Fórum - Téma


MB - Zkušenosti palivo E85


Fórum Technický koutek MB - Zkušenosti palivo E85



1  2  3

2012-04-12 20:29:16

Dobrá Pavle,tak dejme tomu za 18 kč.Mám tam známé , kteří dojíždí denně 150 km za prací(po dálnici za jednu hod)a stále se jim to asi rentuje.

V globálu je to ale všechno blbost,protože v Etiopii nemají co jíst...

Skyair  
Pavel
2012-04-12 20:31:56

A občas ani co pít

2012-04-12 20:41:00

Viki mě jsi se vůbec nedotkl ono možná to psaní dělá takový dojem. Skyair díky za analýzu - super

Jinak Filtr KN je v tomto případě spíše na škodu a zcela určitě nepatrně zvýší spotřebu. Ethanol má na sobě 10x větší množství kyslíku jak benzín.Vzduchový filtr se zvýšenou průchodností je dle mého názoru nesmysl.

Motorky neznám neumím ale jsem přesvědčen že jestli se do toho pustí nebo už pustili motorkáři tak jsou na míle dál než autaři ti si totiž s poměry směsí dokážou vyhrát daleko více a když vidím co si k tomu dokážou udělat za výbavu......

viki  
viktor
2012-04-12 20:42:21

oki

Skyair  
Pavel
2012-04-12 21:14:48

Taky díky Petře. Mám rád bavit se konkrétně - a ne o pocitech báby Dymákové Co vím, Harley dokáže bez problémů jezdit fifty fifty benzín a alkohol. Ostatně i většina velkých osmiválkových amerik. Na mý BMW bramboře je sice Motronik, ale při spotřebě do 6ti litrů na sto to zatím neřeším. Jinak máš pravdu, že "opičí kapky" byla vždy oblast motorkářů i za dob dvoutaktů. A naftové trabanty a warťase už naštěstí nepotkávám. To by byla norma mínus Euro 5

Tak alespoň malý fórek možného "dvoustopého" vozidla z dálného východu. (rozliknout)

viki  
viktor
2012-04-12 22:01:29

což o to jak mě valila liazka na benzimale jen 300km

2012-04-12 22:12:14

Nemáš z ní turbo? Kdyby někdo měl potřebuji turbo z liazky - chci si ho dát do G

Doli  
Libor
2012-04-12 22:13:39

Místo motoru???

viki  
viktor
2012-04-12 22:16:32

ee to byla stovka bez turba ty turba jsou taky ruzná na lízy to ti neva?

http://auto.bazos.cz/inze...icar-Hrusovany-u-brna.php

http://auto.bazos.cz/inze...927632/Liaz-110-motor.php

http://auto.bazos.cz/inzerat/14620276/TURBO.php

2012-04-12 22:24:10

supr dík bazoš mě vůbec nenapadnul. Mám tam 617A verze USA koupil jsem to na ebay a turbo origo je má na potrubí prasklinu tak si říkám dám tam nějaké lepší

Doli  
Libor
2012-04-12 22:24:24

Měl jsem 110 s turbem, podívám se po něčem.

2012-04-13 02:41:00

blueabyss

nejsem odpůrcem altr. paliv , jezdím na LPG, E85 zdárně využíváme v high power aplikacích a vážně uvažuji o motoru na vodík (už jen proto abych nasral Kalouska). To co jsem napsal, platí obecně pro regulérní nastavení palivové mapy na E85. 14,7 versus 9,7 g paliva na jednotku vzduchu pro ideal směs jednoznačně určuje průtok systémem ( o cca 35% více) a ten na to musí být dimenzován. Nemám žádnou zkušenost s jednotkami přímo určenými pro přestavbu na E a s tím, jak se s daným popere hardware jednotlivého sériového vozidla ale nesedí mi spotřeba. Máme vyzkoušeno, že je běžně o 30 - 40% vyšší. Nevím, jak je tvoje etanol ECU připojená a funguje ale vychází mi z toho, že jede na částečně chudou směs. Což ale není nemožné. Vzhledem k tomu že sleduje především hodnoty EGT a KS a E85 de facto eliminuje možnost detonací (+ odejme asi 10x více tepla ze sp. prostoru při sání než BA) dovolí motoru pracovat s podstatně vyšší hodnotou AFR bez nebezpečí poškození. Pak by ta udávaná jen 15ti% nadspotřeba seděla. Výkon jde ovšem dolů. Viděl jsem grafy velkoobj. motorů s full variabilními stock jednotkami určenými ke spalování BA i E a výkon na E byl vždy nižší. Graf toho samého motoru s čistě BA jednotkou ale nastavenou na E - výkon stejný jak u BA ale vyšší krouticí moment (dole rychlý nástup, v otáčkách pokles). Takže možností nastavení je více, tím pádem taky vzejdou různé výsledky.

Pro motory s kompresorem či turbem mohu jen doporučit. Konkrétně kompresory používané Mercedesem mají mizernou účinnost a značně ohřívají vzduch. Tady si dovedu velmi reálně představit znatelný nárůst výkonu bez jakékoliv další úpravy výrazným poklesem teploty nasávaného vzduchu (odpařující se etanol v podstatě supluje intercooler) = zvýšení volumetrické účinnosti motoru. Toto se počítá na desítky procent...

2012-04-13 12:12:24

Tak dnes jsem si udělal čas a objel jsem pár automechniků a měl rozhovor s jedním bývalým kolegou,motorářem z Ml.Boleslavi a po jejich inf. si dovolím tyto předat k našemu zajímavému tématu.

Alternativní paliva mají v budoucnu jednoznačně zelenou,ale bohužel na tom ropařské velmoci nemají zájem.(pozn.cca před půlrokem běžela po internetu informace,kde se uvádělo,že se cca již před dvaceti roky vyrobilo,převážně v Japonsku a Americe na 500 000 elektromobilů,tato byla skoupena a sešrotována).Proto stále nyní ty hybridy.Budoucnost vidím ve vodíku,u nás už prý,sice v plenkách,funguje kdosi V praze,který se tím zabývá a několik těchto vozidel již jezdí.

Tak a teď to naše-E 85.Téměř shodně všech,kterých jsem se dotazoval,mi řekli následující:u vozů s plechovou nádrží téměř nelze.Palivo E 85 má v sobě org.částice a v tom je ten hlavní problém,agresivně působí na kovy,jak jsem již uvedl, plech nádrž,kovové trubičky,hadičky,membrány a zejména "o"kroužky.Dále je potřeba přehrát řídící jednotku,upravit vstřiky,lamda sondu atd.Až po těchto úpravách lze na E 85 jezdit(záležitost cca 15 000 kč)

Zdůrazňuji,že jak jsem koupil,tak jsem prodal,tedy dovoluji si toto sdělit i Vám

Můj osobní názor je ten,že všechno chce své,aproto jsem tady již kdysi zpochybňoval ježdění dieselu na cokoli,ano souhlasím dá se téměř na vše co hoří,diesel to spolkne,ale jak dlouho?!

E 85 je pro mě z výše uvedených tedy bezpředmětné,byť jsem příznivcem nových metod a věcí a jak se říká ona pravda je někde uprostřed,ano dá se , ale po urč. nezbytných úpravach.

Těm,kteří na tento proces přistoupí,přeji mnoho šťastných Km

2012-04-13 13:43:22

Adner - máš bezezbytku pravdu - to je konstruktivní debata. Já bych se plně přikláněl k tebou popsané variantě -

Vzhledem k tomu že sleduje především hodnoty EGT a KS a E85 de facto eliminuje možnost detonací (+ odejme asi 10x více tepla ze sp. prostoru při sání než BA) dovolí motoru pracovat s podstatně vyšší hodnotou AFR bez nebezpečí poškození. Pak by ta udávaná jen 15ti% nadspotřeba seděla. Výkon jde ovšem dolů.

jelikož všichni komu jsem jednotku namontoval shodně tvrdí, že pocitově má automobil lepší výkon v oblasti nízkých otáček.

O spotřebě nechci vzhledem k nemožnosti dlouhodobého měření vést spory - osobně se přikláním k tomu co vložil skyair.

Mé tvrzení 15% nárůstu je zprostředkované lidmi kterým jsem jednotku namontoval(u většiny aut dokáži ovlivnit spotřebu v rozsahu 20 % stylem jízdy - myslím tím rozdíl)

Miloši materiály o kterých píšeš se v automobilech po roku výroby 2000 téměř nevyskytují a spuchřelou hadici vyměníš jak s benzínem tak s lihem.

O úpravách managmentu motoru za 15000 - to je jen populistické tvrzení opravdu do internetové diskuze. Pokud by jsme šli do důsledku stálo by to sakra více, ale pro běžný provoz není potřebné o tom jsem přesvědčen.

Skyair  
Pavel
2012-04-13 14:24:30

Ještě k cenám jednotek. Dovozové, většinou z Ameriky se pohybují okolo cen za

4 válec 300,-, 6 válec 400,- a 8 Válec 500,- Euro

V německých servisech montují do převážně nejnovější a také nejdražší EMC

(digitální a plně automatické)

http://www.ethanol-mix-control.de/html/preise.html

Všechny uvedené ceny jsou bez montáže - ta se v Německu pohybuje okolo 200 Euro

U nových jednotek je zapotřebí OBD2 ( tedy auta vyrobená po roce 2000)

P.

2012-04-13 15:14:14

To se mi zdá reálné - Němci navíc mají jednotky schválené tzn. že není problém (u nich) se zápisem do TP u nás je to bohužel složitější ale jde to. Postup znám. Nikdo po tom zatím nejde a na emise se prostě dostavíš s benzínem.

Jednotky z USA prodávané i u nás nebo přes ebay jsou takovým šidítkem nejsou většinou plně automatické o to víc jsou barevnější

Jednotky jsem měl samo sebou rozdělané (to bych nebyl já) ty nejlepší v sobě mají materiál tak do 500kč nejdražší je krabička a konektory. Materiál je opravdu zanedbatelný cenu má jen to co je v ní nahrané a to neumím napsat - krást to někomu nebudu.

2012-08-28 14:53:26

Budeš překvapený, jak moc mu chutná

2014-07-22 20:01:49

zdravím,mám cls 350 200KW a také přemýšlím o E 85,jezdim měsíčně tak 3 tis km,má to někdo v tomhle autě??? ty recenze jsou dost rozdílné......

2015-12-18 19:50:23

Kolegové, narazil jsem na toto staré téma.Nic méně mám k tomu co řici , kdyby náhodou někoho provoz na E85 ještě zajímal. Z důvpdu koupě ML 400 CDI W163 jsme postoupili v rodině k užívání vozidlo Seat Leon 1M1 r.v.:2001 s 8mi ventilovým motorem 1,6 SR,74kW.Přestavěn na E85 jednotkou od spol. Europekon Flex. (ještě před přestabou byla použita vložka vzduchového filtru K&N, odstraněn střední díl výfuku a koncový díl nahrazen tlumičem zn. Laityng) . Vozidlo denního užívání (práce,nákupy) a zimní horské dovolené . Na E85 s námi najelo 30 000 km. Spotřeba na E85 : město 10L/100km mimo město 8-9L/100km ( podle terénu ) . Motor nemá s provozem na E85 žádné potíže jak v letních vedrech , tak v mrazech. Pocitově (slabá) 1,6tka jede dynamičteji než na N95. Snadněji se nechá vytočit a síla motoru je použitlná do cca 5500ot/min.

Pro moderní motory to určitě nebude,natož turbo motory , ale klasický (technologicky zastaralý) motor se nechá na E85 v pohodě používat.

Nevýhody E85 ale jsou - svíčky. Je uplně jedno jestli jsou namontovány svíčky na LPG , či Iridiové. Praxe ukázela , že stačí standardní svíčky - i ty nejlevnější. Začne-li teplý motor mít problém naskočit jsou na výměnu. ( zoxidované elektrody od spalování E85,asi tím , že ethanol váže na sebe vodu - tedy i vzdušnou vlhkost,že by elektrolýza ??) . S olejem problém není. Výměna jednou za 12měs.

Závěrem bych ještě případné uživatele E85 upozornil , že při provozu na N95 Vám motor managment odpustí některé né úplně 100% funkční komponenty ( snímače , teploměry , lambda sondy , těsnění sacího potrubí,děravý výfuk atp ) .

Naše auto denního provozu na N95 se jevilo z pohledu používání bez problému.

Po přestavbě na E85 motor z počátku nepracoval jak měl......A důvod ? Ten nejjednodušší, který ale diagnostika (ne)napoví.

Netěsnost komplet sání od air boxu k hlavě - prostě motor přisával,,falešný vzduch,, a už k tak kyslíkatému E85 to bylo moc .

Po výměně těsněních v cestě celého sání za pár stovek korun motor běhá bez chyb.

Tak případným provozovatelům ....mnoho zdaru ...

Malina


Odpovědět

1  2  3