Fórum - Téma


MB - Stále nové modely


Fórum Pokec všeobecný MB - Stále nové modely




2013-06-04 09:48:38

Modelů aut jednotlivých značek přibývá, nejinak je tomu i u Daimlera. Je to cesta dobrá nebo do pekel. Není tomu tak dávno, co badge engineering zlikvidoval britský automobilový průmysl...

Do roku 2016 uvede DaimlerAG ca 23 nových vozů. Filozofie je taková, že se jednotlivé modely uvedou a začnou prodávat v tzv zkušební době. Ty jenž o ně bude zájem, budou se vyrábět dál. Ostatní budou odsouzeny k ukončení výroby třeba jen po roce. Mají tím vzniknout malosériové kusy, které budou mít sběratelskou hodnotu paradoxně pro svoji neoblíbenost...ale kdo se po 30ti letech na to bude dívat...

Názory na tu věc???

Skyair  
Pavel
2013-06-04 11:12:59

miky: Zajímavé téma. Automobilový průmysl se dal cestou módnosti, silného konkurenčního boje likvidující původní tradiční výrobce a jejich značky v neustálém zvyšování už nesmyslných, především evropských ekologických požadavků. To přináší čím dál komplikovanější techniku navazující na servisní sítě.

Proti tomu je neuvěřitelně rychle rostoucí asijská a čínská produkce, která je v ideální pozici, kdy jejich země jsou v ekonomickém růstu, zájem o vozidla roste a prozatím nároky na ekologii jsou stejné, jak v Evropě před více než 10ti lety.

Snaha automobilek Evropy i USA se vyrovnat těmto neoddiskutovatelným změnám množením modelových řad je asi ta cesta do pekel. To zásadní, proč východní země ještě a zatím kupují dovážené automobily - a konkrétně DB, je odlesk tradice značky. Ale to nebude trvat věčně. Navíc, když z důvodu levné pracovní síly se řada automobilek stěhuje ke svým odběratelům. Sice se tam vyrábějí starší, neexkluzivní modely, ale až např. Číňané dokonale zvládnou výrobní postupy (elektroniku už mají) pak až na výjimky skončí zájem o západní komplikovaná a bohužel i mnohdy poruchová vozidla vznikající v neustálých inovacích.

Jsou to neoptimistické vyhlídky končící zahlceným evropským trhem technicky komplikovaným automobilovým brakem, kdy jednoho dne uživatelé aut zjistí, že je jedno, co si koupí, protože to s tradicí nemá nic společného. Ať si koupí jakékoliv auto, každé bude z poloviny vyrobené bůhví kde a je úplně jedno, kdo si na to nalepí svůj znak.

Po krátké době bez špičkové (a tím pádem drahé) diagnostiky skončí většina aut svůj pozáruční život v elektronických křečích. Léčba bude už tak drahá, že stejně jako u pračky nebo mixéru bude jednodušší a levnější si koupit nové.

A že by sběratelé toužili po sbírce poruchových a neoblíbených downsizingových vraků? To sotva.

Jsem rád, že jsem žil v době, kdy automobil byl ještě výsledkem řemeslného i výtvarného umu, byť se z výfuků víc kouřilo. A v servisech byl nejvyšším vrcholem diagnostiky stetoskop, avomet a ucho servismena.

2013-06-04 11:55:25

Jsem stejného názoru. Z vozidel se stává bezcenný technický brak - postavený na úroveň spotřebního zboží.

Bude jen lepší, horší a dražší, levnější kategorie. Opravy automobilů v budoucnu - pokud se vůbec budou dělat, budou probíhat stylem výměny modulů a bloků. S tempem jakým se budou modely a technologie měnit nebude mít neznačkový servis ani nejmenší šanci obstát - to je můj pohled vývoje na samotné autoopravárenství.

Provoz starých vozidel, bude dle mého názoru velkou měrou znevýhodněn a ekologicky vytlačen na samý okraj společnosti - možná bude jen pro zájmovou skupinu fandů-nikoli k běžnému použití.

Důvodem jsou již zavedené ekologické plakety atd.

2013-06-04 12:14:31

blueabyss: ono uz je to tak skoro dnes...aktuální téma benzínové motory s přímým vstřikem, např. 500. V autorizovaných servisech mění jeden motor za druhým, válce jsou modré spálené a vydřené...

2013-06-04 16:54:49

skyair: Bohužel trend,aby kdejaké auto bylo nabušeno elektronikou,je obrovský.Když si vzpomeneme na skutečný vstup japonských aut na evropský trh cca v sedmdesátých letech,tak už tenkrát převyšovala svým vybavením vozy , nejenom střední třídy,ale i vyšší třídy.Cena vozu byla ve všech kategoriích řádově o 1/3 nižší,ceny vozu evropského.

Kvalitativně se však ještě tenkrát nedaly srovnat s vozy evropskými,zejména z NSR a tamnější výrobci se jen posmívali,dnes už tomu tak není!Naši žlutší kolegové z Asie se postupem času s kvalitou vyrovnávají a domnívám se,že do dvaceti let bude svět zaplaven nejenom auty ,ale ostatnímy výrobky,viz. motorky,elektronika apod.

To,co jsem předepsal a nejenom to,snižuje tradici , protože asijská výroba, si díky levné pracovní síle a pracovnímu nasazení může dovolit používat mj. prvky,které se montovali dříve pouze do tzv. tradičních,nebo lepších značek .

Bohužel i tradiční značky ,jako je třeba ta Naše se zákonitě musela dát cestou,kterou jdou i ostatní,tzn.,čalounění se dělá např. na Slovensku,zámky v Čechách,disky téměř po celém světě aj.,aj...

Již dnes existují opravdu jenom tradiční značky jako Bugatti,Maserrati a jiné značky,které nám nejsou ani známé a jejich startovací ceny začínají na 15 mil. korun a daleko výše.

Co se týče vozů ,tak si myslím,že ani tady není cesta správná,protože jak se tady už psalo,vyrábí se všechny možné třídy vozů a taková ta "vznešenost" vozu jde do kelu.Bohužel ,mimo např. AMG,atp. je naše značka značkou spotřební,byť tradiční.

Ekologie si myslím s tím je taky hodně spojena.Jak jsem tady již kdysi psal,vidím brzkou budoucnost ve vodíkovém pohonuAle kluci,kteří se zabývají opravárenstvím , si těch diagnostik apod. vymožeností,užijí myslím ještě dalších padesát let.

Dobré téma ,ale spíše k pivu,protože by se toho "meditování"našlo daleko více

2014-01-22 08:59:03

Aston Martin bude v budoucnu vyuzivat pohonne jednotky a elektroniku AMG. DaimlerAG ma proti tomu podil 5% v Aston Martin.

Svatik  
Svaťa
2014-01-22 09:34:14

miky: Spekulace začaly v roce 2008 a oficiální oznámení už loni před vánoci.

2014-01-22 09:48:01

Ano...psal jsi mi to pote, co jsem tuto informaci tady zverejnil...jak jsem zjistil vsichni to vi, ja jsem zaspal, ale nikdo to zde prede mnou nezverejnil...asi nejake tajemstvi

Svatik  
Svaťa
2014-01-22 10:13:39

Já chodím pro informace i jinam. http://www.autorevue.cz/p...-brat-motory-od-mercedesu

2014-01-22 13:51:26

Jestli te to potesi, ja jsem to vedel a tak jsem rad, ze jsi to sem napsal.

Davno jsem si rikal, jestli tyto znacky neztraci smysl, vyvoj stoji penize a dosáhnout zisku Mercedesu, BMW a VW nebude jednoduche.

Z toho bych usuzoval ze vyvoj nejdrazsich a tedy nejlepsich veci si budou moct zaplatit akorat oni.

A nic proti, ale pokud si budu mit koupit aston s technikou mercedesu, tak si koupim radeji ten mercedes, ostatne to bych udelal stejne.


Odpovědět