Fórum - Téma


R170 - Rádio, anténa, reproduktory ...


Fórum SLK R170 R170 - Rádio, anténa, reproduktory ...

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1 ......... 3  4  5  6  7

2016-03-09 21:21:08

sket: Tak tady to je. Nechtělo se mi vylepovat v zadním platu přípravu na větší reproduktory, jak jsi to dělal ty. Nicméně inspiraci ve tvých fotkách ohledně vytlumení jsem měl. Rozhodně se vyplatí trochu připlatit a vytlumit pořádně a pečlivě. Silnější reproduktory ve dveřích mají také větší nároky na tlumení vibrací plechu, ale také náhradních plastových rámečků na reproduktory. Dle doporučení jsem je také oblepil bitumelem, aby se zamezilo rezonancím a nějakým zvukovým průsakům z vnitřní části dveří. Dochází tím, jak jsem výše psal, k akustickému zkratu a degraduje se výsledný přednes reproduktorů. Zalepte vše, co se dá. Nejde jen čtvercový otvor na plastový háček, který je zevnitř tapecírunku a nejde tolik utěsnit táhlo od zamykacího kolíčku, co prochází tapcem. Nic není dokonalé, že? Jako tlumení mi bylo doporučeno a je to prý zcela dostačující, samolepící bitumelové pásy, nebo celé archy...normálně prodejné a to o síle 1,5 až 2 mm. Oproti různým videím na youtube mi zase bylo důrazně doporučeno, aby se za magnet reproduktoru středobasu ve dveřích nedával molitan, který má ještě více eliminovat zvukové vlny, co odráží zadní strana membrány. A to z důvodu, že saje vlhkost, z okna na něj stéká voda a pod tímto by docházelo ke korozi. Tlumení vás vyjde cca na 1000,-Kč. Na fotkách jsou vidět výškové reproduktory usazené v trojúhelníkových krytkách u zrcátek. Bohužel jsem do nich musel vrtat a to dva malé 3 mm otvory. Jeden na upevňovací šroubek a druhou na kabílky od výškáče. Jsou podlepené oboustrannou lepenkou kvůli vibracím, aby třeba nebzučely při menším povolení šroubku. Hlavně nezapomeňte u kablíků udělat nějaký spoj, aby se dalo vše rozpojit, když se bude sundávat někdy tapec. Origo výškáče, co jsou v tapci u otvíracích kliček se mohou trvale odpojit. Ale pokud máte rádi výšky, tak je nechte připojené. Napájeny budou normálně z rádia. To je na vás. Já je odpojil, páč ty Mohawky jsou kvalitní a membrána je hedvábná. Co se týče fotek, tak předky jsou ve finálním zpracování. Zadky jsou ještě nedodělané. Budou přidány krycí mřížky a to právě ze sady Mohawků, které jsou součásti balení. Součástí jsou také frekvenční výhybky, které jsem přilepil tlumícím páskem ze dvou stran na dveře a to hned nad středobasový reproduktor, kde je i v tapci prostor, kam se vejdou. Nezapomenout podlepit je také,aby nedrnčely o pleh dveří při reprodukci. Zesilovač je zatím jen opřen za sedačkou řidiče a přitlačen jen sedačkou. Možná dostačující, ale ještě to promyslím. Rada ohledně kabeláže! Netáhnout napájecí kabel od baterie společně se signálním kabelem od rádia. Může to v reproduktorech vrčet. Mínusový kabel jsem ukostřil k zadnímu šroubu sedačky v podlaze. To je asi zatím vše. Cena? Utlumení 1000,- Kč, reproduktory (normálně 5500,-) v akci u auto-audio.cz 2750,- Kč, zesilovač (normálně cca 3500,-) v akci za 2500,- Kč, kabelová sada 570,-Kč + 8 metrů kabelu ke středobasům od zesilovače (nutné silnější, než jsou v kabelové sadě) á 30,-Kč za metr. Suma sumárum 7060,-Kč. Nepočítám rádio. To je za 4990,-Kč. Abych nezapomněl, při mých pokusech a omylech jsem zakoupil výškové repro, které nebylo zase až tak kvalitní, tak jsem je nalepil, jak jsem psal, na plast za opěrkou hlavy u trojúhelníkového okénka. Kabeláž uschoval pod plast a následně pod krycí koberec zadní přepážky, kde se napojily ke středobasům. K výškáčům dávají zároveň jednoduchou výhybku. To jsem ale zapomněl vyfotit. Tak třeba jindy, pokud si to nedovedete podle popisu představit. A jelikož jsou zadní reproduktory jen doprovodné, které vytváří jen větší prostorový efekt, pak jsou, si myslím, dostačující.

2016-03-09 21:42:43

A rada od Sketa: Kabel od baterie (+) se protáhne prostupkou, kterou najdete vyndáním akumulátoru, poté vymontováním plechu, na kterém sedí baterie (2 x šroub). Pozor na podtlakové hadičky, které touto také procházejí, aby jste je nepoškodily. Je na něm několik gumových špuntíků. Odřízněte ten, který svou velikostí odpovídá průřezu napájecího kabelu a opatrně protahujte. Zevnitř kabiny u spolujezdce odšroubujte dva šroubky, které drží plastové krytí kabinového filtru a vyjměte. Pak už je gumová průchodka dobře v růžku viditelná.

Boční plasty, co kryjí průchody do dveří, drží po sejmutí kedru, ocelová spona. Po jejím uvolnění z pertlu, ten plast nervěte silou ven!! Je totiž ještě přišroubován šroubkem (torxovým) a to uprostřed. Je tam taková malá oválná krytka, na první pohled neviditelná. S malinkým otvůrkem pro tenký šroubovák. Tu vyloupněte ven a dostanete se na šroubek. Co jsem se u toho navztekal, než jsem ji konečně našel,hihi. Pak máte volný přístup k průchodce do dveří a pod plastem můžete zárověň natáhnout napájecí kabel zesilovače a dále prolisem vnitřního prahu. Nášlapová lišta drží čtyřma sponama. Trhem ji normálně sundáte. Průlis je viditelný po odtlačení koberce. Já myslím, že je to vyčerpávající, né?

2016-03-10 08:38:35

Díky, tohle se bude hodit

Tomu zesilovači by možná bylo nejlíp na origo místě pod nohama spolujezdce? Místa je tam podle mě dost..

2016-03-10 10:12:46

Myslis pod naslapem chodidel? Na tu variantu jsem take koukal. Ale hodlam cestovat ve dvou a to i dost daleko a oproti ridici,je u spolujezdce mista min. Nejsme uz zadny zajici a radi si udelame pohodli. Takze kazdy centak k dobru se starsim noham hodi. Nicmene,kdo si chce priplatit za digitalni o cca tisicovku oproti analogu,tak ho strci treba do prihradky,hihi. Volba je na kazdym. Ja jsem chtel za co nejmene to nejlepsi. A stredni trida memu starsimu uchu staci. Od urciteho veku ucho stejne ztraci schopnost vnimat urcite frekvence zvuku. A to jak nizkych,tak vysokych. A vzhledem k tomu,ze nejsem zas takovy detailista,tak mensi bordel v podobe krabice a dratu za sedackou,co stejne neni videt,mi nijak nevadi. Aspon se tam silic dobre chladi.

2016-03-10 12:11:47

Jenom bych doplnil ktomu odhlucneni dveri. Existuje vode odolny samolepici "molitan" ktery je primo urcen na vytlumeni dveri nebo treba predni kapoty. Zkratka mist kam se dostane vlhkost. Ja ho mam spolu s 2mm bitumenem ve dverich

2016-03-10 13:17:32

spolujezdec má pod nohama kobereček, pod ním koberec, pod ním polystyren, pod ním kovový kryt a pod ním díru jako kráva. Kdybys dal ten zesilovač do ní, nepřijdeš ani o centimetr

2016-03-10 13:42:01

hacker: Tak vidíš, další informace o které jsem nevěděl. Moje chyba, že se řádně nepídím. Mám auto necelý rok a nemůžu všechno vědět. Díky, třeba to ještě předělám.

mirky75  
Mirek
2016-10-01 14:57:33

Dobrý den nefunguje mi originální autorádio s CD po vložení disku to napíše error a cd vyjede. nevíte někdo kdo by to dokázal opravit? Okolí prahy. Díky Mirek

2016-10-01 19:18:21

mirky75: Dobry vecer, tiez som mal takuto situaciu. Orignalne radio nevedelo precitat nove formaty ako napriklad MP3 ci MP4 a podobne. Prehravalo iba CD v starsom nahranm formate.

mirky75  
Mirek
2016-10-01 19:32:54

medved200: Dobrý večer děkuji za info ale dal jsem tam i originální cd a taky to nešlo.

2016-10-01 19:37:29

mirky75: Este ny mohlo pomoct, ak mate ku radiu originalnu kartu s kodom tak ho resetujte.

mirky75  
Mirek
2016-10-02 02:43:06

medved200: mám teda doufám hned zítra to zkusím

2016-10-02 21:50:42

mirky75: u CD mechanik (autorádia, navigace..) mi už několikrát pomohlo očistit čočku stlačeným vzduchem "ve spreji". Práce na 5 minut a často to stačí.

mirky75  
Mirek
2016-10-02 23:36:39

hacker: Takže vyndat rozebrat a zkusit to vzduchem? stačilo by to z kompresoru? nebo kde mám vzít stlačenej vzduch ve spreji. To slyším poprvé. každopádně děkuji za každou radu.

2016-10-03 07:33:38

Kompresor jsem nezkoušel, ale je to asi jedno, pointa je tu čočku mechanicy očistit aniž bys ji poškrábal nebo rozleptal. Netvrdím, že Ti to pomůže, ale za pokus to asi stojí.

https://www.alza.cz/clean...17.htm?layoutAutoChange=1

mirky75  
Mirek
2016-10-03 10:43:56

hacker: tak to je super dík za foto jěště si musim vyrobit ty plíšky na to vyndání z auta. dám vědět

mirky75  
Mirek
2016-10-03 17:31:15

hacker: Tak radio je venku rozebral jsem ho, vyfoukal vzduchem a nic. ještě jsem to otřel lihem a taky nic. Tak to zítra odvezu do Karlína těm chlapíkům co tam dělají ty autorádia už asi 20 let. Pobřežní ulice.

2016-10-04 07:45:26

S tým vzduchom by som to nepreháňal. Tlak môže rozhodiť uloženie lasera, tak, že to dohralo. Väčšina laserov má priamo pod čočkou trimer, ktorým sa dá regulovať intgenzitu lúča. Jemné pootočenie zvyčajne pomôže.

mirky75  
Mirek
2016-10-04 13:08:07

gadzius: no už jsem to odvezl k odborníkovi. ale i tak díky.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7