Fórum - Téma


R170 - TECHNIKA (rady, tipy ...)


Fórum SLK R170 R170 - TECHNIKA (rady, tipy ...)

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1 ......... 50  51  52  53  54 ......... 75

2015-03-27 19:31:09

no jistě ale já se ptám proč to nepadá pod to minimum kdyby to někde teklo tak to půjde přece stále níž a níž v té nádobce

2015-03-27 20:40:18

alfatom: tak jsem zašel do garáže, expanzka je z vrchu černá neprůhledná, ale spodní čás je špatně průhledná našel jsem i nápis min a kapalinu mám přesně nad nápisem, rysku jsem neviděl, pokud je málo vody, měla by to hlásit kontrolka v tom případě se dolévá jen par deci, Skyair to ví přesně

Skyair  
Pavel
2015-03-27 20:44:11

michaeltv: Přesně tak. Když se ti rozsvítí kontrolka, tak dolít cca 1 deci.

2015-03-27 20:57:04

mně je prostě jen divný kam zmizí ani né půl decka kterou doleju aby nebyla kapalina na min. ale trochu nad ní...

2015-03-27 21:09:46

alfatom: ona je ta expanzka dost malá, po zahřátí se kapalina roztáhne má větší objem a přebytečné množství se vytlačí pod víčkem přez hadičku pod motor, když to schladne tak to asi vychází na minimim, pro klid duše zkus odsát třeba pul litru aby jsi zjistil funkčnost kontroly hladiny, měla by se rozsvítit kontrolka

2015-03-28 08:55:02

Tak sem dnes auto nastartoval lehl pod něj a voda kape zezadu motoru někde dost blízko převodovky, vede tam tudy nějaká hliníková trubička ( asi klima ) mrazovky jsou suché takže to asi bude fakt to těsnění pod hlavou nevím co jiného by tam mohlo být sice sem nikdy neviděl že by z těsnění pod hlavou kapala voda ale asi to bude raritka. Jinak do výfuku nekouří, olej je čistý, výčka expanzky a motoru taky čisté, voda v nádobce nebublá... takže kolik si mám připravit ? 10 - 20 tisíc ?

2015-03-28 09:46:03

alfatom: No to s klimkou nemá nic společného.To těsnění to nebude,zřejmě,spíš nějaká ta hadička ,jak píšeš.Nastartuj motor,aby vznikl tlak a podívej se na hadice.

2015-03-28 09:58:09

alfatom: lízni si je to sladké, co ti kape z pod vozidla - není to kondenzát z klimatizace?

Nejlepší metodou je systém fyzicky přes nádobku natlakovat a obhlédnout spoje - takto najít netěsné místo.

2015-03-29 09:45:24

Presne tak. Ak niekde púšta chladiaci systém = sladké. Je to aj nejjednoduchší spôsob, ako zistiť či pena na nialievacom hrdle oleja, je z chladiča, alebo kondenzát.

2015-03-29 10:00:33

gadzius: ...ale jemu ubývá voda z chladícího okruhu motoru...

2015-03-29 10:28:57

Unikajúca voda v tom prípade musí byť sladká.

2015-03-29 16:05:26

Kontrola trakce .. Kdy asi se aktivuje?

2015-03-29 20:19:41

jiřina: Při rozdílu v otáčkách kol, který jednotka vyhodnotí jako smyk, brždění, prokluz - v rejdu je hodnota počítána dle natočení volantu (snímač polohy) dále dle snímačů příčného zrychlení a laterálního snímače.

2015-04-01 20:21:16

tak únik kapaliny vyřešen ( netěsnost v chlad. okruhu ) ale ještě se musím zeptat provizorním řešením na kabel proti vzlínání oleje je jak Skyair napsal proletovat ty 2 originální kablíky a nejspíš přetáhnout bužírkou ( podle fotky nejlépe průhlednou ) tím proletováním je myšleno to že ty 2 kablíky přestřihnu odizoluji na každém konci centimetr zapletu do sebe, zacínuju a nasadím bužírku. Je to tak správně ?

Skyair  
Pavel
2015-04-01 21:00:13

alfatom: V podstatě asi tak. Pokud kablíky přestřihneš, tak už je lze přemostit pevným článkem, přes který olej nemůže vzlínat nebo jen odstranit část izolace bez přestřižení a důkladně odhalené dráty proletovat.

Co se následné izolace týká, je pouze nutné holé a proletované vodiče volnými plast. trubičkami (podélně rozříznutými) od sebe oddělit tak, aby nedošlo ke zkratu.

U přestřižení je to snažší. - stačí před sletováním nasunout dvojici trubiček na kabely a jednu větší bužírku přes ně.

Hlavně - veškeré "zakrytování" další izolací nesmí bránit případnému odkapu oleje!

Znovu upozorňuji - jedná se především o prevenci Dokud to u "magnetu" nekape je klid na duši, že se nemusím každý týden koukat, kdy se závada projeví. Známá odpověď: není otázka jestli ... ale kdy. A to je to, co se neví.

A když už olej kape, tak urychleně vyměnit "magnet".

2015-04-01 21:48:11

blueabyss: to odpovídá. Měl jsem Smarta a ten reagoval podobně . Díky za odpověď.

Skyair  
Pavel
2015-04-10 01:11:53

Tak si tak pročítám vlákna na webu mbslk.de, čítající celkem téměř 6.000 SLK, z toho víc než 4.000 R170. A našel jsem dva případy přetržení řetězu u motorů M111 a jejich příčiny. Už tady máme ledacos, ale tohle ještě ne. Inspirovala mne debata zaměřená k tomuto problému u obdobných motorů M111 na vláknu W202.

Tedy, našel jsem jeden případ ve 112 tis. km (SLK 200K r.v. 2001) a druhý přes 200 tis. km (230K r.v. 2000). U prvního případu skutečně došlo k přetržení a k totální škodě. Poškození rozvodových kol nenapovídalo vytažení řetězu.

V druhém k poškození došlo na jednom článku na jedné straně a včasnému vypnutí motoru. Motor to přežil a dal se zachránit výměnou řetězu, kol atd.

Jeden z členů zabývající se opravami motorů dal na vlákno návod, jak měřit vytáhnutí řetězu. Měří vzdálenost mezi "Gleitschiene" (tak nazývá tu hliníkovou část nad řetězem) a samotným řetězem.

Při měření při nezatlačeném řetězu je tam mezera cca 1cm (viz obr. 1)

a při silou stlačeném řetězu směrem dolů je naměřená vzdálenost cca 13mm - tedy prohyb 3mm. (viz obr. 2)

Údajně by tento prohyb neměl být víc než 5mm - jinak doporučuje výměnu řetězu.

Signalizací blížící se nutnosti výměny je známé "zašpicování" zubů na rozvodových kolech, které způsobují již "natažené" články dosedající k horní části zubů a dokonají jejich opotřebení a deformaci.

Možná dobrá rada (třeba i u nás běžně používaná), jak snadno zjistit, zda není řetěz nebezpečně vytahaný. A doufat, že ho nevyměním za sice nový, ale nějaký šmejd v krabici s logem .

Nebo se na to vykašlat a smířit se s tím, že i smrt motoru musí jednou přijít ... a v duchu se modlit, že třeba toho nebudu svědkem.

V jednom vláknu mbslk píše majitel SLK - "Nikdo není dokonalý, natož moje SLK"

2015-04-10 07:00:19

Ani jsem moc nehledal:

http://www.mercedesclub.c...select=22201#message22201 a ještě jeden nebo dva případy zde jsou zmíněny.

Skyair  
Pavel
2015-04-10 08:58:33

blueabyss: JJ vzpomínám. U Charlieho to byl taky facelift.

A pro klid, že to nemusí být vždycky řezěz,

tak jedna ukroucená vačková hřídel. (W210 / M111 / 230)

2015-04-14 21:02:35

Tak windshield je doma a na autě, je to krásné a zítra to hned prakticky otestuji a jelikož jsem jezdil přes tři roky bez něj tak myslím, že budu objektivní a má zkušenost bude směrodatná.

Ale píši zde hlavně proto, abych se Vás kluci zeptal, kde seženu mikrospínače na střechu ? Chápu správně že ty tři (S69), které jsou na první straně tohoto vlákna. Ale na googlu se mi nepodařilo nic najít. Bojím se, že díly budou poměrně těžko shánitelné a dražší. A jak je to ze samotnou výměnou ? Kolik hodin plus mínus.

Díky za tyto zkušenosti, hned je snad uplatním.


Odpovědět

1 ......... 50  51  52  53  54 ......... 75