Fórum - Téma


R170 - Kompresor


Fórum SLK R170 R170 - Kompresor

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2  3  4  5

2012-08-17 11:33:18

Máte někdo radu proč nespíná kompresor motoru na mém 200 slk 141kw?

Kompresor po napojení na 12V spíná ale při chodu motoru nikdy.

Diagnostika ukázala 2 chyby : časování vaček pohon,recilkulace vzduchu klapky výstupní signál stupeň

Kompresor je v poradku ale pri jizde nespina tak nevim po cem jit, co ovlada spinani kompresoru?

Díky Pavel

2012-08-27 20:32:39

Zdarec, pokročil si nějak? Mám asi něco podobného.

Skyair  
Pavel
2012-08-27 22:25:40

Zkuste se zaměřit na relé modul K40, který mimo jiné spíná magnetickou spojku kompresoru. Je uložen v černé krabici s ŘJ - vedle baterie) . viz video - je to z Británie, proto je baterie a ŘJ v pohledu vpravo

http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk

Na posledním obrázku ŘJ jednotky v krabici - viz žlutá šipka.

Příčinou závad jsou studené spoje nebo vypálená a popraskaná pájení (příčinou jsou otřesy nebo chyby v letování už z výroby).

Většinou pomůže přeletování, v horším případě výměna modulu K40 pod číslem A2105400072

Fota viditelných poškození letování modulu K40

2012-08-28 21:18:17

Díky,podívám se na ten modul a dám vědět.

2012-08-30 15:48:38

Tak jsem našel ten modul,co měl ovládat i kompresor motoru a musím dát klobouk dolu.

Byl vypálený spoj přesně na místě,které bylo na fotce.

Zapájel jsem ho a z auta mám raketu.Vše maká jak má.

Ještě jednou díky,ani v Mercedesu nevěděli.Super info. Pavel SLK

Skyair  
Pavel
2012-08-30 15:52:12

Zas to jednou vyšlo

Pavel

2012-08-30 16:07:39

Tomu říkám rada nad zlato

Skyair  
Pavel
2012-08-30 16:09:43

Děkuji Petře. Pochvala od tebe potěší dvojnásob

2012-08-30 16:13:56

Užasné je, když se to takto trefí, ale ještě úžasnější, když tazatel zvedne prdel od pc, jde otevře kapotu a udělá nebo zkontroluje to co mu bylo doporučeno.

Skyair  
Pavel
2012-08-30 16:23:46

Souhlas. Při "léčbě" po netu to jinak nejde. Taky má nick profiauto.

2012-09-02 18:14:05

Tak jsem to byl dnes kontrolovat, ale bohužel u mě je spoj jak nový.

2013-01-26 18:27:40

R170 - Kompresor .. Zdravím, včera jsem si koupil SLK200 s Kompressorem 120 kW r.v. 2000.

Chtěl bych se zeptat jak se ke kompresoru chovat? Je to stejné jako u turba? Díky

Skyair  
Pavel
2013-01-26 21:30:53

Rozdíl mezi turbem a kompresorem je následující. Oba principy zajišťují přeplňování vzduchu do sání.

Turbo pohání tlak výfukových plynů, které roztáčejí lopatky turba. Turbo nemá vlastní olejovou náplň.

Kompresor (u MB SLK - Eaton) je poháněný řemenem od řemenice na klikové hřídeli. Protiběžný pohyb šroubovitých lamel vytváří přetlak vzduchu do sání. Kompresor je citlivý na čistotu nasávaného vzduchu a má vlastní olejovou náplň. Naopak nemá problémy při vypnutí motoru po jízdě s maximálním výkonem, jako je tomu u rozžhaveného turba, které může rychlým ochlazením popraskat..

MB v manuálu servisních prohlídek neřeší výmenu oleje v kompresoru. Tváří se, že je to náplň doživotní. Proto je lepší zabývat se doporučením výrobce EATON. I ten tvrdí, že je to doživotní náplň, ale připouští výměnu při sportovním a podobném použití.

Na otázku, jak často měnit olej v kompresoru mají šalamounskou odpověď:

"Uzavřená nádrž oleje v kompresoru je navržena tak, aby vydržela životnost vozidla. Výměna oleje se doporučuje, pokud máte podezření na kontaminaci, únik nebo jiné problémy, jako je selhání ložiska. Rovněž pokud vaše vozidlo používáte v mimořádně těžkém pracovní cyklu a provozuje závody nebo jezdíte s přívěsem, můžete zvážit výměnu oleje v pravidelných intervalech mezi 20 - 50 tis. mil., (30 - 80 tis. km) nebo 100 tis. mil (160 tis. km) v závislosti na způsobu použití."

............

Podle zkušeností německých uživatelů kompresorových motorů dělají pečliví údržbáři výměnu po cca 100 - 150 tis. km, pokud nikde neuniká a auto jezdí v běžném provozu.

Takže, pokud je známá historie vozidla a vůz má najeto kolem 100 tis. km, nikde neuniká olej a nehučí ložiska (možno zkontrolovat poslechem přes servisní stetoskop), pak není důvod se znepokojovat. Žádná pravidelná udržba se nedělá. Při nájezdu přes 150 tis. km je možné vyměnit olej vysátím obsahu větší injekční stříkačkou prodlouženou hadičkou a následně naplnění novým olejem. (cca 118 ml)

  • Kompresorový olej: A000 989 62 01 - obrázek vlevo

Při úniku oleje a poškození ložisek je nutné provést servisní opravu kompresoru. Stejně tak při poškození jehlových ložisek na vzdálené straně od řemenice rotorů.

Opravná sada Eaton M65 s mg. spojkou pro SLK 230K - obrázek vpravo

  • Demontáž kompresou v předfaceliftovém kompresoru SLK 230K (do roku) 1999.

(Pouhá výměna oleje- viz šroub v modrém kroužku)

http://www.mbslk.de/modul...e=News&file=print&sid=865

  • Výměna oleje ve facelifovém SLK 200K (po roce 2000).

http://www.mbslk.de/modul...ews&file=article&sid=1043

2013-01-27 22:37:36

Moc děkuju za odpověď, chci se jeste zeptat kolik stojí nový kompr. při případně vážné závady. Když je studenej motor má cenu kvůli kompressoru nechat motor zahřát? Todle bude otázka mimo téma, nevíš o nejakem vrakovišti\obchodě který prodává použité AMG doplnky např. narazniky, sedačky apod.? Diky moc.

Skyair  
Pavel
2013-01-27 23:20:58

Náhradní díly na vrakovišti leda v Německu. Občas se tady objeví v Inzerci nabídka dílů na SLK. AMG doplňky se vyskytují sporadicky, občas na německém Ebay..

Co se týká kompresoru, není žádné omezení při provozu. Obecně nejlepší je agregáty vozu zahřívat volnou jízdou do náběhu provozní teploty vody - plný plyn hned po natočení nesvědčí ani motoru ani případné automatické převodovce.

Nový kompresor stojí cca 1400 Euro. Jednodušší je koupit na seriózním vrakovišti jetý, občas jsou na Ebay nebo pak provést GO opravu výměným způsobem - "generálkovaný" se pro facelift SLK 200K Eaton M45 pohybuje prý kolem 500 Euro.

Generální opravy kompresorů Eaton údajně provádí tuningová firma SeTec.

SeTec Tuning

Münchener Strasse 34

D-83395 Freilassing

Email: mail@setec-tuning.de

Nutno se domluvit, zda výměnou nebo přímou opravou.

nebo snad

Elektrotechnik Manfred Kirbach

Liesertalstr. 6

54534 Schladt

eMail: webmaster@kirbach-elektro.de

Tel. 016098788130

a pak už jen nabídka kompresorů Eaton na Ebay.de

http://www.ebay.de/sch/i....+EATON&_sacat=0&_from=R40

Úplná totálka se nevyplatí opravovat. To by v dílech přišlo na cenu nového kompresoru. Je to jen o výměně ložisek.

Na druhou stranu, jak jsem procházel mbslk.de, total crashe se u SLK díky nízkým nájezdům téměř nevyskytují.

2013-01-28 10:54:43

navod na repas :)

http://www.mbslk.de/modul...News&file=article&sid=865

Hucia mi loziska v kompresore, daval som ich vymenit mechanikovy, ale hluk ostal :(

Skyair  
Pavel
2013-01-28 11:00:25

JJ to je návod na výměnu kompresoru ve 230K do roku 1999. Je otázka co hučí. Pokud máš nová ložiska a nebyly poškozené rotory, tak by nemělo nic hučet. Lehký hluk samozřejmě vydává i OK funkční kompresor. Po zapnutí mag. spojky ho uslyšíš vždy.

U Eatonu M62 vyjde oprava skoro na polovinu nového. To se pak musí každý rozhodnout, jestli jde při případné opravě o víc, než jenom výměnu ložisek.

  • - a tady je další vlákno s tematikou Kompresor:

http://www.mercedesclub.c...w208-huci-kompresor-44771

2013-10-13 11:00:31

je to už starši tema ale jinak GO zvladne udelat vetšina zručnejšich mechaniku ja nechaval i nove potahovat rotory teflonem,ložiska jsem sehnal z USA včetne gufer a oleje (ložiska i gufera lze sehnat i v čr)

Skyair  
Pavel
2013-10-13 12:41:04

Pokud nedošlo k poškození lopatek rotorů (obr.1), hřídelí a pod. - pak "refresh kit" (obr.2) při začínajícím pískání ložisek pomůže.

A když se najde zručný mechanik který umí a má přípravky na rozebrání a složení kompresoru, někdy to dělal, pak je to oprava jako každá jiná.

2013-10-13 15:16:38

zatim jsem poškozene rotory nevidel ale jsou z hliniku takže ani navařeni a opracovani neni problem.Nasledne povlakovani 3000,- ale to jsem nechaval povlakovat i vnitřek ne jen rotory.celkova go me vyšla cca 5000,- i s materialem z USA.


Odpovědět

1  2  3  4  5