Fórum - Téma


R170 - TECHNIKA (rady, tipy ...)


Fórum SLK R170 R170 - TECHNIKA (rady, tipy ...)

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 75

Skyair  
Pavel

Bizon, 2012-07-19 10:01:08 napsal:

  • Ahoj,,mám 200K,,při jízdě to nic nedělá,,občas jen při volnoběhu...Zkusím si nechat vyčistit tu váhu vzduchu ..

2012-07-19 10:12:00

Pro 200K jsou jiná čísla dílů váhy vzduchu. Určují se podle VIN kódu. Pro čištění používej jen spreje k tomu určené.

P.

2012-07-20 10:59:00

Tak dnes ráno mi to u nás napíchli na diagnostiku. Chyba je v zážehu 1 a 4 válce a potom jakási neznámá chyba P0803. Poradil mě, ať nejprve vyměním svíčky a ať tam dám origo BOSCH F7 DCR4 a nebo F7 KTCR. Pokud to nepomůže, tak ať zkusím vyměnit cívku, která by měla být pro 1a 4 válec společná.

Jdu zkusit někde najít chybu P0803, kdyby jste náhodou někdo tušil co to je, tak mi dejte prosím vědět.

Děkuji .

Doli  
Libor
2012-07-20 11:16:58

P 0803 - Chyba - magnetický ventil, řazení 1-4 nahoru (přeskočení rychlostního stupně) - chybná funkce proudového obvodu. Ale je to vzhledem k tomu co píšeš nějaké divné.

Měl bys asi zajet na DIAGNOSTIKU MB, ne na diagnostiku shit.

Skyair  
Pavel
2012-07-20 11:29:14

P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Control Circuit ... takže cívka?

Nebo že by tohle? (foto)

P.

2012-07-20 12:00:40

Díky za rady,

zvažuji co tedy dělat, svíčky koupím, díval jsem se, že to je zhruba 200Kč za kus, což není zlé.

No a pak jestli jít do cívky za cca. 2000,- a nebo zajet na diagnostiku do MB, kde to bude tak 1000,. za napíchnutí + cesta. A je otázka, zda něco zjistí nového.

To vynecháváni válců by mohla dělat ta cívka (nebo svíčky), ale ten "jakoby omezovač" kdy to nepustí přes ty zhruba 4 až 4,5 tis. otáček, to bude asi něco jiného.

Skyair co je to prosím tě na tom obrázku?

Skyair  
Pavel
2012-07-20 12:06:52

Magnetické řízení vačkové hřídele - je to vpředu pod plastovým krytem před ventilovým víkem. Taky to způsobuje škubání motoru. Pokud z toho teče olej, tak to chce urychlenou výměnu. (Nezávisle na ostatní je dobré se na to kouknout )

http://www.mercedesclub.c...manuals/71/LSTOPKABEL.pdf

Ale jak píše Doli, chce to MB diagnostiku.

2012-07-20 12:18:30

Dobrá děkuji doma se na to raději hned podívám.

Skyair  
Pavel
2012-07-20 12:30:11

Tenhle únik oleje je bolest M111.xxx motorů. Začíná se to projevovat zhruba kolem 100 tis. km, ale není to u všech. Uvidíš, jak je to u tebe zaolejované. Nemusí to mít přímou souvislost s tvou závadou, ale jako prevence před dalšími problémy. Především s následným vzlínáním po kabelech do ŘJ, které hrozí poškození. V Německu na vláknech řeší desítky postižených SLK R170. Je neuvěřitelné, kam až ten olej navzlíná.

Doufám, že tvůj problém bude jednodušší

2012-07-20 19:32:15

Tak jsem objednal cívku u kamaráda, tak uvidím. Měla by v pondělí dojít. Zároveň jsem zkontroloval to magnetické řízení vačkové hřídele. A samozřejmě je od oleje, tak jsem hned kouknul na konektory k řídící jednotce a ty jsou naštěstí čisté. Vyčistil jsem to a budu to muset tedy vyměnit. Vyloženě to nebylo celé od čerstvého oleje, ale spíše od šmíru.

Uff to je zábava. Každopádně díky za doufám včasné upozornění .

Skyair  
Pavel
2012-07-20 20:36:24

Pokud je to jen zašmírované, doporučuji vše - včetně kontaktů odmastit např. čističem na brzdy a aplikovat oilstop kabel. Jeho princip je velice jednoduchý - kabely za konektorem jsou přerušené. Tento spoj je přemostěný naletovaným plným spojem, aby olej nemohl vzlínat mezi bužírkou a jednotlivými dráty uvnitř kabelu. Takže možno vyřešit i jiným podobným řešením. Samotná funkce magnetického řízení vačky není ohrožena. Celý problém spočívá v prosakování oleje u konektoru "elementu" a následné proolejování kabelových svazků. Takže, pokud vzniká drobné zašmírování, stačí občasná kontrola a odmaštění.

Případná výměna později není ani složitá a ani drahá. Samotný díl je cca do 40 Euro. Každopádně, pokud není olej v ŘJ, je o problém méně.

Takže co teď. Vyzkoušej tu cívku a pokud nedojde ke změně bude to chtít připojit na STAR diagnostiku, protože těch příčin může být celá řada a výměna všech možných dílů je dost finančně náročná a hlavně zbytečná.

P.

2012-07-23 20:33:50

Ahoj, od februára 2012 som majiteľom nového slk 350 r172 a teraz (po odjazdení asi 20.000 km) ma mierne zmiatol spôsob kontroly hladiny oleja.

V návode na obsluhu je popisovaná kontrola stavu oleja odmernou tyčkou (v aute nie je), počítač presný stav oleja neukazuje (ukázal mi po asi 19.000km 1x hlásenie "pri tankovaní skontrolovať stav oleja" tak som vtedy dolial odhadom 0,25 l oleja MB 229.5, odklikol hlášku a tá sa už viac nezobrazuje).

Toto je moje prvé auto bez možnosti vizuálnej kontroly hladiny oleja, tak by ma zaujímalo či sa môžem spoľahnúť na hlásenia od počítača alebo musím aj s takou hlúposťou ako je doliatie pár deci oleja navštíviť servis? (som technický antitalent tak sry za možno primitívnu otázku)

Skyair  
Pavel
2012-07-23 20:51:36

Ahoj, je to tak. Vývoj nezastavíš. Pomalu začnou vymírat i ti, co vědí o tom, že v autě je vůbec nějaký motor. Z auta se stává sice inteligentní robot, ale trošku nudný. Nic pro kutily. Takže spoléhej na počítač.

Nicméně - gratuluji k 172. Líbí se mi, obzvlášť s více válci.

2012-07-27 16:42:12

Tak cívkou to nebylo. Takže jsem se vydal na profesionální dia. kde dělají BMW a MB. Objevila se mu chyba, na klapce co přepouští nadbytečný vzduch z kompresoru. Chybu smazal a motor jde dobře jak má. Tak uvidím, když se to vyskytne znova, tak začnu hledat chybu tam.

Jinak u nás 30° a jízda s kabriem je nádherná .

Skyair  
Pavel
2012-07-27 16:51:29

S tou klapkou je to dobrá zpráva.

Jedna z možných rad, jak kalibrovat klapku vzduchu.

  • - zapalování do polohy 2 a minimálně 1 minutu čekat! Pak teprve nastartovat.

(prý to funguje, ale zatím jsem to nezkoušel)

P.

2012-08-01 16:49:57

Ahoj SLKáři

jen menší dotaz ke koženým sedačkám,mám je celkem zachovalé (neošoupané boky sedaček) ale trošku se to začíná projevovat,to ošoupání,obávám se že postupem času to bude horší a horší..snažím se nasedat opatrně,ale víte jak ..nemáte na to nějaký recept? napadá mě folie proti poškrabání jako u telefonu s dot.displejem..ale ale..

Díky Robert

Skyair  
Pavel
2012-08-01 22:07:48

Ahoj, při větším poškození pomůže opět lak Volico na kožená sedadla a volant - (Leatherpaint for seat (Black) and steeringwheel)

http://volico.de/shop/pro..._info.php/products_id/121

Níže je návod na lakování - video.

(oblepit obrousit 800 - 1000 brus. papírem, odmastit očistit a zastříknout.

Samozřejmě, pokud se nevyjme sedák, pak ještě před tím dokonalele vše ostatní zalepit igelitem, protože jinak se prach ze spreje usadí na všem. (interiér, dveře, lak a pod.) Pečlivost se vyplatí.

Jsou tam varianty na lakování - od volantu, sedáků po středovou část.

http://volico.de/shop/shop_content.php/coID/105

  • ---------------------
  • -Pokud je někdo perfekcionalista, pak před lakováním použít primer:

http://volico.de/shop/ind....php/cPath/33/language/en

  • -a po lakování ještě vrchní nátěr:

http://volico.de/shop/index.php/cPath/34

  • ---------------------

Nebo zkusit tady najít matný lak na kůži (pokud je to černá) a odzkoušet.

A když se to naučíš, tak se tím můžeš živit.

(myslím, že by se tu našla hojná klientela)

A pokud je to opravdu jen drobné poškození, pak to místo odmastit obrousit, očistit a pouze to místo matným lakem na kůži na postříknutém hadru nebo houbičce "zatupovat" (zaklepat do kůže) a v krajích do ztracena ukončit.

Pozor na barevné prošívání nití na hranách, aby se nezabarvilo !

http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=LbfyQfahSJE

a uvedené přípravky a další informace:

http://www.opravykuze.cz/?page=online-shop&cat=19

Prostě je to taková drobná restaurátorská práce. Po dokonalém zaschnutí pak možno ošetřit sedáky přípravkem na konzervaci kůže.

Vlasové praskliny v kůži lze zamaskovat černým krémem na boty a po zaschnutí přeleštit a přebytek setřít vlhkým hadříkem. Kutilství se meze nekladou

P

2012-08-06 09:49:07

Kolegovci, predsa len by som potreboval ten legendarny ÖLSTOPKABEL proti vzlinaniu oleja na moje SLK. Mam verziu r.v. 2000 po faceliftu. Vedel by mi to niekto z vas zohnat / predat? Respektujem rozumnu cenu.

Viem si to osobne vyzdvihnut v Prahe, pripadne kdekolvek popri D1.

Moje VINko: WBD1704441F172653

Dakujem

Skyair  
Pavel
2012-08-06 10:09:09

Zkus tady:

Delphi Slovensko, s.r.o.

Čáčovská cesta 1447/1, 905 01 Senica

Telefón: 034 / 695 71 11

Fax: 034 / 695 78 27

E-mail: jana.pavelkova@delphi.com

Díl pro tvoje SLK R170 facelift má číslo: A 271 150 2733 a v Delphi se vyrábí

viz foto

P

2012-08-06 10:22:08

Tento dil Delphi uz neprodava

A mam problem s tim ze tento dil nepatri na toto SLK

Skyair  
Pavel
2012-08-06 10:24:10

Divné. Na předfaceliftový model má jiné konektory. A třetí typ neexistuje.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 75