Fórum - Téma


R171 - Koupě


Fórum SLK R171 R171 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R171


1  2  3  4

2016-04-24 09:03:28

Děkuji za info... A jak to je s kompresorem. Sice jsem mel turbo benzin Astru OPC ale jak je to s kompresorem, pripadne opravy a vydrz kompresoru....

2016-05-02 12:19:02

Aký je zásadný konštrukčný rozdiel medzi R170 a R171? Je iba v designe ? Aké plus a mínus je pre R171 ak chcem kupiť rok 2003-4?

2016-05-02 15:09:55

Také plánuji SLK a chtěl bych se zeptat na co si specialně u SLK dát pozor? Myslíte že je blbost dívat se po autech které se v dnešní době pohybují kolem 200 000,-Kč??? Musejí to být za každou cenu jenom "pokladničky" nebo je i reálné pořídit kloudný kousek?

Například tento kousek?

http://www.sauto.cz/osobn...des-benz-slk/slk/16627221

Děkuji ha jakoukoliv radu. :)

Skyair  
Pavel
2016-05-02 15:10:21

kamil: R171 se vyráběl od jara 2004, pak od roku 2008 facelift a v roce 2010 tento model skončil. Mimo designových rozdílů je oproti R170 řada rozdílů nejenom ve výbavě, ale i v jejich modernizaci. Bohužel řada doplňků není ve standardu, ale až v příplatkovém vybavení. Bylo by to dlouhé vypisování. Tady jsou prospekty ceníky a výbavy od roku 2004

Z toho zásadního v nadstandardních výbavách se jedná o varianty radia a navigace Comand, repra Harman/Kardon, Airscarf (vyhřívání na krk), z počátku standardní manuální 6Q převodovka a 5Q AT převodovka (u SLK 280, 350 a 55 AMG pak i 7G Tronic), možnost xenonových světlometů, Parktronic assistent apod.

Konečně to poslední, motory, oproti R170 jsou zcela jiné:

Základ je M271.944 (1.8) v podstatě bezproblémový motor 120kW

dále M272.942 (3.0 V6) a M272.963 (3.5 V6) motory sice výkonné, ale s výrobní vadou vyvažovací hřídele a ozubení (rozvody), které zhruba po 100 tis. km očekává oprava v rozsahu cca 80. tis KČ. Týká se motorů vyrobených do cca roku 2007. Problémy motorů M272 se vyskytují až do výrobního (sériového) čísla motoru - 2729..30 468993 (Modely 171.454/456) viz Bulletin:

http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf

Tedy, kdyby se jednalo o koupi SLK 280 nebo SLK 350 nutno prověřit (podle VIN)

SLK obecně patří mezi méně poruchové a pokud se něco objevuje, pak to převážně souvisí se zacházením a údržbou. Koupě ojetiny je vždy sázkou do loterie. Výhodou SLK je většinou menší km nájezd a v mnoha případech pouze letní provoz. Pořádně vše prohlédnout, zkontrolovat co se dá a vzhůru na cesty se střechou v kufru.

2016-05-02 16:11:06

jiřííí: Nelíbí se mi ta Itálie. Pokud máš auto od nás, tam máš takřka 100% jistotu stočení tachometru. Pokud máš auto z Itálie tak máš také takřka 100% jistotu stočení tachometru. Takže je velmi pravděpodobné, že u tohoto vozu byl stočen tachometr 2x... Nejhorší je, že se stáčí tachometry už i v Německu, kde je to trestným činem. Zaznívá to možná rasismem, ale zejména u Turků je to součást obchodu. Prohlížel jsem si auto se 100 kkm a bylo podstatně ojetější než auto, které bylo nabízeno s 200 kkm ( tzn. že tyto kilometry mělo nejméně). Varianta, že někdo koupí výhodně v Itálii kvalitní vůz a tady ho prodává za tyto prachy hraničí s pravděpodobností výhry v Sazce.

2016-05-02 16:36:55

rambo007: ale není to tak moc sežraný

2016-05-02 18:51:51

rambo007: rozumím a díky za upozornění! ;) Taky sem se toho bál... a možná proto mne chytnul tenhle ťuknutej...

http://www.sauto.cz/osobn...des-benz-slk/slk/16632328

Volal jsem tam a pry neni střecha nijak extremně poškozena... Musí se to samozřejmě viďet.

Moje otázka zní...

Kde se nachází čerpadlo pro ovladání střechy? Aby nebylo poškozené. A jak je to s opravou mechanizmu (kdyby byl poškozen)? Nebyl se na něj náhodou někdo podívat? Rady co jěstě brát o od čehu už raději utéct? (až to uvidim na živo)

"Láká" mne spíš bouračka z důvodu, že se toho někdo nezbavuje těsně před nějakou velkou investicí...

PS: otec má autoservis, tak mi s tim kdyžtak pomůže...

Má někdo zkušenosti s opravou střechy (mechanizmu)?

Děkuji moc za jakékoliv postřehy. :)

2016-05-02 22:36:03

jiřííí: jediná rada, u kabria jde primárně o to aby šla dobře střecha dolů, i malej ťukanec se může hooooodně prodražit

2016-05-02 23:05:12

michaeltv: tak to je jasný že chci aby šla střecha dolů... :))

Jedná se mi o to jak dobře je to opravitelné a co je třeba na tom mechanismu nejdrazší? :)

Nemám přesnou představu o cenách? Kolik stojí třeba čerpadlo? Specializuje se tady někdo na slk?

Popř. víte o někom kdo prodává díly?

Děkuji.

2016-05-03 10:25:29

jiřííí: Podle mého názoru se řítíš do velkých nesnází, přičemž toto slovo nevyjadřuje skutečný stav, ale chci zůstat ve slušné rovině. Projdi si trochu fóra jaké problémy mají lidi se střechou. Jakmile se na ní cokoli pokazí, tak jsou to jenom zoufalé dotazy bez odpovědí, protože nikdo o tom nic neví. Koukni kolik SLK jezdí, takže jediný kdo se na to specializuje je originál mercedes. Obávám se že za náhradní díly na opravu střechy, protože je to atyp, dáš stejně jako za jiné funkční auto. Máš vůbec zjištěno kde a za kolik koupíš samotné zadní víko? Potom počítej se zkříženým mechanismem otevírání a to nemluvím o dalších věcech, které se mohou být poničené. A když to náhodou bude fungovat, tak tam bude třeba jenom zatékat. Z auta pro radost bude jenom zlost. Ideální dobu nákupu, kdy byly ceny v únoru dole jsi již prošvihnul. Vyhnul bych se všem bazarům a hledal v Německu soukromý prodej. Tady u toho auta dvojnásob platí heslo: Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Řešil jsem v zimě obdobný problém, objel české bazary ty vyloučil. Potom jsem koupil auto v Německu, ale to to co jsem viděl prodávat byly hrůzy hrůz. Od některých mne prodejce začal rovnou odhánět, když viděl, že si chceme napíchnout palubní počítač a máme s sebou měřič tlouštky laku. Také se nabízely bouračky, ale bouračku na zadek bych si netroufnul vzít, právě kvůli přesnosti skládání střechy. Rovnací stolici v garáži mám, takže bouraček se nebojím, ale tohle je jiná liga. A byly v Německu za super peníze k mání vozy, které měly do zadní části jenom drobný tukanec, že zadní víko by se jenom zatmelilo, ale bylo vidět, že nelícuje o 10 mm, a to těžko dá někdo dohromady za slušný peníz.

2016-05-03 11:25:56

rambo007: víko mam sehnané za 3,5 a komplet strěcha se pohybuje kolem 12k, čerpadlo 6k, spouštěč 1,8k, samotny mechanismus kolem 3k... Mam šikovného klempíře... :)

Noo pojedu se tam alespon podivat a uvidíme. Každopádně moc děkuji za rady, dám vědět jak to dopadlo... :D

2016-05-03 11:43:34

jiřííí: Ten kufr je zbouraný brutálně. Já vím, že se dá všechno vytáhnout, ale až TI nebude běhat střecha tak nebudeš vědět jestli je to zkřížený mechanismus, nebo špatně srovnaná karoserie. Asi si chceš nejprve s autem dlouho hrát, abys z něho měl tu správnou radost takže v tom se neshodneme.Já bych raději šel do něčeho takového http://www.mercedesclub.c...lect=108626#message108626 ale naštěstí se každému líbí jiné holky ( a auta) jinak by byl svět fádní.

2016-05-04 08:50:03

Tak pár postřehů...

  • Prdel bouchlá pěkně... až jsou malinko vyvaleny zadní podběhy ven. Mechanismus střechy se nezdá poškozen, ale vyzkoušet nešla (nebo spiš jsme se k tomu ani nedostali...)
  • Nefungoval dojezd oken po dovření dveří - prý byla vybitá baterie a musí se to znovu nahrát (?)
  • přední nárazník měl jiný odstín - prý mezi plastem a kovem je vždy rozdíl... (ano, ale až takový?)
  • prasklé čelní okno
  • urvaný chladič na obou stranách na vrchních "packách" - prý je to jen vysunuté (néé... obě "packy" byly urvané) - za jakého důvodu? Náraz zezadu, je to možné?
  • svitila konstrolka SRS - prý nejspíš jen čidlo za 800,-

Jinak...

  • interier odpovida 75k
  • motor, převodovka, podvozek odpovidá 75k - parada...

ALE TEĎ TO HLAVNÍ...

Majitel (bůh) autobazaru vyvíjel abnormální nátlak... po 10min obcházení zamknutého auta na parkovišti ještě bez jeho přitomnosti... se hned po příchodu začal poměrně vážně ptát "tak berete, nebo ne?!" ... "neni co řešit!"

Po otevrění vozu jsem vnitřek jen tak "prolétl"... nestihl jsem nic vyzkoušet a furt byl pod nátlakem... "Tak berete, už musim jet domů..." Prostě jednání se mi absolutně nelíbilo. Chápu majitele, že když má na place samé luxusní vozy, tak se s nějakým slk za cca 200 000,- nebude zaobírat a ani zdržovat...

Nakonec jsem tedy alespoň "vyjel" na 500m a po návratu a dotazu na tu kontrolku SRS mi bylo řečeno již zmíněných "to bude nejspiš jen snímač za 800,-" na to jsem již já poměrně otráveně konstatovat " a nebo taky čerpadlo!!" (Ikdyž si myslím, že to nemuselo být nic vážného, možná i jen z toho podnapětí při vybití baterie(?) Každopádně jsem již byl poněkud znechucen a otráven.) Noo po tom přijezdu z "jízdy" a dotazu "tak berete nebo ne" aniž bych stihl odpovědět, tak sedl do auta a odjel...

A mne už jen čekala 3,5h cesta domů...

PS: ale vidět jsem ho (slk) musel... :D :)

Skyair  
Pavel
2016-05-04 09:00:15

jiřííí: Hlavně, že sis odpověděl sám pro sebe. Tady je pár rad ke koupi, sice pro R170, ale princip stejný.

http://www.mercedesclub.c...manual_download.php?id=60

2016-05-04 09:34:25

jiřííí: Plně Tě chápu, že kdybys ho neviděl, tak že se budeš drbat na hlavě, takhle budeš usínat v klidu. Trochu se pozastavím nad Tvojí poznámkou, že interiér a exteriér odpovídá 75 kkm. Koupil jsem auto které má prokazatelně 200 kkm a interiér vypadá jak nový. A hlavně vypadá řádově lépe, než všechny SLK která jsem viděl a která měla na tachometru +- 100 km. Jednání prodejce odpovídá tomu, že ví co prodává. Nás, když jsem vytáhli měřič tlouštky laku a počítač k napíchnutí palubního počítače, z některých bazarů rovnou vyhnali. Viděli, že bychom zjistili skutečný stav vozu takže bylo lepší aby ho raději nikdo neznal.

Poslední zásadní věcí je ruplé přední okno a brutálně zbouraný zadek. Kabriolet má jako nosnou část pouze podvozek, na rozdíl od prostorového skeletu jiných aut. Když se hned tahle deska, tak se srovnat nedá, i když máš sebelepšího klempíře. Prostě nedá. A ruplé přední okno je znakem toho, že další pohled na ten vůz je již ztrátou času. Určitě budeš auto pozorovat, tak dej potom vědět na kolik postupně slezl s cenou.

2016-05-04 09:43:19

skyair: mohu se ještě zeptat jak je to s těma vadama motoru 3,0 a 3,5???

Jak jsem se včera projel tou 1,8 tak jsem z toho až tak unešený nebyl... Byl to tedy ještě automat, ale ten výkon nebyl prostě nic moc. Takže se budu asi dívat spíš po těch 200kW...

Tenhle má právě najeto 100 000km, takže to bude zřejmě před tou investicí...?

http://www.sauto.cz/osobn...des-benz-slk/slk/16769237

Jak poznám že je ten motor již opraven, nebo jak se projevuje vada/závada?

Je lepší hledat v Německu? Cena se mi tam nezdá až tak lepší (?)

Jak je možné že jsou u nás snad i levnější jak u sousedů?

2016-05-04 09:58:23

jiřííí: Auta jsou u nás levnější, protože porovnáváš nesrovnatelné. Porovnáváš totiž cenu auta v Německu, které má najeto 100 kkm a auta s nájezdem 300 kkm ( na tachometru má pochopitelně 100 kkm) u nás. Auto které zde uvádíš má tu výhodu, že je koupeno v ČR. Vyžádej si tedy fotografii TP odkud vyčteš číslo protokolu technické kontroly a potom si zkontroluj jaký byl stav tachometru při technických prohlídkách v průběhu let. Pochopitelně se najdou i majitelé, které stáčí průběžně, ale těch je málo. Divil by ses kolika autům se po 300 kkm rozbil tachometr a museli ho vyměnit za jiný z vrakoviště

Svatik  
Svaťa
2016-05-04 10:04:21

jiřííí: O pár příspěvků výš Pavel píše, že se to týká vozů do roku 2007 a tento je vyroben 2005, takže se ho to zcela určitě týká. A nejjednodušší je se zeptat, co bylo děláno za servis. Možná by to šlo zjistit dotazem u MB dealera, podle .

Skyair  
Pavel
2016-05-04 10:04:56

jiřííí: Vada kvality dílů spojená s rozvody a vyvažovací hřídelí jsou u uvedených motorů výše. Zda se jedná o postižený motor se dá snadno zjistit z VIN vozidla. Jestli byla provedena oprava se dá zjistit pouze z doloženého dokladu o opravě, nebo v servisní historii provedených prací evidovaných v MB. Každopádně blížící se problém může odhalit diagnostika.

Čtyřválec 1,8 opravdu není trhač asfaltu, ale motor je bez problémů.

Co se týká rozdílu cen tady nebo v Německu, dlouhodobě platí, že na první pohled jsou u nás SLK levnější. Ptejme se proč. Skutečně dobrá SLK bez rozdílu modelu jsou jen odrazem toho, jak uvedený vůz vypadá. Ty slušné, s kompletní historií a od prvních majitelů jsou prostě výrazně dražší. Jak píše Rambo, větší či menší poškození snižují cenu. Přelakované díly signalizují, že vůz prošel opravou. Více neidentifikovaných majitelů také něco naznačuje. Výběr dobrého vozu u nás je běh na dlouhou trať a v Německu peníze za hledání. Mnozí zde by mohli vyprávět kolik SLK (někdy i desítky) viděli, než nakoupili.

Některé SLK po našich bazarech se už tady několikrát otočily. Fotky vypadají OK a při bližším ohledání přijde zklamání. U SLK dvojnásobně platí, že nakoupit levně je většinou počátek problémů.

  • Ještě k motoru 350 z tvého inzerátu. Dle VIN WDB1714561F072609 má vůz motor s číslem 2729..30 070242

Problém platí u motorů až do čísla 2729..30 468993, tedy je to ten případ, kdy se ho vada týká.

2016-05-04 10:36:21

jiřííí: Až zjistíš ujeté kilometry z technických tak napiš. Docela by mne zajímalo jestli bylo manipulováno či nikoli. Neboj nevyfouknu Ti ho, mám rád klacek


Odpovědět

1  2  3  4