Fórum - Téma


R170 - Anabáze


Fórum SLK R170 R170 - Anabáze

Informace o modelu: Mercedes Benz SLK R170


1  2  3

2012-06-21 17:06:35

ahoj všem šťastným majitelům SLKček,

jsem měsíc majitelem taky takovýho krasavce ,žel nemohu říci že šťastným,

dovolte podělit se s vámi o můj problem a moc děkuji za případné rady...

před měsícem jsem zakoupil slk u auto štěpánek v Phe na Stodůlkách, při zkušební jízdě vše v pořádku,

nezničený interier,exterier jako nový,nové brzdy ,nikde nic nevrže , nemlátí,krásně táhnul ,nebylo co řešit,zamiloval jsem se

po zakoupení vozu a vyjetí na dálnici směr rakovník se auto po cca 10 kilometrech začalo dusit a škubat sebou,jakoby ve 4000 ot. byl omezovač, tak že zpátky do bazaru a reklamace, naštěstí se zachovali seriozně a dali autí hned vedle do Mercedes Car store Stodůlky,tam přišli na vadnou váhu vzduchu ,vyměnili a bazar zaplatil 16.000,- auto jsem si poté odvezl domů a vše fungovalo,bohužel pouze měsíc a ted je to celé na novo, tentokrát jsem zajel do mercedesu na Stodůlkách osobně a reklamoval opravu,vykazovalo to uplně stejnou závadu ,ted ale technici v Mercedesu přišli na to že je to nějaká obtoková klapka která se nehejbe a oprava bude za 20.000,- ale nejsou si jistí jestli problem vyřeší protože přišli na to že auto je chipnutý carlssonem, má jinou řídící jednotku a nevědí jestli to nemůže být taky tím, nevím ale na to že se jedná o autorizovaný servis tak se mi jejich chování uplně nezdá, to by takhle mohli měnit díly do nekonečna ,teda než mi dojdou peníze , jsem rozhodnutý tu opravu zaplatit ale naposled jsem v autorizovaným servisu mercedes!, nemáte někdo zkušenost s takovou závadou? obtoková klapka jsem netušil že existuje .... jinak autí když jede tak teda jede.....jo a ještě jeden poznatek čím víc venku teplo tím víc to zlobí,když bylo 15 stupnů tak v pohodě 5000 ot, a 200km/h když vylezla teplota na 30stupnů tak 3000 ot. a 120km/h moc děkuji za názory a doufám že mě slk nebude štvát !!

čau

2012-06-22 11:39:32

Doporucujem Davida Dorociaka. Do spravy som ti poslal komplet kontakty. Vela stastia.

2012-06-22 15:08:37

ok, moc děkuji za doporučení a radu na koho se obrátit, zatím je mazel v Mercedesu, v pondělí by měl být hotov ,obtoková klapka vyměněna, vyčištěný komplet sací potrubí a váha vzduchu, prý to dělá proto že je to chipnutý a "vylepšený" carlssonem , tím pádem to má větší komprese ,víc to přisává olej a ten to celé zasírá,

zatím jsem s cenou opravy na 22.000,- ale nevědí jestli to pomůže ....

zatím díky ,a dám vědět jak to dopadlo

2012-06-22 15:13:29

každopádně bych s tím šel k prodejci a také si nastudoval právní podmínky na ochranu spotřebitele-pouze můj názor -peníze přece ne s....

2012-06-22 16:48:34

u prodejce jsem samozřejmě byl hned s tou první závadou,on to nechal na svoje náklady opravit ale auto se za měsíc podělalo znova ,tak jsem šel rovnou tam kam to dali ale Mercedes se k tomu staví tak nějak zvláštně ,nechce přistoupit na reklamaci opravy tvrdí že ta váha kterou před tím detekovali jako vadnou bylo taky potřeba vyměnit, třeba je to pravda já nevim,ale za dvacet let zkušeností s auty jsem se naučil nevěřit lidem co je opravují a prodávají ,zvláště ne lidem z autorizáků... uvidíme , nechce se mi k prodejci (auto štěpánek) protože se po první závadě chovali velice vstřícně a myslím že todle je ted záležitost mercedesu, upřímě ? Chci jezdit a ne řešit měsíce tahanice s reklamací ,zaplatim za opravu ale chci mít jistotu že to opravili a ne že opravují pokusem omyl

2012-06-22 17:33:21

Je to spis zalezitost stareho auta...

pokud mas trvalou zavadu a po odstraneni mesic jezdis...pote prijde podobny ci stejny projev...nemusi to vzdy byt to same, obzvlastne u snizeneho vykonu motoru, ktery muze zapricinit opravdu mnoho veci....a projevi se mnohdy uplne stejne

2012-06-22 21:51:35

Nechci tady nikoho na...,ale Taskforce to píše dobře.koupil-li jsi auto se servisní knížkou,tak by tam každá změna měla být zaznamenána a je-li auto staré , nebo ne ,tak to s tím nemá vůbec nic společného.Kluci Ti tady radí ve smyslu čím by to asi mohlo být , protože praxe jim napovídá co to asi je.

Jsou věci technické a věci právní

Peníze , jak správně píšeš na zemi nenajdeš a rady v Tvém případě jsou úplně k ničemu,byť jsou tady určitě dobří odborníci , ale Tobě rady o tom , čím toje apod. jsou k ničemu,protože platíš Ty

Držím palce a nenech si ubližovat do hlavy,lidově řečeno,víš co...

2012-06-22 22:08:23

určitě dojdi tam,kde jsi auto koupil,podle mého názoru byla váha vzduchu tou poslední následnou závadoukterá byla a stav vozidla po výměně vylepšila,ale proč ta váha byla poškozená to nikdo neví-dnes je to všude samý údržbář ale ne automechanik-domnívám se ,že jim to hlásilo mnoho chyb a začali vyměňovat od nejlevnějších na požitky z jízdy oni kašlou, rozhodující je faktura pro ně,ještě bych zkusil po návštěvě prodejce toho pána co kolegové doporučují,případně potom servis značkový v Pasově-je třeba najít kontakt na internetu

2012-06-23 07:48:02

zdarec, díky za názory a za vášnivou dizkuzi , jasně že jsem nekoupil první auto co jsem našel, při prohlídce se chovalo super, vypadá jako by právě vyjelo z autosalonu , opravdu krásný kousek , ale jako na potvoru se hned po pár metrech podělalo.

Pravda je že si nedokážu představit prohlídku vozu v autorizáku před samotnou koupí , to jako že bych se s každym autem objednal u mercedesu ,zaplatil 1000 - 2000 za diaknostiku a prohlídku (přesně tolik to stojí) to nemluvím o lhůtách na objednání ,protože nejde přijet do servisu a hned jít na řadu.... a to bych měl dělat kolikrát do měsíce 5x? než najdu to správné? řikam to auto vypadalo naprosto v pohodě a dokonce i ted v mercedesu když dělali testy tak jim vyšli excelentní výsledky ,slova technika,...nové brzdy, gumy, po technický ,

další věc je že už jsem kupoval mnoho aut(Pugeot,Renault,Nisan,Opel,Hyundai) a tak nějaké zkušenosti mam , prostě nikde žádný vykřičník který by mě varoval a od Štěpánka to není první auto a vždy spokojenost.

Máte pravdu že peníze člověk nes... a měl bych to asi ještě zkusit v tom bazaru , nevíte náhodou jestli uprava výkonu automobilu musí být uvedená v techničáku? pokud ano mohl bych jít touto cestou přes bazar.

zatím moc děkuji T.

2012-06-23 08:12:33

Myslím, že problém je spíše v tom, že si kupujeme vozidla téměř za 1/10 prodejní ceny a očekáváme vlastnosti vozidla nového. Vždycky mne docela dojímá jak lidé odstupují od koupě kvůli tomu, že byl lakován blatník - na autě starém 10 a více let - to považuji za zcela normální a přirozené.

Teď se roztrhl pytel s W211 ročníky 2003 - 2005 se prodávájí kolem 200 000 kč - to auto stálo kolem 2mil dle výbavy. Je to malá elektrárna a ještě když přidám airmatic ?

Teď by mne zajímal Váš názor - po měsíci si auto lehne a oprava bude stát 50 000kč pojedete to reklamovat autobazaru? Je to skrytá vada - u vozidla 10let starého?

Pokud si kupuji starou věc musím přece počítat s tím, že se do ní budu sypat, že postupně budu muset spoustu věcí vyměnit. Já bych veškerou zmiňovanou ochranu spotřebitele u starých krámu postavil jen do roviny evidenčních chyb. Tzn pozměněné identifikátory případně neoprávněný prodej. Technický stav nechť si kupující prověří před koupí a dle mého názoru musí počítat i s rizikem že se něco pokazí.

Běžně se například setkávám s reklamacemi typu - dělali jste mi ložiska v levém kole (to hučelo jako trefená svině) a od té doby mi hučí pravé - můžete mi říci co jste s tím provedli?

Jaké prášky a jaký doktor mě potom může pomoci.

2012-06-23 08:39:56

Blueabyss,Tvoje rozvaha je zajímavá,výstižná a já bych si ji dovolil doplnit i když jsme odjeli od tématu.

Kdysi jsem tady psal,že se do naší zemičky tahají "rezatý taxíky" a šrot.Jsem přesvědčen,že to je hlavní problém toho, že vozy i dobré u nás stojí tu onu 1/10 ceny,protože právě ten šrot dělá cenovou vlnu a strhává sebou i vozidla velice kvalitní.

Když se podíváme např . ne mob.DE,tak tam jsou vozy třeba patnáct let staré,ale za cenu např. 200 tis. kč,ale ta auta tu hodnotu skutečně mají,protože měla pořádnou péči.

S dovolením si vezmu pro příklad CLK W 208,protože ji vlasním.Na jednu stranu tam jsou šroty,které se tam koupí za 2000 euro a tady se bouchnou cca za devadesát.Na druhou stranu tam jsou CLK např z roku 1999 a jsou v perf. stavu,s cenou dokonce okolo 10-11 tis. euro.Takový vůz , když si tam někdo koupí,tak ho tady "nemůže" prodat,protože díky našemu trhu s rezatinami by prodal s pěkným prodělkem.

Takže souhlas,házíme všechno do jednoho pytle a dokud nebude pořádná novela zákona o dovozu aut,tak to bude stále horšíHezký víkend!

2012-06-23 09:07:51

Já bych to shrnul jednou větou: Z auta máš radost jen dvakrát, když ho koupíš a po té, když ho prodáš.

Doli  
Libor
2012-06-23 09:44:47

Tady bych si s Tebou Petře dovolil nesouhlasit. Dělím auta na dvě kategorie, první je pracovní - z těch mít radost nemusím, stačí když přiměřeně slouží účelu, ke kterému je potřebuji. Druhá kategorie je můj miláček, kde mě záleží na tom, aby bylo vše jak má být, opečovávané a vymazlené a z toho potřebuji mít radost když ho MÁM, ne když ho nedej bože prodávám. Jinak máš ve většině názorů podle mě naprostou pravdu a souhlasím s Tebou.

Skyair  
Pavel
2012-06-26 13:17:54

tomdas:

Ahoj Tomáši,

pročetl jsem si tvůj příspěvek a podle popisu si nekoupil špatně. Nepropadej skepsi Nevím, kolik má tvoje SLK najeto, ale předpokládám, že cca 150 - 200 tis. km a to je období, kdy se objevují problémy s váhou vzduchu, případně s lambda sondou. Citovaná obtoková klapka u filtru je u kompresorových motorů a vyrovnává tlak plnění vzduchu do válců. Obecně řečeno, motory 230K jsou známé svou dlouhodobou životností a díky rozvodovému řetězu a automatickému seřizování ventilů jsou téměř bezúdržbové. To co je občasnou bolestí jsou problémy s čidly a elektronikou.

Ale není to žádná tragédie. Nejtěžší je přesně identifikovat závadu Bez diagnostiky a zkušeností se to prodraží zbytečným nákupem a výměnou různých dílů. Cena samotných dílů není tragická a po výměně vydrží další statisíce km. Bohužel ceny oprav v autorizovaných servisech MB jsou po celém světě drahé. Nejvíc práce. A mohu tě ubezpečit, že ani v Německu to není zázrak. Na vlákně "mbslk.de" neustále řeší práci v oficiálních MB servisech: ceny, neschopnost určit závadu, zbytečné výměny dílů, občas i neochotu, nekvalifikovanost personálu, termíny ... no prostě, už i tam je to podobné. Skončila doba starých fachmanů, doba kdy stačilo oko a ucho k identifikaci závady. Právě proto (nejenom u nás) vznikla tato vlákna, kde ještě najdeš zapálené montéry, úspěšné kutily, kteří nejen slovem a radou pomůžou ale mají i vybavení které umějí používat a závady konkretizovat.

Koupě staršího auta sebou nese logicky i riziko závad. Nemluvím o podvodech se stavem ujetých km, zafixlovaných opravách karosérie či umně zakrytých ... tedy skrytých vadách.

Mám na mysli běžné závady, které se objevují krátce po koupi ojetiny. Příčinou je delší odstavení vozidla, změna stylu jízdy a především náhoda. Konkrétně závady váhy vzduchu nebo lambda sondy se předem odhadnout nedají. Důležitý je výběr podle skutečného stavu vozidla po vzebrubné prohlídce. Pokud ani projížďka po "kostkách" a pak v rychlém úseku pod plynem nic nesignalizuje, motor nevydává podivné zvuky, pod motorem a na něm není olej ani ho nežere, z výfuku se nekouří, auto řadí, převody a rozvody nehučí dokonce to i brzdí ,pak stojí za to podstoupit to riziko koupě vytoužené ojetiny. Držím palec a ozvi se, jak si dopadl.

P.

Tady najdeš užitečné informace k tématu:

http://www.mercedesclub.c...=&ddlb_model=15&cb_ok=+OK+

http://www.mercedesclub.c...-slk-archiv-jak-na-to-227

.

2012-06-26 22:35:58

ahooj,

nejprv chci všem poděkovat za rady a Skyairovi zvlášť ,moc hezky napsané , manželka to taky ocenila ,,,no vidíš novej kamarád myslím si totéž .............pravila

Autí už je doma ze servisu Mercedes, obtoková klapaka vyměněna , byla nefukční , vyčištěno sací potrubí od oleje ,

podle slov technika ale na důvod zaolejování nepřišli a to to diagnostikovali asi 3h po zkušební jízdě technikem ale bohužel stále od někud táhne olej do sacího potrubí , váhy a chladiče, neručí za to kdy se opět zasere olejem váha , prostě od někud se bere olej , ne moc jen prý vzlíná ale nevědí co s tím, něco řikal ješte o montáži propouštěcího ventilu a dalšího diagnostikování nebo o výměně řemenice za slabší a zbavení se carlssona ale není si jistý jestli by to pomohlo ,

auto se házelo do nouze díky té klapce - vyřešeno, dusilo se to kvůli váze - vyřešeno, tak si holt budu dávat pozor na zaolejování té váhy ,občas vyčistim sací trubky a budu přemýšlet komu bych to ještě dal zkouknout....

jo a má podle servisky naj 145.000

ještě jedno dík a zdar

Skyair  
Pavel
2012-06-27 00:03:26

tomdas:

Rád pomůžu . Ten olej v sání může být i v zasviněném odlučovači olejových par (viz foto) - vyčistit v tech.benzínu.

Jinak, jak už tě asi v servisu informovali, u Carlssona je výkon zvyšován nejen "čipováním" ale především změnou velikosti řemenice kompresoru a tím i zvýšení otáček. Následné navýšení tlaku vzduchu v sání může současně se zvýšením výkonu mít bohužel i vedlejší efekty - větší opotřebení válců, pístních kroužků a při vysokých otáčkách i větší množství oleje v parách do odlučovače. A vyšší otáčky kompresoru mají logicky vliv i na jeho životnost. Každé zvýšení výkonu motoru a především jeho nadměrné využívání se časem projeví.

K problému: olej v sání opravdu nesvědčí váze vzduchu. Uvidíš, jestli budeš mít vyšší spotřebu oleje. Při normálním stavu je spotřeba oleje u 230K na 10000 km zanedbatelná - není potřeba dolévat.

Zkontrolavat vzduchový filtr, jestli není zaolejovaný. (Předpokládám, že ho v servisu kontrolovali, případně vyměnili).

Je ta úprava Carlsson od počátku nebo bylmontovaný kit dodatečně? Pokud je originál namontovaný v servisu, pak je zvýšený výkon zapsaný v TP. Kolik kW máš psaných. Základní 230K má 142 kW.

Jestli se to sání nebude výrazně olejovat, nemusíš ten Carlsson tuning hned demontovat, ale jezdi s citem a nech si ho jako výkonovou rezervu. Lehká noha na plynu prodlužuje život ...(nejen motoru)

P.

2012-06-27 06:01:59

čáu,přesně, už jsem to tak koupil a jelikož jsem hlava dubová a nerozumim tomu tak při koupi a nahlédnutí do motoru mi carlsson polepy nic neřikali ,

jinak upravy byli dělány dodatečně v TP je zapsán výkon 142 kw ,jinak by tam měl být po upravě výkon nějakých 169 , vzducháč byl vyměněn a malinko od oleje byl ale ne moc .

S citem jezdit budu ,přesně jak píše skyair , nejsem závodník nejlepší ježdění s tímhle autem je střecha pryč a max 90 okrsky ,proto jsem to kupoval no ni?

Na odlučovač ještě mrknu.

zatím čus

Skyair  
Pavel
2012-06-27 09:08:48

Ještě pro upřesnění. Carlsson kit se montuje vždy dodatečně (buď přímo v Carlssonu nebo individuálně) - není jako výbava na přání od MB. (viz fota)

Výkon se zvýší na 169kW (230HP při 5200ot/min, a krouťák je 340Nm/ při3500 ot/min. Čipování je jako doplněk a doladí mechanicky zvýšený výkon. Cena materiálu bez montáže 2.616,81 €

http://www.carlsson.de/startseite.php

V německých diskuzích jsou jak příznivci, tak odpůrci. Životnost motoru moc neřeší, protože je především zajímá výkon i vzhled a investují další neuvěřitelné částky do tuningu podvozku, výfuku a dalších odlišností.

Ti co ale chtějí opravdový výkon už od MB dávají přednost provedení od AMG a u novějších modelů preferují osmiválce. V květnu jsem jich na srazech v Německu několik zažil a je to nářez

Výkon i zvuk (ale i cena)

2012-06-27 15:07:38

Mne osobne je AMG mnohem blize srdicku...

S Carlssonem byly vzdy problemy...diagnostika na to neni vybavena etc...

tomdas: olej na vaze je bezna vec u M111...mival jsem 203.045...melo najezdeno 440tkm a jezdilo jak vitr...obcas jsem oplachnul vahu a bylo. Vaha, klapka, katalyzator...to jsou uplne bezne veci na techto motorech, ktere se kazi...proto jsem psal o stari...proste km se na tech ND projevi...uplne stejne jako se opotrebuji brzdove desticky apod. A projevi se vzdy obdobne, motor ztrati vykon, ovlada to RJ. Ten odlucovac na odvetrani prekontroluj.

Skyair  
Pavel
2012-06-27 15:39:53

Jo Miky, připomněls mi to čištění váhy vzduchu.

Dřív než ji vyhodíme, stojí za pokus očištění. Při jemné práci a pokud je jen zamaštěná, tak se dílo někdy podaří

Jak na to - viz manuály:

http://www.mercedesclub.c...-230K-itn-vhy-vzduchu.pdf


Odpovědět

1  2  3