Fórum - Téma


MB - Diagnostika bez diagnostiky


Fórum Technický koutek MB - Diagnostika bez diagnostiky



1 ......... 2  3  4  5  6

2013-02-21 20:03:45

Dekuji za odpoved.

Ja si diag nevybral, musim delat s tim co je, ale je to o nervy.

2013-02-21 20:19:50

Věřím, jednou jsem to měl v ruce.

2013-03-20 16:20:14

Dva dny zde řeším Vito - 3200 ot a víc ani ránu. Projeto několik autoservisu vč. Mercedes.

Údajně neřešitelné a to já miluji.

Diagnostika stroze - synchronizace klika vačka - závada se vždy projevila, až v těch 3200ot stačilo ubrat a jelo se dál.

Do 3200 otáček jelo vozidlo zcela bezvadně všechny hodnoty v pořádku motor tichý, žádné průvodní znaky vytahaného řetězu.

Snímače klika vačka mám skladem tak jsem je zkusil prohodit - stav setrvalý. Proměřil jsem kabeláž k ŘJ.

Vše funkční bez závad.

Tak jsem přešel na to jak vše provést opět bez diagnostiky i když prvotní informaci jsem dostal. Vzal jsem scop a naměřil signály klika vačka - k mé smůle jsem sledoval jen časování rozvodu tzn. sledoval jsem jen bod časování rozvodu ve vztahu signálu klika vačka a nevěnoval jsem se celému průběhu signálu.(signál jsem měl patřičně nazvětšovaný)

Po té jsem obvolal kluky Mikiho - Doliho to dělám, až ve chvílích, když ztrácím plachost a začínám být bezradný.

Tak jsme pokecali všichni jsme se shodli na tom, že jsme viděli ulomený zub na oběžném kole a auto nestartovalo, ale s touto závadou se víceméně nikdo nesetkal. Zkontroloval jsem okem zda jsou všechny zuby na setrváku vše se zdálo ok.

Dnes ráno jsem si uložené signály otevřel a nechtíc projel posuvníkem a vidím že mě ta klika nějak poskakuje.

Tak jdu měřit znovu a již jsem se soustředil na celý signál kliky.

S přiložených oscilogramů je patrné, že se něco děje na 15 zubu setrvačníku. Otvorem pro snímač jsem naměřil jeho výšku a ta byla o 0.6mm níže než u sousedních zubů. Demontoval jsem startér a zub velkým šroubovákem narovnal. Výsledek se dostavil - auto jde již vytočit do přeběhových otáček.

Závada vznikla nejspíše po demontáži motoru cca před rokem. Tzn. závada způsobená mechanikem a ty jsou úplně nejhorší a nejzákeřnější.

Dávám to sem jako zkušenost pro kluky - když, už jsem volal tak se i podělím.

Obr.1 ohlý 15 zub

Obr.2 po opravě

Doli  
Libor
2013-03-20 16:42:43

blueabyss: Jsi prostě borec.... Klobouk dolů

 Mess
Michal
2013-03-20 17:16:40

blueabyss: Krása.

2013-03-20 18:19:06

blueabyss: Tak to pozor...Miky rikal ze uz ohnuty zub videl a ze na osc bys to videt mel na prubehu signalu...Jen ja resil ohnuty zub trochu vic nez byl ten Tvuj asi

No ale borec jsi...o tom zadna

2013-03-20 19:28:44

Miky: No když já to stále chtěl svést na chybu v rozvodech - v tom autě se hrabalo spousta lidí tak jsem spíš hledal kde kdo co dodrbal. Ulámané konektory - různě oholené vodiče - místy bych sekal ruce.

Proč jsem nepátral po signálu kliky.

Auto bezchybně startovalo, jelo do 3200 ot zcela bezporuchově bez jakýchkoliv anomálii. Pro mne nová zkušenost dosti podstatná k odhalení tohoto problému.

Po nastartování lze odpojit snímač vačky a běhu motoru to vůbec nevadí - to jsem věděl, ale nevěděl jsem , že řídící jednotka si hlídá právě těch cca 3100-3200 otáček a pokud nevidí snímač vačky tak to dál nepustí.

Tzn. že pokud nastartuješ a poté dojde k vadné synchronizaci klika vačka tak to jednotka pozná, až když má přejít přes 3100 otáček. Lehce vyhnutý zub 0,6mm nevadil startu motoru - po té jednotka synchronizaci nehodnotí(důkazem je odpojený snímač vačky) ale hodnotí ji až po 3100ot.

Dále jsem zjistil (šel jsem si to okamžitě přezkoušet ) že je více způsobů kontroly ŘJ nad synchronizací klika vačka.

(start musí proběhnout s funkčním snímačem vačky - některé vozy opakovaný start zvládnou i bez něj)

Pokud vačku nevidí a je vadný signál kliky kompletně vypne vstřikovače po 3000 otáčkách.

Pokud vačku vidí a je vadný signál kliky omezí otáčky do 3000

Pokud je signál kliky v pořádku a vačku nevidí omezí otáčky do 3000

O tomto hodnocení jsem nevěděl tak jsem nehledal žádné niance v signálech ale stále jsem pátral po skutečném časování klika vačka.

Doli  
Libor
2013-03-20 19:57:56

blueabyss: pokud není žádný z kliky - nepustí vstřikovače

Doli, 2013-03-20 19:57:56 napsal:

blueabyss: pokud není žádný z kliky - nepustí vstřikovače

2013-03-20 20:14:12

Doli: Ne na vačku to nenastartuješ - pokud je z kliky do jisté míry vadný signál tak to chytí - dělal jsem Forda kde si mechoš štrejchnul magnetickým držákem od svítilny o oběžné kolo (jiný systém oběžného kola) než se používá u MB, mělo to několik referenčních značek a motor chytil, ale běžel jak žentour to jsem řešil celý týden ve Fordu mi řekli, že je signál na klice ok - diagnostika nepsala vůbec nic. Po týdnu jsem si to po nich zkontroloval do té doby jsme udělali rozvody zkontrolovali vačku vahadla - ani se mi na to nechce myslet.

Ja se tentokrát stále zaměřoval na viz obrázek a toho ohnutého zubu jsem si prostě nevšiml.

2013-03-20 21:42:28

blueabyss: njn, vyresil jsi pekny spek

2013-05-04 16:25:56

blueabyss: za jak dlouho se naplnila při zkoušce ta nádobka na vstřiku ,který byl špatný nebo jinak ,jak dlouho by měly zůstat bez nafty ty u těch těsných vstřiků?

2013-05-04 16:52:24

kapilární zkoušku provádím přes star, kde je pro to vytvořen program. Obecně se dá říci že při startu tzn. motor neběží (odpojit snímač vačky) by neměla nastoupat nafta v hadičce více jak o 3 cm. To jen tak z praxe. Při běhu motoru by neměl být rozdíl v baňkách větší jak 1/3 všechny vstřiky v háji nebudou tak se řiď tím nejlepším.

2013-05-04 17:46:59

blueabyss: když nechám běžet motor cca 2 min a v bankach bude přibližně stejně můžu vyloučit vnitřní netěsnost vstřiku?

2013-05-04 18:12:10

holy: ano stačí minuta- mužeš provést i pár krátkých akcelerací

2016-08-08 17:53:54

blueabyss: prosím pěkně, měl bych dotaz....

Dnes jsem udělal zde popisovanou kapilární zkoušku. (Motor OM646 )

Měření probíhalo na teplém motoru na volnoběžné otáčky, výsledek:

I. 16 ml/min

II. 14 ml/min

III. 15 ml/min

IV. 16 ml/min

Lze z toho něco vyvodit? Díky moc

2016-08-08 18:07:20

sakul: asi v pohodě

2016-08-08 18:45:50

Díky za odpověď. Je někde prosím uvedená maximální hodnota odtoku do zpátečky? Jestli je toto ještě v toleranci.

Na Stáru jsou korekční dávky paliva OK, auto bez problémů....jen mě to zajímá...

Edit: Už jsem to našel.

Limit je 20ml/min a max. 20% rozdíl mezi vstřiky.

2016-09-22 19:32:40

chlapi, Doli, Miky, Blue, pozeram ze ste dost machri, ja sa poslednu dobu tiez v tom troska vrtam, ale som len amater, riesim tiez taky jeden rebus, na mojom 313CDI 903 2.2 r.v. 2002 OM646 mi to ako keby padalo do nudzaku, ale za urcitych okolnosti, hlavne pri jazde do kopca na 5., 4., obcas aj 3. stupni, a potom pri jazde aj na rovine na 5. stupni pod 2000ot, a vynimocne mu zadrbka aj inokedy, nic nenapise na palubovke, len zrazu citim pokles vykonu a pocujem ako turbo tak inak piska, zo zaciatku to sem tam padlo do tohto rezimu, cim dalej, tym viac a viac, ale vacsinou len za danych okolnosti, skrz starty boli menene cidla aj na kluke aj na vacke, riesil som takisto aj tlak. spinac turba (ten co je za spolujazdcovym svetlom) aj elektriku z toho do RJ, a problem stale pretrvava...spekulujem ci by som vymenil druhe turbo, ale to bud ide alebo nejde, nie? a diagnostika samozrejme tiez nic nepise k tomu...


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6