Fórum - Téma


R170 - Rady a tipy


Fórum SLK R170 R170 - Rady a tipy

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz SLK R170  |  Naše vozidla


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 68

2013-07-24 15:23:02

Ahoj Martine,

vítej mezi námi „závisláky“. Místní guru ti určitě během chvíle odpoví na tvé dotazy (pokud zrovna necestuje s SLK pochopitelně ).

Já se vyjádřím k bodu 1 a to vůně benzínu, normální to podle mě určitě není a měl bych z toho trochu strach. Benzín moc rád chytá a vypadá to na nějakou netěsnost.

A bod 5. Mám MB 124 takže pohon na zadek, i když chválím kudy chodím, tak na zimu kombinace těžký motor v předu a pohon na zadek je docela „zábavná“. Jezdím takhle cca 10let denně do práce a i když jsou nikdy nezůstal viset, tak to bylo kolikrát o hubu. Musíš mít o dost větší rychlost, abys vyjel kopce oproti autu s předkem a v kopci se rozjet, na to zcela zapomeň. Občas jsem v kufru vozil závaží a je i dost znát plná nádrž, která je umístěna nad zadní nápravou. Možńá se najdou tací co budou zadek v zimé bránit, ale moje zkušenosti jsou negativní. Rozjezdy ve vysokém snihu jsou prakticky nemožné. U nás v práci na parkovišti (v kopečku a úzký prostor na vyjetí) se většina v klidu rozjede, ale já musím vždy stát na předem takticky vyhlídnutém místě .

A u SLK kombinace zadek a velký výkon auta je podle mě na zimu zcela smrtelná, jakmile přidáš budeš pořád hrabat. Touto myšlenkou se vůbec nezabývej. Znamý jednou vyrazil v zimě za babičkou a zpátky jel na odtahovce. Auto nerozbil, ale zavolal si ji, protože cesta tam byla prý horor. Předek jakžtakž držel, ale má automat a ten hned řadil nahoru jakmile přidal plyn. A když přehnal rychlost aby vyjel kopec a utrhl se mu před, tak měl i v mírné zatáčce co dělat.

Tak to jsou moje zkušenosti, na zimu doporučuji suchou garáž .

2013-07-24 17:19:07

Ahoj a diky moc za odpoved.

S tim benzinem s tebou souhlasim, musim to dat nekam prohlidnout, mate nejaky tip na nekoho sikovneho z Prahy? Pravda je, ze po startu uz benzin necitim a po trech hodinach taky vubec, tak to snad bude neco mensiho.

A s tou jizdou v zime ti dekuju za uprimnost, na netu jsou o jizde se zadokolkou popsane kvanta textu a zadokolaci si to hrozne chvali, ale ja vim, jak jsem kdysi sel ze smyku do smyku se Skodou 110, ale s tou jsem aspon vyjel vsechno. Asi si teda necham i predokolku, i kdyz je to financne narocne kvuli parkovani a dalsim vecem okolo. :(

2013-07-24 19:15:05

slowkabrio: Zdravím Tě...taky nemám dlouho tuhle hračku jak já říkám SLKčku.Opravdu místní guru Pavel, je jednička. Díky jeho pomoci jsem si udělal pár věci kolem Médi sám. Určitě dobře poradí. Navíc jízda v zimě s jakým koli zadákem, je trochu na hraně. Moje zkušenost...BMW 3 řada,Sorento ( v zimě raději 4x4 u tohoto auta). SLK jen léto,sluníčko a pak garáž...bohužel, nebo snad bohu dík.

Také léto s SLK při obutí 245, je něco jiného, než běžná jízda s botama 195. Nesedí ti to ve vyjetých kolejích na staré cestě. Pak při vyšší rychlosti to dost cítíš, háže to do stran. To je můj poznatek za zhruba 1000 najetých Km. Ale jak říkám, je to hlavně o požitku z jízdy. Pro mě to není auto na všední používání. Na to je jiné vozítko.

M

2013-07-24 19:18:49

Ahoj, vítám Tě tady mezi námi, snad ti bude auto dělat radost tak, jako nám všem tady.

Já sem si ze zadokolkou taky do zimy netroufl, stačilo mi na podzim to, když jsem za deště vjel do podzemních garáží a přišlápl plyn a auto hned ustřelovalo zadkem.

Jinak mám dotaz a prosbu. Ode dneška mi prostě nejde centrál baterka je tam půl roku tím to není. Když auto odemknu klíčkem, tak se odemknou jen mé dveře a ne spolujezdcovy. Jinak centrál tlačítkem ve voze ( vedle vyhřívání funguje ) i automat. zamykání.

Máte někdo tipan čím to mlže být ? je to hrozné ... musím ručně zamykat dvoje dveře a kufr.

Těším se, až se vrátím v zimě ze školy ze Španělska a zase dám auto do kupy jako od novoty.

Jinak když nastartuju se staženou střechou tak taky cítím, jak je směs přesycena a krásně voní... ale to tak dělá jen než se to aspoň trochu zahřeje. Pak už to nepostřehnu. Nemyslím si, že to je vada .. ale ty máš asi něco jiného trošku.

A s tím interiérem se tady dost psalo, že se to dá sloupat, ale nikdo nepsal přesně jak. Hlavně šetrně, abys nepoškodil samotný plast. Já být tebou odjednám si z volica barvu, která se ti líbí ( klidně jinou než máš ... ) , v kutilství koupím lepící pásku krycí ... a díl po dílu to opatrně přestříkám i bez demontáže - lepší než si škrábat nebo rozkládat karoserii.

Já objednal jen ten VOLICO fix korekční a už rok funguje, ale nic moc. má trošku jiný odstín než je originál křemen a tak to musím ředidlem korigovat a není to úplně vono. Jestli bude přes zimu čas a finance tak jdu do tohlk, co jsem ti popsal výše. Objednám celý spray a hurá na to.

hm a ted večer to zase naskočilo ten central, ale každopádně dělá si co chce .. napadá vás něco ?

2013-07-24 23:21:06

minos: mas v poriadku tlmic riadenia? To co si tu opisal mi robilo slk ked bol tlmic uplne v haji. V kolajach sa to nedalo udrzat. Po vymene pohodicka

2013-07-25 10:08:29

kostojr: Myslím, že je to vpořádku....opravdu při jízdě v kolejich je to pozat, ale jinak v pohodě

2013-07-25 10:25:48

Diky za odpovedi, vcera konecne zaprselo, tak jsem vyrazil SLKcko otestovat na mokre kostky a uz zacinam chapat, proc si nechat na zimu druhe auto. :) Mazec, ale velka zabava.

Myslim, ze s tim benzinem to mam asi stejne jako robass:

Jinak když nastartuju se staženou střechou tak taky cítím, jak je směs přesycena a krásně voní... ale to tak dělá jen než se to aspoň trochu zahřeje. Pak už to nepostřehnu. Nemyslím si, že to je vada ..

Jen jsem to u zadneho jineho auta nikdy necitil.

2013-07-25 10:57:49

SLowKabrio: Zdravím tě a vítám tě mezi námi.

Pokusím se odpovědět jen k bodu jedna z vlastní zkušenosti - benzín by opravdu neměl být cítit, u mě se tento problém také vyskytl a vždy jen při nastartování a pak už ne. Měnili jsme palivové čerpadlo, ale nakonec to bylo jen hadičkou za pár stovek, která byla stářím už unavená a prosakovala (spíš to doslova při nastartování stříkalo, ale vždy jen chvilku). Je to schované pod plastem u pravého zadního kola. Zkusil bych plast odendat a podívat se při nastartování, zda-li tam neuniká benzín.

S pozdravem,

Jirka

2013-08-01 10:13:28

Ahoj SLKari,

dekuji za podnetne odpovedi, nicmene jeste zkusim zopakovat nezodpovezene otazky na ktere marne hledam odpoved:

3) stredova konzole ve voze je hodne odrbana, ale celkem se mi libi barva pod ni.

Myslite, ze je realne stare pogumovani odrbat treba dratenkou? Zkousel jste to nekdo? Nekde jsem zahlidnul tip na odmoceni ve vode, jak na demontaz? Auto mam prilis rad, nez abych ho ponicil.

4) Mam lehce odrbany volant, zde ve foru jsem narazil na informaci, ze existuji neco jako barvy na kuzi.

Radeji se do toho sam nebudu poustet, nemate tip na nekoho, kdo by to v Praze udelal bez sundani volantu?

6) Nechal jste nekdo kontrolovat airbagy? Mam rocnik 97 a sice mam podle vseho 4 airbagy, ale jestli funguji to opravdu netusim. To asi musim do autorizovaneho servisu, ze? Obavam se, ze to bude darda. Nebo se na to mam vyflaknout?

7) Kdyz bych nahodou dokazal otocit auto na strechu bez strechy, tak ty oblouky za hlavou vystreli? Z tohohle mam nejvetsi strach, uz jsem skoro uvazoval o helme.

Jeste jednou diky, to vozitko je fakt zavislost. Uplne jsem prestal chodit pesky...

Martin

2013-08-01 10:52:42

Pavle, koukal jsem na spotřebu, po třech zápisech jsem mile překvapen. Přesto se mi to nezdá. Je pravda, že mám jen 100KW, oproti ostatním, tedy i Tobě, ale to přece nemá vliv. Jezdím trochu úsporně, nehoním to, tedy občas do 180, ale jinak klidně 80- 100.

Milan

slowkabrio: No myslím si, že drbání drátěnkou není dobrá věc. Uděláš více škody, než kýženého úspěchu. Volant i ostatní části, jsou upravené pogumováním a kůže je jen na sedačkách. Já mám volant jiný, neoreginální. Zkus vrakoviště, Ebay atd. Raději výměnu. Na to nejsou dokonalé návody a rady. Kdysi jsem zkoušel interier (na jiném autě) vylepšit foliemi, no bylo to lepší, ale moc práce a výsledek není bůh ví co.

Airbeg, pokud Ti nesvítí kontrolka, je funkční. Moje zkušenost u SLK, je taková, že při načtení diagnostikou, by Ti chybu načetlo. Při startu se ti rožne kontrolka airbegu na panelu vedle řadící páky. Pak zhasne.

Skyair  
Pavel
2013-08-01 11:39:34

slowkabrio: K dotazům

3) pokud se ti podaří konzoli vyjmout (najít ty správné šrouby)

http://www.mbslk.de/modul...688&mode=&order=0&thold=0

http://www.mbslk.de/modul...=87&mode=&order=0&thold=0

pak lze vysokotlakým vodním paprskem (nebo silnou wapkou) barvu ze středového panelu sundat. Jednodušší postup je opravným perem nebo sprejem s příslušnou barvou Volico panel opravit.

4) I volant se dá lehce obrousit a natřít, ale bez demontáže bych to nedoporučoval. Videa k Volicu zde a na dalších záloožkách vše potřebné:

http://volico.de/webshop/...ine_informationen/videos/

6) Jak už zde bylo řečeno, pokud kontrolka airbagů zhasne - je vše OK. Pokud bys chtěl provést kontrolu, pak jedině v MB servisu. Doporučený interval je 10 let, ale nevím o nikom, kdo to někde dělal.

7) Oblouky jsou pevné - nevystřelovací a pokud jsi připoutaný, pak bys to měl podle testů MB přežít. Ale radši bych to nezkoušel.

(viz přiložené video)

Obecně podle EURO NCAP patří SLK R170 se 4 hvězdami k těm bezpečnějším autům.

http://www.euroncap.com/t...es_benz_slk_2002/122.aspx

Crash - Mercedes-Benz High Speed Crash at the Autobahn  |  Více info

Skyair  
Pavel
2013-08-01 11:44:40

minos: Ke spotřebě - chce to vždy tankovat do plné Pak se dovíš, za kolik opravdu jezdíš. Můj průměr po víc jak 20 tis km je zhruba 9,2 litru na 100km. 80% je najeto po Evropě a pokud jezdím na dálnicích v Německu přes 200, tak leze spotřeba k 11 litrům. Viz můj profil

http://www.mercedesclub.c...230k-1185/spotreba-paliva

2013-08-02 11:33:14

Přeji den. Dnes se pouštím do výměny svíček. To není samo sebou žádná hrůza a věda, ale mám otázku ohledně těsnění hlav válců a těsnění deklu. Pokud bude na svíčkách olej, musím to přetěsnit. Těsnění v sedě..to jest 4+1, vychází kolem 1200 kč. No , ale problém je s lepením, nebo silikonováním těch pryžových těsnění. Dělal jste to někdo na SLK? Když jsem koukal na manuál tady na foru, našel jsem podobný produkt stejného výrobce. Beru v potaz, že onen manuál je staršího data a výrobky dostávají jiný vzhled. Použil bych toto...

http://www.rcking.eu/cs/t...likonovy-lepici-tmel.html

Na těsnění deklu asi tohle...

http://www.rommar.cz/ultr...vodovky-px-89102/d-70833/

Někde na foru, už to řešil(výměna těsnění), ale silikonové story tady ještě nepadlo

Skyair  
Pavel
2013-08-02 13:12:02

Vím, že už jsi to viděl, ale aby to ostatní nemuseli hledat:

  • výměna svíček

http://www.mercedesclub.c.../manuals/98/Vmna-svek.pdf

  • výměna těsnění

http://www.mercedesclub.c.../73/Demont-vka-ventil.pdf

Na lepení, respektive lepšího utěsnění víka a 4 kruhových těsnění lze použít jakýkoliv silikonový profi autotmel k tomuto účelu. Především tepelně odolný.

http://www.loctite-eshop....okoteplotni-silikon-p1073

Ta výše tebou uvedené bych osobně k tomuto účelu nepoužíval - viz teploty a místa použití uvedená u nich.

2013-08-02 13:26:12

skyair: Jasně, teplota je tam trochu nižší, ale je to jenom tmel, bez lepící složky. To teda vadit nebude? Tento silikon použít i na těsnění víka tedy půjde určitě taky.

Skyair  
Pavel
2013-08-02 13:32:25

minos: Červený lze použít na oboje ... a zrovna na tmelu bych nešetřil. Rozdíl o téměř 85C není zanedbatelný. S tvými uvedenými nemám zkušenost, ten červený používám na motorky a spokojenost. Motory jsou suché. Na SLK jsem to ještě nedělal, ale vzhledem k tomu, že se víko nesundává kvůli seřizování ventilů, tak až to budeš příště dělat - budeš opět měnit ta těsnění jen z důvodu případného úniku oleje.

Ale konečné rozhodnutí je jen na tobě.

2013-08-02 13:42:00

skyair: Já doufám, že je to vše OK a vyměním pouze svíčky. Ty otázky jsou jen " co kdyby".

Skyair  
Pavel
2013-08-02 13:45:51

Murphyho zákony jsou neúprosné.

ZÁKON ÚDRŽBY:

"Auta se nejvíce opotřebovávají neustálou údržbou"

(ať se ti dílo podaří)

2013-08-02 19:19:26

skyair: Je to OK...........ale hloubka zapuštění svíček, mě docela zaskočila........ Hned jsem se jel projet. Po oleji na svíčkách ani stopa

kostojr: Ahoj, nedalo mi vzpomenout na Tvou připomínku ohledně házení . Nechal jsem vyměnit spodní čepy přední nápravy, dotáhnout ložiska, klouby ramen. Volant vůbec nedrncá, auto jede famozně.

Skyair  
Pavel
2013-08-12 09:10:27

Minos: jj svíčky jsou hluboko zapuštěné


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 68