral UDM

2014-01-27 19:20:28

Zdravim,take mi to nedalo,a precetl jsem si to cele........ ...........

Muj nazor je takovyhle:

1:Zadarmo pracuje jen : 1.Vul

2. Clovek co ma naladu a dobre srdce pomoci ostatnim,-viz tento klub.lide jako Blueabyss,Doli,Enoughter,Miky,a jim podobni borci......pomahaji nam,predpokladam ze radi .....delaji to ve svem volnem case nebo si na to cas najdou.uz jen jejich cas a prispevnky ja osobne povazuji za praci,at si kdo chce co chce mysli.

3.clovek co ma spoustu penez,ma trochu mozku a nudi se

4. severni korejec

2:Vlastni steak v restauraci:(vetsinu casu ziji ve spanelsku)

Mame s kamarady radi jednu restauracku kde maji dobre pivo a hovezi,jelikoz tam kure nedostanete tak jsme museli privezt vlastni(jedna z drahych polovicek jednoho kamarada,jine maso nepozre.do huby strci jen ptaka )vysledek? : kazdy z nas zaplatil za par piv a 400g steak dle libosti nejakych 20-30 eur.co se doneseneho kurete tyce tak to bylo vice jak dvakrat tolik.=prace mimo zabehly rezim+podpis slecny ze za kvalitu kurete si ruci sama.

3;Vlastni dily u mechanica: 1.Viz bod 2 s restaurackou,

2. Osobne zde na jihu mam dobreho mechanika ktery mi poradi,co a jak si muzu udelat svepomoci. Podobne jako nam radi zde chlapy na clubu.Takze cepy,desticky,kotouce,nejakej ten kabel....etc.Veskere takovehle veci jsem si kupoval v kamennem obchode,v eshopu jsem koupil jen zarovky do palubky.a stejne jsem ty veci vozil v aute tak dlouho dokud se neco jinde nevysralo a pak nasledovala takova ta klasika: Az pod tim budes,muzes prosim vymenit tohle a tohle,predavajic krabici s prkotinama na ktery jsem stejne nemel cas. Vysledek?: Fair Play

Vsecko hotovo a dve faktury na zaplaceni

1. za praci a dily kvuli jimz jsem ho jel navstivit

2. pouze za hodinovou sazbu na vymenu dilu ktery jsem mel v tej krabici.

TO: UDM ;/tohle je fain a poradne forum,tak ty chlapy moc neprovokuj

Zdar a silu a v sest v praci Zdravi Peter

2014-01-27 19:56:54

Měl jsem docela zkažený víkend, ale to pondělí mě opravdu zvedá náladu jsem rád, že je pár lidí - kteří nepotřebují nikomu strkat hlavu do prdele a tito se k tomuto takto vyjádřili.

Pokud ke mě někdo jezdí - zákazník na pravidelný servis je náš vztah ve většině případů přátelský - nikdy podotýkám nikdy jsem mu neřekl, že mu nevyměním jeho díl.

Ale když jsem se dnes ráno zamýšlel nad tím co zde vzniklo (ráno moudřejší večera) tak jsem si říkal proč sem vůbec píšeš - když oni ke mě téměř žádní zákazníci (opravdu zákazníci) ani s vlastními díly nejezdí.

Šlo mi jen o princip o princip poskytování služeb a cti řemesla.

Setkal jsem se již právě s tímto - kolik u vás stojí výměna oleje : jaké máte auto - o to nejde všechny potřebné věci mám - aha tak vám schází jen naše zařízení a ruce.

No dobře udělám si to sám - budu však potřebovat vymazat interval - ano uděláme - kolik to bude stát . Nic udělám vám to zdarma.

Doli  
Libor
2014-01-28 10:32:07

blueabyss: I já jsem měl neděli . I pondělí a přemýšlím nad tím ještě pořád. To co píšeš v posledním příspěvku samozřejmě funguje normálně u nás taky a jsem přesvědčen, že i ve většině ostatních servisů.

Pokud však přijde někdo, koho jsem v životě neviděl například v 17,25 hod. a potřebuje nutně vyměnit chladící kapalinu na fordu mondeo, novou má v pet lahvích rozkutálených po autě... nejde se na něj dívat jako na standartního zákazníka a může si každej myslet o pohrdání a aroganci co chce. Ten člověk prostě hledá jen kokota kterej si ještě než odejde z práce napustí jeho sračku z chladiče do bot a pak řekne dík, co by jste chtěli, vždyť to trvalo 2 minuty....Proč jste si to tedy neudělal u nás na rampě sám, vždyť jsem vám to nabízel - Já nevím kde se ta hadice odpojuje a nechtěl jsem se umazat - v autě mrdník, že mám strach aby s tam neumazal náš mechanik.

Takže závěrem, za mě ( a myslím za většinu ) - nepohrdáme mormálními zákazníky, ani těmi kteří si ve vidině ušetřených peněz koupí díl a přijdou s prosbou jeho namontování ( většinou se tato situace po zkušenosti a vysvětlení někoho kdo tomu rozumí neopakuje ) ani k nim za normálních okolností nebýváme arogantní a ani je neurážíme, naopak zákazníků si vážíme

Pohrdáme a většinou hned ode dveří se snažíme rozloučit s těmi co se snaží za každou cenu se vším vyjebat a na všem za každou cenu ušetřit na úkor všeho ostatního ( naštěstí to nebývá často ).

2014-01-28 11:10:48

Tak to ja mel vikend celkem pekny. Tyhle veci by mi kazily vikend tehdy, pokud bych je resil s nekym kdo tomu rozumi. Bohuzel UDM asi uplne od fochu neni...takze jsem si precetl jeho nazor, napsal jsem svuj, aby to nevypadalo, ze se s tim stotoznuji. Takze po profesni strance to nelze brat jako relevantni.

No a po lidske strance se UDM opet projevil a ujistil mne v tom, co jsem si myslel od posledniho zhaveho tematu.

2014-01-28 14:43:53

Miky:

2014-01-28 17:17:13

udm: osobne Vam fandim

Servis co mabizi viz prispevky jen original dily a neni autorizovany se nemuze v CR uzivit

Snad mi nechcete namlouvat ze premlouvate zakaznika aby si na starou 306 objednaval origo veci kdyz nevi jestli projde technickou

Bezte se podivat do vlastnich skladu odkud jsou vase dily - aby byly cenove konkurenceschopne. Budte radi ze tu mate polaky co umi udrzet marze na uzde,

s pozdravem Michal

2014-01-28 17:56:05

sasasilna: Ja se obavam, ze jsme vubec neresili problematiku originalni ND. vs druhovyroba...

Zrejme jste odbornik na slovo vzaty, kdyz predvidate takove prognozy, ze se servis nemuze uzivit. Veru verte, ze ja jsem toho zarnym prikladem. Specializuji se na vozy a v objemu penez montuji 90% originalnich ND a 10% zbyva na druhovyrobu na starsich vozech apod. Bavime se o castkach v radech milionu bez DPH v nakupnich cenach/rok.

A popravde se mi vede dobre, mam stalou klientelu, ktera se rozrusta... Ono totiz dobry servis neni jen o dilech originalnich ci druhovyrobnich a o cene. 80% zakazniku se mnou neresi cenu pred opravou...stejne jako ja si od nich nenecham podepsat ani fakturu. Je tam vec, ktere se rika duvera. A take je to o odbornosti...jakou praci odvadite. Mam zakazniky, kteri opravdu maji penez malo a je jejich laska a vzdy najdeme cestu tak aby spokojenost byla oboustranna. Tomu by se zase dalo rikat empatie...pochopit toho zakaznika

Neni vyjimkou, ze opravuji vozy pro servisy, ktere si se zavadou neumi poradit. Ono totiz vsichni delaji vsechno a nikdo neumi nic...a to je to co moji zakaznici nechteji.

Mluvite o kvalite dilu a cenach a polacich...ale popravde si myslim, ze nevite co pisete. Je to pouze povrchni znalost problemu. Nejde o to kdo co kde..., ale jak vyrobi. Planovana zivotnost ND a veskereho spotrebniho zbozi je verejnym tajemstvim.

To jen aby tady rec nestala

2014-01-28 18:16:18

sasasilna: Sleduji tuto debatu celkem z povzdálí ,ale styděl bych se sám před sebou,abych si dovezl "někde" koupený díl a chtěl po servisákovi,aby mi ho tam namontoval.Jelikož nějaká konkurence je,tak není nic jednoduššího ,než si obvolat pár servisů a nechat si udělat cenový odhad na výměnu dílu,nebo opravu a pak záleží už na každém,co si vybere.

K té volbě zda originál díl,nebo druhovýrobový,si myslím,že záleží,čeho se to týká.Naposledy mi měnil Petr brzd. kotouče vč. destiček.To jsou zrovna takové díly,kde určitě nespořit a zdaleka se vyhnout těm levným.Pak je věc druhá,jako když jsem před dvěma lety kupoval "nějakou" thaiwanskou masku chladiče za cca 900 kč,sedí tam jak prdelka na hrnci,neloupe se nijak,zkrátka velká spokojenost.

Kdysi jsem byl dlouho v Indii a hodně mi to připomíná ten systém donášky nějakého dílu do jakobyservisu,kde ho pár opravářů namontovalo a ostatních deset se dívalo na celý proces v pohodě žvýkajíce betel

Takže takhle asi ne,když si zlomíš nohu,tak si taky sádru neneseš do nemocnice

2014-01-28 18:28:06

miky: 80% zakazniku se mnou neresi cenu pred opravou.

Na tohle si dejte pozor. To konci se vsichni pohadaji nebo na to doplatite Vy.

2014-01-28 18:50:30

sasasilna: miky dokonce neřešil cenu ani po opravě a pokud se pamatuju tak jsme se nepohádali-to je právě ta věc důvěry a možná i přirozený inteligence a slušnosti obou stran

2014-01-28 19:06:39

Šolim: ne ale pokud to nemocnice umozni vezmu si svoe pizamo a mydlo.

Vy ne, vy jste pedant a nemocnice si prece nic nevemete.

Pozor venku jiz neni komunismus a doba je trzni.

Maso nekupujete v obchode co je Vam nejbliz, ale opatrne jdete kolem, at Vas obchdnik nevidi a radsi si koupite maso ve vedlejsim meste, nebo ne?

Sadru nenoste, ale vemte neco aspon sestram.



1  2  3  4  5 ......... 7