Fórum - Téma


R170 - Motor nejde do otáček


Fórum SLK R170 R170 - Motor nejde do otáček

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2  3  4  5 ......... 9

2013-04-07 23:12:58

Dik, priste budu chytrejsi.

2013-04-08 07:32:22

Mám teda ešte skúsiť vymazať chyby http://www.mercedesclub.c...hyb-a-kalibrace-plynu.pdf - v mojom prípade pomocou ASR, lebo nemám ESP? Dosť by mi to pomohlo, ak by motor išiel aspoň v nejakom núdzovom režime, aby som sa mohol dotrepať do servisu a nemusel zháňať odťahovku.

Skyair  
Pavel
2013-04-08 08:03:00

gadzius: Nejde o vymazání chyb. To už zde bylo řečeno. Odpojením a znovu zapojením baterie a vyčkáním v poloze 2 zapalování si pouze ŘJ znovu načte informace o všech zařízeních. Je to jen kontrola, že se znovu "oživí".

Zapsané chyby se opravdu neodstraní a ani skutečné vady čidel, ovládaných zařízení a pod. se odpojením baterie neopraví.

Reset plynu přes ASR můžeš zkusit, ale jeho funce je určena pro odstranění omezení, kdy jde motor jen do 3000 otáček a souvisí se systémem ASR.

Co z těchto rad nepomůže - určitě neublíží. Něco jako homeopatika

Pokud, jak už Bluabbys napsal, motor neběží na volnoběh, tak očista váhy vzduchu nepomůže. A bez diagnostiky to taky nepůjde. Některé atypické problémy nelze bohužel na dálku po netu vyřešit.

Je mi divný počátek projevených závad - cituji tvá slova:

  • "Serinkal som sa so strechou a úplne som vymlátil baterku až tak, že štarter len cvakal a netočil. Po nabití mi už motor začal takto blbnúť."

To přece není možné, aby díky tomu odešlo nějaké čidlo a motor po nabití baterie běžel, jak popisuješ. Před tím, jak jsem pochopil, vše fungovalo normálně?

Miro, opravdu jsem zvědavý, na výsledek a důvod potíží.

2013-04-08 16:58:40

Gadzius, ostala mi vaha vzduchu Starline, ktoru som vymontoval kvoli nepravidelnym otackam. Kupil som Siemens a maximalna spokojnost. Ak chces, mozem ti pozicat ten Starline a uvidis, ci sa to zlepsi. Motor by mal normalne ist, akurat nepravidelne.

Mam takisto bezchybne cidlo teploty vody, mozes skusit vymenit aj to.

Vsetko dokazes vymenit sam bez extra naradia a znalosti.

2013-04-08 19:11:16

Skyair : Pre dvoma týždňami som s tým normálne lietal. Bol som v robote cca 10km, za 12 hod. späť - tá istá trasa. Odvtedy som motor nemal natočený, len sa mi podarilo vybiť baterku. Auto išlo normálne, len ako som už tu niekde písal, tak mal som trocha problémy s akceleráciou pri studenom motore. Vybral som váhu vzduchu a pri vybratej motor skapíňa a plyn nereaguje vôbec. Váha je vyčistená, naspäť pôjde zajtra, takže dám vedieť.

sawyer : Veľmi by mi to pomohlo, ak by si mi žičal tie veci. Volal som aj tomu pánovi, čo si mi dal číslo, ale mi odporučil, aby som išiel na diagnostiku a potom sa mu môžem ozvať. Takže mi nepomôže.

Dá sa zistiť, či dostávajú vstreky palivo? Odporúčate zmerať tlak paliva, ale ako? Pred časom som mal problém s JEEP Cherokee, nafta, kde bol palivový filter tak zalepený svinstvom, že nepustil ani kvapku nafty. Auto mi teraz robí presne toto : http://www.youtube.com/watch?v=BBD2rg2kftw Ide o ten štart, servis mi tam nebliká.

Po vyčistení váhy vzduchu, nahodení inej silnejšej baterky a po tvrdohlavom opakovanom asi 50-tom štartovaní motor to vzdal a rozbehol sa. Nad 4tis. otáčok sa mi ho vytočiť nepodarilo, ale trápil som ho bez vymačknutej spojky, tak možno preto. Po vychladnutí motor naskočil normálne, len auto sa chová, ako pred štrajkom, t.z. studený ide neochotne do otáčok. Ak mi zajtra sawyer žičia tú váhu, tak budem vedieť, na čom som. Ešte by som rád vedel - pri bežiacom motore, keď som odpojil váhu vzduchu, tak sa roztočil ventilátor na chladiči na max. ot. Po zasunutí konektora späť ventilátor sa zastaví. Má to tak byť?

Chybu spôsobovala vadná váha vzduchu. Kúpil som novú a motor beží ako čert.

Skyair  
Pavel
2013-04-08 19:17:08

gadzius: OK

Skyair  
Pavel
2013-04-10 17:23:16

gadzius: Není nic lepšího, než dobrá zpráva Potvrdila se moje první diagnóza. Tak a teď už jen pohodový rozjezd do letošního jara .

2013-04-11 12:52:29

No vyborne!! Tak uz mas klud.

2013-04-11 13:04:24

sawyer: S tým čidlom, čo si mi žičal robiť nebudem nič, takže ti čo najskôr zavolám, nech ti ho môžem vrátiť. Dík.

Ta váha ma vyšla 115,-€, značku som si nepozrel, ale na pokladničnom bloku je uvedené BMW.

Našiel som váhu vzduchu za necelých 16,-€. Ta kvalita asi nebude stáť za nič, ale s takouto cenou sa dá robiť aj oprava formou pokus-omyl.

http://www.banggood.com/W...0280-217-124-p-65024.html

2013-04-15 14:37:44

gadzius: Bude stat za prd a skoncis stejne u BOSCHe, vydrzi tak mesic, tri at nezeru.

2013-04-15 15:03:09

Len aby to náhodou nerobili šikmáči aj pre bosch.

2013-04-15 15:47:23

gadzius: Vetsinou ano... ale spise jde o nektere pouzite materialy. To ze je vse z ciny vime.

2014-03-02 17:11:18

Tak jsem vymenil vsecky filtry, vycistil vahu vzduchu. Nalil 100oktan s nejakym aditivem na cisteni vstrikovacu. Motor jde za plynem mnohem lip nicmene problem s tahem nad tri tisice uplne nezmizel. Takze po vyplate se pojedu podivat za Dolim

2014-03-02 18:18:21

Tiež som čistil váhu vzduchu, ale s nulovým výsledkom. Pomohla nová. Po nahodení nastalo okamžité zlepšenie.

Som strašne zvedavý na tú čínu za 16,-Evri. Hneď teraz ju objednávam, nahodím a budem jazdiť s rezervnou, keby sa náhodou . Fachčím na čínskom telefóne, čínskych LED žiarovkách, kamery do auta a mám kopec iných chujovín, ktoré som tam kúpil podstatne lacnejšie ako u nás a zatiaľ všetko funguje.

2014-03-05 18:54:14

dalo by se někde zjistit jaký bych měl mít na liště se vstřikovači tlak paliva? Předpokládám že budou asi hodnoty tlaku dvě. Na volnoběh a pak při nějakých otáčkách.

2014-03-05 19:27:53

Palivový systém

MERCEDES-BENZ; SLK (R170); 230 Kompressor (170.447)

Palivový systém obecně

Palivo

OTTO 95 ROZ

Palivový systém (výrobce)

Bosch

Řízení motoru (typ)

HFM

Tlak systému

3,10 - 3,80 bar

2014-03-05 20:02:04

3,1 - 3,8 baru na volnobeh?

Svatik  
Svaťa
2014-03-05 20:09:15

sket: Nejsu odborník, ale myslím si, že tlak je konstantní a co se nespálí, jde přepadem zpět do nádrže. Ale možná si to myslím špatně.

Doli  
Libor
2014-03-05 20:27:32

svatik: V tomto případě máš pravdu

2014-03-05 20:31:55

Tady je něco o regulaci tlaku:

Regulace tlaku paliva

MERCEDES-BENZ; SLK (R170); 230 Kompressor (170.447)

Regulátor tlaku paliva (elektricky)

Popis

Regulátor tlaku paliva se stará o stejnoměrný tlak paliva v tlakovém vedení ke vstřikovacím ventilům, nezávisle na vstřikovaném množství paliva.

Regulátor tlaku paliva je vestavěn do rozdělovače paliva.

Pracovní postup

Tlak paliva snímá snímač tlaku paliva a v závislosti na počtu otáček motoru probíhá nastavení ze strany řídící jednotky na požadovanou hodnotu. Magnetická cívka v regulátoru tlaku paliva se ovládá čtvercovým napětím, které vytváří řídící jednotka motoru. Ventil se otvírá v závislosti na frekvenci čtvercového signálu řídící jednotky motoru a tak se mění profilový průřez průtoku.

Chybové symptomy:

zvýšené hodnoty spalin

Chyba během regulace sondy Lambda

Motor běží nerovnoměrně při volnoběhu (nepravidelný chod motoru)

Ztráta výkonu

Ověřit tlakový regulátor paliva a udržovací tlak paliva

Předpoklady kontroly:

Relé palivového čerpadla OK.

Palivové čerpadlo OK.

Palivový filtr OK.

Napětí baterie OK.

Připojit tlakový měřicí přístroj s adaptérem(y) mezi trubkou rozdělovače a přívodním vedením paliva.

Nastartovat motor a nechat běžet ve volnoběžných otáčkách.

Požadovaná hodnota(y) : podle předpisů výrobce

Odeberte podtlakové potrubí tlakového regulátoru paliva.

Tlak paliva musí stoupat.

Vypnout zapalování v poloze "0".

Udržovací tlak paliva musí po uplynutí 10 minut odpovídat hodnotě, stanovené výrobcem.

Pokud tlak paliva příliš klesá, jsou možné následující poruchy:

  • Vadný regulátor tlaku paliva
  • Vadné palivové čerpadlo.

Nastartovat motor a nechat běžet na volnoběh, až se vytvoří tlak paliva.

Vypnout zapalování v poloze "0".

Zpětné vedení na regulátoru tlaku paliva odpojte svorkou na hadice.

Neklesne-li tlak paliva, musí se nahradit tlakový regulátor paliva.

Pokud tlak paliva neklesne, je nutné provést kontrolu palivového vedení a zpětného ventilu palivového čerpadla.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9