Fórum - Téma


R170 - TECHNIKA (rady, tipy ...)


Fórum SLK R170 R170 - TECHNIKA (rady, tipy ...)

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 75

2013-04-14 20:17:05

Dneska mě potkalo něco, co potká určitě i mnohé z Vás, tak se hned zeptám, protože je to nemilá blbost

Dneska jsem nechal stát na slunci auto a v 7 večer jsem se k němu vracel a chtěl jsem si užít cestu z práce bez střechy a vono nic

Zatracení mikrospínače opět stávkují vlivem horka a vím, že na to musí být nějaký fígl, nějaká rada nebo nějaká prevence nebo údržba. Něco vyčistit nebo namazat nebo COKOLIV

Představa, že mě to tak potká skoro každý den v létě mě děsí

Poraďte kdyžtak, díkes

Skyair  
Pavel
2013-04-14 20:45:39

robass: Rada jediná. Vyměnit přední mikrospínače. Není co mazat ani čistit. Dva mikrospínače jsou schované pod předními zámky střechy a jeden v prvé části rámu okna. (strany vždy ve směru jízdy) Prý to většinou dělá ten pravý v rámu, ale když už se to celé odstrojí - tak to chce vyměnit v této části auta všechny. Ostatní většinou nezlobí, maximálně ten u rolety v kufru. Na střešní žádná jednoduchá rada ani fígl není. Je to bolest SLK zhruba do konce roku 1998. Pak tam udělali nějakou změnu a už to prý nezlobí. Doufám.

Tady je link v překladu googlem:

http://translate.google.c...to|cs&tbb=1&ie=ISO-8859-1

Tady v němčině, jsou tam i čísla dílů, ale ceny budou už dnes o něco vyšší. Tyhle jsou z roku 2003:

http://www.mbslk.de/modul...338&mode=&order=0&thold=0

Už to bylo probíráno ve vláknu o střeše:

http://www.mercedesclub.c...select=28762#message28762

a ještě něco k tématu v angličtině tady:

http://www.benzworld.org/...needed-roof-switches.html

Bohužel (naštěstí) jsem to nikdy nerozebíral, tak o tom víc nevím. Jak jsem z fotek pochopil, tak jsou ty spínače 3 ks a 2 různá čísla dílů. Mělo by to být:

  • 1 ks A1708200910 SWITCH (Mikroschalter) - v pravé horní části rámu OKNA
  • 2 ks A1708200710 SWITCH (Mikroschalter) - v přední části STŘECHY (zapojené do série)

Ale jak to je ve skutečnosti jsem nebádal. Jeden díl jsem našel na Ebay - A1708200710:

http://www.ebay.de/itm/Me...teile&hash=item3380d6eb8c

Stejně to chce koupit vše najednou a nejdříve zkontrolovat čísla u někoho, kdo má WIS a podle tvého VIN.

Jistota je jistota

2013-04-14 20:48:42

Cena mikrospínačů a kde je sehnat pls ? a nějaký jednoduchý návod na výměnu ?

Občas se mi rozsvítí kontrolka vody v chladiči.

Jinak opět díky Pavle

Skyair  
Pavel
2013-04-15 20:46:56

robass: K výměně spínačů moc neporadím, zatím jsem to naštěstí nedělal.

Co se týká kontrolky vody, stačí dolít 2 -3 dcl destilované vody, Kdyby víc, tak dolít i trochu nemrznoucí kapaliny.

Jednou za 4 - 5 let by se měla nemrznoucí náplň vyměnit.

Jinak by to mohlo být i čidlo a je na chladiči:

http://www.okautodily.cz/...7/p210311/pro-137778.html

Nepatří to mezi poruchové a hlavně drahé díly. Může to být i špatný kontakt na štekru, ale ve většině případů opravdu stačí jen dolít chladič.

2013-04-17 20:54:39

Ahoj,

měl bych jeden dotaz, začala mi strašně vrzat střecha - jak se kroutí kastle na hrbolech, tak ty gumové těsnění mezi jednotlivými díly střechy o sebe vržou. Nevíte, čím to namazat, aby to přestalo? Koupil jsem si v obi nějakou "vodičku" na gumové části a to pomohlo, ale za čtrnáct dní to začalo vrzat znovu. Po pravdě, promazávat to každých čtrnáct dní se mi moc nechce

A druhá věc, nevíte, jestli originální tlumiče z výroby jsou od značky Billstein? Moje auto mi přijde dost tvrdě odpružené (jakoby krátký chod tlumiče - tedy dost velké rázy do karoserie) , tak jestli je to normální, nebo tam třeba někdo nedal nějaké přitvrzené nebo snížené tlumiče.

Díky Martin

Skyair  
Pavel
2013-04-17 22:32:31

Ahoj Martine,

  • originál mazání na gumová těsnění od MB má číslo A0009893660 (GLEITMITTEL) a stojí cca 45 Euro. Důležitou součástí tohoto přípravku je látka nazvaná Krytox. Podobný přípravek je u nás suché mazání na kola "Krytech" obsahující tuto látku. Je to nemastné, voskové mazání, které odstraňuje tření. Vyzkoušeno a OK. Např. zde:

http://www.axitbikes.eu/i...uct_info&products_id=4677

Další rady k mazání závěsů střechy je ve 4. příspěvku odshora tady:

http://www.mercedesclub.c...select=33844#message33844

  • Originální tlumiče na MB nemají název a jsou vyráběny pod značkou MB nejenom od Bilstein, ale např. firmou Sachs. Je otázkou, jestli nemáš snížený podvozek, kratší a tvrdší pružiny a pod., ale především jakou máš velikost disků. Originál jsou 16", nebo 17". Někteří dali na to i 18" nebo dokonce i 19", ale to už opravdu na našich silnicích výrazně drncá. Ideální kompromis jsou 17" disky. Ale i se 16" (což tam asi máš) je každopádně SLK tvrdší, než běžné automobily. Pokud tlumiče nebouchají, auto v zatáčkách "neplave" a necítíš kmity ve volantu - pak je to OK

2013-04-17 23:01:36

skyair: super, to mazání si určitě seženu, díky za info

Jinak kola mám 16", takže žádný extrém, ale přijde mi, že když jedu přes nějakou roletu nebo hrbol (ale ne díra, na těch to není markantní) v zatáčce, tak auto jakoby poskakuje a má tendenci odskakovat ve směru odstředivé síly, jakoby ten zdvih tlumiče měl hrozně krátký chod. Nebo když přejíždím retardér,tak to jsou rány, že mi vypadávají plombyJá sám jsem jel už v mnoha různých autech od škodovek, přes renaulty, peugeoty, vw a mercedesy až po bmw, a právě ve srovnání např. s kamarádovým bmw 3 e46 je tomoje auto víc tvrdý a uskákaný..o srovnání s papáčkovým R-class na vzduchu ani nemluvě, to je pochopitelně nebe a dudyAle každopádně díky za odpověď..

Skyair  
Pavel
2013-04-17 23:04:02

martin_slk: Kolik máš najeto (těch zhruba 90 tis.km)? A tušíš, jestli byly tlumiče vyměněné? Jezdilo to jinak a cítíš nějakou změnu?

Skyair  
Pavel
2013-04-18 12:27:01

Ahoj Martine - omylem jsem klepl na tlačítko smazat místo odpovědět. Takže obnoveno:

  • skyair: no na tachometru je 90 tis., ale ve skutečnosti kdo ví..Tvrdší to bylo odjakživa, ale to odskakování na hrbolech v zatáčkách jsem dřív nepozoroval..Teď mám za tisíc kilometrů výměnu oleje a filtrů, tak nechám mechanika prohlédnout podvozek, jestli tam třeba není chyba v nějakém silentbloku, uchycení stabilizátoru nebo něčem takovém - při stavu našich silnic bych se ani nedivil..Dají se opotřebené tlumiče nějak poznat, pokud vyloženě netečou, nebo nejsou poskákané pneumatiky? Zatím ani jedno z toho nepozoruji, ale jestli na to změření není nějaká testovací mašina, dočetl jsem se, že něco takového existuje, ale osobní zkušenost nemám a dle internetových diskuzí nevím, nevím - někdo to chválí, jiný na to nadává..

Skyair  
Pavel
2013-04-18 12:32:50

Zhruba 100 tisíc km při polovině km najetých na našich silnicích se už asi dost podepsalo i na tlumičích. Většinou je na nich vidět únik oleje. Ale může být některý i přidřený. Takže kontrola podvozku nebude od věci. Většinou u SLK odcházejí jako první přední tlumiče. Pokud je budeš měnit, nezapomeň na tlumič řízení. Stojí cca 600 Kč a rozdíl v jízdních vlastnostech je dost výrazný. Osobní zkušenost z loňského roku, kdy jsem měnil nejdříve přední tlumiče a druhý den tlumič řízení. Ve volantu nejsou cítit žádné rázy ani kmity. Tlumiče jsem kupoval Sachs, jsou sice dražší, ale dobrý (zkušenost se zkušebnou tlumičů nemám).

2013-04-26 14:21:04

Pri prejazde cez nerovnosti mi buchoce predná náprava. Môže to byť nejaký silenblok, alebo tlmiče? Gumy sú opotrebované rovnomerne a v zákrutách auto neodskakuje.Výmena predných tlmičov na tomto type MB je komplikovaná?

2013-04-28 15:17:19

Zdravím SLkáři!

Jaký používáte přípravek na ošetření kožených sedaček?? Vyzkoušel jsem řadu přípravků, dokonce jsem si koupil originál MB spray na sedačky, ale není to ono... Co by jste mi poradily?? Jestli se na to už někdo ptal, tak se předem omlouvám, ale hledal jsem a nenašel..

Díky

2013-04-28 15:24:36

dave_paed: projeď si pořádně "vlákna" SLK a najdeš to tam.Tuším,že Skyair to tam uvádí,značka+cena

2013-04-28 15:40:35

dave_paed: http://shop.lederzentrum....glattleder-pflegeset.html

2013-05-08 19:53:32

Chlapi, potřeboval bych radu. Je nějakej fígl, jak co nejlíp sundat pružiny na předku na SLKčku? Včera jsem se s tim mořil přes 3 hodiny a to pitomý péro jsem ven prostě nedostal. Mam jen klasický stahováky na pružiny a ty se tam moc nevejdou a nestáhnu to dostatečně, abych to pak při vyvěšení vyndal.. Pls poraďte někdo, kdo jste to už dělal. Přeci kvůli tomu nepojedu do servisu... Díky moc

gadzius: Tlumiče na předku jsou v poho, dají se vyměnit poměrně snadno. Zadek zatim nevim, to budu řešit velice brzy, ale vypadá to hodně podobně jako ten předek..

Je to jeden šroub na spodnim uchycení a pak matka nahoře na tlumiči. Časově celej předek tak na hodinku..

Doli  
Libor
2013-05-08 20:00:50

sisma: Nejlepší by asi bylo použít stahováky pružin, které jsou na to vyhovující. Pokud jsi rozhodnut to dělat těma co máš, tak je stáhni co to jde, pružiny si dobře svaž odpovídajícím drátem a pak stáhni znovu stahovákama. Dávej si ale pozor, pokud dráty prasknou nebo se Ti to uvolní a pružina vyletí, není to žádná sranda. Může Ti může docela ublížit na těle i na majetku

Skyair  
Pavel
2013-05-08 20:07:40

sisma: Pro stahování se používá speciální přípravek. Jak píše Doli, nepodařený pokus stáhnutí pružiny je velice nebezpečný. A než vyrábět dostatečně pevný přípravek, tak je opravdu nejlepší řešení použít servis s vybavením a zkušenostmi.

Link pro představu:

http://www.mbslk.de/modul...e=News&file=article&sid=3

2013-05-08 20:22:55

Stahovák na pružiny mám - dost dobrý dokonce dva typy, ale občas se stane. že se s ním nemohu dostat- tam kam potřebuji - v tom případě použiji kurtnu na stahování nákladu střední velikost - někdy jsou potřebné dvě - pokud se kurtna nikam kolem pera nevleze - pomohu si ze spodu trámkem - myslet znamená přemýšlet.

Doli  
Libor
2013-05-08 20:48:27

blueabyss: Tak tak, s tím přemýšlením máš pravdu, lidi kteří si " umí poradit " si ušetří většinou hodně starostí i peněz.... Taky máme dvoje stahováky a i tak to nestačí - přesně jak píšeš.

Kdysi - víc než před 20 lety - jsem potřeboval stlačit pružinu a svázat, tak jsem použil takovou svařenou kostku z profilů a hydraulickou panenkou jsem ji začal stlačovat, když už jsem myslel, že to bude dost, ta bestie se zvrkla i s panenkou a vystřelila skoro kolmo do vzduchu, těsně minula moji hlavu - to jsem ale vůbec nestihl zaregistrovat - urazila kus břidlice na sousedové střeše a pak jsem ji na okamžik zahlédl docela vysoko proti obloze a to bylo naposledy co jsem ji viděl. Po dopadu na zem se zřejmě ještě odrazila a odletěla bůhvíkam.

2013-05-23 20:36:16

Manualní převodovka .. Zdravím vsechny, prosim, potrebuji poradit jaky olej do prevodovky, nekudy utekl, ale ja uz nepoznam kudy. A pokud mate nekdo zkusenosti, tak budu rad. A jeste potrebuji zjistit jakou mam spojku, nevite podle ceho to zjistim ??? Dekuji moc


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 75