Fórum - Téma


R171 - Koupě


Fórum SLK R171 R171 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R171


1  2  3  4

2016-05-04 10:41:39

skyair: Tudíž při dovážení vozu z Německa to bude asi problém zkontrolovat (spíš asi když už tak zdlouhavé a náročné). Jen pro informaci, když je to vada kvality materialu... nevztahuje se na to nějaka (po)zaruka? Nebo nebyla ta auta svolávána?

Dá se to poznat jinak než jen z papíru? (Kterému se v dnešní době moc věřit zrovna nedá...) Opravdu mne spíš láká ta 3,5 ale mam z toho (teď) celkem strach... :(

rambo007: myslíš té 3,5ky? :)

http://www.sauto.cz/osobn...des-benz-slk/slk/16769237

Trošku mne zaráží (štve) že je úplně bez výbavy... :(

Skyair  
Pavel
2016-05-04 10:51:11

jiřííí: V Německu ti u auta se servisní historií rovněž ochotně sdělí, zda byla výměna provedena. Bohužel kulance (pozáruční hrazená oprava) se na tuto opravu nedá uplatnit. Neohrožuje bezpečnost vozu, (např. řízení, brzdy a pod.) projevuje se až při vyšším nájezdu podle údržby a zacházení. Neprojeví se ze dne na den - zhoršuje se to postupně a pak už se to dá identifikovat diagnostikou.

K té výbavě 350 - bohužel schází vyhřívání sedadel, což u kůže na jaře a na podzim není komfortní (dle VIN italská verze) Ostatní výbava až na scházející NAV je dobrá.

2016-05-04 12:00:42

skyair: v čem prosím zjišťujěš tyto informace?

Koukám že má 7Q... dá se nějak na první pohled (z fotek) poznat jestli má vůz 5Q nebo 7Q AT? Jsou mezi nimi nějaké extrémní rozdíly? Že by byla třeba 7Q víc poruchová?

Jěstě k tý vadě těch 3,5... Týká se to všech kusů do toho roku 2007? Nebo je to "jen" častá závada?

Jen pro informaci... Má už někdo zkušenost s touto závadou a připadnou opravou - složitostí opravy?

Cena je opravdu 80k? Nedá se to opravit svépomocí?

Diky

Skyair  
Pavel
2016-05-04 12:20:16

jiřííí: Informace najdeš ve fórech a netu - případně kontaktem s majiteli. Převodovka 7G Tronic je nová generace AT převodovky než 5G. V R171 se montovala právě do silnějších SLK. Rozdíl v údržbě je pouze v servisu např. jiný olej. Poruchovost všech AT v MB je při řádné pravidelné údržbě (výměny oleje filtru a pod. každých 60 tis.km) minimální.

Diskutovaná vada se týká všech motorů M272 a M273 do uvedeného výrobního čísla motoru. Složitost opravy je spojená se zkušenostmi opraváře a vybavením servisu. Bez schválených servisních postupů, informací, speciálních MB přípravků a nářadí (za velké peníze) se opravovat moderní motory nedají. K tomu se váže možnost opravy svépomocí. Cena vychází z cen v Německu a podle toho, co vše je nutné měnit, s prací se pohybuje kolem 3-4 tis. Euro. U nás je práce levnější, díly v přepočtu jako v Německu - proto cca 80 tis.Kč

Nemám servis a ani toho nelituji. Na zkušenost a ceny ti mohou odpovědět zdejší nebo další servisáci.

2016-05-04 14:23:44

skyair: takže tuto závadu musí řešit každý majitel 3,5... Neni tady o tem tedy nějaké téma? Kde bych třeba našel nějaké informace... Protože se toho motoru teď trochu bojím... Když vím jak to především tady u nás funguje...

ještě se zeptám k tý výbavě... (Asi úsměvná otázka) nechá se např. ten výhřev sedaček, ofuk krku... dodělat? (Jako za starých časů...) :D Kdybych sehnal sedadla a potřebné díly z jiného vozu...

A jěstě asi další úsměvná otázka... Nechá se nějak zvednout výkon tý 1,8?

Svatik  
Svaťa
2016-05-04 14:55:56

jiřííí: Ohledně té třistapadesátky si projdi fórum k E W211. Tam se to myslím probíralo nejvíc. Stejně tak CLS a ML z tý doby. Ve všech to byl problém. O dodatečném zvyšování výkonu se tu taky hodně diskutovalo a tak jen hlavní body. 1: Když ještě auto nemáš, tak si rovnou kup s dostatečným výkonem. Je to vždy jednodušší varianta. 2: Atmosféricky plněný motor se tuní (co se týče výkonu) hůře, než přeplňovaný. Přičemž turbo motory se tuní lépe, než kompresorové. (Lépe chápej jednodušeji)

Skyair  
Pavel
2016-05-04 15:06:29

jiřííí: Např. u CLS, ML W164, W211 se to těchto motorů týká také.

Pokud vládneš němčinou, víc se dovíš tady:

Cokoliv dodělávat stojí moc peněz. U nás to zmizí na vrakovištích dřív než zapadne slunce. Mluvím o výhřevu sedaček a Airscarf jsem u nás ani neviděl. Montáž není snadná, protože to není jenom o kabelech a spínačích ale i o jednotkách, relé ap. Něco jiného je pouhá výměna vadného zařízení, ale zástavba je složitá.

Zvýšení výkonů u motorů s kompresorem je problematické, protože už je výkon navýšen a jednotka je už od výroby osazena potřebným čipem. Další řešení s menší řemenici je zásah, který životnosti kompresoru ani motoru nepřidá. Rovněž při vyhledávání v tématech Kompresor R170, W208 atd. najdeš všechny "úspěšně" realizované pokusy. I když mnohé naše tuningové firmy to nabízejí, do auta bych si to nedal. Přiměřené zvýšení výkonu u dieselů je o něčem jiném a účinek má smysl.

Absolutně souhlasím se Svatíkem - než něco bastlit, je lepší a v podstatě levnější koupit auto s požadovaným výkonem a výbavou. A v kasičce mít uloženou rezervu na běžný provoz a náhodné komplikace - které u každé ojetiny mohou nastat.

Uff, to už je snad vše -

2016-05-04 17:52:20

Děkuji všem za vyčerpávající informace!

2016-05-04 17:56:28

jiřííí: Jdeš a koupíš si bezproblémovou Fabii co ?

2016-05-04 22:12:48

rambo007: Bezproblemový vůz mam teď... už sedm let bez jediné závady. (Musím zaklepat)

Teď chci "hračku" na hraní a pro radost! :D

Ale každopádně se nechci spálit... :(

Ještě bych přeci jenom měl dotaz...

Je tady někdo zkušený, schopný a nejlépe s DG, kdo by byl ochotný (samozřejme za úplatu) prověřit kupující vůz?

Dělá to tady někdo? Bez PC je to opravdu ještě větší zajíc v pytli...

Děkuji.

2016-05-11 11:29:52

skyair: Tak to je vyčerpávajúca odpoveď. Dík. Teraz len číhať na dobrú ponuku.......chcem sa opýtať ešte na aircraft, aký to je konfort? alebo to je len zbytočnosť? V cenníkoch to stalo okolo 500€.....

Skyair  
Pavel
2016-05-11 11:53:22

kamil: Airscarf patří mezi ty více užitečné doplňky. Při chladnějším počasí (pod cca 15 stupňů) i přes všechny pokusy omezit zadní proudění vzduchu "větrolamy" se na zadní část hlavy a krku dostává studený vzduch. Airscarf teplým vzduchem tomu zabrání. Jinak to chce pořádnou čepici a mikinu nebo rolák.

2016-05-11 12:24:10

skyair: ten airscarf to je samostatny system nebo to bere teplo od motoru jako klasicky topeni nebo klima?

Skyair  
Pavel
2016-05-11 12:31:52

sket: Ne, je to samostatné elektrické vyhřívání.

2016-05-15 14:28:27

Tak sa zdá , že bez airscarfu je pri šoferovaní potrebné mať určité vybavenie/mikina-rolak, čapica/ aby človeka neseklo v krku alebo neprechladol. Tie partie okolo krku sú dosť chúlostivé......Tak asi sedačky jedine s airscarfom Alebo sa mýlim? Aké sú skúsenosti pri tmavom interiéri SLK-čka? Štandardne je čierny, červený, max kombinácia........svetlo šedý je zriedkavý ale to by som videl ako riešenie, ak sa nechcem v lete popáliť ...... Dík za skúsenosti

Skyair  
Pavel
2016-05-15 14:43:33

kamil: Při koupi ojetého auta a pokud bude mít Airscarf („vzduchovou šálu”), tak bych barvu sedaček řešil jako poslední problém - pokud bude celý vůz v dobrém stavu a jen barva bude jiná.

Naštěstí u ojetin se nebude deaktivovat a zdroj, že se nejedná o fámu:

2016-05-15 16:00:34

kamil: Co se týká barvy, tak je důležité, aby se to líbilo především Tobě. Já jsem měl tento týden poprvé možnost užít si otevřeného nebe, a jestli tady někdo píše o jízdě pod 15°C, tak mne byla zima i pod 20°C. Pokud jedu do 20 km tak se dá přežít asi kde co, ale na delší cestě i s tepelnou šálou a vyhřívanou sedačkou na mne prostě táhlo. Naštěstí člověk zastaví, podrží tlačítko a jede si tak jak se mu líbí.

2016-05-20 17:07:28

Zdravím všechny je dálkově oteviratelná strecha u všech ve standardu? Děkuji za info

2016-05-20 18:57:14

Ne.

2016-05-31 14:24:29

skyair: Konečne som sa dostal k svojmu vysnívanému autu ale zdá sa mi, že patrí do modelov, čo majú problém s tým hriadeľom. Viete mi niekto pozrieť cez VIN, či sa mýlim, alebo mi poslať link, kde to zistím? Lebo majiteľ sa tvári, že to je hlúposť a nevie o ničom podobnom. Najazdené je iba niečo okolo 40 tis km. Dík


Odpovědět

1  2  3  4