Fórum - Téma


R170 - Střecha a boční okna


Fórum SLK R170 R170 - Střecha a boční okna

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1 ......... 8  9  10  11  12

Skyair  
Pavel
2015-08-10 15:13:50

vaginosaurus: Mikrospínač je pod plastovým krytem - viz foto - a lze zkontrolovat promáčknutím. Musí cvakat. Jestli tam není, tak se zdá se, že to bude napadené kutilem, který provedl nějaké úpravy . Pokud budeš něco řešit, je zbytečné postupně doplňovat informace o autu. Vyplň si profil vozu.

2015-08-10 15:45:46

skyair: tak jsi měl pravdu , byl to spinač zapadlej uplne mezi kabely , takže jelikož jsem flink tak poprve jsem to přehledl , veliké díky ti skladam a až budeš mit cestu na bavorskou rudu zvu tě na výborný steak z hověziny do hotýlku

Skyair  
Pavel
2015-08-10 15:51:21

Hlavně, že se to vyřešilo.

kmk
2015-08-22 10:11:03

Ahoj, má prosím někdo zkušenost s doplněním hydraul. kapaliny do střechy? Návod tu sice je , ale nejsem z něho moudrý. Doplňuje se otvorem , který jsem označil šipkou, nebo jinde? Jak je to s odvzdušněním ano/ne ? Objednal jsem olej Pentosin CHF 11S , můžu jen doplnit, nebo celý obsah vyměnit? Nechybí mi tam moc , ale jsem pod spodní ryskou.

díky za radu.

kmk
2015-08-22 10:44:57

Nebo je to tento?

Skyair  
Pavel
2015-08-22 13:01:54

kmk: Pokud není olej tmavý, stačí jen doplnit.

  • Popis k obrázkům níže:

Šroub označený v kroužku slouží k uvolnění tlaku v hydraulickém systému. Povoluje se při nouzovém složení střechy. Jinak musí být dotažený. Plnicí otvor je označený šipkou - odšroubovat šroub imbusovým klíčem a nejlépe injekční stříkačkou a pomocí hadičky hladinu oleje doplnit mezi rysky.

Víc k servisu hydraulické pumpy zde:

http://www.pelicanparts.c...lic_Pump_Unit_Service.htm

Další info v předposledním odstavci v "údržbě":

http://www.mercedesclub.c...select=76884#message76884

kmk
2015-08-23 09:53:13

Jj. Super. Tak jsem si to myslel správně.

Ještě je velky problém když olej který jsem objednal má specifikaci mb 345 a ne 343 ?

Písou ze je to taky na hydraulické ovládání střechy.

Skyair  
Pavel
2015-08-23 11:01:49

kmk: Specifikace MB 345.0 je mimo jiné určena pro serva SLK R171

https://bevo.mercedes-ben.../bevolisten/345.0_en.html

Vzhledem k tomu, že v záhlaví 345 jsem nikde nenašel model 170, tak nevím, co to udělá, zda je mísitelná a při výměně celé náplně použitelná.

Takže netuším a osobně radši nedělám pokusy.

2015-08-23 13:48:44

Ahoj. Jen pro zajímavost...a nejen to. Kamarád má R 170 face a taky se mu ztrácel olej z bandičky čerpadla. Potom zjistil, že mu prolínal hydraulický píst zajištění střechy u čelního okna a olej se mu rozléval zevnitř na tapecírunk střechy. Zjistil to, až se mu začala krabatit látka u napojení střechy ke konstrukci u předního okna. Prozatím, než sežene nový píst, tak si udělal pod něj takovou plastovou vaničku a unikající olej lapá zatím tam. Je to sice hrůza, ale účel světí prostředky a nekape mu to do kabiny. Tapec tam nevracel, páč musí sehnat jiný. Takže bych se raději podíval, kam ten tvůj olej zmizel, nebo mizí??

kmk
2015-08-27 05:53:22

Tak doplnění trvalo 5 min. Je to za chvilku a velmi jednoduché.

nakonec jsem koupil Ravenol SSF .

Ještě se zeptám. Když vse funguje je potřeba něco dělat s tim šroubem na fotce výše v červeném kolečku?

Aha. Už to čtu. Nemusím. Je to pouze pro manipulaci v nouzovém režimu.

Skyair  
Pavel
2015-08-27 10:31:14

Jak na nouzové zavření střechy je v uživatelském manuálu. Pro lepší představu je tady odkaz na video:

http://skyair.rajce.idnes.cz/SLK_R170/#slkdach.jpg

Je tam vidět povolení šroubu pro uvolnění tlaku, odjištění pomocí lanek až po zajištění střechy. Zavírání je zapotřebí dělat ve dvou osobách

A jen pro info, co umí udělat unikající olej v předním pístku zamykající střechu. Viz obrázek:

2015-09-06 08:26:20

Ahoj, takový dotaz nedotaz..... Z tapce střechy se mi odlepila látka a bezvládně visí a lechtá mě ve zbytcích kštice. Už jak jsem to koupil před cca dvěma měsíci, tak se odzadu odlepovala. Ted je po celé ploše střechy. Co radíte? Mám tapec sundat a zkusit jej nějak znova polepit...nebo dát čalouníkovi, nebo existují nějaké triky, jak látku znova přichytit zpět? Je dost , jak bych to nazval...napnutá, že když ji dlaní vytlačím vzhůru, tak silně táhne, jako by byla malá..sražená.

Tady jsou fotky té střechy. Jde o svrchní látku odlouplou od podkladu. Látka je jako by se srazila a ani nejde stlačením uprostřed domáčknout k podkladu, na kterém byla přilepena. Asi mě stejně nemine tapec vymontovat a nechat to profíkovi. Bud přilepit zpět stávající látku, pokud to půjde, nebo tuto strhnout úplně a nalepit novou. Což zase nevím, jestli takovou bude mít. Takže s nápady sem.

Skyair  
Pavel
2015-09-06 08:32:45

hornetak: Jj, je to jak jsem ti psal do SZ. Odlepené od podkladu. Ten tapec musí celý dolů. Zkusil bych inzerát.

a tady je- jak na to:

2015-09-06 08:35:28

Hmmmm, taky řešení. Zkusím ho sem vylepit, nebo se i podívat na inzeráty na Bazoši atd. Díky.

Skyair  
Pavel
2015-09-06 10:52:45

hornetak: V rámci všeobecné informovanosti - obklad střechy má číslo dílu A1707900745 a cena cca 350USD

http://www.oemautopartsan...656/pid/ea315a8d2cdb812e/

Na posledním obrázku je vidět, na čem je vrchní vrstva potahu přilepená.

A jak by se to dalo opravit? Buď se pokusit potah znovu odborně přilepit nebo se domluvit např. tady, kousek od Přerova nad Labem:

http://www.flockovani.com/

Touto technologií - po odstranění odlepené vrstvy - lze nanést vrstvu připomínající samet a odolnou proti poškození.

2015-09-15 23:03:18

Uvedené flockování dělají i tady kousek od Kralup, respektive u Neratovic. Dnes jsem tam byl a paní, co to provádí, mimochodem velice příjemná, mě sice s úsměvem poslala domů, ale neodmítla mě. Má toho moc, jelikož závodníci hodně bourají a pak chtějí natunit interiér co nejdřív. O to ale moc nešlo. Spíš o to, že nalepená látka na střeše je podlepená tenkou vrstvou molitanu a právě v tom je zakopaný pes! Tento stářím ztrácí pevnost a v molitanové vrstvě se trhá od lepící plochy. Takže není problém v lepidle, ale právě v této tenké vrstvě molitanu, která je zde nejspíš pro měkkost materiálu při omaku. Paní mě požádala, abych zbytky molitanu opatrně odstranil z podkladu, jelikož stříkací barva nahrazující látku dokonale kopíruje podklad a jakékoli vrypy by byly vidět. Doporučila nabrousit malý nožík a opatrně cenťák po cenťáku seškrabovat do hladka zbytky molitanu. Kdo by chtěl, či potřeboval takto také řešit uvolněnou látku, tak si to odstraňte sami, než to tam povezete. Je to piplačka, která by poté i zbytečně prodražila finální cenu a hlavně urychlíte vlastní práci toho člověka, který to provádí. Cenu mi spočítala cca 500 Kč. Na podklad se nanáší základová barva, pryskyřice a finální barva připomínající samet. Takže asi tak. Jinak Pavle děkuji za typ. Střecha bude v modré barvě. A tón je dost podobný barvě interiéru.

Skyair  
Pavel
2015-09-20 15:06:58

hornetak: Až to budeš mít hotové, dej sem nějaké fotky.

2015-09-20 16:57:52

skyair: Ok. Uz jsem obrousil zbytky zvetraneho molitanu,co tam zbyl po sejmuti latky. Je to blba prace. Doufam,ze me s tim nevyzene. Nozem jsem to nedelal,to by bylo snad jeste narocnejsi. Pak dam vedet a kdyztak popisu postup.

Skyair  
Pavel
2015-09-20 17:00:04

hornetak: Díky a ať se dílo podaří.

2015-09-27 12:56:01

Takže hotovo. Jak jsem slíbil, popíšu postup a výsledek. Sundání tapce je brnkačka...pro středně vzručného maníka nic, co by stálo za řeč. Tři šroubky zpředu (střecha musí být samozřejmě do půlky otevřená) a po třech šroubcích na každé straně, taktéž při pootevřené střeše. Zadní šroubek u plastových bočních lišet je trochu schovaný pod lankem, ale taky žádný problém. Jen pozor, aby při vyndavání šroubku tento nespadl z šroubováku a někam nepříjemně nezapadl. To k demontáži. Uvolněnou látku, která se od tapce odlepila, respektive odtrhla od molitanové výstelky (nebo je prostě jinak poškozená) opatrně strhnout, aby se nepoškodila vrstva vlastního panelu. Pak následuje nepříjemná práce a to broušení zbytků molitanu, co zůstal. Já to dělal šedesátkou smirkem,aby nedošlo jednoduše k jeho zanešení. Jemnější po zkušenosti nemá smysl. Zbytečně by se prodloužila práce a zanášení smirku je nasnadě. A brousil a brousit a brousit, dokud se pod smirkem dělají žmolky. Poté, co se dostanete na lepidlo, které drží látku s molitanem, tak tuto už není třeba brousit. Já to dělal asi dvě hodiny. Doporučuju smetáček a pořád žmolky z tapce odmetat, aby se nepletly pod smirek. Pozor, aby nedošlo k probroušení tenké vrstvy povrchu, na které je naneseno lepidlo na látku...je to pak pracnější pro člověka, který provádí flockování. To je druhý krok, po kterém je už pro vás hotovo. Pak se tapec odveze k flockování, kde si můžete vybrat barvu. Od bílé až po černou. Není sice moc barev, které jsou k dispozici, ale základní jsou. Dají se i různě míchat, zesvětlovat, ztmavovat a to mícháním mezi sebou. Já si vybral modrou, aby aspoň částečně pasovala k modrému autu a černomodrému interiéru. Paní, co prováděla nástřik smíchala modrou s šedou, aby modrou, co je v základu dost ostrá, trochu zesvětlila a nebila tolik do očí. Nejde to udělat na počkání. Nanáší se základní barva, pryskyřice a pak vlastní nástřik barevnými chloupky, které se po aplikaci a zaschnutí kartáčují a výsledek je mikroplyš. Je vysoce odolný, dá se kartáčovat, nebo lepivým válečkem čistit od nečistot, nebo chlupů atd. Cena byla 700,-Kč. To asi vše. Výsledek viz fotky.

Ještě malinký dodatek. Nezapomeňte na krytku imbusu k zajištění střechy při manuálním otvírání/zavírání, pokud ji chcete teda taky stříknout a aby byla v barvě tapce.


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12