Fórum - Téma


R170 - Motor nejde do otáček


Fórum SLK R170 R170 - Motor nejde do otáček

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1 ......... 5  6  7  8  9

2016-02-24 02:40:40

Dobrý den, přátelé, opět se obracím na vás s dotazem a návrhem řešení. Moje SLK zlobí , po nastartování studeného motoru jede jakoby na tři válce a to i na volnoběh, přidám-li plyn, střílí, výkon padá, na silnici poskakuje, zkrátka nejede, zastavím-li nyní, chová se pořád stejně,volnoběžné otáčky skotačí, motor se přímo chvěje v uložení.Stačí však vypnout motor a opět nastartovat a je siuace výrazně lepší, chod motoru se stabilizuje, auto už tak nestřílí a pracuje snad normálně, jen ty otáčky na volnoběh vždy mírně kolísají, stejně tak ve výkonvých špičkách jsou mnohdy rozdíly. Točím-li potom motor na jednotlivé stupně, nedosahuji stejných výkonů vždy, někdy to v maximech opět střílí a výkon se propadá.Nastartuji -li motor ohřátý, problémy jsou menší, zanedbatelné, ale úplně nemizí. Spousta lidí, téměř automechaniků a rozhodně kamarádů měla názor a řešení, mám vyměněné svíčky, olej, vzduchový filtr, kompresor je zapojený natvrdo, bez spojky, auto bylo několikrát na diagnostice, kdosi říkal, že mám přidřený vstřikovač atd. Trápím se svým Méďou už delší dobu, chtěl bych jej uvést do plně provozuschopného stavu, tak aby jízda byla radostí, mám ho již 8 let a zbavit se ho nechci.Avšak já ty problémy nedokážu řešit a tak bych chtěl požádat zde o možnost řešení problémů s mým SLK, kvalitní diagnostiku a případně výměnu dílů, byl bych rád, kdyby mi někdo mohl po kontrole nabídnout třeba i další díly na něj (mechanické), které bude vhodné měnit. Jsem z Teplic, rád bych dojel k vám, a to i přesto, že mi propadla STK, takové je mé zoufalství. Děkuji.

 Sket
Ondřej
2016-02-24 07:10:27

fritz: vymena svicek oleje a filtru jeste nikdy neuskodila ale obavam se ze ve tvem pripade problem nevyresi. Muze se jednat i o kombinaci zavad. Bez slusneho mechanika se neobejdes. Muzes sice metodou pokus omyl kupovat nahradni dily ale tato metoda byva nejdrazsi. Bohuzel v Teplicich nikoho neznam. Ja jezdim na Morave za Dolim coz je pro tebe ve stavu v jakem motor je asi neprekonatelna vzdalenost.

Skyair  
Pavel
2016-02-24 07:49:45

sket: Podívám-li se do historie potíží Fritzova SLK, tak se obdobné problémy spojené s elektrikou či spíše s elektronikou objevují (a ztrácejí) už několik let.

Zcela souhlasím, že tohle se neustálým měněním dílů a radami na vláknech nevyřeší. Bez správné diagnostiky, dalšího měření a znalostí, jak to správně vyhodnotit a skutečnou závadu (závady) odstranit.

Další varianta pomoci včetně následného STK je domluvit se v Pelhřimově.

http://www.excar.cz/

2016-02-24 09:44:21

fritz: zdravím tě , ty příznaky co tu píšeš mi připomínají problém který jsem měl já, někde se tu vtomto vlákně taky řešil...

Vpodstatě se dá říct že vše co tu píšeš je dost totožné stím co to dělalo mě, když jsem měl vadnou váhu vzduchu... v servise mě pak bylo řečeno že jsem měl vadný i jeden vstřikovač ale to se mě ani nikomu tady moc nezdálo... jinak co tu píšeš tak jsem taky vše měnil, samozřejmě to není na škodu jak píše sket ale v mém případě to byla opravdu ta váha vzduchu...

2016-02-25 03:08:59

V rámci svého zoufalství jsem ochoten risknout výměnu váhy vzduchu, zdemontoval jsem ji z vozu, vizuálně je zcela čistá, čistit jsem se ji ani nepokoušel, bez ní to funguje rovněž, ovšem reakce na připojení a odpojení konektoru tam je, volnoběh jede normálně ale ne zcela dobře, ihned se zapíná bez váhy ventilátor chladiče, přijde mi, že ten chod motoru bez váhy( odpojený konektor) je takový tvrdší, hlučnější někde v oblasti vyfukového svodu, když ji připojím, chod motoru si "sedne" (vždy zkoumáno pouze na vlnoběh).Jakmile přidám plyn, je jedno jestli s váhou, bez váhy, nebo s rozebraným sáním, motor střílí,kolísají otáčky. Při zcela rozpojeném sání, tedy motor saje vzduch místo uložení váhy, to jede na volnoběh ve vyšších otáčkách, nad 1100. Píši to pro představu, jestli v tom nebude nějaká indicie. Váha venku, teď mi poraďte, prodávají se váhy od tisíce :http://aukro.cz/show_item...e=heureka&utm_medium=nove , nebo třeba tady : http://ecars24.cz/vaha-vz...lass-s211-0281002549.html, za dva tisíce :http://profiautodily.cz/s...321,2331322&akc=CatStruct anebo mnohem dráž, co si mám vybrat a proč?

Moje vozidlo a váha vzduchu: Mercedes SLK 230 Kompr. rv 1998, najeto 160000 (min váha nejpíše původní, VIN CODE : WDB1704471F067509

2016-02-25 03:31:52

Jinak, samozřejmě, pořád se domnívám, že by pro mě bylo nejlepší, aby auto prohlédl odborník, protože určitě je co měnit, nebo řešit.Ideální by bylo, kdyby někdo měl kompletní díly na SLK R 170 a daly se po dohodě rovnou měnit, např. tuším, že mám zkorodovaný výfuk. Víte, idealizuji si to, expert, co umí SLK a má přehled a náhradní díly, třeba použité.

2016-02-25 04:25:57

fritz: Zajeď do Pelhřimova a než si prohlédneš krematorium, tak Ti to pan Blueabyss uřčitě rád buď opraví nebo zdiagnostikuje a řekne Ti na co se máš připravit

2016-02-25 08:00:25

fritz: moje váha vzduchu nebyla taky nějak zvlášť zanešená... Ale tuším se tu někde psalo že při takovém nájezdu už má nárok zlobit a když tu mrkneš na vlákno tak tu někdo psal o činské váze, je sní spokojenej a nestojí tolik.. já si ji neměnil sám ale v servise, takže ti nemohu říct jak se choval motor když tam nebyla... Ale diagnostika taky třeba ukáže..

Skyair  
Pavel
2016-02-25 08:40:43

driwerrr: Co se týká diagnostiky, tak u MB z 90tých let toho nejenom k váze vzduchu moc nenačte. Ale když to někdo umí, lze ji změřit.

http://www.mercedesclub.c...select=34700#message34700

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=482

Ve 160 tis. km už je pravděpodobnost závad na váze, lambda sondě a dalších čidlech pravděpodobnější, ale ne vše je skutečné vadné. Jak už je tu v mnoha vláknech mnohokrát napsáno.. Lepší dvakrát měřit než postupně vyměnit vše, co ovlivňuje chod motoru. Navíc, až to všechno vyměníte, tak se už nikdo nevyzná v tom, proč a jaká závada to způsobila. Všechno je sice vyměněné, ale nikdo neví, jaké další problémy souvisejí se zapojením, poškozením konektorů, polámanými dráty atd. Nastává mnohokrát opakovaný efekt zvaný "vozidlo napadené kutilem". Mají plnou garáž zbytečně nakoupených dílů, náklady na mnohdy jednoduchou opravu vícenásobné a auto stále nejede.

Ti co si tím prošli, vědí o čem mluvím.

2016-03-04 02:46:13

Pánové, risknul jsem si objednat novou váhu vzduchu, prostě hazard, samozřejmě mě k tomu vedly názory a zkušenosti zdejších diskutujících, takže především vám, všem, kteří zmínili možné příčiny a závady, vám všem patří můj dík, protože auto jezdí a jezdí, jak dlouho už nejezdilo.Konečně je to radost z jízdy a byla to tak relativně jednoduchá oprava.Váhu vzduch jsem objednal tuto http://ecars24.cz/vaha-vz...lass-s211-0281002549.html za 1220 Kč, kvalitu neposoudím, prostě to funguje. Konečně má smysl přemýšlet nad vším ostatním, tedy, co vylepšit, co upravit, vždyť je tady jaro.

Takže ještě jednou, vám všem, kteří sem chodíte a trávíte tu svůj čas tím, že radíte těm absolutně nezkušeným, vám všem díky. Budu-li moci něčím přispět i já, samozřejmě se podělím především o zkušenosti, neboť odborné vědomosti tohoto rozsahu nemám.

2016-03-04 11:25:39

fritz: To je dobře že se dílo vydařilo.. Teď už jen suché odsolené silnice..

2016-07-07 22:15:30

Maximalne do 3300otacok a striela do vyfuku. Zdravim, menil som motor na mojom mercedese slk r170 230 kompressor 142kw s kodom 111.973, kupil som holy motor s kodom 111.975. Osadili sme ho dnu a vsetky snimace a veci sme prehadzali zo stareho motora. Auto dlhsie startuje a ak chyti tak sa da vytocit maximalne do 3300 otacok, pri 3300ot.striela do vyfuku, trha s nim, ide nepravidelne. Na volnobeh aj do tych 3000 otacok ide krasne. Vymenil som dnes vahu vzduchu. Na motore nevyhodilo ziadnu chybu. Na prevodovke vyhodilo chybu 129 - žádná zpráva(ventil skrtici klapky/pedal akceleratoru) od zizeni motoru, neverohodny signal .Dnes doobedu vobec nechcelo naskocit iba tocilo na prazdno. Benzin tlaci pekne. Vaha je nova. Vymazala sa chyba na prevodovke ktoru aj tak vyhodilo a auto chytilo. No stale tocilo iba 3300 otacok a dlhsie tocilo. Prosim vas o nejake rady co mam skusit, uz som z toho nestastny. Dakujem

Skyair  
Pavel
2016-07-10 08:11:25

comander17: Ahoj, píšeš: "Na volnobeh aj do tych 3000 otacok ide krasne..."

Pokud zkoušíš otáčky motoru na místě (neutrál), pak je to normální, že nejdou otáčky přes 3000. Jedná se o ochranu motoru. Musíš auto (otáčky motoru) zkoušet při jízdě.

2016-07-10 08:20:56

já teda myslim, že jde na volnoběh vytočit až na 4.tis

2016-07-10 11:18:31

slonice: presne tak ako hovoris. Otacky na volnobehu idu vytocit normalne maximalne do 4000. No mne aj ked stojim aj ked som v pohybe vyjdu otacky max do 3300.

2016-07-10 11:32:59

kdybys bejval nepsal o tý váze, tak bych to na ní skoro určitě viděl, ale asi bych se teda ještě mrknul jak to "pálí"

Skyair  
Pavel
2016-07-10 11:41:04

comander17: JJ máte oba pravdu. 4000 otáček. Vím, že jsi psal, že máš novou váhu vzduchu. Popsané příznaky jsou většinou s ní spojené. Těžko po netu poradit. Měl jsi to na diagnostice Star? Těch důvodů proč motor nemá výkon (nejde do otáček) může být více. Zkus se podívat na seznam:

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=158

2016-07-10 17:01:36

jj, nová váha ještě neznamená dobrá váha, jsou to šunty


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9