Fórum - Téma


MB - Staří zajíci v pytli


Fórum Pokec všeobecný MB - Staří zajíci v pytli



1  2  3

2014-11-09 17:34:20

Šolim: Milouši prosím Tě nerozčiluj se je to na infarkt a stejně s tím nic neuděláme my obyčejní konzumenti

2014-11-09 19:03:13

baby: Pepíčku to vůbec ne, pouhé postěžování si a podělení se o zkutečnosti,které jsou notoricky známé.To mi akorát potvrzuje,že rčení "zlaté české ručičky" skončilo v 1948 a po roce 1989 čím větší vychcan a zloděj tím líp,ať žije korupce

Ale jinak jsem v naprosté pohodě,dnes jsem chtěl projet vůz,ale jelikož slabě mrholilo,tak jsem to vzdal.Přece si ho nebudu špinit,když můžu skočit do Fabky nebo CitrouškaChudák ,ten měl namále,ještě , že ti vychcani v bazarech jsou

2014-11-09 19:08:49

Šolim: Musím s tebou jen a jen souhlasit

2015-02-16 23:52:44

Schizofrenie - nákup ojetého MB .. Ukázkovej příběh. Asi před rokem jsem se rozhodnul že bych si po letech co jsem postupně přešel z BMW na Subaru chtěl zkusit zase něco jinýho. BMW jsem měl od staré M3 E30, přes novější E36 3.0 a 3,2. Do toho jsem si zkusil M5 E34. Potom jsem přešel na Imprezu GT, pak jsem si přestavěl japonskou pravostranku STi Type R na LHD a nakonec jsem pořídil vysněnou Imprezu 22B. Do toho mi nějak došly peníze , přišla rodina, dostavba domu a garáže (mimo jiné pro tu 22B na kterou jsem měl metrové závěje sněhu a na subaru konferencích mi říkali že jde o fake že jenom největší idiot by si nechal takový auto venku) tak jsem na delší dobu zakotvil u Outbacka. Což o to, auto je to slušný, nepamatuju si že by se na tom něco kdy rozbilo, v zimě si to vysloveně užívám, ale za chvíli to bude mít 200tkm a ohlížím se po náhradě. Když vyšlo W212 tak se mi to strašně zalíbilo a v jeden čas jsem nabyl dojmu že nějaký lehce jetý kus by se mi líbil. Dokonce jsem si půjčil v MB jednu předváděčku 350 CDi. Auto dobrý, jízdní výkony mě ale moc neohromily. Samozřejmě v plný palbě, byl jsem z toho na větvi co to všechno umí. Nakonec jsem si ale udělal názor takový že ty 350 CDi jsou lehce předražený a že stejně nenajezdím tolik kilometrů aby se mi to někdy vyplatilo. Tak jsem začal pátrat po benzínech. Prostě jsem si řekl že ještě nejsem cílovka a že by to chtělo ještě trochu legrace. Někdo mi poradil že ty novější E500 (4.6l) jsou fajn. Zřejmě jo, ale je jich narozdíl od dieselů podstatně méně a cena taky za dobře vybavený kus také není nic moc. V tu chvíli už jsem zaznamenal že jak neustále zlevňují nová auta, ty ojetiny si drží cenu na můj vkus dost vysokou. Když se kouknu na pěkně vybavený auto s kilometrama kolem 70.000 stáří 2-3 roky se pod milion včetně DPH sehnat nedá (u nás E500 nejsou k mání vůbec). Mantra o tom že benzinový velkoobjemový ojetiny jsou skoro zadarmo bohužel neplatí. Když na auto padnou firemní peníze + odpočet DPH tak už ten rozdíl mezi novým autem a ojetinou není tak dramatický. Navíc záruka, servis na 120k km zadarmo tak už bych se racionálně přiklonil k nějaké předváděčce. Když pominu úlet s pokusem o nové V (95% času jezdím v autě sám , tak jsem si začal říkat že bych se ještě na poslední chvíli než mě auta přestanou bavit úplně pokusil o něco adrenalinovějšího, co by mi udělalo opravdu každodenní radost i třeba pouhé vlastnictví. Nejdříve pokus o E63 (wagon) - ceny celkem brutal, ale na zajímavý kousky se dá na mobile.de narazit. Vyjednávací pozice o ceně bude asi díky minimu zájemcůdobrá. Jeden kousek mě tam dráždí (varianta s 5,5), ale už je tam dlouho, tak to bude asi nějaká past. Každopádně jsem to neuzavřel a zůstává to jako jedna z alternativ. Postupem času jsem objevil znovu C63 kombi. A je to tu zase. Dneska už skoro desetiletý kousky se furt nabízí za 600-700k což podle mě není moc dobrej poměr mezi cenou a hodnotou. Faceliftový kousky už pod milion nejde sehnat. Naproti tomu funglovka nový řady C kombi před slevou v ceníku je 1.7M bez DPH. Uvažuju tak, že když si auto nechám 10 let tak ten rozdíl který každý měsíc zaplatím navíc (kromě jiného je to daňový náklad takže to tolik nebolí) mi teoreticky stojí za ten pocit že jsem si poprvý (a asi i naposled) koupil nový auto, o kterým vím co se s ním za celou dobu dělo. Navíc klasika - záruka apod. Jo jasně, je to zřejmě schizofrenie. Na druhou stranu ta doba kdy jsem v té době tenkrát ještě absolutně bez závazků kupoval auta a bylo mi jedno že další rok budu o chlebu a vodě je pryč. Člověk si rozmyslí za co teď horko těžko vydělaný peníze utratí. Za splacení hypotéky, za rekonstrukci, za novou kuchyn, dětem za vzdělání, za koníčky? Vlastně ani nečekám že dojdu nějakýho rozhřešení. Spíš to bude tak že se jednou moje finanční možnosti a chuť něco si koupit protnou s realitou trhu. To jsem se zase rozepsal .....

2015-11-16 11:07:21

Já jsem si metodiku na nákup ojetiny pro sebe a své kamarády vytvořil kombinací několika zdrojů. Z knih mého oblíbence Hanse Rüdigera Etzolda, z SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů a z jednotlivých okruhů, které kdysi měl na stránkách "oblíbený" bazar AAA Auto. Průšvih však většinou nastává v jiné věci, že si většina lidí, stejně jako já, nakonec u prodejce není schopna vyhradit doopravdy ten správný a dlouhý čas na delší testování, detailní pozorování, diagnostiku. Ale třeba se rovnou pro auto "zblázní" a je "vyděláno". Osobně nedám vůbec na proběh kilometrů, protože lepší mít auto s reálným půl milionem, než půlmilionové auto za cenu auta v "záběhu". V některých bazarech jsem měl pocit, že je dobré si stejně otlemeného hajzlika v montérkách vzít sebou. Po vzoru pořekadla: "Na každou svini se najde řezník..." Myslím, že je také nutné zaangažovat vlastního právníka při revizi kupní smlouvy, a taky jako určitou demonstraci, že případné nesrovnalosti se nebudou řešit marným a bezzubím štěkáním přes plot...

2016-06-01 10:23:39

skyair: Zdravím, uvažuji o koupi veterána MB 280 S z roku 1969,šesti válec,103 kw, automat. Mám prosbu, dělal se tento typ i bez pneumatického pérování? A případně co mě čeká za překvapení při opravách... Děkuji za zkušenosti, nebo rady. HL

Skyair  
Pavel
2016-06-01 11:27:32

karel1919: Konečně zase někdo s dotazem k autům z minulého století.

Model W108 byl vyráběný od 11/67 do 09/72. Že by US verze?

http://www.mercedesclub.c...mercedes-benz-w108-109-80

Pokud si pamatuji, byl podle zvolené výbavy osazen hydro pneumatickým pérováním. Motor M130 (280S) má dvojici karburátorů Zenith.

Neznám stav, ale předpokládám, že vozidlo z těch let bude vyžadovat kompletní renovaci, takže počítej se značnými finančními náklady. Karosérií počínaje a motorem konče - tvými slovy - samá překvapení.

2016-06-01 15:06:35

skyair: Ano je to W 108 1967 - 1972 neměla by to být US verze. Podle majitele není pneumatické pérování, ale mě se to nezdá. vozidlo je ve slušném stavu , původní lak, ale udržované a není vespod vzhledem k věku rezavé, běžně provozně.

Skyair  
Pavel
2016-06-01 15:26:07

karel1919: US verze měla vpředu dva reflektory nad sebou.

http://www.mercedesclub.c...ery/full/1722_7716_27.jpg

Pokud má jen reflektor pod sklem (obdobně jako W111/112 tak by to měla být evropská verze

http://www.mercedesclub.c...ery/full/1731_2f6e_27.jpg

a to hydropneumatické pérování nemusí mít. Pokud vůz není zrezivělý - což je ten největší problém a není poškozený interiér, tak je to jen otázka odvahy a ceny.

Co se týká motoru, tyhle řadové šestiválce byly choulostivé na praskání hlav. Když někdo rozšteluje karburátory, tak není moc mechaniků, kteří to jsou schopni a umí seřídit.

2016-06-03 10:36:05

Má je nad sebou, takže US, je to výhoda nebo nevýhoda US verze, někde jsem četl že spíše nevýhoda.

Skyair  
Pavel
2016-06-03 10:51:00

karel1919: V základu ne, ale v modifikacích výbavy asi ano. Pokud je to na CZ SPZ a prošlo to STK, tak už je to vyřešené. Asi největší problém bude v náhradních dílech - ale to se týká i evropské verze. Prostě veterán. Při koupi je to klasika: zkontrolovat kde a jaká koroze, stav podvozku, motor by neměl kouřit a jít pravidelně, pokud možno veškerá elektronika ovládaná tlačítky by měla fungovat. Většinou je lepší zaplatit vyšší cenu za funkčnost a zachovalý stav, než to všechno restaurovat. A v neposlední řadě hraje roli, zda máš velkou prostornou garáž, technické vybavení (nářadí a pod.), zdroj na díly, řeší se to nákupem na eBay, cestováním po vybraných vrakovištích, kontakty s dalšími majiteli a především velká zkušenost - nejlépe se starými modely MB. Nechávat si to někde dělat stojí velké peníze.

2016-06-03 15:35:09

Auto je v Německu na normálních číslech a platnou TK do roku 2017. Pán s tím jezdí , viděl jsem a svezl se, vše funguje jede, brzdí není rezavé a chce za to 330 000 Kč. Garáž mám, ale s opravou by to bylo horší to bych si musel nechat udělat, díly bych sehnal, ale opravit by musel někdo jiný. Toho se bojím, chtěl bych veterána, ale jestli se nemám spíš zaměřit na českou značku, kde oprava a díly jsou jednodušší. MB je ale MB. Děkuji moc za rady, jedu zítra na dovolenou a tam se rozhodnu zda půjdu do rizika, nebo to budu řešit třeba Škodou Felici, nebo 110 R.

Skyair  
Pavel
2016-06-03 15:44:01

karel1919: Pokud jsi to už viděl, tak můžeš přemýšlet. Co bude z toho dražšího nutné udělat?

Každý veterán má své mouchy. Ale ta radost, když se člověk sveze.

Z českých snad jen T603. V Kopřivnici se pořád ještě najdou díly a fandové.

2016-06-04 02:32:07

Tak T 603 je krásná a bral bych ji hned, ale to už nad mé fin. možnosti.


Odpovědět

1  2  3