Fórum - Téma


Na zemi, ve vzduchu i ve vodě


Fórum Pokec všeobecný Na zemi, ve vzduchu i ve vodě



1  2

2013-11-19 11:24:19

Chcel by som vedieť Váš názor:,že v zimnom období a aj trocu v inom pomere aj v lete jazdím na letecké palivo-PL-7,8,pred tym som jazdil na MB-124-250-tam som jazdil bez upravy a najazdil som min.250 000km,potom aj na na A čku,teraz juazdím na C ečku W203...nema ešte niekto s tymto skusenosti a ak nemá ja mu ich dám

2013-11-19 12:26:41

Jeslti je to PL 7,8 normální JET-A1, tak si myslím, že CDI motory by s tím nemusely mít problém. Důvodem je, že německý výrobce dieselových motorů Centurion pro malá letadla (Cessna, Piper) uvádí, že jako palivo lze použít normální naftu i JET-A1. Asi to musíš zkusit...

Skyair  
Pavel
2013-11-19 13:06:11

peterramis: Doporučuji si nastudovat Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften (MB BeVo) Blatt (list) 134.0,

kde se podrobně řeší použitelnost Jet Fuel A1

http://bevo.mercedes-benz.../bevo-blaetter-sort1.html

2013-11-19 13:12:22

radekc99: ano JET-A1-ja to skúšam 20-rokov a je to ok

2013-11-19 13:17:07

skyair: áno aj v manualy sa píše ,že v zime určitý pomer,ja v lete dávam 1 ku 1+adidívum,v zime čistý petrak..

akurát muím častejšie meniť gumičky na pal sistéme

Skyair  
Pavel
2013-11-19 13:47:59

peterramis: V motorech s předkomůrkou to jezdí zcela bez problémů. Jet fuel A1 má nižší cetanové číslo. Aditivum určitě pomůže. Jak to chodí v nových MB dieslech nevím, nikdo ze známých na LP nejezdí. Krátce jsem létal i s Diamond Eclipse DA20 a A1 byla OK

2013-11-19 14:02:23

skyair: ja som let. mech.preletel som sa samozrejme nie solo na L-39-Albatros a na Mig21-to bola pecka-pristavacia rýchlosť 340-360-autom som tak rychlo nešiel,vo vzduchu iba tych 960-1100-tesne pod hranicou nadzvuku....to sa neda až tak vnimaťpracoval som na Mig 29,neskôr Boeing 737-ng

Skyair  
Pavel
2013-11-19 14:11:03

peterramis: Velkým letadlům jsem se radši vyhýbal - hlavně v CTR. Já jsem měl akorát PPL

A přistávací rychlosti 340 - 360 jsem na Zlínu 142 nedosáhl ani v akrobacii - Vne 333 km/h

2013-11-19 14:28:43

skyair: aj tak je to paráda-myslím lietanie,tak som sa dostal k palivu-mámeho veľa a to čo sa z lietadla ras vypusti speť sa nedáva-a mne ho je ľúto dať do odpadu aby sa potom znova prefiltrované kupovalo späť..čo sa týka toho paliva tak zažil som mráz -38C,ja som na MEDVEĎOVI jazdil ale vätšina stála-aj to je výhoda Let petroleja funguje až do -65-s primesom látky I I -75...a to je mimo..

2013-11-19 14:37:34

skyair: koukam, ze to bude chtit zalozit vlakno: letci...piloti nebo jak se to nejvic libi...?

Skyair  
Pavel
2013-11-19 14:37:56

peterramis: Nevratné letecké palivo vypuštěné v servisu se všude spotřebuje do aut. Chvíli jsem dělal technický handling v LKPR. Koncem 90 let jsem tam hangároval Cessnu 150. A s čoprem jsem jezdil na v servisu vypuštěný AVGAS 100 a jak mu chutnal ... i s olovem. Nic pro katalyzátory

Skyair  
Pavel
2013-11-19 14:43:03

miky: Jestli to nebude Peterovi vadit - Přejmenuju toto vlákno v duchu trojcípé hvězdy MB :

"Na zemi, ve vzduchu i ve vodě"

2013-11-19 15:48:59

skyair: jasné ,že nie ,vďaka a všetko dobre

Skyair  
Pavel
2013-11-19 15:52:10

peterramis: Provedeno

2013-11-19 15:59:56

miky: Mercedesaci-hovorí sa napr.Mig-29 je Mercedes medzi lietadlami,alebo ešte lepšie,to vraveli páni v Topgane,po odchode Ruskych Su-27 z ich zakladne,,citujem:lietadlo Su-27-je najlepšie z najlepších,je to Mercedes medzi lietadlami,je silné,rychle a pre protivnikov najnebespečnejšie a pre majiteľov najbezpečnejšiecitat z knihy Best of best,Suchoj Su-27 Flanker..

2013-11-19 16:02:22

skyair: áno Vykonané

Skyair  
Pavel
2013-11-19 16:24:11

peterramis: JJ Kvočur dělal "kobru" pěkně. To se s full elektronickými US letouny dělat nedá

Su-27PD - Anatoly Kvochur

A display team called "Lyotchiki-Ispyttahteli" (Test Pilots) was organized at Lii (M. M. Gromov Flight Research Institute) by the well known test pilot Anatoliy Kvochur - among other things with a view to advertise the Flight Research Institute and possibly attracting foreign orders for R&D work. His closest aide was Test Pilot 1st Class Vladimir Logvinovsky . Over the years the team also included other well know test pilots - Sergey Trevsvyatskiy, Alexandr Beschastnov, Alaxandr Garnaev and Alexandr Pavlov.

They demonstrated their skills in many airshows over the world - in Thailand, the UAE, Germany, the UK, Australia, France, the Czech Rebuplic, Singapore, Indonesia, China, Malaysia, Belgium, Switzerland, the Netherlands, Austria, Poland, and other countries -.

The team operated tow single seater Su-27P coded 595 White & 598 White. The latter was subsequently retrofitted with a Su-27K style IFR probe in accordance to Kvochur's request, becoming the one-off Su-27PD. Originally the team also flew 2 probe-equipped Su-30 two-seaters, 596 White & 597 White. These were sometime erroneously called Su-27PU by the popular press.

At times the pilots of the team went too far in their desire to impress the spectators, ignoring safety. At the Hydro Aviation Show 1996 Kvochur descended to just 5 m (16ft) above the water. This infuriated Sukhoi OKB General Designer Mikhail Simonov so much, that he barred Kvochur from the flying-display and the jet was flown by another pilot for the rest of the show.

  • Kvochur Anatoliy
  • Garnaev Alexander
  • Loginovskiy Vladimir
  • Tresvyatskiy Sergey
  • Beschastnov Alexandr

Pavlov Alexandr

2013-11-19 17:28:03

skyair: Anatolia poznam osobne z leteckych dni v Anglicku-napr Biggin Hill roku 1995,bol aj u nás na Sliači,kde ukazoval plné využitie a vzdušnu nadvládu na Mig 29-on bol aj zalietavač u Mikoliana Gurievtsha,pametaš katapultaž v Pariži 1988-demoňťracia katapultnej sedačky K36...skvely človek a hlavne skromny a uprimny-veľa vodky sme vtedy vipili....

Skyair  
Pavel
2013-11-19 18:04:29

peterramis: Taky jsem ho viděl díky ID kartě zblízka, na tom úplně prvním a nejlepším Airshow v LKPR

A tady je ta jeho neuvěřitelná katapultáž v Paříži.

Mig-29 crash at Paris Air Show Le Bourget 1989

On the opening day (8th June 1989) Mikoyan test pilot Anatoliy Kvochur was making a demonstration flight in the single-seater Mig-29 '303' Blue. During the high-alpha/low-speed pass at 160m (525ft) that was to conclude the Fulcrum's aerobatic display, the starboard engine surged, belching a sheet of flame. Kvochur immediately selected full afterburner for the working engine; however at 180km/h (111mph) he had insufficient rudder and aileron authority to counter the trust asymmetry and the result was inevitably an irrecoverable departure.

The engine failed at 13hrs 44mins 57sec; the stricken fighter immediately yawed and rolled to starboard, the nose "falling through" until the aircraft entered a vertical dive at 13:45:01. 2.5 seconds later Kvochur ejected at 92m (302ft) after making sure that the aircraft would not hit the spectators. At 13:45:05 the fighter hit the ground beside the runway erupting into a fireball. The pilot landed a mere 30m (98ft) from the wreckage, the ejection seat impacted right next to him.

To give a credit where credit is due, the airport's rescue & fire-fighting team was on the scene 55 seconds after the crash. Kvochur was rushed to hospital, but was released the same day with nothing worse than bruises and a cut above his right eyebrow from the oxygen mask. Indeed he had been extremely lucky as he had ejected outside the seat's operating envelope, not to mention the proximity of the fireballs and the falling ejection seat. Yet the incident spoke a lot for the design of the Zvezda K-36DM ejection seat, while the Mig-29 demonstrated its structural integrity by burying its entire forward fuselage, including the cockpit, in the ground before exploding.

The Mig-29 has suffered at least 2 lightning strikes immediately before the accident. However, EXAMINATION OF THE WRECKAGE AND THE FDR ANALYSIS REVEALED THAT THE STARBOARD ENGINE HAD BEEN CRITICALLY DAMAGED BY MULTIPLE BIRDSTRIKES.

Pilot Anatoly Kvochur

Check this scan out

Excerpt from video "Test pilots. Survive in an accident" (

2013-11-20 10:16:22

skyair: skvela reklama na bespečnosť,vďaka lietadlu a sedačke...2 mesiace som sa učil v Žatci na letišti v roku 1992,túto sedačku,vtedy sme preberali aj polovicu Migov 29 a to bol vlastne koniec pôsobenia týchto skvelých lietadiel v Česku,mimochodom skvelý pilot asi do tej doby najlepši Český pilot tušim Honza Vašek,ktory vycvičil a to nevedel dvoch Slovenskych pilotov-Joža Dunaja a Čechoslovaka Ivana Huleka,ktorý ako jediny na svete vyhral dva krát letecku kraľovsku trofej-to su majstrovstva sveta v let. akrobacii v Anglicku..a trediu po Ivovi Hulekovy vyhral skvely Maďar -ktory sa tieš učil v na let.šdkole v Košiciach ,Ivanov otec je pôvodom Čech,ktory učil v Let. škole v Koš.Hulek je s krúškom na u...neviem to dať...


Odpovědět

1  2