Fórum - Téma


R170 - Rady a tipy


Fórum SLK R170 R170 - Rady a tipy

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz SLK R170  |  Naše vozidla


Diskuze o článku

SLK 170

Mercedes-Benz SLK R170 Tady to začalo! Mercedes Benz R170 SLK 200 S dvoulitrovým  motorem a výkonem100kW (136 koní), sice nejslabší ze všech  -  na počátku bez kompresoru. Ale výhodou motoru bez kompresoru je jednoduchost a dlouhá životnost. A jak čas ukázal, je nakonec příznačná pro celou řadu motorů M111.  První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě   se sériově vyráběla od červ...


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 68

Zamčeno: 2017-03-27 10:34:56, Skyair
2012-07-19 03:22:04

Tak poslušně hlásím, že žárovky v palubce jsou vyměněný. Podle návodu z odkazu to šlo fajn, celková doba necelé 2 hodinky Ještě jednou díky.

Teď mi vyvstal další dotaz. Vypnutí spolujezdcova airbagu jde jak jsem se dočetl v příručce opravdu jen při použití special sedačky?? Stal jsem se otcem a předpokládám, že až malej povyroste, tak bych ho chtěl občas vzít na výlet. Ale kupovat spešl MB sedačku se mi nechce. A trvale odpojit bag taky moc ne. Je nějaké řešení??

2012-07-19 06:43:40

  • Ahoj kamarádi..Chci se poptat,, zničeho nic se mi stává, že se mi samovolně zvýší otáčky a pak po chvilce opět spadnou na normál - myslíte, že by to mohla být váha vzduchu?? Děkuji

Skyair  
Pavel
2012-07-19 08:41:19

Předpokládám, že je to už při provozní teplotě. A ve volnoběhu. Škube to i při jízdě? Chtělo by to připojit na diagnostiku. Nebo pokud jsi kutill, tak jako pokus - zkus váhu jemně vyčistit.

Máš 200K nebo 230K? Pokud 230K, tady je návod jak na to:

http://www.mercedesclub.c...-230K-itn-vhy-vzduchu.pdf

P.

Skyair  
Pavel

Sisma, 2012-07-19 03:22:04 napsal:

Tak poslušně hlásím, že žárovky v palubce jsou vyměněný. Podle návodu z odkazu to šlo fajn, celková doba necelé 2 hodinky .. Ještě jednou díky.

Teď mi vyvstal další dotaz. Vypnutí spolujezdcova airbagu jde jak jsem se dočetl v příručce opravdu jen při použití special sedačky?? Stal jsem se otcem a předpokládám, že až malej povyroste, tak bych ho chtěl občas vzít na výlet. .. Ale kupovat spešl MB sedačku se mi nechce. A trvale odpojit bag taky moc ne. Je nějaké řešení?? ..

2012-07-19 09:22:45

Ahoj Martine. Gratuluji. Je vidět, že jsi dost šikovný Dosáhl jsem při výměně podobný čas


Co se týká dětské sedačky, tak tě zklamu. Musí být pouze MB - Jak to funguje?

Dvě mini-antény jsou v sedáku. Vysílají kódovaný signál a pokud se spojí s čipem v dětské sedačce, předají informaci do elektroniky airbagu. Ta zjistí, že je nainstalována správná dětská sedačka. V tomto případě počítač automaticky blokuje aktivaci airbagu spolujezdce.

Nedoporučuji zasahovat do ovládání airbagů A jak se chovají boční airbagy při namontované sedačce jsem nikde nezjistil.

Zkus prohledat na eBay, nějakou použitou. (viz Kindersitz SLK R170). V současné době jsem ale nic nenašel

Pavel

2012-07-19 10:01:04

Zdravím vás,

tak jsem před týdnem koupil taky "krasavca", po kterém koukám 6 let (SLK 230 K r.v.1998 najeto 127tis. km, automat) . Nikdy jsem ani na minutu neuvažoval o jiném autě (kabrioletu). Od 18 jezdím s W124 300D a spolehlivější auto jsem si nemohl přát, ale na nedělní výlety jedině SLK.

No, ale problém nastal i u mě. Po 220 najetých Km se mi stane, že pokud začnu motor více vytáčet převodovka začne řadit ve vyšších otáčkách, tak dojede na 4000 otáček a pak motor jakoby zabuble a vypadá to jaky by měl omezovač a přes ty 4000 se nedostane. Potom nastane situace, že motor jede na 2-3 válce, řadí při malých otáčkách a je bez výkonu. Musím motor zhasnout a znova nastartovat, jinak jede pořád na 2-3 válce.

Ale pokud s ním jedu v klidu a lehce přidávám, tak se chová normálně.

Kamarádovi se stalo něco podobného, šel mu jakoby ten omezovač, ale nezlobily ho ty válce a vyměnil snímač klikové hřídele a vše fungovalo.

Dnes mám volat někomu, kdo by měl umět napíchnout SLK na diagnostiku, tak uvidím jak pochodím.

Kdyby jste náhodou někdo věděl o někom šikovném na SLK na vysočině, tak dejte vědět.

Děkuji

2012-07-19 10:01:08

  • Ahoj,,mám 200K,,při jízdě to nic nedělá,,občas jen při volnoběhu...Zkusím si nechat vyčistit tu váhu vzduchu

Skyair  
Pavel
2012-07-19 10:06:05

To Belian:

Ahoj, nechť ti SLK dělá radost. Zeptej se tady ... je to na Vysočině

http://www.mercedesclub.c...member_detail.php?id=4737

Na ty otáčky při přidaném plynu zkus tady:

http://www.mercedesclub.c...hyb-a-kalibrace-plynu.pdf

P.

Skyair  
Pavel
2012-07-19 10:12:00

bizon: Pro 200K jsou jiná čísla dílů váhy vzduchu. Určují se podle VIN kódu. Pro čištění používej jen spreje k tomu určené.

P.

2012-07-20 10:59:00

Tak dnes ráno mi to u nás napíchli na diagnostiku. Chyba je v zážehu 1 a 4 válce a potom jakási neznámá chyba P0803. Poradil mě, ať nejprve vyměním svíčky a ať tam dám origo BOSCH F7 DCR4 a nebo F7 KTCR. Pokud to nepomůže, tak ať zkusím vyměnit cívku, která by měla být pro 1a 4 válec společná.

Jdu zkusit někde najít chybu P0803, kdyby jste náhodou někdo tušil co to je, tak mi dejte prosím vědět.

Děkuji .

Doli  
Libor
2012-07-20 11:16:58

P 0803 - Chyba - magnetický ventil, řazení 1-4 nahoru (přeskočení rychlostního stupně) - chybná funkce proudového obvodu. Ale je to vzhledem k tomu co píšeš nějaké divné.

Měl bys asi zajet na DIAGNOSTIKU MB, ne na diagnostiku shit.

Skyair  
Pavel
2012-07-20 11:29:14

P0803 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Control Circuit ... takže cívka?

Nebo že by tohle? (foto)

P.

2012-07-20 12:00:40

Díky za rady,

zvažuji co tedy dělat, svíčky koupím, díval jsem se, že to je zhruba 200Kč za kus, což není zlé.

No a pak jestli jít do cívky za cca. 2000,- a nebo zajet na diagnostiku do MB, kde to bude tak 1000,. za napíchnutí + cesta. A je otázka, zda něco zjistí nového.

To vynecháváni válců by mohla dělat ta cívka (nebo svíčky), ale ten "jakoby omezovač" kdy to nepustí přes ty zhruba 4 až 4,5 tis. otáček, to bude asi něco jiného.

Skyair co je to prosím tě na tom obrázku?

Skyair  
Pavel
2012-07-20 12:06:52

Magnetické řízení vačkové hřídele - je to vpředu pod plastovým krytem před ventilovým víkem. Taky to způsobuje škubání motoru. Pokud z toho teče olej, tak to chce urychlenou výměnu. (Nezávisle na ostatní je dobré se na to kouknout )

http://www.mercedesclub.c...manuals/71/LSTOPKABEL.pdf

Ale jak píše Doli, chce to MB diagnostiku.

2012-07-20 12:18:30

Dobrá děkuji doma se na to raději hned podívám.

Skyair  
Pavel
2012-07-20 12:30:11

Tenhle únik oleje je bolest M111.xxx motorů. Začíná se to projevovat zhruba kolem 100 tis. km, ale není to u všech. Uvidíš, jak je to u tebe zaolejované. Nemusí to mít přímou souvislost s tvou závadou, ale jako prevence před dalšími problémy. Především s následným vzlínáním po kabelech do ŘJ, které hrozí poškození. V Německu na vláknech řeší desítky postižených SLK R170. Je neuvěřitelné, kam až ten olej navzlíná.

Doufám, že tvůj problém bude jednodušší

2012-07-20 19:32:15

Tak jsem objednal cívku u kamaráda, tak uvidím. Měla by v pondělí dojít. Zároveň jsem zkontroloval to magnetické řízení vačkové hřídele. A samozřejmě je od oleje, tak jsem hned kouknul na konektory k řídící jednotce a ty jsou naštěstí čisté. Vyčistil jsem to a budu to muset tedy vyměnit. Vyloženě to nebylo celé od čerstvého oleje, ale spíše od šmíru.

Uff to je zábava. Každopádně díky za doufám včasné upozornění .

Skyair  
Pavel
2012-07-20 20:36:24

Pokud je to jen zašmírované, doporučuji vše - včetně kontaktů odmastit např. čističem na brzdy a aplikovat oilstop kabel. Jeho princip je velice jednoduchý - kabely za konektorem jsou přerušené. Tento spoj je přemostěný naletovaným plným spojem, aby olej nemohl vzlínat mezi bužírkou a jednotlivými dráty uvnitř kabelu. Takže možno vyřešit i jiným podobným řešením. Samotná funkce magnetického řízení vačky není ohrožena. Celý problém spočívá v prosakování oleje u konektoru "elementu" a následné proolejování kabelových svazků. Takže, pokud vzniká drobné zašmírování, stačí občasná kontrola a odmaštění.

Případná výměna později není ani složitá a ani drahá. Samotný díl je cca do 40 Euro. Každopádně, pokud není olej v ŘJ, je o problém méně.

Takže co teď. Vyzkoušej tu cívku a pokud nedojde ke změně bude to chtít připojit na STAR diagnostiku, protože těch příčin může být celá řada a výměna všech možných dílů je dost finančně náročná a hlavně zbytečná.

P.

2012-07-27 16:42:12

Tak cívkou to nebylo. Takže jsem se vydal na profesionální dia. kde dělají BMW a MB. Objevila se mu chyba, na klapce co přepouští nadbytečný vzduch z kompresoru. Chybu smazal a motor jde dobře jak má. Tak uvidím, když se to vyskytne znova, tak začnu hledat chybu tam.

Jinak u nás 30° a jízda s kabriem je nádherná .

Skyair  
Pavel
2012-07-27 16:51:29

S tou klapkou je to dobrá zpráva.

Jedna z možných rad, jak kalibrovat klapku vzduchu.

-- zapalování do polohy 2 a minimálně 1 minutu čekat! Pak teprve nastartovat.

(prý to funguje, ale zatím jsem to nezkoušel)

P.

2012-08-01 16:49:57

Ahoj SLKáři

jen menší dotaz ke koženým sedačkám,mám je celkem zachovalé (neošoupané boky sedaček) ale trošku se to začíná projevovat,to ošoupání,obávám se že postupem času to bude horší a horší..snažím se nasedat opatrně,ale víte jak ..nemáte na to nějaký recept? napadá mě folie proti poškrabání jako u telefonu s dot.displejem..ale ale..

Díky Robert



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 68