Fórum - Téma


R170 - Startér točí lehce


Fórum SLK R170 R170 - Startér točí lehce

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2

2011-08-18 08:00:30

To by mne taky zajimalo furt se mi nechce verit ze kdyz se rostrhne retez clovek neslysi ani ranu nebo skubnuti

2011-08-19 05:58:40

takže jsem včera oddělal víčko na olej, řetěz nikde vidět nebyl pouze vačka a tak sem řekl známýmu ať mi trochu pootočí starterém.Sedl do auta starter se protočil a vačky stály.Takže se mi stala noční můra každého motoristy a to že se mi přerval řetěz a potkali ventili.

Jinak při přetrhnutí jsem si myslel že jsem se blbě rozjel a proto mi to chcíplo.žádná rana žádnej podivnej zvuk vycházející z potkapoty.

Doli  
Libor
2011-08-19 06:31:19

Tak to Ti samozřejmě nepřeju, ale potvrdila se moje diagnóza. Před sundáváním hlavy, bych ale ventily ještě zkusil, potkat na 100% se to opravdu nemusí, i když se to obyčejně stává.

2011-08-19 14:52:52

To je neprijemna situace, slysim to snad prvne ze se nekomu ten retez pretrhnul. A jak jsi jezdil? Jezdis hodne drsne nebo normalne? A nebo to byla hold smula. Kazdopadne drzim palce at se vse rychle a co nejlevneji opravi.

Doli  
Libor
2011-08-19 19:26:58

Už jsem viděl dokonce i prasklé to velké rozvodové kolo, rozmlátilo to půlku motoru, prý vada materiálu, asi po 200tisících km. MB tenkrát vyměnil motor na garanci.

2011-08-19 20:56:25

Kdyz logicky premyslim nad tim co davas za indicie, tak zacinam nabyvat dojmu ze se ti to nepotkalo....

Kdyby jsi startoval potkany motor tak by to muselo rachotit nebo alespon tlouct ale to se tobe nedeje

Osobne si myslim ze mas jen praskly retez avsak ne potkany motor tim ti nechci vlevat nadeji ale navrhuju reseni nasad novy retez a zkus s tim motorem zatocit...

napred otocit motorem bez nastartovani a potom muzes zkusit otocit jen motorem bez paliva jen na starter

kdyz to bude Ok dej mu stavu

Ventily se ti nemuzou potkat .... potkany motor je pist o ventil ale u benzinovych motoru jsou pisty tvarovane protoze benzin hori ve valci a vyrobci pisty tvaruji ne jako u naftovych kdy musi byt horni cast rovna a v pistu miska s konusem protoze nafta se vznecuje v pistu tlakem

Doli  
Libor
2011-08-19 21:23:47

Musím maličko reagovat.

Ad 1. Souhlasím, s tím, že se to nemuselo potkat, ale pokud ano, stačí aby jeden píst ohnul jeden ventil, setrvačností se to ještě pohne, nebo se prostě vačka pootočí tlakem pružin a pak už to prochází, motor se točí lehce a není nic slyšet - ale je to v haj.lu, hlava dolu...

Ad 2. Tím motorem bych točil za klikovku ráčnou docela dlouho, než bych otočil klíčkem

Ad 3. Deflektor v pístu u naftového motoru(samozřejmě myslím moderní motory s deflektorem v pístu, protože ty starší měly předkomůrku v hlavě a píst byl rovný), má jak píšeš miskovitý tvar, ale ventily nechodí do tohoto prostoru, ale o dost více ke kraji pístu. U některých motorů(nevím ale jak je to tady) bývá v pístu zafrézovaný takový "půlměsíc", do kterého ventil směřuje a díky kterému to v některých případech "projde".

Tak asi tolik

2011-08-21 10:43:38

Tak já sem to na SLK 230 K dělal, vybrání v pístech je ale nestačí na úplně otevřenej ventil a ten se tam stejně otiskne a je to jenom malej průměr dříku (už si nepamatuju průměr) a ten se ohne. Bylo to potkaný u dvou válců. Žádná další škoda nenastala. Hlavu musíš sundat tak jak tak protože řetěz budeš mít spadlej dole a protáhnout ho zpátky není žádná sranda, s nasazenou hlavou to nedáš.

Doli  
Libor
2011-08-21 16:06:18

To jsem rád za informace, že jsi to takhle upřesnil. Každá rada dobrá

2011-08-22 06:01:04

to lukyisek - jezdím uplně normálně , občas když chcu tak tomu šlápnu ale nehraju si na žádnýho závodníka.Vetšinou jezdím tak že se potřebuju z místa A dostat bezpečně do místa B.

to enoughr- tento týden se mechanik vrátí z dovolený tak mi to bude rozhazovat.Jakmile mi to rozhodí tak dám vědět co je v prdeli.

Jinak doufám že to potkaný nebude.ale pokud ano tak se nedá nic dělat

2011-08-22 09:43:45

Stejne musi dat dolu i vanu a vycistit cerpadlo na olej a vanu ... kdyby tam byly napadany kousky retezu

2011-08-22 14:03:46

Já sem se tomu vyhnul, z řetězu tam nic nespadlo.

Myslím že sundat vanu u 230 K , znamená motor ven.

Stáhl jsem řemenici na klice , vydloubal simering a tou mezerou okolo jsem drátama honil ten řetěz až jsem ho pomalu nasadil. Před nim je ještě řetěz kterej žene olejové čerpadlo takže žádná procházka růžovou zahradou.

Když už jsem tady nemáte někdo nějakou dobrou diagnostiku ala MERCEDES na který by se dal tenhle motor otestovat. Na běžnejch diagnostikách není možné najít závadu a mě to chvíli jede a zase nejede. S automatem je to obvzlášť zábava. Někdy se nemůžu ani rozjet , protože jak přidám plyn tak to chcípne.

Někdy to vyrazí jak splašený. Nějak podivně to reaguje na plyn.

Dovezl jsem to s tím přetrženým řetězem z Německa a nevím jestli to dělalo před tím kolapsem nebo ne.

Dík.


Odpovědět

1  2