Fórum - Téma


R170 - Závady motoru


Fórum SLK R170 R170 - Závady motoru

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz SLK R170  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5 ......... 7

2011-08-22 09:43:45

Stejne musi dat dolu i vanu a vycistit cerpadlo na olej a vanu ... kdyby tam byly napadany kousky retezu

2011-08-22 14:03:46

Já sem se tomu vyhnul, z řetězu tam nic nespadlo.

Myslím že sundat vanu u 230 K , znamená motor ven.

Stáhl jsem řemenici na klice , vydloubal simering a tou mezerou okolo jsem drátama honil ten řetěz až jsem ho pomalu nasadil. Před nim je ještě řetěz kterej žene olejové čerpadlo takže žádná procházka růžovou zahradou.

Když už jsem tady nemáte někdo nějakou dobrou diagnostiku ala MERCEDES na který by se dal tenhle motor otestovat. Na běžnejch diagnostikách není možné najít závadu a mě to chvíli jede a zase nejede. S automatem je to obvzlášť zábava. Někdy se nemůžu ani rozjet , protože jak přidám plyn tak to chcípne.

Někdy to vyrazí jak splašený. Nějak podivně to reaguje na plyn.

Dovezl jsem to s tím přetrženým řetězem z Německa a nevím jestli to dělalo před tím kolapsem nebo ne.

Dík.

2014-07-09 21:06:24

Zdarec lidičky před časem jsem pořídil SLK 200K se závadou na motoru či elektronice

Projevy závady motor neměl pěkný chod na volnoběh po výměně cívek a těsnění ze sítem pod škrtící klapkou( přisával vzduch) je volnoběh v poho nicméně motor jde při opatrném přidávání plynu vytočit pouze do 4100 otáček a to i za jízdy po rychlejším sešlápnutí plynového pedálu se motor zahltí a detonuje do výfuku a při vypnutí zapalování se motor dotáčí jako traktor nevím zda je to normální či ne

Diagnostika nahlásila detonace v motoru poškozující kat a snímač plynového pedálu po výměně snímače závada přetrvává kabeláž ok hodnoty naměřené v normálu přesto sem přeměřil veškeré elektrosoučásti motoru zkontroloval rozvody zkoušel sem odpojit výfuk zda li není ucpanej kat ale už začínám být bezradný a uvažuji že se auta zbavím neporadil by někdo každá rada dobrá děkuji

Skyair  
Pavel
2014-07-09 21:50:30

milda: Ahoj Mildo. Detonace do výfuku je znakem bohatosti směsi. Těžko po netu poradit, ale bohatost směsi ovlivňuje váha vzduchu. Byly hodnoty měřeny? Jak vypadají svíčky - je použita správná hodnota? Je funkční magnetické nastavení vačkového hřídele? A to nemluvím o dalších čidlech a elektronice ovlivňijící chod motoru.

Jednoznačně doporučuji se obrátit na uživatele blueabyss - firma Excar:

http://www.mercedesclub.c...member_detail.php?id=4737

http://www.excar.cz/

Je sice pravda, že z Klatov je to do Pelhřimova dál, ale ušetříš na experimentálních výměnách ještě funkčních dílů a především motor poběží jak má.

2014-07-09 22:03:41

skyair: děkuju za odpověď asi na to taky dojde že to prostě někam odvezu z tou bohatostí máš asi pravdu protože ty poruchy doprovází i smrad z výfuku u diagnostiky sem sice nebyl ale technik řekl že vše běží ale přesto sem všechny senzory přeměřil osobně dle dat z programu autodata co se týče toho proměného časování RJ motoru cívku na motoru ovládá cívka evidentně taky funguje i mechanismus se pohybuje zkoušel sem když sem kontroloval řetěz ale co se děje v motoru za chodu to nevím ještě mě napadlo vyzkoušet změřit tlaky ve válcínch jestli nejsou pryč ventily vzhledem k tomu jak se ten motor po vypnutí klíčku dotáčí bohužel z mercedesem moc zkušeností nemám měl sem vždy jen vozy od bmw

Skyair  
Pavel
2014-07-09 22:15:10

milda: Změřením tlaků ve válcích nic nezkazíš. Pokud motor neklepe (lágry, pístní čepy), nechrastí a jsou správně nastavené rozvody, maže, nežere olej a má správné tlaky - tak je "železná" problematika motoru bez ohledu na výrobce vyřešešná.

A zrovna motory řady M111 patří k tomu lepšímu, co vyráběl. To, co se skrývá za všemožnými příčinami závad, jsou elektrická a elektronická zařízení na motoru pověšená - obecně nazývaná "kurvítka" Tam je někde ukrytý problém.

2014-07-09 22:23:28

skyair: mno uvidíme rozvody sem kontroloval a zda to žere olej nevím auto sem přivezl z itálie a ještě nemá spz řekl sem si že dokud to nevyřeším nemá smysl ho uvádět do provozu také si myslím že to bude elektrického charakteru ale čím dál víc se přikláním k variantě že bude vadné nějaké pc protože když se motor roztáčí tak najednou jakoby sundal nohu z plynu pak rána a zase se rozběhne a během toho se uplně elektricky vypínají vstřiky jiskru háže pořád i během výpadku jinak auto je v naprosto v perfektním stavu karoserie jako když sjede z linky má to cice 190 najeto ale nikdy to nevidělo zimu je po prvním majitely servis vždy v itálii u bmw byla by ho škoda sešrotovat :(

Skyair  
Pavel
2014-07-09 22:45:27

milda: Takže zatím je na převozních číslech? Dá se s ním někam zvolna dojet?

2014-07-09 22:54:51

skyair: ano ano na převozkach,když přidávám plyn jen velice jemně dá se sním jet zatím sem jen testoval cca 20km max nechtěl sem někde zůstat vyset u nás v okolí je jeden chlápek který dělá bmw a mercedes zkusím ještě něco vytáhnout z něj se závadama na mé E36 tce mě vždy poradil tak uvidímě přinejhorším půjde auto o dům dál podle mě se tenhle problém snažily vyřešit už v itálii ale asi pro ně bylo snažší ho prodat proto bylo relativně levné ale přesto děkuju za snahu

Skyair  
Pavel
2014-07-09 23:00:58

milda: Ještě zkus v Plzni servis: mtobrman.cz (člen klubu Miky). Třeba se "placka" rozjede.

2014-07-09 23:08:55

skyair: ok dik za typ ještě se zkusím zaměřit na tlak paliva a tu blbou váhu vzduchu o té se tu zminujete celekm dost a uvidíme byla snaha přejít z bmw na mercedes bohužel sem si asi vybral špatnej kus techniky přinejhorším zustanu u bmw z tím sem si už tohle kolečko absolvoval :( naštěstí sem ještě neprodal myslel sem si že by mohlo být SLK trošku uspornější alespon sem to slyšel možná sem šoupnu video aby měly lidi větší představu co to auto dělá ale víceméně mám stejný příznaky jako už se tu řešilo stím rozdílem že mě to jde až na 4100 otáček a to blbé dotáčení motoru to asi taky není normální

Tak závada byla nalezena. Mám pro vás nový postřeh možné příčiny problémů z motorem 111.943 Závada byla prostá a to ucpané výfukové paroží v místě, kde je vložena do potrubí lambdasonda :)

Skyair  
Pavel
2014-07-11 17:23:10

milda: Dík za zprávu. Takže to byly saze na lambdě. A ta podávala špatné informace k dávkování paliva. Většinou se nefunkčnost projevuje na autě větší spotřebou paliva, nepravidelným volnoběhem a nechutí akcelerovat A zcela snadno to ukáží zvýšené emise na STK nebo čichání k výfuku. Divné je, že auto nebylo v nouzovém režimu. V podstatě kravina, která nás mohla napadnout hned.

2014-07-11 19:31:25

skyair: njn mohlo. Už od začátku to nasvědčovalo na závadu, z výfuku šel strašně horký plyn a dost málo. Zkoušel sem ho rozpojit před katem a výsledek nula, takže zbyly ventily a nebo ucpávka v paroží. Jediné misto bylo u sondy. Po vyndání sem se nestačil ďivit, na sondě byl pucek karbonu jak hrom, kterej ucpal výfuk. Blbá závada, ale člověka dost potrápila. Akorát mě překvapilo, že na 141kw to moc nejede :(

2014-07-19 21:50:11

Prosím o radu. Vymenil som v mojom SLK 230K motor, prakticky len holomotor, lebo všetky "okrasy" okolo neho som nechal povodne...

motor v pohode naskocí... ked nieje zapojeny kompresor ide v pohode,ked zapojím kompresor tak kolísaju otáčky na volnobeh, vytočiť sa dá na max 4000 otáčok .... vymenená váha vzduchu... a stále rovnako... po diagnostike a oprave pár vecí, stále rovnako... diagnostika ukazuje vynechávanie valcov... co s tým? prosím o radu

Skyair  
Pavel
2014-07-19 22:31:26

tlog: Ahoj. Nejdřív dotaz. Co považuješ za připojení kompresoru či jeho odpojení. Je kompresor připojen včetně všech tlakových hadic, přívěrové recirkulační klapky, pneumatického ventilu sekundárního vzduchu? U faceliftu nepředpokládám magnetickou spojku.

Myslím, že závada bude ve špatném zapojení čehosi - co nazýváš "okrasy", když se motor kompletizoval. Bohužel to může být v mechanickém a nebo elektickém připojení, což po netu nezjistíme. Doporučuji vše pečlivě zkontrolovat, jestli není něco jinak zapojené, přehozené, poškozený konektor nebo kabeláž a pod.

  • A především, čemu říkáš nezapojený kompresor, když ti jde motor v "pohodě"? Co odpojuješ?

A ještě jedno upozornění. Motor při běhu na místě na neutrál nelze vytočit na víc než cca 4000 ot./min.

2014-07-19 23:09:20

tlog: ahoj z těma 4000 otáčkama má skyair pravdu mé slk jde taky jen na 4000 tis na místě za jízdy pak jde výš a co se týče toho volnoběhu zkus se podívat pod elektronickou klapku je tam takový okroužek se sítem mechanikovy se stalo když nasazoval klapku tak se okroužek pohnul z drážky a přiskříp ho pod klapku a následně to začlo sát falešný vzduch a začal blbnout volnoběh měl sem s tím také problém nahradil sem to okroužkem na octavii 1.9 tdi okroužkem na intercoler pasuje přesně akorád nemá to síto

2014-07-20 08:56:58

Odpojeny kompresor som myslel, ked nebol este najohodeny. Skusali sme ci sa motor "ozve"... vtedy isiel rovnomerne...

Skyair  
Pavel
2014-07-20 09:20:34

tlog: Pokud jde motor s již připojeným kompresorem na místě plynule, tak vyzkoušet otáčky při jízdě.

Jinak, jak už jsem psal, hledat chybu v připojení ovládání kompresoru, které je v případě provedení bez magnetické spojky jednodušší.

I když to není moc pravděpodobné, (pokud předešlý motor běžel OK) tak ještě zkontrolovat připojení a funkci "Recirculating Air Flap" (Recirkulační vzduchové klapky) viz obr.

2014-07-23 19:25:45

A som tu zasa ... Motor ide stale rovnako na h... Ale objavili sme popraskane cievky zapalovania, moze to byt ono? d

Skyair  
Pavel
2014-07-23 19:56:03

tlog: Ano, tím to také může být. Navíc, když už jste měli hlášku, že "diagnostika ukazuje vynechávanie valcov.."


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7