Fórum - Téma


Odvrtání svíček


Fórum Technický koutek Odvrtání svíček




2011-12-08 10:30:00

Tak uz to prislo...zalomena zhavici svicka na 320/350CDI...co ted...poridil jsem naradi a zacal radit...

1. demontaz saciho potrubi

2. utrzeni elektrody-odstraneni, odfrezovani elektrody svicky - celni frezkou

3. vyfrezovani telesa svicky v miste zavitu

4. proriznuti zavitu v hlave

5. vytvorit zavit v telese svicky

6. vytazeni stare svicky z hlavy

7. vycisteni otvoru pro novou svicku - frezkou

8. montaz nove svicky

A dva dny byly pryc

Svatik  
Svaťa
2011-12-08 11:13:57

Víte co mě se na tom nejvíc "líbí"? Že si raději dají práci s tím vymyslet nářadí na "odvrtání" zlomené žhavky, než by vymysleli systém jejich uchycení, který by fungoval po celou dobu životnosti motoru. Myšleno tak, aby šly ty svíčky kdykoli normálně povolit a vyndat.

2011-12-08 11:23:35

Můžu se zeptat jaká je aktuální cena za ten kufříček ? teda pokud to neni tajný

2011-12-08 11:26:38

Setkal jsem se s tim u tohoto motoru zatim jen u Viana...tece tam asi voda k tem svickam...

No a na Smartu CDI jsem musel sundat hlavu, utrhla se elektroda - uplne ten konec co zhavi...tam uz jina sance neni nez demontaz hlavy, nemohl jsem to vymlatit kladivem ani

tam byl ale problem v tom, ze ten kdo menil svicky, nevycistil frezkou otvor pro svicku a nepouzil pastu k tomu urcenou...

2011-12-08 11:27:28

no cena je blba...

2x prumerny plat v CR ca

2011-12-08 12:01:53

Také jedna - bez kufříku a bez řezání závitu - 4 hodiny práce - přípravky nafotím později až budou koukatelné zatím jsou to jen prototypy.

2011-12-08 12:50:40

Jsem presvedcen, ze nepises o motoru OM642/640

Pro uplnost napisu ze zkusenosti 3 nejcastejsi poskozeni:

1. Utrzeni nad zavitem pod sestihranem pro povoleni ( svicka i se zavitem zustala v hlave )

2. Utrzeni pod zavitem ( telo svicky zustava v hlave )

3. Utrzeni zhaviciho koliku - nelze odvrtat, napadaji zbytky do valce - demontaz hlavy

Prikladam fotku svicek koncernovych CDI, ta nejkratsi je ze Smarta

Casovou narocnost s timto naradim na "normalnim" motoru nebudu komentovat

Samozrejme jsou i jine moznosti, to nepopiram...

Mne ale ma prace bavi, a stesti preje pripravenym.

2011-12-08 13:25:17

Bylo to velice dobře přístupné E210 270 CDI OM612 - je jasné, že když je k tomu přístup je to jednoduší. Přípravky si dělám sám a inspiraci jsem nabyl u firmy Klann - zatím to jsou jen prototypy ze špatného materiálu, ale hned jak je hodím na papír tak mám slíbeno kvalitní zpracování.

2011-12-09 09:26:45

Zde je pripad poskozeni c.3: utrzeny zhavici kolik zustal v hlave valcu, OM611...

2013-03-03 10:18:15

Čus lidi,nevíte jestli to někdo odvrtává v středních čechách a za kolik?Čeká mě to taky,před zimou jsem chtěl žhavky na C200CDIT 2,2l 1998 měnit,dvě ok ,ale s jednou jsem ani nehnul a druhou jsem povolil vytočil ale nešla vytáhnout.Zatím žhavěj tak na ně prdim, ale až zemřou tak to budu muset řešit.Dík Mirek.

Doli  
Libor
2013-03-03 10:28:45

Střední čechy je široký pojem...

2013-03-03 10:31:11

Střední Čechy to sice nejsou ale je to po D1 sjezd 12km Pelhřimov - např. při cestě na Brno jsme schopni udělat víceméně na počkaní.

čím déle tam ty nežhavící necháš tím větší je šance, že to třeba nemusí jít vůbec, ale nedávno jsme vydolovali i utrženou špičku.

Doli  
Libor
2013-03-03 10:32:48

miris: A kdyby jsi to na D1 u Humpolce neubrzdil, tak 164 km sjezd Tišnov.

2013-03-04 19:27:33

Jsem z Benešova, cena by asi byla jaká? Dík Mirek

2013-03-04 20:58:13

jestli jsi z Benesova zajed do Pelhrimova


Odpovědět