Fórum - Téma


MB - Výtvory a pláč kutilů


Fórum Technický koutek MB - Výtvory a pláč kutilů



1  2  3

2014-09-27 16:21:14

mess: to většinou nefunguje ten tlak je stále malý.

2015-03-19 18:58:38

Nedávno jsem také opravoval auto po jednom co to má jako koníčka. Propálila se mu trubka EGR. Odpojil si EGR ventil, trubku zaslepil. Auto přestalo táhnout.

Nedělní telefonát - co že s tím má dělat. Říkám v pondělí přijeďte. Vozidlo jsem diagnostikoval a při tom poslouchal ty kecy, jak vše zná a vše si dělá sám a jací jsou v servisech zloději. No prostě něco podobného jak na tomto vlákně.

Vše jsem udělal tak, aby jednotka odpojený EGR nepoznala, ale auto stále nejelo. Říkám problém je v něčem jiném. V čem, nedokážu na počkání zjistit. Nechte to tady - přijdu na to! - Ztráta důvěry v mou práci (podotýkám, že zákazník nic neplatil)

Auto bylo týden v autorizovaném MB opět bez výsledku a nápravy.

Opět telefon, ale tentokráte, už to nemuselo být na počkání.

Majitel se mi pokoušel nutit odborný výklad ze servisu MB, že funkci EGR jednotka sleduje:

ad1 teplotním snímačem nasávaného vzduchu

údajně rozpozná ochlazení a ohřátí vzduchu - snímač je před EGR na sacím potrubí

ad2 snímačem tlaku turba - to je už absolutní hovadina

ad3 váhou vzduchu – ta, ale u tohoto motoru není nainstalována (jen verze USA v Evropě až označení 962)

Nicméně jsem ujistil majitele, že jsou to bludy a absolutní neznalost systému.

Auto bylo v MB celý týden - testováno s výfukem bez něj atd. Jejich snaha vyřadit EGR a oklamat tak jednotku, která si absolutně na nic nestěžovala nebrala konců. Návrhem bylo zakoupit novou trubku EGR cca za 8000kč.

S tím majitel nesouhlasil, jelikož jeho zbožným přáním bylo EGR nemít.

Při zkušební jízdě s diagnostikou jsem zjistil, že veškeré hodnoty jsou v pořádku. EGR je sledován jen vestavěným potenciometrem, který zůstal funkční.

Jednotka si zcela na nic nestěžuje.

Auto nejede i přesto, že turbo tlačí v průměru o 2-3 desetiny více než by mělo.

Neseděl mi zvýšený tlak turba. Kupodivu si to jednotka nechala líbit.

Další měření (i náhoda), pomohlo odhalení závady - kontroloval jsem zdvih a činnost EGR a další chování u studeného motoru kdy EGR není aktivován jednotkou - diagnostika převádí napětí z potenciometru na mm. Max zdvih je 6mm. Jednou mi hodnota ukazovala 2mm po té 4mm atd.

Sundat potrubí, chci vidět jak ten EGR chodí. A překvapení vidíte na přiloženém fotu.

Z toho plyne to, co říkám stále - největší špeky na vozidlech způsobí mechanik kutil.

žádná diagnostika ani opravárenský postup nepočítá s chybami, kterých se kutilové dopouští.

2015-03-19 19:16:28

Tak třeba dnes jsme dávali dohromady motor - M273 z ML 450.

chyba:

1208 (P0018) trvale nastavení vačkového hřídele sání prvé řady válců později

1200 (P0017) to samé jen výfuková vačka

Pán se dočetl na internetu, že tuto chybu způsobuje vytahaný rozvodový řetěz - pán který má auta jako koníčka mu řetěz vyměnil (stálo to jen 30000kč)

Po pár dnech se chyba začalo objevovat znovu.

Paradoxem je že jsem si díky tomu že motorizace vozidla není až tak zcela obvyklá pamatoval, že mi pán již dříve volal a ptal se na cenu opravy - ta byla udána mnou cca 60000kč s tím že motor musím rozdělat a posoudit stav.

Prostě pan kutil - koníček nevěděl, že chyba není ani tak v řetězu, ale v jednom ozubeném kole viz obrázek.

Tak že - příběh: Na internetu jsem četl - ušetřil jsem

Kdyby někdo hledal ty zbytky zubů tak jsou v té vaně motoru

2015-03-19 19:35:57

A zde máme jednu zcela odborně udělanou výměnu oleje - to že ten filtr byl trošku větší nevadí - To se máčkne.

2015-03-19 19:46:26

Případ který je popsaný i zde - pán zaplatil přepis software jednotky motoru dpf off. Když jsem ho poslal k tomu, který soft přepsal, aby mi poslal originál flash jednotky dozvěděl se, že DPF provrtali kalibrovaným přesným vrtákem. Tuším že mluvil o ceně 8 tisíc korun za úpravu DPF

Ještě konkrétní citace k tomuto výtvoru:

"Tak jsme byl v tom servisu kde mě to prováděli a konečně jsem se dobral kloudných odpovědí od nich. Takže dpf provrtali podle nějakých přesných tabulek kdy prý není zapotřebí nahrávat nový software, takže je tam stále originální proto stále běží regenerace. Ale pak nevím kde je problém když nezakázali žádné dtc kódy a auto padá do nouzového režimu bez toho aniž by to napsalo nějakou chybu. Ještě jsem se stavoval přímo v mercedesu a ptal jsem se na důvod, že se neustále zanáší sazema katalyzátor, tak prý je dost možné, že mohl odejít. Takže ještě zkusím namontovat nový z jednoho nabouraného auta, pak uvidím co to udělá, pokud nic nepomůže tak zavolám a musím nějak zajistit dopravu z Pelhřimova jelikož jsem z Hradce Králové."

2015-03-19 20:25:49

Kutil po zásahu kutila

Mori  
Tomáš Hofman
2015-03-19 20:49:57

Taky mám jeden malý tuning z našeho servisu

2015-03-19 21:06:23

Ani už nevím kdo mi to říkal - pán přijel do servisu, že se mu mlží čelní okno - měl kabinový filtr strčený v igelitové tašce, aby se mu přes zimu zbytečně nešpinil.

Doli  
Libor
2015-03-19 21:08:31

blueabyss: jj, ten byl u nás

2015-03-19 21:18:41

kluci tedy vy mate zakazniky

2015-03-19 21:51:01

miky: To co je zde uvedeno je cirka asi za půl roku, ale nemůžu najít ještě jedny fotky, až je uvidíš tak to s tebou flákne o podlahu.

Navíc myslím, že ty by jsi nás v těch historkách mohl klidně trumfnout

Doli  
Libor
2015-03-19 22:02:59

blueabyss: taky něco pohledám a povzpomínám.... A jednou za čas můžeme udělat vyhodnocení

Iron  
Tomáš
2015-03-20 07:39:38

Lidska blbost nezna hranic.. Ano auto mam taky jako koníček, ale dal nez vylestit lak a nakonzervovat spodek jsem se nikdy nepoustel. Od toho jsou lidi co tomu rozumi

 MistrX
2015-03-20 07:54:09

Nemáte to lehký chlapi. Ten filtr s tím EGR jsou dobrý

2015-03-20 08:56:27

blueabyss: Peto v urcitejch ohledech nejsem uplne soutezivej typ

Doli  
Libor
2015-03-20 10:05:19

Tahle " oprava " váhy vzduchu na W168 taky stojí za shlédnutí

2015-05-10 20:36:25

Ja som mal pofotené rôzne kuriozity, čo som zozbieral, len škoda, že to kdesi pomizlo. Určite by ste sa na tom dobre pobavili. Bol tam napolovicu rozlámaný piest, blok, z ktorého vyletela ojnica bokom a podobné kuriozity.

2015-11-16 09:25:30

Já myslím, že to není jen doména kutilů... Kdyby podobné "vychytávky" nedělali taktéž místní autoservisy, nikdy bych se do oprav aut ani nepouštěl. U všech aut, které jsem dal do servisu, rovnou podotýkám, že ne do autorizovaného, se prostě "pantátové" třeba nebyli schopni porvat s logickým rozebráním čalounění. Vždycky zbyla nějaká rýha po šroubováku za pět korun, nebo urvaná spona, či šteft. A to mohl být mladý technik, nebo starý chlap. Půl těch lidí má "svůj kultovní ohnutý šroubovák s dřevěnou rukojení od učňáku" a kdyby znali technologii, jak se zlatí, tak už je zlatej a co s ním sundají to se samo rovnou v moje slzy promění...

I když auto má hodnotu půl mega, stejně se nejvíce vydělá na druhovýrobě z Asie a to nejlépe namísto logické diagnostiky a analýzy problému výměnou všeho, co něco stojí a je na tom alespoň 40% marže. Takže kotouče z "kýblové" oceli, lanovody zalisované ve svěráku osmiletým dítětem v Číně.

On když Vám vyndá "renomovaný" servis na autě paní doktorky medicíny vodní pumpu z Peugeota za bůra, náhodou to auto paní doktorka nepřebírá, a technik Vám ukáže pumpu z Octavie, tak to trošku drhne a štve.

Na druhou stranu, auto je každého vlastní majetek, a když si sám třeba, viz výše, zlomí žhavicí svíčku při neodborné demontáži, tak si také sám její vyndání u někoho, kdo to umí, zaplatí. Práce jako práce. Ani mě tak netrápí, že někdo si na svém autě svojí hloupostí, nebo neodborností něco ničí. Mě více štve, že za mé peníze někdo ničí moje auto! Vezmi si potom na někom něco, ...možná tak ten "ohnutej šroubovák", který už zničil tolik hezkých polstrování dveří.

Samozřejmě, že fachmanů je asi dost, ale cesta k nim vede trnitá. Ono díky minimu "veřejných" informací a věčném mlžením, polopravdám prostě často "vítězí" nejukřičenější a nejvíce se chlubící, a to ve všech oborech.

Doli  
Libor
2015-11-16 13:34:03

pepum: Je to doména většinou kutilů, ale bohužel se s takovými vychytávkami setkáváme i po návštěvách zákazníků v různých servisech....

K tomu "zlatému ohnutému šroubováku" by ti určitě napsal svoje i jiný majitel nebo vedoucí servisu, kde se snaží jít s dobou, mít odpovídající a moderní vybavení atd. Dáváme za nové vybavení desetitisíce i statisíce ročně a v neposlední řadě platíme také třeba drahá školení... jenže pak se také musí zákazníci smířit s odpovídající hodinovou sazbou. Nikdo z nás, kteří máme vybavení si nemůže dovolit dělat za tři stovky na hodinu. Ale že to zákazníky většinou přijde naopak u nás levněji, se musí přesvědčit každý sám - oprava je totiž většinou rychlejší a navíc se většinou jde "na jisto" a ne cestou vyměňování dílů formou - na zkoušku....

2015-11-16 14:35:55

Já to naprosto chápu, koukám na Vaše stránky, co všechno za vybavení, a teď mám na mysli jen velké stroje a přístroje, ve Vašem servisu máte... To je jasné, že stojí peníze a je nutné ty věci platit a mít na jejich údržbu. Já jen zmiňuji svojí zkušenost. Asi jsem měl smůlu, a to posledních pět let, na nešiky a omezence.

Jen z posledního půl roku. Na motor, hnací ústrojí už nenechám nikoho, komu nebudu koukat pod ruce, sáhnout. To má manuály, předepsané hodnoty, tabulky, postupy... (pak taky haldu "nepředvídatelných" a atypických věcí). Jenže vyvaření dodávky je mimo mojí šikovnost, praxi a preciznost. Tak to dělá klempíř s dvacetiletou praxí... Super, až na pár věcí rozdílných oproti mému zadání. Třeba že má být povrch základu úplně rovný, protože uvažuji o celopolepu. Tak tam přijedu a jsou do "čáry ponoru" krupičky. Prý se to, když tak, rozbrousí. Úplně miluji, to sloveso, které se dělá samo... Pak taky, a tady na fóru to bylo už řešené, že na schůdku bočních dveří jsou záslepky a pod nimi šroub. Tak mám schůdek, plast minimálně za pětikilo (odhaduji) utržený a přivrtaný čtyřmi vruty skrz podlahu. A to každým jiným, protože asi zbyly ze stavby, nebo nevím... Při kontrole pod plastovým schůdkem u řidiče najdu nikam nevedoucí kabeláž, úhledně smotanou, tak jak byla nalezena. Ono totiž když je člověk klempíř, tak má asi plechovou hubu, aby řekl: "Vole máš tam nějaký drát, mám ho střihnout, stihneš si ho sám, nebo ho tam mám zas pohřbít?" Už ani ta námaha, proč tam vlastně ten kabel je nebo mohl být... To by všechno za nelimitované peníze ještě šlo, kdyby na mě hned první den po tříměsíční opravě nevypadly boční dveře a nezačali hned dřít nově opravený bok. Hle, jen taková kladka, žádné sofistikované řešení. V opravě za sedmdesát tisíc (nijak neomezený balíček) je položka za čtyři stovky prostě nepodstatná. Tak bych mohl pokračovat.

Tedy klempířem se stát nechci, ale možná ani tady časem nic jiného nezbyde. Já nežehrám ani trošku na peníze za servis, já žehrám na šlendrián a špatně odvedenou práci. Dnes mám za dva roky nastřádáno v nářadí na auto kolem sto tisíc (a to jsem "kutil") a rovnou si rvu zbytek vlasů, že jsem kupoval nářadí špatné a zbytečné. Teď se snažím mít vše (základní) od Hazet a třeba i to brzy bude nahrazeno, že nakonec v horizontu let neobstojí. Bojím se, že abych se mohl hnout dál, budu muset pořizovací cenu minimálně ztrojnásobit. Utěšuji se, že to snad zdědí moji synové.

Všem známým, když se bavíme o opravách aut rovnou říkám, že reálné práci na autě předchází moje práce teoretická. Na jednu hodinu práce "pod autem" připadá osm hodin práce teoretické. V knihovně, na internetu, na fórech českých i zahraničních, v znalostních bázích výrobců dílů, atd. Proto taky raději nechci říkat cenu za kterou by se mělo v oboru něco (cokoliv) dělat. I kdybych bral kilo za hodinu, tak to je pro zákazníka nereálné, pro mě neuživitelné. Chápu, že živit se tím by část věcí zjednodušilo, třeba nákup informací, ale také zkomplikovalo, další a další věci nutné k praxi.

Jediné výstupy z toho jsou, právě vlastní znalostní báze, a zrychlení a optimalizace pro příště. Také jistota, že to špatné, i to dobré jsem si udělal sám. Dr. Etzold ve svých statích říká, že svépomocná práce na autech většinou není z bezpečnostního hlediska nebezpečná, jelikož se milovníci vlastních aut snaží o co nejlepší výsledek a záleží jim na kvalitě odvedené práce. To si u mnou poznaných servisů říci nemohu.

Na druhou stranu... zde ve fóru měl někdo ceník autorizovaného servisu MB, překvapila mě nízká cena výměny předních a zadních brzd. Pokud by bylo vše dodrženo, jak má být, byly použity díly značkové, přípravky správné, technologie doporučené, mohl bych být u toho, abych opět nebrečel záhy, tak se prostě na tu cenu budu těžko dostávat. Snad jsem tedy v ceníku nepřehlídl nějaké hvězdičky a malé písmo...

Pozor, není to žehrání na servisi, jako takové, ale spíš zamyšlení o tom, že mince má vždy dvě strany. Samozřejmě, že když člověk nikam nespěchá, může leccos studovat a učit se, když mu ale stojí auto, co si na sebe musí vydělat, je asi jasné, že to mojí cestou tvořit nebude. Pak samozřejmě klobouk dolů, když nikdo umí svojí práci dobře a dostatečně rychle. I v mém oboru se vždy řeší trojúhelník rychlost, kvalita, cena.

PS. Taky jsem grafoman a píši všemi deseti...


Odpovědět

1  2  3