Fórum - Téma


MB - Diagnostika bez diagnostiky


Fórum Technický koutek MB - Diagnostika bez diagnostiky



1  2  3  4  5 ......... 6

2011-08-12 12:32:24

Mor, který sužuje všechny oraváře - diagnostika nic neukáže auto stejně nestartuje.

Závada - špatné starty motoru po delší prodlevě trvá nastartování automobilu i déle jak 15 vteřin jinak vždy více jak 3 vteřiny.

Startér a akumulátor v dobré kondici bez závad.

Jako první prověřen a nahrazen snímač otáček klikové hřídele - diagnostika sice vykazuje dobré hodnoty, ale už mne několikrát vypekl a navíc mám jeden skladem. Situace stále stejná.

Po nastartování test studeného motoru OK. Test teplého motoru OK. Porovnání vstřiku Ok vše v normě.

Proveden test startování motoru - chyba ukazuje na regulátor tlaku paliva. Také mám jeden skladem a výměna mi připadla rychlejší než měření hodnot. Výsledek žádný. Automobil stále špatně startuje, jezdí výborně motor jde pravidelně.

Kdo uhádne čím to je?

Doli  
Libor
2011-08-12 12:36:46

Na špatný žhavič(e) by asi ukázala diagnostika, ale je to to první co mě napadne. Takže - čerpadlo?

viki  
viktor
2011-08-12 12:41:06

nasavá vzduch trubička přivodu paliva

Doli  
Libor
2011-08-12 12:46:43

Dobrej výdrb, hlavně se to dobře hledá

2011-08-12 13:43:22

žhaviče ukazuje star i na kterém válci - nechytá to ani teplé v celém systemu není ani bublinka - vzduch to nepřisává - oblíbený naftový filtr to taky není.

2011-08-12 13:54:54

nemam tedy kvizy moc rad

Vysokotlaka vetev vstrikovani paliva je v poradku ( bez uniku tlaku paliva)? Vnitrne netesny vstrikovac se projevuje obdobne

Ale jen odnaduju ze se jedna o cdi 1.,2. max3. generace

2011-08-12 14:04:48

Kurňa Miky ty sem přece přes den nechodíš - máš pravdu.

Doli  
Libor
2011-08-12 14:13:35

Tlaky ve válcích?

2011-08-12 14:15:57

jeeee...tak promin, ja cekal ze to bude nejaka habadura

tak ja uz sem budu chodit jen vecer

2011-08-12 14:39:25

Jako nápovědu jsem chtěl přiložit obrazovku porovnání vstřiků viz níže - za povšimnutí stojí druhý vstřik, ale není mimo uvedený rozsah k nutné výměně - víceméně je ovšem vidět rozdíl hodnot. V tuto chvíli už mi bylo jasné, že je chyba na 5 možná na 2 válci. Teď jak zjistit na kterém? To je právě to co jsem chtěl ukázat jak udělat diagnostiku bez diagnostiky Viz obrázek níže: Kapilární zkouška je to rychlé jednoduché a má to velkou vypovídající hodnotu. Miky to střelil okamžitě - vnitřně netěsný vstřikovač.

Jednalo se o motor a vozidlo ML 163 270 CDI chyba byla na 5 válci.

viki  
viktor
2011-08-12 15:12:09

takže typická z8vada nekontrolování přetěsnění těsnosti vstřiků? tuším každých 70 tisic km? nebo jde problém už i do válce kde takový špatný vstřik pokračuje ve svém díle až je dokonáno?

2011-08-12 15:15:54

V tomto případě by to motoru nemělo ublížit - problém jak píši výše je ten, že auto nestartovalo. A nejedná se o přetěsnění vstřiků jako takových ale o vnitřní netěsnost vstřiků.

Doli  
Libor
2011-08-12 15:47:56

No jo, ale ty jsi v prvním příspěvku napsal test vstřikovačů ok, proto už jsem se jima neodvažoval zabývat, jinak bych tipoval asi mezi prvníma úvahama vstřiky

2011-08-12 16:44:39

Doli: porovnani vstriku bylo mysleno kontrola korekce mnozstvi za behu motoru...v klidu, nerozciluj se kdyz nevis

Viki: jde o vnitrni netesnost vstrikovace kdy neudrzi vysoky tlak od railu a prepousti jej jako nadbytecne do zpetneho vedeni, cili do nadrze...cim je unik tlaku vyssi, tim obtiznejsi je start...az nenastartujes vubec. Tato zavada byva casto jeste zavisla na teplote...

Doli  
Libor
2011-08-12 17:00:15

To já se nerozčiluju, neboooj, jen jsem chtěl říct, že kdyby tam dal tu tabulku vyjetou z diagnostiky, tak by ten druhej válec trknul. Se stejným problémem jsme se už setkali několikrát, a vždycky se to naplno projevilo až kapilárovou metodou měření paliva do přepadu. O většině věcí vím svoje a když nevím, tak se zeptám . Osobně jsem dost rád, že to na tomhle clubu takhle funguje a když je potřeba, obyčejně se člověk dopátrá pomoci

2011-08-12 18:32:10

Tak nějak jsem tušil, že když mi do toho vleze Miky, že bude po kvizu ta korekce vstřiků měla následovat jako další nápověda a ten kapilární test jako finále jednoduchosti bez diagnostiky. Ne vždy musí odlišnosti a rozdílech v korekci znamenat tento problém. Spousta lidí co se hrabe v autech o něm vůbec neví (mění váhy vzduchu, všechna možná čidla, vysokotlaké pumpy atd.stojí to moc peněz a výsledky nulové) Je to jen ukázka opravy a zjištění nějakého problému, který se často vyskytuje pod otázkou nestartuje? Kéž by vše šlo tak rychle a jestli si myslíte, že to tak jde pokaždé, tak alespoň v mém případě to pravdou není - člověk se učí celý život a věřte, že jásám a jsem vděčen za vše co se zde dozvím - dnes už se za informace platí - tady to mám zdarma.

třeba tohle jsem si vypůjčil z jednoho fora:

takže servisák si prostě jen řekl o 20tis za nový vstřiky. Korekce byly u jednoho vstřiku -1 a ostatní +0,3 takže to nebude tak strašný.

viki  
viktor
2011-08-12 18:39:19

Miky ty to píšeš tak hezky a srozumitelně že to možná nakonec poberu i já jakožto laik okrajově vědící co je zhruba motor blu mě objasnil že to není ta závada kterou ja měl na mysli teď od vás obou vím že problém je jinde jen čekám na to co za to muže vstřik jako takoví?nebo je závada je mě jasný že ty v tom máš jasno od prvního příspěvku

2011-08-12 18:51:16

Vyměnil jsem vstřik - ten opravit já nedokáži - nemám na to vybavení, ani znalosti.

viki  
viktor
2011-08-12 19:00:34

kontrolní otázka jde o nespalené palivo nehulí t do výfuku?

2011-08-12 19:31:10

Nafta se vrací zpět přepadem - ty baňky jak vidíš viz foto výše jsou zapojeny místo přepadů- baňka 5 válce byla při startu a po startu téměř okamžitě naplněná. Důvodem je vnitřní netěsnost vstřikovače viz. Mikyho přesný výklad.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6