Fórum - Téma


R170 - Brzdy


Fórum SLK R170 R170 - Brzdy

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2

2012-03-27 15:08:25

Ahoj, nepodařilo se mi vygooglit Jak na to na SLK 200. Nemáte někdo návod - postup - výměny předních brzdových kotoučů? Případně radu, na co si dát při výměně bacha a tak ... Díky

Skyair  
Pavel
2012-03-27 15:41:26

Tady máš jak na destičky

Kotouče jsou přišroubované na náboji:

Poraď si s němčinou

Doporučuji kotouče vhodné pro kombinaci s keramickými destičkami ... obojí mám od firmy ATE.

Osobní zkušenost, nešpiní kola a víc vydrží.

Pavel

BTW: Pro jistotu si ještě zkontroluj rozměry kotouče. Tenhle má :

průměr [mm]: 300mm, tloušťka brzdového kotouče [mm]: 28,0 minimální tloušťka [mm]: 25,4 typ brzdového kotouče: chlazeno Zpracování: legováno/vysoce nauhličeno povrch: nater Počet otvorů: 5 průměr kruhového otvoru [mm]: 112 výška [mm]: 46,5 Centrovaci prumer [mm]: 67 vnitřní průměr [mm]: 154 průměr otvoru [mm]: 13,3

Když jsou destičky sjeté - svítí symbol viz obrázek

2012-03-27 20:36:27

Jestli je pan fajnsmekr tak Zimmermann Sport coat disc.

Zimmermann Sport coat disc je vysoce nauhliceny derovany kotouc

Zimmermann standart je vysoce nauhliceny kotouc a od Ate powerdisc ho odlisuje ten uplne zbytecny elipsovy profil na stranakch kotoucu, ktery po 15000 akorat zere desticky -Ate powerdisc , Zimmermann je hladky

Ate se vyrabi v Cine a Zimmermann v Nemecku takze asi takhle

Skyair  
Pavel
2012-03-27 20:45:44

Jo Čína ... za chvíli budeme hledat co se dělá v Evropě. A nakonec se to stejně nedozvíme.

2012-03-28 07:13:28

čauky,

díkec ten návod je supr, to zvládnu i jen podle obrázků

Destičky mám nové, dostal jsem je k autu, kotouče pořeším

2012-03-28 07:27:13

tak cena to není strašná ale tuto je zajímavější

Skyair  
Pavel
2012-03-28 07:41:29

Nejde tak o cenu, ale Starline jsou opravdu jedny z nejhorších. Opravdu nic nevydrží. Měla manželka na Twingu, skřípaly, kroutíly se a odešly při městském ježdění po necelých třiceti tis. km. Na SLK bych to nedal. Brzdy nejsou pro parádu a bude tě to štvát. Nakonec to budeš měnit a zaplatíš víc.

Skyair  
Pavel
2012-03-28 11:38:36

Omlouvám se za odbočení od tématu. Také možné využití použitého kotouče

2012-03-29 09:25:58

tak to TRW zní zajímavě. Jinak Starline mám na passatovi a zatím se zdají v pohodě

2012-03-29 09:26:14

cos mu to udělal?

2012-03-29 10:50:08

Ja jsem kdysi dal na svou audi A4 dražkované přední kotouče ATE a Spottovní destíčky Fritech a rozdíl mezi origo a tim byl neskutečný jak se zlepšila brzdná dráha,bylo to jak nebe a dudy ,nikdy jsem nevěřil že bude takový rozdíl,originál jsem měl v super stavu,žadné ojeté kotouče a desky,ale novou sadu jsem vyhrál tak jsem to vyměnil a jak říkám super ,mužu jen doporučit. Marťas

2012-07-08 18:17:28

SLK - Vibrace brzd .. Zdar všem, mám takový problém, musím to popsat trochu detailně, takže sorry za ten román....

Je to cca dva roky, co jsem auto dal do garáže po jízdě v zimě - sníh a vyjel s ním asi po měsíci. Co čert nechtěl, ještě se mi to sklouzlo v zatáčce a vlitl jsem do pangejtu , trochu odraný liták a přetočil se o fous volant. Jel jsem tak 30kmh, ale náraz to byl, nicméně se žádný problém neobjevil. Auto šlo zase do garáže, protože s ním jezdím z 90% v létě...Vytáhl jsem ho až tak v dubnu dalšího roku a začaly problémy s brzdama...

Když jsem vyjížděl z garaže, jakoby se něco urvalo. Takže se asi zakously desky s kotoučema. Nic nešlo znát, až po pár najetých km hrozný rambajs od kol. Myslel jsem, že je problém s převodovkou, protože to byl kravál, jakoby se mlely vylámané kola přes sebe. Nakonec to byly ty brzdy. Takže se nechaly pročistit, namazat, kotouče byly ok, jenže problém se vyřešil na krátko. Po čase stejný rambajs, který se pořád zhoršoval. Nebudu tu psát zážitky se servisem, kde mi radil týpek, abych si zesílil rádio (ICOM v origo MB servisu!), po nějakých diskuzích prohlídli celý náhon, rozpojily i dva hřídele - krátký a dlouhý , co vedou ke kolům, nakonec se zjistilo, že se uvařila obě ložiska na kolech, protože brzdy hořely...nechal jsem teda vyměnit ložiska, kotouče nové a desky. Problém vyřešen na pár měsíců. Začal se mi klepat volant, takže jsem šel po brzdách - výsledek zkroucený kotouč ale ne moc, takže to šlo při brzdění cítít na volantu. Dal jsem nové kotouče - výsledek po měsíci jezdění stejný - začíná to kopat do volantu, tak jako před tím...můžete mi někdo poradit co s tím, po čem bych měl jít? Auto je jinak bez závad, ale tohle už mě začíná fakt hodně točit...nemohlo se něco zkroutit při tom nárazu a teď to dělá problémy? Myslím, že by to muselo jít poznat hned, kdyby tam bylo něco zkroucenýcho, že se auto třepe nebo táhne do strany, ale nic takového není znát...celý bzrdy byly tehdy dole, komplet promázlý, možná prasátka trochu držela...ještě jsem si všiml, že ty kotouče bývají nehorázně vřelé, vždy když dojedu a to nejezdím brzda-plyn...

Doli  
Libor
2012-07-08 19:21:34

Pokud vše na třmenech chodí jak má, bude v okruhu vzduch. Pokud se to podaří odvzdušnit a problém se bude opakovat, tipoval bych to na vadný hlavní brzdový válec. Nechceš přijet k nám do dílen, jsme v Tišnově.

Máš to dobře odvzdušněný? Třmeny chodí na plovoucích čepech úplně hladce volně?

2012-07-08 19:47:06

Předpokládám, že ano, kotouče jsem měnil cca před měsícem. Začalo to až teď...žádné problémy mi nehlásili, že by nebylo něco v pořádku...Díky za nabídku, rád bych přijel, ale teď jsem měl volno a z práce se v týdnu jen tak neutrhnu...jste tam i o víkendu? Pokud ne, tak to zkusím nějak zařídit, abych přijel v týdnu.

2012-07-11 17:57:57

Měl jsem na SLK podobný problém,ale asi né v takové míře...nové kotouče nové desky...klepání od brzd a hlavně neuvěřitelné hvízdání při brždění..točilo mne to rovněž...pak mi jeden týpek poradil,že je potřeba vytáhnout desky a zdrsnit je šmirglem,údajně,aby se narušila sklovitá plocha na deskách...faktem je,že jsem tomu nevěřil ani trochu..nicméně jsem desky vyškubl a toto udělal..od té doby je pohoda,žádné klepání a ticho....,ale u tebe bude asi jiný problém..toto je můj zážitek s brzdami ..

2014-10-06 17:40:27

Ručná brzda mi slabo zaberá. Potrebujem ju nastaviť. Pozeral som návod v nemčine, ale moc som ho nepochopil. Sú tam spomínané nejaké zuby - po dotiahnutí povoliť o 3-4 zuby. So šrobovákom točím, alebo čo mám robiť?

Skyair  
Pavel
2014-10-06 17:53:47

gadzius: Ruční brzda se nastavuje na zadních brzdových bubnech. Skrz díru v bubnu se dostaneš na ozubené šroubení, kterým se nastavují pakny ruční brzdy. Dotáhnout paknu k bubnu, když začne pakna škrtat, tak povolit, aby se buben otáčel volně.

Pokud jsi to nikdy nedělal, přizvi starého praktika.

Video ukazuje sice Sprintera, ale princip je stejný.

Mercedes Sprinter - Adjust the Parking - Hand Brake - How Does it work? - Howto

How to remove the rear wheel, brake Caliper, Disc / Drum assembly. See inside how brake shoes are adjusted, then everything is reassembled and I will show you how to adjust your Parking, Hand, Emergency brake. A must for all Mercedes Sprinter Van owners trying to save on costs...

2014-10-07 12:31:40

Super. Dík. Toto som potreboval. Myslím, že to zvládnem. Na Tigre som menil komplet ručnú, bubny, pakne, valčeky a proste všetko, tak isto Jeepe.

Veľká vďaka Skyair!

Ešte jedná vec. Je nejaká finta na zhodenie zadného kotúča? Mne sa ho nepodarilo dať dole, asi je prilepený. Zdá sa mi, že účinnosť ručnej brzdy je slabá. Dráha páky v kabíne je ešte ako tak v norme, ale musím zatiahnuť poriadne, aby auto ostalo stáť aj podpriemernom kopčeku.

Skyair  
Pavel
2014-10-07 12:36:11

gadzius: Účinnost této ruční brzdy je u našich SLK všeobecně slabá.

Pokud chceš sundat zadní kotouč s bubnem, nevyhneš se kladivu. Opatrně poklepat ze všech stran.

2014-10-07 12:46:32

Tak potom bude ručná asi OK. Nasilu bubon nechcem dať dole. Hlavne nie trieskaním kladiva. Mne by sa určite ho podarilo zdeformovať. Už som navrážal do placky toľko love, že musím si dať menšiu pauzu. A hlavne ešte chvíľu si užívať jazdu, kým nepríde zima a chlad.

Ďík.


Odpovědět

1  2