Fórum - Téma


Nosiče kol na kuli


Fórum Technický koutek Nosiče kol na kuli



1  2

2013-05-20 17:35:59

Nazdar, jak vozíte kola? Kde jste dobře sehnali nějakej nosič? S čím máte lepší zkušenosti atd. Sháním nějakej nosič na kola, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti.

2013-05-31 06:40:03

hejmy: Zdravím, mám nosič "Atera strada dl 3" na závěsný zařízení, už jsem ho vezl několikrát plně zatíženej 3 x 29" horský kola po D1 a drží naprosto bez problémů. Rychlost vůbec neřeším, nedělá problém ani při 180km/h. Na spotřebu není vůbec poznat a má perfektně vychytaný odsunutí když potřebuješ do kufru, je to na kolejnicích. Kola na něj dokáže namontovat i moje žena, což potvrzuje opravdu jednoduchou obsluhu (tím nechci samozřejmě zpochybňovat její technické zdatnosti ) Před ním jsem měl příčníky na střechu od Thule, to byla hrůza ve všech směrech, montáž, hučení za jízdy, spotřeba, kola zaflákaný od much. Pokud budeš nosník na závěsný kupovat, tak určitě nebrat žádnou levnou čínu za 2tis. Nejde jen o nepohodlnou manipulaci, ale známému ulítnul ze dvěma kolama v hodnotě kolem 100tis kč. Já osobně bych pro tenhle účel vybíral jen Německou Ateru, nebo Thule...

2013-05-31 12:48:08

hejmy: Opět věc názoru.Máš-li kombíka nosič na kouli je dost nepohodlný,kvůli kufrovým dveřím.Osobně preferuji nosník na střechu,rychlá montáž a demontáž,finančně daleko levnější a např. zmiňovaný výrobce Thule to má tak vymakaný,že montáž nezabere víc jak tří minut.S těma mouchama to je pravda,ale když prší a máš nosník na kouli ,tak můžeš jet s kolama rovnou někam na Wapku , tzn důkladně omýt a po té ještě celé namazat,protože kola máš dokonale odmaštěná od vodyDalším negativem je další RZ a viděl jsem již dost borců,kdy se jim nosník uvolnil,samozřejmě to není věc výrobce,ale nepořádností provozovatele.

Nikdy jsem problémy s nosníkem na střeše neměl,ani co se větru týče apod.Naše vozy jsou těžké a na boční vítr reagují dobře.Nosník na kouli je vyloženě jednoúčelový,tzn. pouze pro kola,ale na nosníku na střeše můžeš přestěhovat třeba i babiččinu postel

2013-05-31 15:31:00

mám combi a držák na kola ka nouli, držák je sklopný, do kufru se dostaneš bez problemu mám to od jedvy firmy co to vyrábí, v Sukoradech tuším

2013-05-31 15:54:33

Šolim: s tou Wapkou jsi to doufám nemyslel úplně vážně To se opravdu nedoporučuje.

Ještě je otázkou, jak by se k tomu stavěla pojišťovna, kdyby to někdo nedobrzdil a načechral pár pěkných kol.

2013-05-31 16:46:30

Mám nosič na tažný, český TMK. Kupoval jsem ho kdysi za litr, je sklopný a naši maj ten samej. Nějakým nedopatřením mi za cenu nesklopnýho poslali sklopku, já se nehádal. Máti dávala za sklopku dvojku a za další litr k tomu byla světelná rampa. Tu si tedy půjčujeme.

Pak mám ještě z bazaru za tři kila nosič kol na pátý dveře. Nedoporučuje se na dveře, kde jde sklo až do kraje, ale u mě zatím nehrozí (twingo). Montáž jednoduchá, dvě kola to drží úplně v pohodě. Navíc je výš a světla i značka je vidět.

Vozil jsem bajka na střeše, v autě i na kouli a podle mě je nejlepší manipulace s kolem za autem.

2013-05-31 17:37:01

svicko: Jak jsem psal je věc názoru,ale nikdo tady zatím neuvedl nějaký pádný argument ,proč je to lepší než na střeše.Dělá to na mě dojem,že si pouze hájíte to svoje.Ono se totiž stačí zeptat prodejců,jak jdou tyto nosiče na kouli "na dračku",nebo si jednou od jara do podzimu všimnout,kolik a jak auta vozí kola.Těch "koulí" je pramálo.

Chlapci buďte více objektivní.Samo,že prodejce to bude vychvalovat až do nebe,protože ho to mj. živí,ale v podstatě tyto nosiče já osobně považuji za jednu z největších volovin,co se kdy k autu vymyslelo,z důvodů,které jsem uvedl v předchozím příspěvku.

Pozn.měl jsem tu možnost ,cca před dvanácti lety se na vývoji a konstrukci tohoto zařízení v jedné nejmenované automobilce v Ml.Bol. podílet,právě ve spolupráci s firmou Thule a vím jaká negativa to přináší.Ještě jsem mj. zapomněl na propojení koncových světel,osvětlení RZ (SPZ) aj.Připomíná mi to,proč dělat věci jednoduše,když to jde složitě.

Zatím jsem ve Vašich chválihodných příspěvcích nenašel jedno pozitivum,kterým by jste mohli oponovat.Prosím zkuste to

Edit: původně tyto nosiče pocházejí z obytných vozů , nebo caravanů ,kde je to bezvadný nápad (úspora prostoru apod.)

2013-05-31 19:08:24

Když budu mít Galaxy, tak vyškubnu prostřední sedačku a dám kolo dovnitř (to je podle mě nejjednodušší a nejpohodlnější). Ale to nemám...

2013-05-31 19:23:12

hagrid: Základní otázka byla ta,Hejmy,co je lepší,zda nosič na střechu,nebo jednoúčelový nosič kol za prcku auta.

Ono zase kdyby jsi měl Galaxy tak tam se na střechu leze blbě,ale zase dobře do kufru z prostoru vozu,takže tam by ty "jesle" na zadek byly dobré,avšak tam se zasírá při dešti ta velká plocha ještě lépe,než u limuzíny

2013-05-31 20:33:05

Vím, když jsme loni v dešti vezli kola na zadku Galaxyho na Gardu, byl to mazec

Hejmy může udělat anketu s hlasováním

p.s. co mám teď Twingo, tak mám i zahrádku. Stejně tam to kolo dávat nebudu. Jak mám hadrovou střechu, tak to hrozně dovnitř hučí.

Takže za mě bych volil u kombi i kufrový verze kolo vzadu.

2013-05-31 21:12:00

hagrid: Jo jasně to chápu,já jsem tu Tvou střechu z Twinga měl kdysy na "zkušebáku",ještě právě,když jsem byl v Ml.Bol.Bylo to na Felicii Combi,tak vím jak to tam sviští.Když máš však klasickou střechu,tak je to v pohodě.Takové to ,že zahrádka hučí atp.,je sice tak trochu pravda,ale dnes už se to dá ladit doplňkovým spoilerem.Určitě to není takový hluk jako u vozu se střešním oknem.

Já mám prostě averzi na ten držák,protože nejen,že je to omezující a jak sám uznáváš při dešti máš ta kola na komplet umytí a promazání,ale dalším faktem je,že při troše nepozornosti např. při couvání,nebo při "šikovnosti" některých řidičů,kteří do Tebe ťuknou, máš škodu na kolech a i na autě.Takže trojnásobná škoda,kola,držák,auto

2013-06-01 01:34:54

šolim: No já vidím tak snad jediné praktické plus v nosníku za autem v tom, že si nemáš možnost sestřelit ze střechy bajky při vjezdu do garáží nějakého nákupního centra, a nebo že nároky na převoz zavazadel jsou tak vysoké, že na střeše jsou už 2 rakve a řešíš, jak ještě naložit bajky

Jinak jsem neměl kouli ani na předchozím (Volvo 850 kombi) a nemám ani na současném, takže střecha to jistí a není co řešit. Investovat minimálně odhadem dvojnásobek do jednoúčelového zařízení, než do všeúčelových příčníků a k tomu do nosičú kol, je myslím nesmysl. Aerodynamický hluk se dá asi z větší části eliminovat moderními hliníkovými příčníky, ty ale budou přitahovat nenechavce, pokud parkuješ na ulici a nechceš to po každém použití sundávat. Před několika lety jsem koupil hranaté černé Thule příčníky a 2 držáky (Thule 530) , na to zatím díky letošnímu počasí nasazeno nebylo, ale až budu brát bajky na chalupu, tak ho tím určitě zhyzdím Byl jsem zvyklý to na jaře nasadit a před zimou demontovat. Uchycení kola je otázkou pár desítek vteřin, jezdil jsem do 140 a nebyl patrný jakýkoli rozkmit. Při vyších rychlostech bych měl asi obavu, že se vyrvou hagusy z kastle, než že povolí cokoli z kompletu. Nárust spotřeby beru jako nutné zlo, ale když pojedeš vlakem, tak za bajk taky připlatíš, zvýšení hluku je přežitelný discomfort, a nalepení hmyzáků na vidlici a řidítka se dá zamezit návlekem za pár korun. Takže za mě střecha.

2013-06-01 08:14:55

ixtlan: JJ,já to vidím podobně.U obytných vozů a caravanů jednoznačný přínos,ale u limuzín a combíků z důvodů o kterých tady píšeme nee

2013-06-01 18:06:08

Ať si každej koupi co chce. Já bych kola na střechu nedal

2013-06-01 18:43:08

svicko: Takže všichni servisáci a doprovodné mechanické vozy při závodech např. jako je Tour de France apod.,jsou pozadu,protože vozí kola na střeše

Pozn. vozí je mimo jiné na střeše proto,protože musejí dát svému "koni" čisté,popř. mokré kolo ze střechy a ne zablácené z "gule" v případě deště,na horské etapě kdesi na úpatí Alp

Souhlasím s tím,ať si koupí každý co chce,ale kamarád se dotazuje.S tím ,že mu napíšeš,ať si každý koupí co chce mu asi moc nepomůžeš,nebo myslíš , že ano???

Svatik  
Svaťa

dan.kkk, 2013-05-31 06:40:03 napsal:

hejmy: Zdravím, mám nosič "Atera strada dl 3" na závěsný zařízení, už jsem ho vezl několikrát plně zatíženej 3 x 29" horský kola po D1 a drží naprosto bez problémů. Rychlost vůbec neřeším, nedělá problém ani při 180km/h. Na spotřebu není vůbec poznat a má perfektně vychytaný odsunutí když potřebuješ do kufru, je to na kolejnicích. Kola na něj dokáže namontovat i moje žena, což potvrzuje opravdu jednoduchou obsluhu (tím nechci samozřejmě zpochybňovat její technické zdatnosti .. ) Před ním jsem měl příčníky na střechu od Thule, to byla hrůza ve všech směrech, montáž, hučení za jízdy, spotřeba, kola zaflákaný od much. Pokud budeš nosník na závěsný kupovat, tak určitě nebrat žádnou levnou čínu za 2tis. Nejde jen o nepohodlnou manipulaci, ale známému ulítnul ze dvěma kolama v hodnotě kolem 100tis kč. Já osobně bych pro tenhle účel vybíral jen Německou Ateru, nebo Thule...

2013-06-01 21:21:42

dan.kkk: Mě na tom nejvíc zaráží ten tvůj známej, co si koupí kola za 100 litrů a k nim nosič za dvojku. To si měl koupit kola za pětadevadesát a k nim pořádnej nosič. Jinak já vyznávám klasiku na střeše.

2013-06-01 21:26:37

svatik: ja vyznavam 5 sroubu na jedno kolo a kdyz strechu jemne hladi vitr

2013-06-01 21:35:46

svatik: Moudrá a pravdivá jsou Tvoje slovaJestli někdo někdy stratil kola,tak to určitě nebylo vinou držáků kola na střeše , ale "chromostí" montáže vlasní rukou

Ale teď vážně.Ono by skutečně asi mělo být ve vyhlášce omezení rychlosti,při přepravě čehokoli , ať je to na střeše,nebo na kouli,protože je faktem,že jsem zažil a nejenom asi já,spoustu věcí létajících ze střechy,nebo právě na drncáku ve velké rychlosti letící kola z držáků kol na kouli

2013-06-02 10:05:35

Šolim:

Chlapi díky za názory. Spíš hledám tu nejlevnější variantu, mám kola za pár šupů a na autě je povezu tak 2-3x za léto jestli vůbec. Na střešní nosič bych musel ještě pořídit hagusy. Ještě co říkáte na držáky na dveře?

2013-06-02 10:31:26

Psal jsem o tom. Ja jsem s nosicem kol na pate dvere naprosto spokojenej. Jen jedna vec - tam kde se nosic dotyka laku, tam se udelaji smouhy, jak se pod gumu dostane prach a preci jen se to pri jizde trochu hejbe. Treba me to je na twingu jedno, ale mit drazsi auto, vadilo by mi to.

Kdyz to shrnu, nemam zaves a trojku za nej nedam. Na zahradku bych musel kupovat drzak kol a proc, kdyz mam ten na dvere.

Pisu bez diakritiky, jsem na tabletu.


Odpovědět

1  2