Fórum - Téma


R170 - Závady motoru


Fórum SLK R170 R170 - Závady motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2  3  4

2014-07-11 19:31:25

skyair: njn mohlo. Už od začátku to nasvědčovalo na závadu, z výfuku šel strašně horký plyn a dost málo. Zkoušel sem ho rozpojit před katem a výsledek nula, takže zbyly ventily a nebo ucpávka v paroží. Jediné misto bylo u sondy. Po vyndání sem se nestačil ďivit, na sondě byl pucek karbonu jak hrom, kterej ucpal výfuk. Blbá závada, ale člověka dost potrápila. Akorát mě překvapilo, že na 141kw to moc nejede :(

2014-07-19 21:50:11

Prosím o radu. Vymenil som v mojom SLK 230K motor, prakticky len holomotor, lebo všetky "okrasy" okolo neho som nechal povodne...

motor v pohode naskocí... ked nieje zapojeny kompresor ide v pohode,ked zapojím kompresor tak kolísaju otáčky na volnobeh, vytočiť sa dá na max 4000 otáčok .... vymenená váha vzduchu... a stále rovnako... po diagnostike a oprave pár vecí, stále rovnako... diagnostika ukazuje vynechávanie valcov... co s tým? prosím o radu

Skyair  
Pavel
2014-07-19 22:31:26

tlog: Ahoj. Nejdřív dotaz. Co považuješ za připojení kompresoru či jeho odpojení. Je kompresor připojen včetně všech tlakových hadic, přívěrové recirkulační klapky, pneumatického ventilu sekundárního vzduchu? U faceliftu nepředpokládám magnetickou spojku.

Myslím, že závada bude ve špatném zapojení čehosi - co nazýváš "okrasy", když se motor kompletizoval. Bohužel to může být v mechanickém a nebo elektickém připojení, což po netu nezjistíme. Doporučuji vše pečlivě zkontrolovat, jestli není něco jinak zapojené, přehozené, poškozený konektor nebo kabeláž a pod.

  • A především, čemu říkáš nezapojený kompresor, když ti jde motor v "pohodě"? Co odpojuješ?

A ještě jedno upozornění. Motor při běhu na místě na neutrál nelze vytočit na víc než cca 4000 ot./min.

2014-07-19 23:09:20

tlog: ahoj z těma 4000 otáčkama má skyair pravdu mé slk jde taky jen na 4000 tis na místě za jízdy pak jde výš a co se týče toho volnoběhu zkus se podívat pod elektronickou klapku je tam takový okroužek se sítem mechanikovy se stalo když nasazoval klapku tak se okroužek pohnul z drážky a přiskříp ho pod klapku a následně to začlo sát falešný vzduch a začal blbnout volnoběh měl sem s tím také problém nahradil sem to okroužkem na octavii 1.9 tdi okroužkem na intercoler pasuje přesně akorád nemá to síto

2014-07-20 08:56:58

Odpojeny kompresor som myslel, ked nebol este najohodeny. Skusali sme ci sa motor "ozve"... vtedy isiel rovnomerne...

Skyair  
Pavel
2014-07-20 09:20:34

tlog: Pokud jde motor s již připojeným kompresorem na místě plynule, tak vyzkoušet otáčky při jízdě.

Jinak, jak už jsem psal, hledat chybu v připojení ovládání kompresoru, které je v případě provedení bez magnetické spojky jednodušší.

I když to není moc pravděpodobné, (pokud předešlý motor běžel OK) tak ještě zkontrolovat připojení a funkci "Recirculating Air Flap" (Recirkulační vzduchové klapky) viz obr.

2014-07-23 19:25:45

A som tu zasa ... Motor ide stale rovnako na h... Ale objavili sme popraskane cievky zapalovania, moze to byt ono? d

Skyair  
Pavel
2014-07-23 19:56:03

tlog: Ano, tím to také může být. Navíc, když už jste měli hlášku, že "diagnostika ukazuje vynechávanie valcov.."

2014-07-25 13:22:53

cievky vymenene a stale rovnako... Pomooc

Stale kolisu otacky a striela do sania... Povodny motor bol 2002, teraz som tam dal 1997... Prakticky len holomotor som menil

Skyair  
Pavel
2014-07-25 14:01:32

Ale holomotor jsi ustrojil. Předpokládám, že vše odstrojené leželo někde v bedně. Bude opravdu těžké jednoduše říci - vyměň tohle ... a je to. Nezbývá ti než postupná kontrola všech problematických dílů.

Hodně to ukazuje na váhu vzduchu nebo lambda sondu. Ta se ale projeví až po několika minutách po zahřátí motoru. Takže to platí v případě, že studený motor chvíli běží OK a pak začne škubat. Pokud jsou odzkoušené cívky, svíčky, obtoková a přívěrová klapka, tak už ti až tak moc věcí nezbývá. Magnetické nastavení vačky, čidlo na klice - což nepředpokládám, že by to bylo ... a pak už "jen" palivový systém, tlak paliva a vstřikování. Střílení do sání svědčí o chudé směsi nebo špatném časování zápalu na svíčkách. Nevím jak máš vybavenou dílnu, zda máš diagnostiku, osciloscop a další možnosti měření (pro lambdu, váhu vzduchu). Obávám se, že po netu to nevyřešíme, Každopádně je skutečně nutné vyloučit vše, čím to není.

Zkus se kouknout sem, na podobné problémy s 200K v CLK. Třeba tam najdeš stéblo, kterého se tonoucí chytá:

http://www.mercedesclub.c...08-skube-za-studena-34409

2014-07-25 15:03:04

Tak este sme prisli na jednu vec... Podfukuje na jednom valci zberne vyfukove potrrubie... Moze to mat suvis?

Skyair  
Pavel
2014-07-25 15:06:09

a není prasklý ten výfukový spletenec? To se u SLK také objevuje . Ale to bude mít asi víc vliv na zvuk.

2014-07-25 16:24:10

A este jedna vec nas napadla... Jedine co sme nevymenili tak je zotrvacnik.... Nechali sme z povodneho motora... Vypisuje chybu vynechavanie zapalovania prveho valca

Skyair  
Pavel
2014-07-25 16:53:08

Pokud je poškozený Hallův snímač otáček a polohy klikovky na setrvačniku, pak motor vůbec nenatočíš. A jak si výše napsal, motor před montáží kompresoru běžel. Funkci znám, ale neobvyklé chování a co by mohla způsobit záměna setrváku opravdu nevím. Předpokládám, že v nich nebude žádný rozdíl. Jedině kontrola nastavení nuly na setrváku oproti prvnímu válci v horní úvrati. Ale to je jen teorie.

Jo a co konektor nebo snímač otáček na vačkové hřídeli? Pořád si myslím, že při té demontáži a následné montáži holomotoru a elektronického příslušenství může být závada i v připojovacích konektorech nebo kabeláži. Není v ŘJ navzlínaný olej od mag. nastavení vačky (viz vlákno oilstop kabel) nebo od konektoru AT převodovky?

Fakt jsem zvědavý, co to nakonec bude.

2014-07-28 08:31:22

Este dotaz, moze byt problem v rozdielnom kompresnom pomery? Pokazeny motor mal 9:1 a nahodeny 8,8:1

Skyair  
Pavel
2014-07-28 08:46:03

tlog: Tovární poměr u nového předfaceliftového motoru 230K je 8,8:1

Faceliftový 230K má 9:1 - samozřejmě na všech válcích, ale nemyslím si, že by to mělo mít nějaký vliv. Co na to řídící jednotka nevím, ale tlaky ve válcích neřeší. Leda kvalitu benzínu (Klopfensensor) Sensorem klepání. Ale ten je pro oba motory stejný.

http://www.asw-autoteile....-449/50443/14624/era.html

Pro jistotu se zeptám, máš tam původní faceliftový kompresor bez magnetické spojky? Tudíž i původní ŘJ?

Pro magnetickou spojku je jiná ŘJ a nelze zaměnit.

2014-07-28 09:13:14

Jj dikes... A este jedna blbaaaa... Nevim od kedy to auto stoji, v "starom" benzine nemoze byt chyba?

Skyair  
Pavel
2014-07-28 10:31:55

tlog: No, jestli je auto mimo provoz víc než dva roky, tak určitě vyměnit palivový filtr a nalít nový benzín. Zkontrolovat tlak paliva. Nemusí to být tím, ale vyloučíš jednu z možných závad.

http://www.mercedesclub.c...select=66936#message66936

Na regulátoru tlaku paliva viz obrázek 0280160587 (BOSCH) by měl být tlak cca 3,8 barů. Měří se na vstřikovací liště.

Už se to tu řešilo.

http://www.mercedesclub.c...select=73012#message73012

http://www.mercedesclub.c.../full/6717_vystrizek1.jpg

2014-08-02 21:42:41

a som tu... nakolko nic "nepomáha" tak som si dohodol návštevu origo mercedes dervisu... boli tak super že sme najprv telefonicky diskutovali o co moze ist..

dosli sme na to ze "spodok" motora - piesty su rovnaké na oboch motoroch, ale vrch - ventily su ine... tak skuusim vymenit hlavy a uvidíme... dufam že to bude ten probleem

Skyair  
Pavel
2014-08-02 21:51:07

tlog: Tak to jsem opravdu zvědavý, jestli tohle pomůže. Každopádně sem napiš, jak se to vyvíjí.


Odpovědět

1  2  3  4