Fórum - Téma


R170 - Kompresor


Fórum SLK R170 R170 - Kompresor

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2  3  4  5

Skyair  
Pavel
2016-08-15 16:43:41

design: Hm, takže nezbývá než odhalit příčinu.

2016-08-15 19:14:50

Dam to ještě přeměřit elektrikařovi. Když to tim nebude co zbyva? Řemenice?

Skyair  
Pavel
2016-08-15 19:21:51

design: Funkčnost elektro-magnetické spojky lze vyzkoušet. Většinou buď spíná nebo ne.

2016-08-15 19:28:19

Spojku jsem mel sundanou tu předni čast trošku škrtala tak jsem ji vyčistil a promazal a OK ja nevim no spina bez problemu jinak. Asi to bude tou ŘJ

Skyair  
Pavel
2016-08-15 19:30:14

design: Taky to tipuji na elektroniku.

2016-08-15 19:34:50

Jeste dotaz co v te ŘJ muže byt špatne?

Skyair  
Pavel
2016-08-15 19:43:52

Bohužel v tom ti neporadím. Vím jen o problémech se studenými spoji v K40. ŘJ motoru nerozumím a kudy a odkud jdou signály pro sepnutí mg. spojky nevím.

A takových nás tu bude asi více.

2016-08-15 19:53:12

Každopadne dekuji aspon nekam sem se posunul ted to bude na elektrikařovi připadně na Dolim

Skyair  
Pavel
2016-08-15 19:54:55

design: Asi nejlepší řešení.

2016-08-16 18:18:55

Tak po dnešnim telefonatu se znamym elektrikařem mi bylo řečeno že lidi kteři tohle delaji nemaji absolutne čas takže mi to nekde muže mesic ležet a zadruhe řikal že oprava muže stat třeba 3000kč s nejistym vysledkem. Takže tak

2016-08-28 13:35:58

sket: Zdravím, tak jsem se do to kompresoru přeci pustil neb venku je horko a v garáži prima chládek.A abych vypadal že něco dělám a nemusel třeba sekat trávu nebo něco podobného-padla volba na dlouho odkládaný kompresor.Typ EATON 206127 facelift 2002, najeto 120 tis km.Plánuji ho vyčistit,vyměnit olej,vyměnit tuk v jehlových ložiskách a celkovou revizi.Přeskočím to jak ho vymontovat z motoru neb to není nijak složité.Sundám sací a výtlačné potrubí - to stačí po odšroubování deflektoru pouze vyčistit .Začínám vypuštěním starého "smradlavého oleje". Vypouštěcí šroub drží jako přivařenej-tak mu domluvím horkovzdušnou pistolí a rázovým šroubovákem.Z prostoru ozubených kol vypustím cca 95 ml oleje.Fakt smrdí, že jsem nejdříve myslel, že nám chcípla kočka .Povolím ostatní šrouby- ty jdou dobře a poklepem přes dřevěný špalík rozeberu na 3 části viz foto.Jde to OK.Skříň kompresoru jsem očistil od nalepených usazenin a zbytků po utěsnění.Z povrchu a čela jehlových ložisek jsem nasucho setřel starý tuk a doplnil novým - nesmí se ho dát příliš mnoho Oba rotory jsou teď dobře přístupné pro dokonalé očištění od usazenin oleje s prachem.Rovněž i zde jako na víku s řemenicí je nutno odstranit zbytky těsnící pasty.Ložiska u ozubených kol jsou OK , tedy je neměním.V převodovce nejsou rovněž žádné stopy opotřebení-kontroluji lupou.Při čištění stěn převodové skříně kontroluji,zda zde nejsou nalepeny kovové částečky-s negativním výsledkem .I olej při vypuštění nebyl nijak zakalen a po přelití přes plátno nezůstali žádné částečky nebo metalíza.A jdeme do finále -vše očištěné, na dosedací plochy nanesu tenkou vrstvou těsnící pasty,šrouby obdařím modrou 245-kou a lehce dotáhnu.Poklepu gumovou paličkou a dotáhnu na moment 25 Nm.Hotovo. Zbývá dolít olej-mám ACDelco za 10 USD z Amazonu. Závěrem -to proč toto celé píši není z důvodu vytvořit postupový manuál( takové ambice a zkušenosti nemám a detailnější již existují),ale předat informaci o technickém stavu kompresoru po ujetí 120 tis km v nepřetržitém provozu ( nemám spojku ). Potvrdilo se mi,že výměna oleje není to nejdůležitější - ten by zřejmě včetně soukolí a velkých ložisek v pohodě zvládl dalších mnoho km.Myslím,že jsem kompresoru nejvíce prospěl vyčištěním rotorů a statoru-ačkoliv ten můj byl celkem v pohodě(to jsem viděl i větší šmudly) a výměně tuku v jehlových ložiskách.Tato ložiska k mému potěšení byla rovněž OK- kontroloval jsem lupou stav klece i hřídelů rotorů,které slouží jako vnitřní kroužek.Žádné plošky,rýhy nebo zamodrání.Pouze ten tuk-na povrchu byl začernalý-průběh sání je směřován na tyto ložiska a to umožní ulpívání prachových částí.Já jsem toto celé podstoupit musel,koupil jsem totiž bourané SLK na pravé kolo a bylo zlomené výtlačné hliníkové potrubí kompresoru (to jsem sehnal v Polsku).Nemohl jsem si být jistý,zda se úlomky hliníku nedostali k lopatkám-to by bylo fatální.Můj názor je že kompresor potřebuje hlavně čistotu-proto žádné netěsnosti v sání.Když jsem toto zvládl já, dokážete to taky-žádné obavy!Hodně zdaru.

2016-09-20 12:49:22

Jeste mam dotaz ohledne k40 modulu musi cisla na obalu modulu přesně sedět? Totiž mi přišel modul 2000rok a samozdrejme auto nenastartuju protože mam 1999.

Skyair  
Pavel
2016-09-20 12:52:03

design: Ano, musí. Z faceliftu nejde.

2016-09-20 13:03:11

Ok dik

2016-10-27 06:23:39

skyair: Ako overím funkčnosť spínania kompresora? Zdá sa mi, že motor je lenivý. Môže mať výkon nejakú súvislosť s vypálením poistky zásuvky zapaľovača? Špáral som sa v tej zásuvke a vyskratoval som poistku. Chybu na prístrojovke nič nehlási. Ďakujem.

Skyair  
Pavel
2016-10-27 08:49:22

gadzius: Není souvislost mezi spálenou pojistkou č.31 15A, která je pouze pro zapalovač a světlo v přihrádce spolujezdce. Spínání magnetické spojky je slyšet jako cvaknutí při zvýšení otáček. Přední "víko" magnetické spojky (žlutá šipka na obr.) se při vypnutém motoru volně otáčí a po sepnutí - přibližně mezi 1500 - 1700 ot./min je pevně propojená s řemenicí pohonu kompresoru.

2016-10-27 09:34:53

Niečo tam pri zvýšení otáčok cvakne. Tam asi chyba nebude.

Menil som sviečky a boli dosť čierne. Na voľnobeh otáčky poskakujú - sem tam škubne motor. Môže to spôsobovať lambda?

Skyair  
Pavel
2016-10-27 09:49:15

gadzius: Jak je na fórech i v jiných modelech popsáno, s motory M111 není hledání příčiny jednoduché. Občasné škubnutí těchto motorů při volnoběhu je časté. Není obecně platná rada, jak na to. Bohužel diagnostika většinou konkrétní důvod nenapíše. Černé svíčky jsou příznakem bohaté směsi, což může být možná i lambdou, váhou vzduchu a pod. Ty by v servisech měli umět proměřit, dřív než se tyto díly mění.

2016-10-27 10:21:16

Ak by lambda, alebo váha bola chybná, rozsvietila by sa kontrolka poruchy?

Doli  
Libor
2016-10-27 10:22:17

gadzius: Nemusí


Odpovědět

1  2  3  4  5