Fórum - Téma


R170 - Pokec


Fórum SLK R170 R170 - Pokec

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz SLK R170  |  Naše vozidla


Diskuze o článku

SLK 170

Mercedes-Benz SLK R170 Tady to začalo! Mercedes Benz R170 SLK 200 S dvoulitrovým  motorem a výkonem100kW (136 koní), sice nejslabší ze všech  -  na počátku bez kompresoru. Ale výhodou motoru bez kompresoru je jednoduchost a dlouhá životnost. A jak čas ukázal, je nakonec příznačná pro celou řadu motorů M111.  První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě   se sériově vyráběla od červ...


1  2  3  4  5 ......... 47

Skyair  
Pavel
2012-04-18 12:31:51

Roční průměr k dnešku (cca 10 tis. km): město 20% - okresky 50% - dálnice 30% = 9.38l/100km

2012-04-18 18:40:57

jaké tedy jsou pánové nejosvědčenější otáčky motoru, záleží na rozměrech kol a také zda automat či manuál,

říká se ,že automat bude spotřebu mít vyšší, tak co poudát na to...

Skyair  
Pavel
2012-04-18 19:08:05

Tady si nastavte svůj typ SLK (200, 230 - převodovku (schaltgetriebe = manuál) nebo automat

http://www.spritmonitor.d...xactmodel=230&powerunit=2

Je to tam od šetřílků ... až po nármální ježdění.

Na spotřebu je ideální lehká noha, otáčky do 2/3 povolených (ideální jsou 3000)

U SLK není až tak výrazný rozdíl mezi automatem a manuálem. Víc se ušetří cittlivou jízdou.

Ale z vlastní zkušenosti vím, že nakonec stejně chytnou saze a klidně si průměr o 1/2 litru zvýším

2012-04-18 23:27:03

učím se s automatem,je možné z kopce vyřadit také na neutrál?

2012-04-19 00:27:44

Čím méně do toho té převodovce budeš kecat tím déle ti vydrží.

Skyair  
Pavel
2012-05-01 08:37:20

Průměr 9 litrů je u 230K automatu OK.

2012-05-06 20:04:39

zdravim pani,tak v prvom rade vas chcem vsetkych pozdravit,tiez som sa stal cerstvym majitelom SLK a hned mam aj jeden problemik. niekedy sa stane ze strecha sa otvara a zastane mi vo faze ked sa uz ma iba zaklopit zadna kapota a zacne mi preblikovat kontrolka na strechu.vypnem a zapnem zapalovanie a potom sa uzavre o 5centi a potom zas.neviete nahodou co by to mohlo robit?

Skyair  
Pavel
2012-05-07 08:49:55

Ahoj, bez diagnostiky se problémy se střechou řeší těžko. Důvodů může být několik. Množství oleje v hydraulice, závada mikrospínače, nedostatečně promazané otočné spoje mechanizmu střechy ...

Bez návštěvy MB servisu moc nezmůžeš. Laik si s tím neporadí.

Dřív než pojedeš do servisu, zkus reset:

http://www.mercedesclub.c...vario-stechu-SLK-R170.pdf

P.

2012-05-07 13:04:27

Zdravím

Meďánka si užívám jako žádné jiné auto a i přítelkyni říkám, že to auto miluji stejně jako jí ( momentálně ještě více :-D )

Po takové generálce/garančce a laser. geometrii je vše perfektní a auto jezdí jak má ... jen dvě rady poprosím

: vysvětlete mi někdo prosím stručně jak se dělá s t,empomatem, je jiný než u fordu a zatím jsem se s ním nedomluvil ... zapnu LIM a ted muzu dat rozmezí od 80,90 a výš, ale žádný tempomat se nesepne.

2: prosím jaké máte zkušenosti s orig MB rádiem ... mám tam nějaký šrotský hyundai :-/ a určitě si chci sehnat origo rádio ( znáky teď prodává CLK 240 r.v. 2002 a bokem má rádio, řekl bych mu ať mi ho pustí, mělo by sedět ? hraje obstojně ?

PS: neplánujeme přes léto nějaký sraz, projížďku nebo tak ? aspoň 5 aby se nás sešlo, ale 15 by bylo lepší někde na pěkném místě, neutrálním, ať si na své příjde většina členů

Hezký den přeju, mnoho skvělých kilometrů nejlépe s větrem ve vlasech ( se střechou to není takové čumendo a pohoda )

Skyair  
Pavel
2012-05-07 16:23:06

Ahoj Robine,

1) na tempomat nejlépe s návodem. V německém manuálu (viz manuály SLK) popsáno na straně 89 a dále:

http://www.mercedesclub.c...0_Bedienungsanleitung.pdf

případně anglicky str 163 a dále:

http://www.mercedesclub.c...20---operators-manual.pdf

2) Originál rádio na naše SLK je technické muzeum. Bohužel díra (nízká) pro rádio je 1DIN. Němci tam většinou dávají Alpine (dražší) Pioneer (levnější)

V SLK mám Pioneer DEH-1300MP bez USB a spokojenost

Tady WMA MP3 s usb a vstup AUX.

http://www.audioland.cz/p...io-pioneer-deh-140ub.html

Pokud chceš utrácet pak třeba v řadě AVH dělají 1DIN s BT a DVD

http://www.audioland.cz/p...o-pioneer-avh-6300bt.html

3) Proti SLK srazu nejsem ... ale kdo to zorganizuje? Předpokládám, že by zájem byl - a okolo Jihlavy, Havl.Brodu by se našlo určitě i ubytování na 1 noc ... navíc to chce hlídané nebo ještě lépe uzavřené parkoviště Když tě něco napadne dej to do rubriky: Nahoře bez... a uvidíme

P.

2012-06-04 11:28:29

Zdravím panové.. Sháním kompresorek centrální zamykání na SLK ... Nevíte kde ho sehnat?

Skyair  
Pavel
2012-06-04 11:51:39

Na kompresoru je číslo tady:

2012-06-04 16:30:31

U auta budu až za týden tak napíšu to číslo kompresoru,ale k čemu to pomůže?

Skyair  
Pavel
2012-06-04 16:53:20

Najít ten správný:

Vývojová řada PSE modulů pro R170 SLK200, SLK230, SLK320

Číslo produktu: G4-54-S6-D

Mercedes OEM čísla:

A1708000848

A1708000748

A1708000648

A1708000448

A1708000348

A1708000248

A1708000148 SLK 200 r.v. 1998

Konkrétní typ se určuje podle VIN vozidla, rozdíly jsou v konektorech.

2012-06-06 22:49:58

Ahoj SLKáři,tak dnes jsem zakoupil v Něměcku model 230 kompresor,145 kW. r.v. 5/2000,facelift,modrá met.,interiér modro černý,zítra hned STK a v pondělí na úřad přihlásit...doufam že budu spokojený a doufám že mě vemete mezi sebe

Budu se těšit.

Robert

2012-06-06 23:25:23

pěknej poštovní- gratuluji

Skyair  
Pavel
2012-06-07 07:15:02

Vítej v SLK klubu. Blahopřeji k nové hračce

Pavel

2012-06-21 17:06:35

Ahoj všem šťastným majitelům SLKček,

jsem měsíc majitelem taky takovýho krasavce ,žel nemohu říci že šťastným,

dovolte podělit se s vámi o můj problem a moc děkuji za případné rady...

před měsícem jsem zakoupil slk u auto štěpánek v Phe na Stodůlkách, při zkušební jízdě vše v pořádku, nezničený interier,exterier jako nový,nové brzdy ,nikde nic nevrže , nemlátí,krásně táhnul ,nebylo co řešit,zamiloval jsem se

po zakoupení vozu a vyjetí na dálnici směr rakovník se auto po cca 10 kilometrech začalo dusit a škubat sebou,jakoby ve 4000 ot. byl omezovač, tak že zpátky do bazaru a reklamace, naštěstí se zachovali seriozně a dali autí hned vedle do Mercedes Car store Stodůlky,tam přišli na vadnou váhu vzduchu ,vyměnili a bazar zaplatil 16.000,- auto jsem si poté odvezl domů a vše fungovalo,bohužel pouze měsíc a ted je to celé na novo, tentokrát jsem zajel do mercedesu na Stodůlkách osobně a reklamoval opravu,vykazovalo to uplně stejnou závadu ,ted ale technici v Mercedesu přišli na to že je to nějaká obtoková klapka která se nehejbe a oprava bude za 20.000,- ale nejsou si jistí jestli problem vyřeší protože přišli na to že auto je chipnutý carlssonem, má jinou řídící jednotku a nevědí jestli to nemůže být taky tím, nevím ale na to že se jedná o autorizovaný servis tak se mi jejich chování uplně nezdá, to by takhle mohli měnit díly do nekonečna ,teda než mi dojdou peníze , jsem rozhodnutý tu opravu zaplatit ale naposled jsem v autorizovaným servisu mercedes!, nemáte někdo zkušenost s takovou závadou? obtoková klapka jsem netušil že existuje .... jinak autí když jede tak teda jede.....jo a ještě jeden poznatek čím víc venku teplo tím víc to zlobí,když bylo 15 stupnů tak v pohodě 5000 ot, a 200km/h když vylezla teplota na 30stupnů tak 3000 ot. a 120km/h.Auto se při prohlídce se chovalo super, vypadá jako by právě vyjelo z autosalonu , opravdu krásný kousek , ale jako na potvoru se hned po pár metrech podělalo. Pravda je že si nedokážu představit prohlídku vozu v autorizáku před samotnou koupí , to jako že bych se s každym autem objednal u mercedesu ,zaplatil 1000 - 2000 za diaknostiku a prohlídku (přesně tolik to stojí) to nemluvím o lhůtách na objednání ,protože nejde přijet do servisu a hned jít na řadu.... a to bych měl dělat kolikrát do měsíce 5x? než najdu to správné? řikam to auto vypadalo naprosto v pohodě a dokonce i ted v mercedesu když dělali testy tak jim vyšli excelentní výsledky ,slova technika,...nové brzdy, gumy, po technický , další věc je že už jsem kupoval mnoho aut(Pugeot,Renault,Nisan,Opel,Hyundai) a tak nějaké zkušenosti mam , prostě nikde žádný vykřičník který by mě varoval a od Štěpánka to není první auto a vždy spokojenost.

Máte pravdu že peníze člověk nes... a měl bych to asi ještě zkusit v tom bazaru , nevíte náhodou jestli uprava výkonu automobilu musí být uvedená v techničáku? pokud ano mohl bych jít touto cestou přes bazar.

zatím moc děkuji T.

2012-06-23 08:12:33

Myslím, že problém je spíše v tom, že si kupujeme vozidla téměř za 1/10 prodejní ceny a očekáváme vlastnosti vozidla nového. Vždycky mne docela dojímá jak lidé odstupují od koupě kvůli tomu, že byl lakován blatník - na autě starém 10 a více let - to považuji za zcela normální a přirozené.

Teď se roztrhl pytel s W211 ročníky 2003 - 2005 se prodávájí kolem 200 000 kč - to auto stálo kolem 2mil dle výbavy. Je to malá elektrárna a ještě když přidám airmatic ?

Teď by mne zajímal Váš názor - po měsíci si auto lehne a oprava bude stát 50 000kč pojedete to reklamovat autobazaru? Je to skrytá vada - u vozidla 10let starého?

Pokud si kupuji starou věc musím přece počítat s tím, že se do ní budu sypat, že postupně budu muset spoustu věcí vyměnit. Já bych veškerou zmiňovanou ochranu spotřebitele u starých krámu postavil jen do roviny evidenčních chyb. Tzn pozměněné identifikátory případně neoprávněný prodej. Technický stav nechť si kupující prověří před koupí a dle mého názoru musí počítat i s rizikem že se něco pokazí.

Běžně se například setkávám s reklamacemi typu - dělali jste mi ložiska v levém kole (to hučelo jako trefená svině) a od té doby mi hučí pravé - můžete mi říci co jste s tím provedli?

Jaké prášky a jaký doktor mě potom může pomoci.

Já bych to shrnul jednou větou: Z auta máš radost jen dvakrát, když ho koupíš a po té, když ho prodáš.

Skyair  
Pavel
2012-06-26 13:17:54

tomdas:

Ahoj Tomáši,

pročetl jsem si tvůj příspěvek a podle popisu si nekoupil špatně. Nepropadej skepsi Nevím, kolik má tvoje SLK najeto, ale předpokládám, že cca 150 - 200 tis. km a to je období, kdy se objevují problémy s váhou vzduchu, případně s lambda sondou. Citovaná obtoková klapka u filtru je u kompresorových motorů a vyrovnává tlak plnění vzduchu do válců. Obecně řečeno, motory 230K jsou známé svou dlouhodobou životností a díky rozvodovému řetězu a automatickému seřizování ventilů jsou téměř bezúdržbové. To co je občasnou bolestí jsou problémy s čidly a elektronikou.

Ale není to žádná tragédie. Nejtěžší je přesně identifikovat závadu Bez diagnostiky a zkušeností se to prodraží zbytečným nákupem a výměnou různých dílů. Cena samotných dílů není tragická a po výměně vydrží další statisíce km. Bohužel ceny oprav v autorizovaných servisech MB jsou po celém světě drahé. Nejvíc práce. A mohu tě ubezpečit, že ani v Německu to není zázrak. Na vlákně "mbslk.de" neustále řeší práci v oficiálních MB servisech: ceny, neschopnost určit závadu, zbytečné výměny dílů, občas i neochotu, nekvalifikovanost personálu, termíny ... no prostě, už i tam je to podobné. Skončila doba starých fachmanů, doba kdy stačilo oko a ucho k identifikaci závady. Právě proto (nejenom u nás) vznikla tato vlákna, kde ještě najdeš zapálené montéry, úspěšné kutily, kteří nejen slovem a radou pomůžou ale mají i vybavení které umějí používat a závady konkretizovat.

Koupě staršího auta sebou nese logicky i riziko závad. Nemluvím o podvodech se stavem ujetých km, zafixlovaných opravách karosérie či umně zakrytých ... tedy skrytých vadách.

Mám na mysli běžné závady, které se objevují krátce po koupi ojetiny. Příčinou je delší odstavení vozidla, změna stylu jízdy a především náhoda. Konkrétně závady váhy vzduchu nebo lambda sondy se předem odhadnout nedají. Důležitý je výběr podle skutečného stavu vozidla po vzebrubné prohlídce. Pokud ani projížďka po "kostkách" a pak v rychlém úseku pod plynem nic nesignalizuje, motor nevydává podivné zvuky, pod motorem a na něm není olej ani ho nežere, z výfuku se nekouří, auto řadí, převody a rozvody nehučí dokonce to i brzdí ,pak stojí za to podstoupit to riziko koupě vytoužené ojetiny. Držím palec a ozvi se, jak si dopadl.

P.

Tady najdeš užitečné informace k tématu:

http://www.mercedesclub.c...=&ddlb_model=15&cb_ok=+OK+

http://www.mercedesclub.c...-slk-archiv-jak-na-to-227

.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 47