Fórum - Téma


S vlastními díly do servisu


Fórum Koš S vlastními díly do servisu



1  2  3  4  5 ......... 7

Zamčeno: 2016-07-29 14:52:14, Skyair
udm  
2014-01-26 03:11:50

Kupujete díly v eshopu a pak jedete do servisu, aby Vám je tam vyměnili?

Já někdy ano, proč taky ne.

Ale třeba jeden pneuservis ... cukal se, když zjistil, že jsem si pneu koupil v eshopu, měl hloupé řeči. Od té doby jsem k němu už nikdy nejel a po tom, co jsem to vyprávěl kolegům v práci, už ani oni. To je výhoda toho, že existuje konkurence. Nejen já, ale i mnoho kolegů si pneu kupujeme už zásadně jen přes eshopy.

Proč bysme taky měli platit pár set či pár tisíc navíc v pneuservisu? Jakou přidanou hodnotu oni tomu dají, když ta cena je u nich výrazně vyšší? Vůbec žádnou. Proč by si měli mastit kapsu na maržích a rabatech? Ať vydělávají na své práci, na tom, že ty díly vymění, od toho tam podle mě jsou.

To podle mě není o tom, že je člověk socka. Nebo ano? Možná jsem fakt socka? Pracháč nejsem. Ale zajímavé jinak je, že čím jsou lidé bohatší, tím méně peníze "jen tak zbytečně" rozhazují.

Motorový olej kupuju taky v eshopu. Jestli si ho umím vyměnit? Ale tak to snad každý .. ale proč bych se válel pod autem a pachtil se s tím, když můžu pohodlně zajet na benzínku, kde mi to ochotně na počkání udělají. Vyjde to asi na 250 Kč. A to je v tom započítána i přirážka za to, že jsem si přivezl vlastní olej. Mám rád Castrol, myslím si, že je nejlepší (třeba není, ale co člověk to názor) a proč bych si tam měl nechat dávat jiný olej nebo proč bych ho měl kupovat výrazně předražený? Jinak během výměny oleje jsem u toho, kouknu zběžně jak vypadá auto zespoda když je 1,5m nad zemí na heveru. Pokecám s tím sympatických chlapíkem, který tam olej mění. A protože jsem socka a nekoukám na každou korunu, tak mu většinou nechám třeba 50 Kč nebo 100 Kč navíc, protože si vážím toho, že chlapík je ochotný, vyjde mi vstříc, atd. Jinak k této benzínce (OMV Bucharova 1093/20, 155 00 Praha 5) jezdím pravidelně roky i tankovat. Jinam skoro nejezdím - tady je prostě vždy ochotná obsluha a já se tam cítím jako vážený zákazník. A tak to podlě mě má bejt.

Srovnávat motorový olej a servis s tím, že si přinesu steak do restaurace a udělejte mi ho, jak tu kluci v jednom tématu psali, to mi přijde dost zcestné.

Jinak díly kupuju většinou originál (aktuálně BMW, Volvo), přesto že jsem socka, co jezdí autama vyrobenýma okolo roku 2000. Když z nějakých důvodů už musím sáhnout po druhovýrobě, tak vždy kupuju tu nejlepší, která je dostupná. Jednak mám svá auta rád a pak také nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat nějakej levnej šmejd a za chvíli ho zase měnit za jinej levnej šmejd. Co se na autě vymění a udělá, od toho chci mít na hodně dlouho pokoj. Když si přivezu své díly, mám skoro (!) jistotu, že tam budu mít díl od výrobce, kterého tam chci a ne to, co zrovna měli v servise - což je většinou nějaká nejlevnější druhovýroba, kterou tady v ČR ale bohužel velká část zákazníků právě požaduje.

A nejen pneu či oleje, i klasické díly na auto si někdy kupuju sám. Uvedu příklad. Dělal jsem podvozek, brzdy, na motoru vodní pumpu, řemeny, kladky a různé další věci. Chtěl jsem díly origo, tak jsem zašel do BMW. Vysvětlil jsem jim, že v ELITu mám 40% slevu, v Auto Kelly asi 35% a že ale pokud mi oni dají nějakou slevu takovou, aby se aspoň trochu přiblížili cenám, které jsou u té druhovýroby, tak že rád podpořím značku BMW a byť to pořád bude dražší, koupím si díly u nich. A ejhle - na ta "velká" hliníková ramena jsem dostal 50% z slevu, protože je měli skladem již hodně dlouho a bylo jim jasné, že si je na BMW 5 E39 k nim již nikdo koupit nepřijde. Na další jsem dostal 30% a na něco menšího jen 10%. Jasně, když tam člověk nejde pro jednu věc za pár stovek, ale hafo věcí za pár desítek tisíc, tak se podle mě vždy dá nějak domluvit.

10 jsem let pracoval v japonské továrně, která vyrábí autodíly (altarnátory, startéry, řídící jednotky EMS-ECU i automatů, elektrické posilovače EPS, apod.), takže vím, že to, co takováto továrna prodává do prvovýroby automobilce za třeba 1 000 Kč, to si potom jdu koupit do autorizovaného třeba za 15 000 - 20 000 Kč. Jasně, aftersales továrna prodává automobilce třeba za 2 000 Kč, ale pořád mě ten díl bude stát ještě v autorizovaném desetinásobek. Takže určitě nemám nějaký špatný pocit, když chci slevu (rabat) na díly, nebojím se, že by kvůli tomu automobilka byla ve ztrátě a zkrachovala by.

Ale vše má dvě strany mince. Jsou lidé, kteří se snaží na všem vždy za každou cenu uškudlit a ještě tomu přitom prd rozuměj. Přivezou nějakej díl, přijdou do servisu a vyměňte. Ale přivezou kolikrát třeba blbej díl, kterej tam nepatří či jinej díl, než je vlastně potřeba vyměnit. Tím autoservis zdržujou a chápu, že tohle dokáže mechaniky a provozovatele servisu naštvat.

ps. abych nerozjížděl off-topic debatu v jiném tématu, založil toto separátní téma.

2014-01-26 08:05:39

U pneu se to asi bere trochu jinak, ale s ostatníma dílama jsem zvědavej na ty reakce Já si teda taky díly nosim svoje a zatim nebyl problém

Doli  
Libor
2014-01-26 09:06:04

Takže, čistě můj subjektivní názor bod po bodu:

Co se týká konkrétně pneumatik - v eshopech co jsem se díval zase až tak zázračné ceny rozhodně nemají a po přičtení poštovného je většinou zákazník na ceně kterou jsme mu schopni nabídnout s PLNOU ZÁRUKOU - NAROZDÍL od eshopu, kde se žádné záruky nikdo co jsem alespoň já slyšel nikdy nedovolal

Navíc většina pneuservisů před vznikem eshopů měla takovou praxi, že při obutí nových pneumatik na celé auto byla montáž těchto zdarma, v ceně pneumatik - v rámci rabatu který na pneumatiky od výrobce byl. Eshop tuto službu nepotřebuje a tudíž může jít pod cenu. Montáž včetně vyvážení atd. si tady zákazník samozřejmě musí zaplatit....

Když to tedy celé sečtu, kde je ta jakákoliv výhoda pro koncového zákazníka???

Další věc - eshopy s oleji - v dnešní době, kdy se většina olejů vozí s Polska bych si z eshopu neobjednal olej ani do friťáku...

Dát si do svého motoru olej který zásadně ovlivňuje životnost motoru, jeho chod, starty....0W30 za udávanou cenu v eshopu 150,-Kč/litr může jen blázen nebo totální najivka...Ten kdo ho prodává to nedělá za tu cenu ze soucitu k vám, zadarmo, někdo jej taky musel dopravit.... kolik zbývá na výrobu??? Že by tenhle produkt opustil bránu výrobního závodu v Shellu, Castrolu.... za 30,-Kč za litr. Gratuluji vám k tomu co si asi do motorů naléváte.

Ke kvalitě ostatních dílů která je v eshopech v drtivé většině na úrovni Starline, nebo ještě pod ní ( opět dovozy z Polska, Indie...) se nebudu vyjadřovat. Každému technikovi je jasné, kolik výroba kteréhokoliv dílu asi stojí, začíná to konstrukcí, přes použité materiály a technologie výroby...i když to na pohled nakonec vypadá stejně, není to stejné.

Opravdu po nás nechtějte, aby jsme vám tyto součástky u nás v servisech montovali a pak je po krátké době měnili zdarma v rámci záruky - a pořád dokola... Pokud máte potřebu těchto laciných tretek, montujte si je na chodníku před domem, tam to můžete trénovat dokud vás to nepřestane bavit.

My se Vám, zákazníkům, kteří o to stojí snažíme dodat kvalitu a musíme při tom ještě vydělat na sebe, naše zaměstnance, nářadí a technologie které používáme... Ti kteří tohle pochopili, těm je i jasné, že ve finále Vás to vyjde v drtivé většině i nejlevněji.

Závěrem - zkuste se někdy zamyslet jaký je cenový rozdíl mezi pneumatikou, olejem, filtrem, kulovým čepem.... v internetovém obchodě a v kamenném obchodě/servise - mimo toho, že v tom kamenném jej uvidíte na vlastní oči včetně značky, záruky ... rozdíl v ceně je často kolem 100,-Kč na náplni do celého motoru, nebo na jedné pneumatice - co pro Vás ta zmíněná 100 - 500 koruna ročně znamená? Doslova ji projebete na každém kroku - o kuřácích ani nemluvím, každodenní posezení u pivka, zajítí na jedinou večeři se ženou, přítelkyní - obvykle tuto částku několikanásobně převýší....

Je mě z těchto zbytečných témat nějak na zvracení a už se k tomuto nicotnému zabíjení času a obhajování toho, co by v normální prosperující společnosti mělo být samozřejmé, nebudu vracet.

2014-01-26 09:14:45

doli: Te obdivuju, ze na to vubec reagujes

2014-01-26 09:37:07

Ač nerad zareaguji také a jsem opravdu udiven, že tyto témata sem vkládá majitel a správce webu.

Udm už když jsi otevřel toto téma: http://www.mercedesclub.c...rekroceni-rychlosti-58763 pojal jsem podezření, že jsi chorý na mysli - nějak jsem na to chtěl zapomenout, jelikož se osobně známe , moji paměť jsi však opět osvěžil.

udm: napsal - Srovnávat motorový olej a servis s tím, že si přinesu steak do restaurace a udělejte mi ho, jak tu kluci v jednom tématu psali, to mi přijde dost zcestné.

To mi tedy napiš co ti na tom příjde zcestného.

Uveď prosím, jaké jsou rozdíly, jaké jsou ty zcestné důvody obecně v poskytování jakýchkoliv služeb a řemesel.

Místo kuchaře automechanik, místo sporáku a hrnců zařízení autoservisu.

Místo číšníka - přejímací technik.

Ale vše je o nabídce a poptávce.

Pokud jsou a existují stanice pro rychlý servis a provedou ti tam výměnu tvého přineseného oleje a filtru - proč ne - jezdi tam.

Já tuto službu prostě nenabízím - tak se prosím nezlob, že ti ji neudělám, ale jeď tam kde ti ji udělají.

Možná to jednou dotáhneme, až do té fáze že si to maso do restaurace přineseš a společně s kuchařem uvaříš.

Udm napsal:Ať vydělávají na své práci, na tom, že ty díly vymění, od toho tam podle mě jsou.

Od čeho je kuchař v restauraci? Číšník na place?

Proč si na ten staek dávají 300%?

Pokud se domníváš že zaplatit za výměnu oleje 250 kč je pro který koliv servis nějaká hitparáda, tak tě ujišťuji že tomu tak není. Částka se sice zdá vysoká - jedná se cca o půl hodiny čistého času práce mechanika (režíjně bych počítal cca 1hodinu), ale

mínus:

DPH

provozní režie

mzda zaměstnance

likvidace a skladování nebezpečného odpadu

Myslím, že by jsme se s tímto úkonem jako samostatným v této částce dostali do mínusových čísel a pokud odečtu tyto položky a vyplatím ti z nich mzdu (zkus si ji z této částky spočítat)- nedomnívám se, že by jsi byl ochoten si špinit ruce.

Důkazem je například pokus o zřízení svépomocného servisu v Praze - nepřežil ani dva měsíce proč ? Protože ten kdo ho zřízoval neumí počítat. Za kolik asi lze pronajmout jedno stání o rozloze 24m2 na hod. Zařízené vercajkem v hodnotě 100000kč.

Dalším faktorem je poskytnutí záruky - v mnoho případech je dosti složité posuzování - zdali se jednalo o vadnou montáž nebo vadný díl (uvedu např. rozvodové sady) - kdo posoudí vadné ložisko na kladce, vodní pumpě nebo přešponovaný řemen v důsledku vadné montáže?

2014-01-26 10:45:35

To je téma. Co se týče pneumatik tak mi je montují tam kde je kupuji. Nemám čas je někam vozit. Co se týče dílu tak at si každý zkusí vybavit dílnu aby provedl alespoň základní úkony a pak dělá za hodinovou sazbu z donosu. Např banální výměna oleje musíš mít odsavacku klíče na filtry musíš umět vymazat interval pak je tu likvidace oleje . a další věci. Za výměnu si běžně servis účtuje kolem 400kc. 150 te stoji mechanik pak tu máme topení svetlo . tech 400 ani nepokryje náklady na provoz. Proto náhodné nalezené díly v kanceláři junior manažera nemontujeme.

Pavle když ti řekneme ze si dámě svoje příspěvky a profily na vlastni server dáš nám partnesrstvi za 300 vč DPH ročně?

2014-01-26 11:13:39

blueabyss: doli: Plně s Vámi souhlasím přirovnání s večeří a vlastním masem je opravdu trefné. Já osobně jsem co se týká opravy auta laik a co se týká vlastních náhradních dílů to už mám taky za sebou.Pružina na Vito z netu za 680kč v servisu za 1300kč vzal jsem tu z netu za cenu jedné dvě .Vydržely 1500km aještě jsem se málem zmrzačil tak jsem skončil v servisu tam výměna za 4000kč a už na ně jezdím 2 roky.Hlavně v servisu opravujou auta denně a už mají zkušenosti a vědí jaký díl je dobrý a jaký klumpr .A pneu z netu nešli vyvážit a i při správném tlaku vypadali jak pásy.

A nedivím se že plno servisu nemontuje zákazníkem dodané díly.To je opravdu zcestné.

2014-01-26 11:16:49

Je třeba jezdit do servisu, kde si můžeš být jistý tím, že ti tam ty "levné díly z druhovýroby, prostě šmejd" nedají.

Taky jsem bral oleje a nějaké věci od Radka, pneu jsem chtěl objednat z eshopu.

Ale pokud mám servis, kterému věřím, vyjde mě ve výsledku levněji dát tam auto bez dílů a onic se nestarat.

Nemusím nic hledat, nemusím nikomu psát, nemusím jít na poštu, nemusím honit kurýra po okrese atd.

Nehledně na to, že kdyby to tak dělal každý tak 50% lidí tam samo donese tomu mechanikovi koko*inu.

2014-01-26 11:21:11

Před pár měsícema si známej dovez CLK, po pár tejdnech mu na autě něco začalo dělat bordel Zajel do servisu, tam mu řekli, že je to asi v převodovce a že vyměnej olej jestli to pomůže Zaplatil nějakou tu tisícovku-nepomohlo, kdo by to byl řek(další v plánu byla výměna převodovky) Tak volal jestli bych se s autem neprojel, nebo jestli mě něco nenapadá. Říkám, že mě napadá všechno možný, ale ať se staví Po projetí jsem hádal ložisko na středovim uložení kardanu. Po tom co jsem se na to podíval od spoda jsem tomu i docela začal věřit :-D Říkám mu, objednám to, bude to stát tolik a tolik Hlavně to nikde nekupuj Večer zpráva, našel jsem to výhodně za 150 korun na aukru Říkám super, hlavně že jsem se s Tebou domluvil(cenu jsem radši nekomentoval) Ale tak co je to známej, tak to teda dovez. Auto už tam zabíralo místo, kardan venku, starý ložisko sundaný. Po tejdnu mi přivez nějakej díl-už nevim co to bylo, ale nebylo to ani na mercedes No tak jsem to koupil, vyměnil a vyřešeno-to je asi další důvod, proč to nemůže normální servis praktikovat(doufat, že donesný díl bude ten správný)

Doli  
Libor
2014-01-26 11:21:29

O špatně dodaných dílech které byly na úplně jiné auto než měly být i přes ubezpečení prodejce z eshopu by mohli referovat i někteří kluci tady z klubu.... Po demontáži předního náboje a připravované montáži kamarádem dodaného ložiska zjištěno, že není na W208, ale na starého mamuta... Auto zůstalo na zvedáku, kámoš odjel vlakem a my objednali to správné - a to se přece vyplatí . Doufám, že pokud se dotyčný poznal, tak se neurazil , byl to jen příklad z praxe.

2014-01-26 11:24:22

Presne o tom jsem mluvil, to se proste vzdycky muze stat a ve vysledku jsou to vsechno penize a nervy .

2014-01-26 11:25:49

mess: 100% pravda jen já mám doma v rámci šetření několik náhradních dílů na auta co jsem nikdy neměl

Ale to byly začátky jak píšu už to nedělám.

2014-01-26 11:30:02

Jo a provozovat servis, to musí bejt vůbec za trest, jako všechno kde člověk potkává lidi

Někdo doveze auto s nějakou závadou, já sednu do auta a ono se vysere něco dalšího, jak mám pak vysvětlovat, že jsem to nepojebal já Bych uved jen pár příkladů, co se mi všechno stalo s jedním člověkem, naštěstí je normální a vždycky u toho byl, tak ví, že jsem to já nerozbil

2014-01-26 11:35:52

chalani ako nič v zlom, ale skončte to, sto ľudi sto nazorov, tak čo tu riešite?

2014-01-26 11:51:21

Diskuze s clovekem ktery je zamestnany v "tovarne" na toto tema je zcestna.

Co me trochu mrzi je ten fakt, ze si neuvedomuje tu skutecnost, ze takovy web jako tento bez odborniku, kde by se psali jen podobne plky od lidi co si jen neco mysli ale zkusenosti a znalosti pokulhavaji, a kde se lide co potrebuji poradit a pomoc nedozvi nic co jim pomuze...byl by mrtvy drive nez se mozna muze zdat...a z toho i prijmy z reklamy apod se odvijeji.

Ja to nikomu nemam za zle, nikdo nevi vse a kazdy je v necem dobry...nekdo vice jiny mene...ale mela by byt soudnost a pokora k lidem, co v tom zrovna neco znamenaji ci dokazali a umi. Jedno ceho a jakeho oboru se to tyka.

Treba muj bracha je chemik, vysokoskolsky profesor aspirant na docenta...procestoval svet, pracoval ve svem oboru ve Svedsku, USA apod...je stary asi jako UDM. Presto o realnem svete trzniho podnikani nevi zhola nic. Nikdy nepracoval ani v soukrome sfere...a tak takove diskuze take spolu nemuze vest.

Prijde mi to cele jen jako znamka omezenosti...tady v tom pripade i tuposti. Protoze kritizovat nekoho jak to neumi a je zlodej a nevazi si zakazniku a pritom sve "zakazniky" co mu pomahaji vydelavat penize odhanet a to pouzivam mirna slova...

No nevim nevim co za tim hledat.

Jak napsal Radek...asi si zalozime web vlastni....protoze tam kde se lide dozvi kvalitni informace, tam lide chodit budou... , pac uz me to tady pekne sere. Zadne partnerstvi potrebovat nebudeme...tj je jako s kvalitne odvedenou praci, lide si Te najdou.

2014-01-26 11:54:14

Normalni debata, proste kdyz se vziju do jejich situace tak to neni lehke, kdyby kazdy vozil spravne dily a vsechny dily co jsou na provedeni opravy potreba a nebylo tady v tom state dojebane uplne vsechno tak by to mozna slo.

V dobe kdy platis za revize,skoleni,potvrzeni,najem a drahe energie, tak pokud by jsi menil oleje za 250 korun ktere bys pak navic zdanil, nevydelas nic.

Je to jedno s druhym, strasne slozita vec, tak slozita ze to nejde ani vysvetlit a proto Miky ani nereaguje

2014-01-26 12:25:21

Miky : Je to tak - nepřipadne mi to zrovna taktické od provozovatele tohoto webu.

Nicméně ještě k tématu - ač to třeba z mých vyjádření tak nevypadá jsem většinou nakloněn na stranu zakázníků - pokud se mnou nechtějí vyloženě vydrbat.

Je mi jasné, že pokud spravuji automobil v hodnotě 40000kč nebudu zákazníkovy cpát díly za nesmysl - vždy hledím na to zda-li oprava vozidla nepřevýší jeho samotnou cenu. Toto vždy se zákazníkem rozebírám.

V těchto případech někdy souhlasím, že si skupinu jako převodovka motor dodá vlastní a provedu jen montáž - zatím jsem se nesetkal s tím, že by si k tomu motoru nebo převodovce donesl plechovky s olejem. Záruka je ovšem jen na bezchybnou montáž.

Již několikrát jsem se setkal i s tím, že díl z druhovýroby nebo i donesený zákazníkem z vrakoviště byl dražší než originální. Jeho huba po té vypadá asi takto

Pokud montuji díl z druhovýroby - beru je většinou od svých stálých dodavatelů - nevyřízení byť drobné reklamace pro ně znamená ztrátu v několika desítek tisíců.

Uvedu příklad s pískajícími kotoruči a destičkami - reklamace - zákazník dostane nové (mám jeden měsíc na vyřízení reklamace) co udělá eshop - zcela jistě se nebude zabývat tím že měsíc nemáte čím brzdit.

Akumulátor - opět mám jeden měsíc na vyřízení reklamace - montuji okamžitě nový co udělá eshop?

Dělám hodně elektroniku - i např. váha vzduchu může být vadná - chtěl bych vidět úspěch reklamace v eshopu.

Jednou mi nevyřídili reklamaci dvojhmoty - za měsíc- proč nic neberu - říkám jim - dám vám na cestu jeden dárek - do dvou dnů přivezli velice pěkný dílenský vozík - jestli bych, jako zase nechtěl začít spolupracovat.

Tak si říkám - pokud já poskytuji zákazníkům tyto služby - proč by mě měli nosit do servisu vlastní olej koupený někde v eshopu.

2014-01-26 12:36:32

souhlasím a to bud rád že po tobě nechtěj vrátit ještě z náhradních dílů DPH jako po mě z materiálu

Doli  
Libor
2014-01-26 12:40:43

blueabyss: Stotožňuji se ve všech bodech. Tečka.

medák: Ale chtějí, jenže už to bohužel není - jak to bejvávalo...

2014-01-26 12:48:42

Tak to čumím ve vašem oboru bych to nečekal.Kdo nemá zaměstnance režie náklady atd.tomu těžko vysvětlíte jak to funguje a že to není o hamižnosti



1  2  3  4  5 ......... 7