Fórum - Téma


MB - Zkušenosti palivo E85


Fórum Technický koutek MB - Zkušenosti palivo E85



1  2  3

2012-02-07 10:44:21

mám clk 320 a mám ho rád .. Mám ale rád i svoje peníze a tak přemýšlím, že tam začnu lít E85. Samozřejmě v nějakým rozumným poměru - třeba půl napůl. Máte s tím někdo zkušenost???

2012-02-07 11:18:11

Existuje úprava pro E85 stojí cca 4tis

2012-02-07 16:28:35

Jestli máš rád svůj tak to tam nelej a spíš šetři jiným způsobem

2012-02-07 20:50:57

to je blbost:) radsej plyn... na 6valec to mas cca 800eur

2012-02-08 13:59:06

800 eur za plyn na šestihrnek??? To jsi z nějak levnýho kraje. V Čechách to koštuje 35, ale spíš 40tisíc. Pošli odkaz.

E85 - alkohol v benzínu čistí benzinový systém, ale muže dojít k rozežrání některých gumových, plastových ... komponentů, ucpání palivovýho filtru ...

2012-02-08 17:51:26

odkaz nemam :) kamarat tu robi v Nitre na SVK.

na moju V8 vysiel 1000e, na V6 800e- teraz je to mozno nejake sto euro hore dole... samozrejme su firmy aj na svk ,ktore za V8 pytaju 2tisic eur... ale tak treba vediet kam chodit :)

p.s. robi to uz niekolko rokov ,ale skorej ma zakaznikov takto cez znamosti ,ako oficialne cez stranku

2012-02-08 21:02:27

Koty má podle mě 100% správný názor.Já do svého naopak dám 1/10 nádrže 100 oct. benzín

2012-02-08 21:13:13

A ještě jedno CLK patří,podle mého názoru,do skupiny vozů pro potěšení a volné chvíle a i svým zaměřením (sp. kupé dvoudvéřové kupé).Bude-li mě v první řadě zajímat spotřeba,tak si koupím "déčko" se spotřebou cca 5 L,anebo od MB vycouvu a koupím si C2nebo něco podobného.

CLK 320 je nádherný vůz,ale určitě si "šizení" nezaslouží

2012-04-08 18:18:10

Tak bych velice rád otevřel toto téma. Provádíme montáže a přestavby motorových vozidel na Bioethanol E85. Cena E85 cca 25 kč nárust spotřeby za specifických podmínek do 10 -15%

Veškerá přestavěná vozidla nám vykazují velice dobré ekonomické výsledky. Posledním přestavěným vozidlem je Porsche Cayenne. (osmiválec obsah 4:8)

Pokud by měl někdo z clubáku nutkání a zájem kontaktujte mne - možnost přestavby vozidel Mercedes na zkoušku - vaše investice 1000kč plus vratná záloha na řídící jednotku. Pokud vozidlo nebude vykazovat známky bezvadného chodu 1000kč vám nepropadá.

Vozidlo musí být v bezchybném motorickém stavu a mít vstřikovací systém motronic - pokud nevíte informujte se pomocí vzkazu (VIN vozidla)

Motorickou část vozidla před montáží zdarma zkontrolujeme. Při přestavbě nebude žádným způsobem porušena elektroinstalace vozidla.

Možnost přestavby i ostatních značek. Více na http://e85-bioethanol.cz/

2012-04-11 03:04:32

spotřeba bývá vyšší o cca 25 až 50% podle druhu jednotky (chytrá/hloupá)

je potřeba kompletně přestavět palivovou (úplně jiné AFR oproti benzínu)a předstihovou mapu (etanol hoří podstatně pomaleji)+ jedna na léto a jedna na zimu

je doporučeno vyměnit svíčky za o jeden/dva řády studenější (E85 je náchylný na preignition)

je potřeba vyměnit vstřiky za větší, či zvednout tlak v palivové liště (není dobrá cesta)

z pohledu emisí CO2 je na tom E85 o 0,5% lépe než benzín = nic (tunel na státní (naše)love)

pro běžný motor minimální efekt (asi 5% nárůst kr. momentu = opět záleží na jednotce)

výborné levné palivo pouze pro závodní vysoko kompresní motory a pro turbomotory, kde po úpravě plnícího tlaku a dat v ECU (+ nějaký ten hardware) lze dosáhnout výkonu vyššího třeba o 50% (pokud to motor přežije)

PS: pozor na výkon palivového čerpadla, může se stát, že na potřebný průtok s E85 nebude dostačovat...

2012-04-11 21:07:02

Kuci mě ty ceny pohonných hmot serou taky , ale máte MB a myslím si , že je blbost to prznit.Uznávám , že máte-li auto na denní užívání,tak je to sviňárna,ale potom je lepší si koupit např 200D a jezdit za šest litrů!Absolutně souhlasím s adnerem,každý motor je stavěný na určitý oktan!Já třeba papám vepřový a nelíbilo by se mi , kdybych měl přejít na škubánkyOceňuji však i snahu pomoci s té zkurvené Kalouskovské situace pohonných hmot

2012-04-11 23:54:20

No jo priteli ale to jsi jeden z mala

My chudi si libujeme v alternativnich zdrojich pohonu

2012-04-12 02:28:17

Když mě ty alternativní paliva nějak provází od mládí, když mě bylo 19 a to už je hodně dlouho, jezdil jsem s PB lahví a směšovačem vlastní výroby a nikdo mi to tenkrát nechtěl věřit - věřili, protože všechny mé věci byly napuštěny propanbutanem - psal se rok 1980.

Problematikou E 85 se zabývám již delší dobu. Obecný negativní názor je tvořen hlavně lidmi kteří jezdí na E 85 bez jakékoliv úpravy, nebo s jednotkami, jež by se dali nazvat prázdnými krabičkami honosně polepenými nápisem Power.

Mýty lži a polopravdy, které o tomto palivu kolují internetem nejsou v mnoha případech ničím podložené stejně tak i jeho mnohdy popisované zázračné výhody. To samé lze tvrdit i o legislativě - úplně čisté to není.

Nehodlám se zabývat výbuchy nádrží , korozí, zničenými palivovými čerpadly - motory a jinými nesmysly, které mám ještě v živé paměti při přechodu paliva speciál versus bezolovnatý naturál.

Jeden z nich je například uveden v příspěvku výše.

Šolim pokud chceš dát, tomu svému motoru nějaký oktan navíc dej mu E 85 = obecně 101 oktanu.

Zdroj: ústav paliv a maziv - jinak uváděno 106 oktanů avšak ověření- výpočet je prováděn jinou metodou.

To jen faktická poznámka.

Nechci se zde dohadovat, ale mohu obecně říci, že pár vozidel jsem již upravil a ohlasy zákazníku jsou 100% pozitivní. Hodnotím jen to co mne zajímá a otevřeně říkám, že nehodlám diskutovat o kácení deštných pralesů.

Ani jednoho z mých zákazníků nezajímalo, zdali zamontováním řídící jednotky sníží emise CO2, ale naopak je velmi zajímala cena tohoto paliva.

Co se týká spotřeby fyziku neoblbneme :

tzn. pokud vestavěná jednotka prodlouží dobu vstřiku z důvodu zachování stechiometrické směsi - musíme počítat s větší spotřebou - ta dle mých zkušeností nepřesahuje 15%.Tato reálná hodnota neodpovídá fyzikálnímu výpočtu - důvodem může být např. vliv vyššího oktanového čísla paliva E85.

Pokud nevyžaduji při přechodu na toto palivo navýšení výkonu nic z toho co píše kolega adner není třeba. Opravdu námi upravené vozy všechny jezdí a zatím jsem se nesetkal s tím že by dopravní čerpadlo nestačilo dávat - domnívám se že toto by mohla být snad praxe z úprav závodních motorů.

Co se týká nárůstu výkonu - nejsem schopen potvrdit jelikož nemám a ani jsem neviděl žádný graf z brzdy.

Odezva zákazníků je že motor jde lépe od spodu já jen mlčím protože nevím 30% jen s přestavbovou jednotkou jsou kecy.

Skyair  
Pavel
2012-04-12 08:22:53

Bohužel... máš pravdu

Na E85 nejen u nás ale i v Německu jezdí čím dál víc aut. Ale i tam je konzervatizmus značný. Obzvlášť u E10 (10 procent biolihu v benzínu) je jen málo tankujících. Ale to především kvůli ceně. Benzín Super (naše 95) stojí dnes v průměru 1,69 € a E10 už 1,65€ . Rozdíl tak zanedbatelný, že se nedivím, že kašlou na propagaci a doporučení ekologů včetně Merkelové.

E 85 má nevýhodu, že není až tak hustá síť čerpaček. S E85 a při malých nádržích (např starší SLK 53 litrů) se sníží dojezd. Narozdíl od LPG a CNG - což při kombinaci s benzínem prodlouží akční rádius. Nakonec uvidíme, na co budeme vlastně jezdit.

Výhody a nevýhody všech alternativních paliv určuje cenová politika. (E85 stojí dnes zhruba 1,10€) A s nárůstem odběru půjde nahoru stejně jako benzín. A neustále měnit krmiva pro plechovky mě nebaví.

I když, tvá nabídka výše je dost zajímavá

2012-04-12 12:14:11

JJ Radku,patřím taky k 80% tohodle národa,který má každoměsíční starosti,jako každý druhý,ale o to mi nešlo.Dříve jsem si na autě dělal úplně všechno,ventily předstih atd.,ale dnes?Motory jsou pro mě v podstatě španělská vesnice a pouze z obavy jsem zatím,zatím nedůvěřivý k alternativním palivům,Vždyť i blueabyss podotýká,že "když to nebude fungovat,tak se náklady vrátí"

Mně jde o to , abych nějak neuškodil motoru a pak nebyly náklady na jeho opravu vyšší,než jsem ušetřil na palivu

Za další,tady kdosi honí např. zmenšení řemenice na zvýšení výkonu motoru ,apod a já nejsem zatím přesvědčen,že vše bude O.K.

Tady kluci píší,jak to v DE funguje,ale až mi někdo stopro řekne bez obav přijeď,tak samozřejmě jdu do toho,protože ani já zbytečné rozhazování neuznávám!

Další aspekt je ten,jestliže to fungovat bude,tak si pak na mě vzpomeňte,že soudruzi ve vládě na to zareagují a pěkně nám to srovnají s benz. a naftou,protože v této společnosti to tak zkrátka je,viz. palivo.Dřevo a uhlí se pomalu,ale jistě dostává na cenu plynu a elektřiny.

Ale- mám motor M 111.944 142 kW kompressor,prosím, zda-li by někdo mohl poradit,je-li E 85 vhodný pro tento motor.Myslím,že to bude dobrá rada pro vícero kluků,neboť tento motor je celkem dost frekventovaný.

Děkuji M!

2012-04-12 12:17:28

No konečně někdy mě to připadne jak boj s větrnými mlýny. Čerpačky to je problém, (na lpg jich bylo v počátku také málo ale stále vznikají nové - současně snad 170 u nás - nevýhodou je, že se jedná o menší čerpací stanice v rámci okresních měst.

Z obchodního hlediska je zajisté výhodnější prodávat natural za více jak 36 než E85 za 25.

E 85 má 20%dph výhoda pro podnikatele, ale není zatížen spotřební daní - nevýhoda pro Kalouska zatím. U nás se do benzínu přidává cca 5% biosložek a nikdo o tom není informován tzn nikdo ani nenadává. Akční rádius dojezdu je dle mého názoru jen o pohodlnosti načerpat u kterékoliv čerpací stanice.

Jednotkám, které montuji je jedno v jakém poměru je natankován benzín nebo e85 - jednotka upraví na základě signálu lambdasondy a teplotního poměru směsi dávku paliva tak, aby docházelo k optimálnímu hoření. Senzory klepání zvládají přestavit předstih tak, že to bez osciloskopu ani nepoznáte.

Velkou výhodu také spatřuji v celkem jednoduché demontáži z vozidla a následné montáži do jiného vozu.

Oproti LPG nejsou nutné přídavné nádrže revize a vcelku nevratné zásahy do konstrukce vozidla a motoru.

2012-04-12 12:26:50

Jestli perestrojka na Bioethanol funguje a usetri se tim penize tak hura

To same podporuju Elektromobily... mimochodem i cesi kdysi postavili elektromobil a na svou dobu pokrokovy /zdroj Blueabbys/

a kdyz se nedko smeje lidem co jezdi na fritak a nebo jin nadava... pousmeju se a odpovim at si natankujou u Shellu ... nafta je od fritaku tak zluta a kdyz se necha odparit tak na prstech citis rostinny olej....

2012-04-12 12:42:39

Dotaz, dá se po úpravě míchat benzín s E 85?Ptám se ,protože tomu vůbec nerozumím.Ale myslím si , že ne,protože spalovací systém je nastaven na E 85!?

Ď za inf.M!

2012-04-12 12:49:40

JJ ukazoval jsem Radkovi jak naši vývojáři používali v 70 letech (z hovna bič neupleteš) víceméně technologie, kterými se dnes chvástají firmy vyrábějící auta s alternativním pohonem.

Právě před chvilkou odešla kontrola z inspektorátu práce - bez závad(Schwarz systém) tzn. sláva naší zmrdozemi. Začali u firem které mají celkem 10 a méně zaměstnanců - řekl jsem jim na to svůj názor a souhlasně pokyvovali hlavou tak, aby to nebylo vidět.

Miloši po montáži řídící jednotky tam můžeš míchat benzín i E 85 v jakém chceš poměru. Lze jezdit jak na čistý E 85 tak na čistý benzín tak na jakoukoliv směs. Jednotka se přestaví dle signálu z lambdasondy.

Poškození motoru se nemusíš bát to ti mohu 100% garantovat.

2012-04-12 12:54:11

Bezva , prosím pěkně,můžeš-li a máš-li k tomu možnosti,prosím o ověření způsobilosti pro můj motor M 111.944 142 kW kompressor.Děkuji M


Odpovědět

1  2  3