Fórum - Téma


R170 - Koupě


Fórum SLK R170 R170 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


Diskuze o článku

SLK má předpoklady stát se klasikou

První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě   se sériově vyráběla od června roku 1996.  Pak následovala celá paleta barev. Od klasické a asi nejvíc rozšířené stříbrné metalízy, přes černou, červenou, modrou a mnoho dalších. Ve skutečnosti první generace SLK (Sport - Leicht - Kurz / Sportovní - Lehké - Krátké) ještě nepatří mezi historické automobily, natož veterány. Ale  ve svém, tehdy...


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 32

Sket, 2014-05-11 18:44:40 napsal:

kamil475: nedá se vyjmenovat x bodů na které když si dáš pozor, koupíš auto v dobrém stavu. To je nesmysl. Pro SLK platí všechno co pro ostatní ojetiny. A pokud jsou nějaká specifika, tak bude nejlepší pročíst si celou zdejší SLK sekci. Jedině tak získáš aspoň základní znalosti k tomu abys při koupi nenaletěl. Já jsem svoje SLK sháněl skoro rok. A zdaleka nebylo bez chyb.

2014-05-12 22:32:11

sket: Ako vravíš, hladal si rok. Začínam sa orientovať v tomto segmente a rád si čítam vaše forum, kde su super príspevky zo života, čo mi dáva realny obraz o radostiach a starostiach majiteľov SLK. Ja planujem kupovať cca september alebo neskor.....takže si nerobím žiadne ilúzie , že sa dostanem k dobrej mašinke "zajtra". Ak niečo zaujímavé najdem poradím sa s Vami a budem vdačný za rady. Vieš mi povedať aký model mám hladať ak mám nasledujúce kritéria:

A/ účel mojej kupy je prednostne práca - v meste/Bratislava/, kde potrebujem mať pekné auto a v súkromí s ním chcem chodiť cez leto k moru do Chorvatska, ktoré je moje srdcovka.

B/ uprednostním asi automat,aby som mohol v aute pracovať - telefonovať, bluetooth,vyhrievané sedadlá nutnosť, lahká ovladatelnosť, disky asi 17 palvové zo skusenosti ostatných, vraj to tak netrase na nerovnostiach a dierach.

C/ upredostním nižšiu spotrebu pred výkonom

D/ vnutorné farby interiéru nie červené,to nie je moj stýl, farba asi strieborná alebo čierna. Videl som aj v jednom inzerate tmavo zelenú metalízu .....videl ju niekto naživo?

E/ chcem ho používať aj v zimnom odbobí

.... zatial asi toľko dík za info. To ste nás v hokeji zas dali na lopatky v poslednej chvíli, ale čo už:-

2014-05-13 20:18:24

kamil475: Ahoj, mrkni sa na moje

http://mercedes-slk.autob...kompressor-id5116943.html

Cena je naozaj vyssia, ako spominas ty, ale ide o kus bez dalsich investicii. Tiez som si dlhsie vyberal a nakoniec som ho pred 5 rokmi kupil v CR a doviezol do BA. Kedze si uz "u nas" :), cenu viem upravit. Som z BA, takze sa mozeme stretnut.

Keby som to mal rozpisat podla tvojich bodov:

A/ Nie je problem

B/ Sice manual, ale 6 rychlostny. Disky su 17"

C/ v meste cca 9,4 - 9,6

D/ Interier cierny, v kozi, vyhrievane sedacky bez poskodenia. Striebornu a ciernu ma kazdy...:)

E/ Sada diskov so zimnymi pneu, pouzite 1 zimu

Prikladam foto interieru a foto exterieru

2014-05-14 18:28:24

Co je to osadenie V6? Treba si všímať navigačku či tam je integrovaná a ten vzduchový šál respektíne vyhrievané sedadlá, lebo chcem jazdiť aj v zime.

Skyair  
Pavel
2014-05-14 18:40:14

kamil475: V6 je označení pro 6 válců do V. Například motor 320. Navigace v Comandu, vzduchový šál (airscarf) je až od modelu R171 a není to standardní výbava. Vyhřívané sedačky v R170 rovněž. V zimě mohou jezdit všechna auta, tedy i SLK, ale mají předepsané rozměry disku a pneu. Např. R170 max. 16" a šíře pneu 205 na všech kolech.

2014-05-14 19:00:42

sawyer: Pekné....sorry ta farba mi nereže, som trochu tak extravagantný klasik Niekto spomínal na chat-e, že uloženie V6 , to je čo? Že to sú trochu ojedinelé kúsky a netreba tomu hovoriť pri kúpe nie.

Super že si z Blavy, tak dame neikedy stretko. Kto ti robí servis a ako zháňaš diely? Aké máš skusenosti s jazdou hore bez a telefonovaním? Májú tieto kusky SLK-čky bluetooth? Snoril som včera na nete a v autobazároch po nejakých kúsoch a v kombinácií s týmto forom sa trochu dostávam do obrazu a už sa viem dokonca aj niečo opýtať k veci.

Som platca DPH tak hladám aj odpočet a zopar som našiel ale v cenových kategóriách okolo 11.000 €.

Bol som aj v bazare ale hovoria, ž sa neoplatí doviesť zo zahraničia, lebo tam je cca 700€ dan z luxusu.....a praklady TP, prihlasenie, Originalita aaaaaaa papiere, čo je dosť velká cena oproti nadobúdačke. Bracho je vo Francuzsku, ten by mi vedel číhať na nejaké žihadlo.

DA sa prerobiť

Toto ma zaujalo , čo ty nato??

Technické údaje:

r.v.: 2002, 1998cm3, 120kW (163PS), Z, A5, Benzín, 2 dv., (2-miestne), 150000 km, Zelená metalíza, vyhrievané sedadlá bez vzduchového šálu.....5.000,00 €,

2014-05-14 19:24:49

hacker: To myslíš vážne tých 3 000 czk? Snáď €?To si našiel asi ihlu v kope sena

2014-05-14 21:18:36

kamil475: Ahoj, vypadá to celkem dobře, středový panel neopotřebovaný, sedadla se také zdají v dobrám stavu, určitě bych zvažoval se na něj podívat, při otevřené střeše by nemělo nic vrzat, když je zavřená tak to sem tam někde povrzávat může, gumy se musí pravidelně udržovat, jinak prohlídka jako kažedé jiné auto cena přiměřená

2014-05-14 22:41:17

kamil475: SLKcko si treba vzdy pozriet osobne. Niekedy je nizka cena, ale auto v zufalom stave, ze ti nasledna investicia kludne zdvojnasobi nadobudacie naklady.

Tie fotky, co mas v prispevku, vyzeraju velmi dobre.

Ak budes mat cas, dame stretko a pokecame. SLK je moja oblubena tema.

2014-05-15 17:34:31

kamil475: Neviem kde si videl u R170 vzduchový šál, či ako si to nazval. Pokiaľ viem, tak to má až R171. Veľa štastia pri kúpe, lebo celoročne jazdené SLK s rokom okolo 2000 bude vzhľadom na vek a hlavne v BA bez garáže v zúfalom stave, alebo s dobre zamaskovanými nedostatkami. Mne stojí nové auto (aj keď len Dacia Duster) vonku a v garáži, pričom sneh zrejme ešte nevidelo.

2014-05-15 19:27:12

Idem pozrieť teda osobne na jeden kusok rok výroby r.v.: 1997, 1998cm3, 100kW (136PS), Z, M5, Benzín, 2 dv., (2-miestne), 150 tis km, Hliníkové disky, Hmlovky, Imobilizér, Kožený interiér, Vyhrievané sedadlá, Vyhrievané zrkadlá, - vraj všetko je v poriadku a zacholalý interiér/ čo doporučujete posudzovať ako prvé/ tak som zareagoval zaslal som jednemu panovi Vin nech sa nato pozrie. CO sa da podla VIN vlastne zistiť? a kde to možem pozrieť ja osobne na nete,aby som niekoho neriešil a mal to rýchlo? Cena???? to je asi tažko povedať že????2900€ je moc? Chcem si to preveriť jazdou ale ja nato nemám skusenosti /jazdil som 1x/ , mam možosť ísť tam na jamu a pozrieť ho zdola. Ako presvadcit majiteľa aby mi ho požičal a dal ho pozrieť znamemu do servisu???? Vie mi niekto poslat navrh kupnej zmluvy aby som ako tak mal oporu v zákone? Čo je tam klúčová pasaž? Dííííík

2014-05-15 21:45:17

kamil475: nevím přesně co chceš vědět, ale to za 2900 bude asi v dost žalostném stavu, šel bych se podívat na to zelené za těch 5000. Stejně do toho levného vrazíš ještě hodně a navíc je tam 5roků rozdíl, kdyby bylo OK tak cena bude určitě kolem 4000 nebo víc. Kdo nic neschovává tak s Tebou určitě zajede do nějakého blízkého servisu a tam to nechá v klidu prohlídnout a budeš vědět jak na tom jsi, potom dohoda o ceně, myslím že každý s nějakou slevou počítá. Já když kupoval tak padl výběr až na 13nácté, počítal jsem s 80000,-kč a nakonec jsem dal 100 a to jsem koupil velice dobře. Když najdeš v dobrém technickém stavu nebude asi na pohled nic moc a když bude krásné, tak zas bude problém jinde, počítej že za slušné dáš určitě 4,5-5tis a budeš mít pořád staré auto

Ale budeš mít a nejen auto

kamil475: tady něco máliko zjistíš z VIN http://www.neoriginal.ru/cat/mb jinak když sem dáš Vin tak Ti určitě datakartu někdo pošle, kupní smlouvu asi standartní je to jedno, jednou zaplatíš a peníze už neuvidíš můžeš auto vrátit, že je tam skrytá závada o které musel předchozí majitel vědět a nebudeš mít ani auto ani peníz, takže platí přísloví dvakrát měř a jednou řež , potom už se můžeš jen soudit a záleží kolik na tom proděláš. Trošku připlať, prohlídka někým kdo autů rozumí a budeš mít minimum problémů

2014-05-16 11:53:39

kamil475: 3000czk bolo za rádio Becker, auto stálo 4900 eur. (aj tak super cena za ten stav)

hacker, 2014-05-16 11:53:39 napsal:

kamil475: 3000czk bolo za rádio Becker, auto stálo 4900 eur. (aj tak super cena za ten stav)

2014-05-16 12:24:52

hacker: dík za info, tvoj je ktrorý ročník. Mám teraz rozrobený jeden deal, 1997 rocnik 200 bez kompresoru 150 tis km. Dokonca ma taku kombinaciu ako tvoj strieborá metalíza s cerveným intrierom....smiesna suma 3000€, vraj dobrý stav, niečo hovorili že stracal trochu výkon.....Rad by som to vzal a konečne si spravil radosť. Chcem asi takto postupovať daj radu: pozrieť si ho a ist s ním v tom meste na diagnozu do servisu. Mam hladat original servis MB alebo nejakeho garažoveho machra. Stačí isť aj napr. do Peugeotu a tam ho vedia čeknúť,alebo musia mať softver nato?

Aké máš skusenosti s jazdou hore bez? Co rieši ten kompresor, ako to ovplyvní výkon ked nemá tento Kompresor? Nechcem byt ziadny závodník, skor mi ide o image a pocit s výhľadu.

2014-05-16 12:42:01

Já mám koniec roku 2001, hľadal som jedine facelift kvoli 6 rýchlostnej prevodovke. V slk 200 bez kompresoru som sa vozil tiež a je to v pohode, to auto mi bolo dosť sympatické aj keď bolo v dosť zlom stave. Vlastne vtedy som sa rozhodol, že SLK chcem.

S diagnostikou ani servisom Mercedesu nemám skúsenosť, ale všeobecne to funguje tak, že autá od roku cca 2000 už majú štandardizovaný OBD konektor, cez ktorý sa dá čo to vyčítať univerzálnou diagnostikou. Myslím, že R170 pred faceliftom ho ešte nemajú, V každom prípade sa toho dá vyčítať o dosť viacej prístrojom určeným pre konkrétnu značku.

S jazdou hore bez mám výborné skúsenosti :) S originálnym windshotom a oknami hore nie su problém ani diaľničné rýchlosti, aj keď na dlhšiu jazdu to nie je. V meste jedine bez strechy, už som išiel aj v 7 stupňoch a je to v pohode - vyhrievané sedačky a prúd teplého vzduchu...

Kompresor je cca to isté ako turbo, ale na rozdiel od turba ho nepoháňajú výfukové plyny, ale rozvodový remeň. Nevýhodou je vyššia spotreba, výhodou je absencia turbo diery. Moje auto ma prekvapilo záťahom už z nízkych otáčok na ktorý som z atmosférických benzínov nebol zvyknutý. SLK 200 bez kompresora má tuším 136 koní, SLK 200 Kompressor po facelifte má 160, ale to sú špičkové hodnoty. Vačší rozdiel je v priebehu krútiaceho momentu.

2014-05-16 21:11:23

Pre dovoz zo zahrahraničia som dostal od majiteľa z Nemecka nasledovný mail,ktorý ma dosť prekvapil.Stretol sa s týmto niekto už?

Viete niekto čo je to za spoločnosť?

  • Ja sa postarám o úhradu nákladov na prepravu, takže Vy nebudete platit žiadne poplatky alebo extra výdavky.

Prepravná spolocnost Vám auto dorucí na Vašu domácu adresu a Vy budete mat na skontrolovanie auta 5-dnovú lehotu.

Všetky papiere od auta sú v poriadku a vy si to budete môct skontrolovat, ked auto dostanete.

Táto spolocnost sa postará aj o všetky vývozné dokumenty a pomôže Vám s registráciou auta na Vaše meno. Cas dorucenia: 4 - 5 dní. Taktiež zabezpecujú záruku vrátenia tovaru a auto bude poistené.................

2014-05-16 21:27:45

kamil475: A jak je to s placením? něco nebo celá cena dopředu? jsou na trhu chytráci, kteří naslibují cokoli a jak mají peníze tak jen spousta výmluv a ještě toto a ono a auta se nedočkáš,neříkám že je to tento případ. Pokud chcou peníze dopředu tak trvej na úschovu peněz u právníka, který je vyplatí až po dodání auta (právní úschova) něco to stojí, ale je to jistota, samozřejmě nezávislí právník. V mojem případě jsem se už po požadavku úschovy peněz dalšího mejlu nedočkal

2014-05-16 21:29:51

Je to úplně klasický podvod, už som to videl stokrát. Nereagovať. Keď zareaguješ, zrazu bude treba niečo zaplatiť dopredu, pretože sa stane niečo "nečakané"

2014-05-16 22:52:23

kamil475: SLK bez kompresoru bude v buducnosti velmi tazko predajne. Ak ti mozem poradit, nekupuj.

Uvidis, ze ked kupis lacno zo vsetkymi dosledkami, po par mesiacoch ho budes chciet vymenit za lepsie a cela vec sa predrazi. SLK je pomerne tazke auto, ver mi, 100kW je malo.

V kazdom pripade vyberaj radsej verziu po facelifte.

2014-05-17 02:25:38

Staří pardálové mají pravdu, SLK bez kompressoru je neoplatí moc. spotřeba je cca o litr nižší a požitek z jízky menší, a to znatelně. chybí krouťák a výkon a to poznáš jak v automatu, tak v manuálu. Jel jsem v obou před koupí a rozdíl jsem poznal hned. Mně si Kompressor 2,3 získal hned.

Tankuju do něj 100 oktan od SHELLU a spotřeba cca 11 litrů díky automatu mi nevadí, když vím, že manuál 200 bez Komp. žere cca 9. Při nájezdu cca 6tis. Km. ročně tě to moc nerozhodí a požitek budeš mít dokonalý, je to už prostě z poloviny sporťák a to nemluvím o tom, že výbava u modelů s kompresorem a hlavně po faceliftu ( který já nemám ) je většinou vyšší než u těch aut, které jsou BEZ, jsou to většinou " holátka " . A tady vzniká problém, který zde nastínil náš "SOJER" , a ten, že to potom za pár let těžko prodáš. Já třeba mám auto 3tím rokem a o prodeji zatím neuvažuji, ale pokud bych měl, tak vím, že ho prodám, protože stav je výborný a výbava a konfigurace taky, zatímco 100Kw ( většinou jsou látka, manuál, bez výhřevu sedadel, tuzing a oškrábaný interiér - rozuměj, že né vše, ale jen určité věci ) prostě takové auto pak těžko prodáš. Já sám jsem se po 100Kw ani nedíval, poté co jsem absolvoval testovací jízdy.

Výběru zdar a jen všem : Neuvažujte nad velkými a tlustými koly . Je to auto, které má nízké těžiště a tvrdé pérování a na těchto kolech trpí. mám 225/45 R17 a mám je jen kvůli tomu, že se mi fakt líbí a vzorek na nich je fakt dobrý. Kdybych byl praktik, pořídím tam hned 16" a mám svatý klid. Takto ta jízda občas připomíná staré doby, kdy lidi jezdili na dřevěných povozech. Nehledě na to, že spotřeba se zvýší, auto mírně plave a podvozek si s tím nemůže dovolit tolik jako na kolech, které na to opravdu patří. Ale i tak to auto zvládne divy a každý den jsem překvapen, co to auto svede a kolik radosti mi dokáže udělat a kolik úsměvu mi dokáže vykouzlit na tváři.

PS: až na ten vrzající interiér při natažené střeše ( asi je to dáno věkem )

2014-05-17 10:07:06

na pazvuky od střechy existuje nějaké mazání, už to řeším..


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 32