Fórum - Téma


R170 - Koupě


Fórum SLK R170 R170 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


Diskuze o článku

SLK má předpoklady stát se klasikou

První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě   se sériově vyráběla od června roku 1996.  Pak následovala celá paleta barev. Od klasické a asi nejvíc rozšířené stříbrné metalízy, přes černou, červenou, modrou a mnoho dalších. Ve skutečnosti první generace SLK (Sport - Leicht - Kurz / Sportovní - Lehké - Krátké) ještě nepatří mezi historické automobily, natož veterány. Ale  ve svém, tehdy...


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 32

Skyair  
Pavel
2012-11-14 10:58:15

NZ. To nebylo poslední SLK na prodej. Kde je tvůj region pro výběr?

2012-11-14 11:01:57

Jsem z Ostravy, ale není to tímhle omezeno.

Skyair  
Pavel
2012-11-14 11:54:48

Tohle je z toho co se dá u nás sehnat asi opravdu nejlepší stav

http://www.sauto.cz/osobn.../slk/10454398?goFrom=list

od : http://www.mercedesclub.c...member_detail.php?id=4942

2012-11-14 13:07:51

Krása. Je to ale v najnižšej výbave - tú mám aj ja Dal som zaň 6tis€ a je tiež zatiaľ bez pozorovateľných chýb = zatiaľ som nič zlé nenašiel. Kto chce kúpiť SLK bez ďalších investícií tak musí rátať s cenou okolo tých 200tis. Za polovičnú cenu je aj adekvátny stav.

Skyair  
Pavel
2012-11-14 13:22:21

Schází klima a vyhřívané sedáky. Jinak to vše má. I ty km. S těmi cenami souhlas. Levná auta v super stavu? Existují vyjímky, ale to je náhoda. Všechno se dá opravit, ale ne vše stojí pár tisícovek.

http://www.mercedesclub.c...d-pi-koupi-ojetho-SLK.pdf

2012-11-16 00:18:10

Ahoj jsem také z Ostravy, SLK jsem hledal po čertech a ďáblech. cca půl roku. byl jsem rozhodnut pro něj jet kamkolib. Nakonec mě nejvíc oslovilo to, které mi prodávali za oknem skoro. Mělo skoro full výbavu, automat, bezva motor.... a bylo za světe div se ... 120 000 . Naašli jsme tam dost chyb, ale žádné zásadní, auto až na detaily a kosmetické chybičky jezdí skvěle a teď přes zimu se vše doladí . Můj cenový estimate je cca 6 tisíc. S tím, že po koupi jsem do něj dal cca 7500 ( servis, garančka, výměny, kontroly. )

Tímto ti nabízím, že mám velice dobrého známého šikovného mechanika, který se opravdu vyzná, má svůj servis ( 400 m za FUTUREM ) a stará se mi o auto. Ceny má taky lidové ... také díky němu jsem si pořídil MB a né Octavii

Tak hodně zdaru a dobře hledej a PS: Mi pomohl is výběrem, když mé oko amatéra shledalo vše na 100%, on mi ty oči otevřel a řekl mi, kde auto trpí a trpělo a trpět bude a vše mi nějak dal do kupy a ošéfoval a i slevku nakonec zařídil ;)

Dám tady recenze z mojeauto, kterou jsem asi před měsícem udělal, ale nikde jsem ji nepostoval. Tak můžete všichni kuknout na krasavce ;)

ČAU !

http://moje.auto.cz/Foxx230/medak.html

Akorát nelibě nesu každé hnusné obodování auta a právě mi tam jeden frajer dal 9 8 8 a to mi zkazilo večer. No nic ... jsou i tak nároční, kterým se to nelíbí ...

BTW Edit : Náhoda největší, ten člověk se před 23 hodinami k nám regnul ( JasteR ) a uvažuje asi o SLK ... takže snad jsem ho aspon trošku inspiroval ... i když nepotěšil.

2012-11-16 03:41:46

Cau, co je hnusneho na odnoceni 9 8 8 ? .. fotek bych si predstavoval tak 3x tolik a v lepsi kvalite, stejne tak recenze me prisla malo obsahla a nektere komentare usmevne .. neber to spatne, SLK mas krasny, proto jsem dal 9z10, ale nevidim povinnnost davat automaticky za vse 10, koukni na http://moje.auto.cz/jpor-RSKa-/sarkan.html .. takhle si predstavuji kvalitni recenzi s fotkama a videem

PS: Proc si vybral zrovna automat ? Osobne jsem jel s SLK 230K jen v manualu a super a o automatu ani neuvazuji, zatim jsem teda jen mel tu cest jen v CLK 320 kde je, ale dle me stejny a zadna slava to nebyla razeni mdle, ke sportovnosti daleko a spotreba dle majitele jeste horsi.. holt to neni DSGno.. ale v SLK zkusenost nemam, treba me vyvedes z omylu..

Zatim nejsem rohodnuty zda MX5, kterou ma kamos a ktera je sportovnejsi, nebo luxusnejsi SLK...

2012-11-16 08:50:27

CLK neni auto pro vylozene sportovni jizdu, ze to neni dsg je taky pravda, ale ma to svoje duvody.

Dsg mame a neradi tak komfortne jako automat s menicem v CLK.

Skyair  
Pavel
2012-11-16 09:20:26

Ahoj Ještěre

Na fóru jsem našel tvé vlákno: SLK - 200K vs 230K vs 320 s otázkami.

Protože to v podstatě patří sem, přesunu i tvé otázky :

  • - Který je nejspolehlivější? Jak jsou na tom motory se spotřebou, dá se u FL verze úplně vypnout ESP/ASR?

.----------------------------------------------------------------------------

Za prvé ti sem dám Technická data všech SLK R170. Je to - jak jinak než - v němčině, ale kdo někdy takovou tabulku viděl, najde odpověďi:

http://www.mercedesclub.c...R170-Technische-Daten.pdf

Z přehledu lze získat informace ke srovnání rozdílů mezi vyráběnými SLK R170.

Jak říká majitel mamuta Radek: " ... auto velký jako moje bota".

Robina chválím pro zapálenost pro tuhle "placku" . Takových je nás tu víc. Od těch, co jsou na pomyslném startu s prvním SLK až po mne ... nejstaršího účastníka "závodu", jenž se s ním po desítkách jiných aut blíží k cíli.

A po dvou letech stále ještě patřím k příznivcům tohoto modelu.

  • - Které z SLK je nejspolehlivější?

Každé, o které bylo dobře pečováno. A to nejenom pravidelnou údržbou. Rozdíl je v tom, jak se kdo o vůz staral, kdo a jak s ním jezdil, kolik má opravdu najeto, jestli jezdilo v zimě a pod. A jestli máme při koupi i trochu štěstí.

http://www.mercedesclub.c...astj-zvady-u-SLK-R170.pdf

Vliv na spolehlivost má i jestli se jedná o nejstarší modely od roku 2006 do konce roku 2008. A opět, podle používání některé trpí podobnými bolestmi, např. mikrospínače střechy, úniky oleje z diferenciálu a životností některých čidel. Na počátku roku 1999 proběhla první revize reagující na častěji vyskytující se bolesti. Od února roku 2000 se vyráběla faceliftová řada SLK. Nejen vzhledově jemně upravená - viz rozdíly:

http://mbslk.de/modules.p...News&file=article&sid=740 , ale i technicky. především v drobném zvýšení výkonu, s vodou ředitelnými laky a dalšími technickými drobnostmi.

SLK byly dodávány v různém vybavení, především se to týkalo AT nebo manuální převodovky, u 200 SLK s nebo bez: kompresoru, klimatizace, vyhřívaných sedadel. S textilními nebo koženými sedáky a pod.

Největší rozdíly jsou v motorizacích:

200 - model bez kompresoru, dodávaný především do Itálie kvůli nejnižším kW výkonu - 136 koní (z důvodu plateb daní)

200K se 192 koňmi (141 kW) a faceliftová verze 200K se 163 koňmi.

Dvoustovky mají nejnižší spotřeby a kdo hledá auto na pohodovou "ekonomickou" jízdu - tak nezvolí špatně.

V závadovosti není rozdíl mezi 200K a 230K, snad jen u 200 bez kompresoru odpadá možnost závady tohoto dílu.

Nejvíce vyráběným modelem byly 230K. S dostatečným výkonem, krouťákem a přiměřenou spotřebou.

A konečně 320. To je 6V bez kompresoru. Výkonový rozdíl proti faceliftové 230K není výrazný, spotřeba zhruba o 1 litr vyšší. Ale ten největší rozdíl proti čtyřválcům je sametový chod. Samozřejmě, že se zvyšují náklady při výměně svíček a především při opravách a výměně katalyzátorů a výfukového systému. Ale kdo má rád chod šestiválce, ten má jasno.

ASR u předfaceliftových SLK se dá trvale vypnout - ESP u faceliftových nikoliv. Slouží pouze pro rozjezd na kluzkém terénu a po rozjetí se automaticky zapne.

A konečně poslední rozdíl. S AT nebo manuální převodovkou. AT je při správném používání a údržbě bezproblémová a zvyšuje pohodu při jízdě. Trochu vyšší náklady při výměně oleje. A manuál? Jednoduchý, klasický ne příliš sportovní, ale dávající možnost vychutnat si zvuk výfuku při meziplynu

2012-11-16 10:45:39

Jak chceš JasteR .. mi to je fuk, píšu, co cítím a jak jsem to prožíval a hlavně jak mi Ostravský jazyk narostl. Tohle neni Diplomová nebo Bakalářská práce ( kterou mám také za sebou ), takže jsem neviděl důvod tam psát spisovné a technické a uhlazené komentáře.

Fotek není moc, protože mě vyloženě nudí a nejsem zastánce toho, že si budu každý roh auta fotit 6 krát ... vidíš zadek, předek, bok, interiér zhruba vše dvakrát a spokojenost

Některé recenze jsou fajn, ale pak listovat 60 fotek mě vyloženě pronudí k závěru. Ale i jak píšeš ty, věc názoru ;)

Jinak mě těší, že uvažuješ o tomhle autě, které si mě získalo po první minutě v něm.

A proč AT ? Je mi sice teprve necelých 24, ale co já se už nakvedlal a když jezdíš každodenně po městě, tak tě to už otravuje a ten komfort toho automatu mi vyhovuje a příjde mi hrozně praktický. A zvuk motoru si perfektně užívám při kickdownu, tudíž mi nic nechybí

Flame: Taky se vám R170 líbí o dost víc než R171 ?

2012-11-16 16:05:34

Skyair, diky moc

Robass .. nejpeckovejsi je novy SLK .. skoro jako SLS

O kolik je s automatem vyssi spotreba ? Neserou se po 150tkm jako bavoracky ? Jsou opravdu bezproblemovy? o kolik je zrychleni horsi ?

Da se teda u FL jet vubec bokem, kdyz nejde vypnout ESP, to by bylo naprd..

Skyair  
Pavel
2012-11-16 17:19:00

Automat u SLK při srovnatelné jízdě, především ve městě zvyšuje spotřebu o cca 0,5 litru.

  • - MB AT převodovky jsou dost dobré držáky. Není výjimkou najetých půl milionu i více km. To ale u SLK nehrozí.

Při jízdách po městě a okolí chce měnit olej po 60.000 km. jinak okolo 80 - 90 tis. km. Neprospívá jim české kutilství s vyřazováním na křižovatkách, natož se zařazením kvaltu při motoru s vyššími otáčkami

Udávané zrychlení je zhruba stejné jako s manuálem, U manuálu lze využít vyšších otáček např. při 4 převodovém stupni. Pokud se jezdí s manuálem mimo město, tak se dá jet s 230K Prefaceliftem od 1500 otáček na 5-ku. Osobně mám zase manuál po těměř deseti letech a docela si ho užívám,

  • - Co se týká ESP, tak si u FL R170 asi moc nezadriftuješ. Čím novější auta, tím víc elektroniky. Dnes už výrobci považují řidiče za nesvéprávné a čím dál víc jim ovlivňují jejich jízdu. A bude hůř.

2012-11-16 17:27:48

Robass - JOjo já vím, taky jsem se na něj díval.....autohity...... byl jsi rychlejší

2012-11-16 18:53:41

Jakto ze nektery SLK maji za ridicem vzadu antenku a jiny ne ?

Skyair  
Pavel
2012-11-16 20:41:08

To je anténa na GSM telefon. Rádiová anténa je v zadním nárazníku.

2012-11-16 20:57:42

Reslo : považuji to za nej koupi svého života. To auto miluji, Jak jsem psal ze své recenzi. Tohle je srdcovka, která byla vybírána jen srdcem, nikoliv mozkem a den ode dne jsem to auto doopravdy miloval. Teď se na něj chodím koukat do garáže a těším se na jaro !

Jo a nové SLK je naprosto nádherné ! snad bude za 5 roku taky moje

Ten pocit, když aspoň jednou týdně vás zastaví na první pohled neznámý člověk a řekne : Ten mercedes je váš ? to je ale náádhernéé auto

Například dnes ke mě přišla má stálá zákaznice do obchodu a řekla : Tak trošku jsem si vás prohlédla na FB, to je vaše to autíčko ? hmm ? a já jen ... ehm, no ? a ona: náááádherné

To jsou přesně ty chvíle, pro které stojí zato vlastnit toto auto ( na konec jsem stihl i rým střihnout )

2012-11-16 21:28:04

Ovsem na druhou stranu to ma stinne stranky- nesmi ti ho nekdo objet korunou.. leckdo si mysli, ze to stoji nekde pul mega a ne cca120tis .. parkovat na ulici nebo u panelaku, tak o nem ani neuvazuju...

PS: Uz si kupoval s FL naraznikem? ci menil sam, nebo byl na predek a predchozi majitel ho menil ? Jinak FL se me libi daleko vice, ale to ESP je teda nahovno.. no da se kdyztak vyndat pojistka

Skyair  
Pavel
2012-11-16 21:49:35

Vyndáním pojistky si asi moc nepomůžeš. Narozdíl od ASR, které ti "ubere" plyn, ESP přibržďuje jednotlivá kola a spolupracuje s ABS. Takže nevím, co to provede ... ale nejspíš skončíš v nouzovém režimu.

http://cs.wikipedia.org/w...liza%C4%8Dn%C3%AD_program

(FL už z Německa)

2012-11-16 21:53:03

no myslim, ze neskonci...auto pojede normalne a dostanes ho do smyku

Skyair  
Pavel
2012-11-16 22:00:37

Nevím jak u MB, ale u některých aut to pouhým vyndáním pojistky nejde. Ale zajímá mě jestli a jak by to mělo jít.

Abych si někdy mohl koupit i novější auto.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 32