Fórum - Téma


R170 - Závady motoru


Fórum SLK R170 R170 - Závady motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2  3  4

2011-06-02 21:29:34

Zdravím, před dvěma roky jsem koupil 230 K, v Německu s přetrženým rozvodov. řetězem. Nechal jsem vyměnit ventily a vyměnil řetěz. Ze začátku se zdálo že je všechno v pořádku ale po ujetí několika málo kilometrů, motor přestával běžet postupně 3,2,1 válec a chcípl. Znovu jsem ho nastartoval a zdálo se že běží normálně jen ten výkon nebyl nijak oslnivej. Moc jsem s ním nejezdil ale když jo tak se to stále opakovalo. Nechal jsem udělat diagn. a ta ukázala že motor postupně přestává jít na všechny válce, tak že nic nového. Letos po zimě se mi už nepodařilo nastarovat vůbec, tedy nastartovat ano, motor se rozeběhne na všechny válce a vzápětí jako kdyby 2 až 3 vysadily a zastavi se. Nemohl by někdo poradit co s tím ev. na někoho kontakt kdo tomu rozumí. Do servisu MB se mi moc nechce. Je to automat. Odvézt na ho mohu kamkoliv.

Dík.

2011-06-05 00:20:59

Tipnu tlak palivové soustavy - pokud není správný bude chyba v palivovém filtru nebo regulátoru paliva.

Tlak paliva při volnoběhu 3,7-4,2 baru po vypnutí motoru 3 bary a po půl hodině by měl zůstat 2.5 baru.

Ale může to být i něco jiného - těžko soudit takto po netu.

2011-06-05 11:36:11

Díky , pal. filtr jsem vyměnil ale kde se nachází ten regulátor? To pravdu vypadá že to nemá benzín.

2011-06-05 12:03:02

Neznám tuto motorizaci dokonale, ale dle systému vstřikování tipuji, že bude přímo na rampě vstřikovačů - možná je tam i trubička s ventilkem pro měření tlaku paliva.

2011-06-06 21:33:13

Na té rampě je ventilek na měření i ten regulátor (asi) ale já nemám čím to změřiit, nemáte na to nějaký přístroj? Dá se ten tlak nějak seřídit, nebo se mění čerpadlo, nebo regulátor?

Dík.

2011-06-07 06:37:45

Laicky stačí nějaký manometr s hodnotou min.cca 6 baru. Seřídit se asi nic nedá - vyměnit- opravit vadný díl.

2011-06-07 08:47:18

Filtr = regulátor paliva ?

Uvnitř ventilku je nějaká jehla, asi se musí zároveň při měření stlačit a to pro mě bude dost velký problém to vyrobit, nikdo to tedy nevlastní?

2011-06-07 11:30:22

typ 170447 ma filtr paliva starsi typ a regulator tlaku paliva umisteny na liste vstrikovaciho systemu Motronic

typ 170449 ma filtr paliva jehoz soucasti je tzv Spritzer cili regulator paliva a na liste systemu Motronic je pouze senzor tlaku paliva na liste

2011-06-07 19:28:11

Tak Vám oběma moc dík.

Poněvadž jsem ten tlak neměl čím změřit , tak jsem zkusil rozdělat ten regulátor tlaku na liště (je to to starší provedení) a vyměnil jsem malý "O" kroužek který asi netěsnil pořádně, neudržel tlak a propouštěl benzín do přepadu. Zkusil jsem to projet a paráda, jelo to jako vystřelené z praku.

Doufám že už budu mít pokoj.

Tak ještě jednou díky moc.

2011-06-08 07:34:20

Díky za odezvu zase jsme chytřejší.

2014-07-09 21:06:24

Zdarec lidičky před časem jsem pořídil SLK 200K se závadou na motoru či elektronice

Projevy závady motor neměl pěkný chod na volnoběh po výměně cívek a těsnění ze sítem pod škrtící klapkou( přisával vzduch) je volnoběh v poho nicméně motor jde při opatrném přidávání plynu vytočit pouze do 4100 otáček a to i za jízdy po rychlejším sešlápnutí plynového pedálu se motor zahltí a detonuje do výfuku a při vypnutí zapalování se motor dotáčí jako traktor nevím zda je to normální či ne

Diagnostika nahlásila detonace v motoru poškozující kat a snímač plynového pedálu po výměně snímače závada přetrvává kabeláž ok hodnoty naměřené v normálu přesto sem přeměřil veškeré elektrosoučásti motoru zkontroloval rozvody zkoušel sem odpojit výfuk zda li není ucpanej kat ale už začínám být bezradný a uvažuji že se auta zbavím neporadil by někdo každá rada dobrá děkuji

Skyair  
Pavel
2014-07-09 21:50:30

milda: Ahoj Mildo. Detonace do výfuku je znakem bohatosti směsi. Těžko po netu poradit, ale bohatost směsi ovlivňuje váha vzduchu. Byly hodnoty měřeny? Jak vypadají svíčky - je použita správná hodnota? Je funkční magnetické nastavení vačkového hřídele? A to nemluvím o dalších čidlech a elektronice ovlivňijící chod motoru.

Jednoznačně doporučuji se obrátit na uživatele blueabyss - firma Excar:

http://www.mercedesclub.c...member_detail.php?id=4737

http://www.excar.cz/

Je sice pravda, že z Klatov je to do Pelhřimova dál, ale ušetříš na experimentálních výměnách ještě funkčních dílů a především motor poběží jak má.

2014-07-09 22:03:41

skyair: děkuju za odpověď asi na to taky dojde že to prostě někam odvezu z tou bohatostí máš asi pravdu protože ty poruchy doprovází i smrad z výfuku u diagnostiky sem sice nebyl ale technik řekl že vše běží ale přesto sem všechny senzory přeměřil osobně dle dat z programu autodata co se týče toho proměného časování RJ motoru cívku na motoru ovládá cívka evidentně taky funguje i mechanismus se pohybuje zkoušel sem když sem kontroloval řetěz ale co se děje v motoru za chodu to nevím ještě mě napadlo vyzkoušet změřit tlaky ve válcínch jestli nejsou pryč ventily vzhledem k tomu jak se ten motor po vypnutí klíčku dotáčí bohužel z mercedesem moc zkušeností nemám měl sem vždy jen vozy od bmw

Skyair  
Pavel
2014-07-09 22:15:10

milda: Změřením tlaků ve válcích nic nezkazíš. Pokud motor neklepe (lágry, pístní čepy), nechrastí a jsou správně nastavené rozvody, maže, nežere olej a má správné tlaky - tak je "železná" problematika motoru bez ohledu na výrobce vyřešešná.

A zrovna motory řady M111 patří k tomu lepšímu, co vyráběl. To, co se skrývá za všemožnými příčinami závad, jsou elektrická a elektronická zařízení na motoru pověšená - obecně nazývaná "kurvítka" Tam je někde ukrytý problém.

2014-07-09 22:23:28

skyair: mno uvidíme rozvody sem kontroloval a zda to žere olej nevím auto sem přivezl z itálie a ještě nemá spz řekl sem si že dokud to nevyřeším nemá smysl ho uvádět do provozu také si myslím že to bude elektrického charakteru ale čím dál víc se přikláním k variantě že bude vadné nějaké pc protože když se motor roztáčí tak najednou jakoby sundal nohu z plynu pak rána a zase se rozběhne a během toho se uplně elektricky vypínají vstřiky jiskru háže pořád i během výpadku jinak auto je v naprosto v perfektním stavu karoserie jako když sjede z linky má to cice 190 najeto ale nikdy to nevidělo zimu je po prvním majitely servis vždy v itálii u bmw byla by ho škoda sešrotovat :(

Skyair  
Pavel
2014-07-09 22:45:27

milda: Takže zatím je na převozních číslech? Dá se s ním někam zvolna dojet?

2014-07-09 22:54:51

skyair: ano ano na převozkach,když přidávám plyn jen velice jemně dá se sním jet zatím sem jen testoval cca 20km max nechtěl sem někde zůstat vyset u nás v okolí je jeden chlápek který dělá bmw a mercedes zkusím ještě něco vytáhnout z něj se závadama na mé E36 tce mě vždy poradil tak uvidímě přinejhorším půjde auto o dům dál podle mě se tenhle problém snažily vyřešit už v itálii ale asi pro ně bylo snažší ho prodat proto bylo relativně levné ale přesto děkuju za snahu

Skyair  
Pavel
2014-07-09 23:00:58

milda: Ještě zkus v Plzni servis: mtobrman.cz (člen klubu Miky). Třeba se "placka" rozjede.

2014-07-09 23:08:55

skyair: ok dik za typ ještě se zkusím zaměřit na tlak paliva a tu blbou váhu vzduchu o té se tu zminujete celekm dost a uvidíme byla snaha přejít z bmw na mercedes bohužel sem si asi vybral špatnej kus techniky přinejhorším zustanu u bmw z tím sem si už tohle kolečko absolvoval :( naštěstí sem ještě neprodal myslel sem si že by mohlo být SLK trošku uspornější alespon sem to slyšel možná sem šoupnu video aby měly lidi větší představu co to auto dělá ale víceméně mám stejný příznaky jako už se tu řešilo stím rozdílem že mě to jde až na 4100 otáček a to blbé dotáčení motoru to asi taky není normální

Tak závada byla nalezena. Mám pro vás nový postřeh možné příčiny problémů z motorem 111.943 Závada byla prostá a to ucpané výfukové paroží v místě, kde je vložena do potrubí lambdasonda :)

Skyair  
Pavel
2014-07-11 17:23:10

milda: Dík za zprávu. Takže to byly saze na lambdě. A ta podávala špatné informace k dávkování paliva. Většinou se nefunkčnost projevuje na autě větší spotřebou paliva, nepravidelným volnoběhem a nechutí akcelerovat A zcela snadno to ukáží zvýšené emise na STK nebo čichání k výfuku. Divné je, že auto nebylo v nouzovém režimu. V podstatě kravina, která nás mohla napadnout hned.


Odpovědět

1  2  3  4