Fórum - Téma


MB - Automatické převodovky


Fórum Technický koutek MB - Automatické převodovky



1  2  3  4

 Šolim
Miloš
2013-09-16 16:56:33

kaskader: ...najdi si na netu "automatická převodovka",tam je několik odkazů,proč zejména u aut. př. nepřeřazovat za jízdy na neutrál.Mám to vyzkoušené ,protože od nás z "hor " je spotřeba nemlich ta samá,takže vyřazovat na neutrál je totální blbost,protože hlavně škodíš automatu,ale i vstřikům...

2013-09-17 09:33:52

Nerozumeli sme si. Myslel som to tak, že vyraďovaním pri manuálnej prevodovke nepoškodíš nič, ale pri automate dostane prevodovka pri zaradení za jazdy z N do Drive pretlakovú kopačku. Je to začiatok konca prevodovky. rovnaká pitčovina je N na červenej na semaforoch. A KO skriňa je o iných peniazoch ako trocha paliva využitého na voľnobeh.

Doli  
Libor
2013-09-17 09:36:56

Šolim: Jak škodíš vstřikům?

2013-09-17 09:37:14

Neznám nikoho kdo vyřazuje u manuálu, natož u automatu Můj děda vždycky vyřazoval a ještě zdechnul motor, to byla jistě úspora jako prase

Skyair  
Pavel
2013-09-17 09:39:31

slonice: Vypnul klíček a zamknul řízení

2013-09-17 09:43:06

No možná se mu to taky povedlo, ale byl jsem malej smrad, tak to už si nevzpomenu

Skyair  
Pavel
2013-09-17 09:57:48

slonice: Jsem pamětník, kdy na prvních autech se zámkem řízení končili šetřílkové v příkopě. Jo s bošákem to nehrozilo

2013-09-17 10:01:22

hlavně "šetřej" jízdou na neutrál a celou dobu stojej na brzdě

2013-10-26 11:42:46

slonice: Moje zkušenost! U 126SL 300 TD 450 tkm bez výměny oleje a filtru (Přetržený brzdicí pás - houpání při zapadnutí s vlekem) - jinak asi jezdila dál a dál. U 320 CDI zatím 415 tkm se dvěma výměnama olej, filtr a řadí stále stejně dobře. Fakt je, že to nijak nehoním.

2014-02-11 15:28:11

Hledal jsem sekci kde se zeptat a tady toto o autom.převodovkách je asi vhodné. Nevíte někdo k čemu jsou ty symboly na předvoliči u písmene D ta znaménka plus a mínus? Já jezdím jen na automat na D . A zatím jsem to nikdy jinak nepoužil a ani nevím jak a k čemu to je vlastně dobré? Děkuji.

Doli  
Libor
2014-02-11 16:44:49

lucius: Když pohybuješ pákou směrem mínus, řadíš postupně dolů a obráceně k plusu řadíš nahoru až zpět na D.

Samozřejmě se řadí za jízdy, jaký by to mělo smysl při přeřazování např. z 3 na 4 zastavit? Pokud Ti vyhovuje klasický automat, tak to dál neřeš a jezdi jak jsi zvyklý

2014-02-11 21:10:55

doli: To asi bude nejlepší. Mě jen napadlo se na to zeptat když jsem dnes seděl v autě u kauflandu a přemýšlel k čemu to tam asi je. Stejně bych asi nepoznal co mi tam skočí zrovna za rychlost za jízdy když to posunu protože to číslo se tam rozsvítí až už z tím pohnu a je jedno na jakou stranu. A ani nevím jak pak přejít nazpět do autom.režimu. Já jsem ještě na některé spínače a přepínače v autě vubec nesahal od žáří. Trochu se bojím že by to dopadlo jak z tím přepínačem od světel a o dva dny později z tím knoflíkem na park.asistent off. Jednou jedinkrát jsem ho stisknul,systém se vypnul a už se nikdy nezpustil. A proč? To netuším. Taky jsem moc nepochopil to tlačítko W a S u řadiče. Asi to má něco společného z pohonem všech kol? Ale dnes jsem viděl na inzerci mercedes E z roku 2000 a byla to zadokolka a měl tam taky tento přepínač a na něm tyto symboly. Tak nevím,no .

2014-02-11 22:07:25

lucius: Ahoj než to najdeš, tak když chceš třeba bleskově předjíždět tak si dopředu podřadíš abys měl lepší akceleraci, nebo podřadíš a můžeš brzdit motorem z dlouhého kopce.

"W a S" na zimu W řadí plynulejc , to jen v kostce a více tady:

http://www.mercedesclub.c...select=21568#message21568

2014-02-11 22:16:44

michaeltv: Děkuji pane. Ale to ruční řazení nechám asi spát. Já stejně nikoho ani nepředjíždím a bleskově už vubec ne . Většinou ostatní předjíždějí mne Takže pohon zadních kol nebo všech 4.kol nemá z tím knoflíkem W S nic společného? To W je teda takový pomocný systém v zimě ale řazení záběru všech kol je automatická nebo elektronická záležitost kterou nijak neovlivním?

Doli  
Libor
2014-02-11 22:27:28

lucius: Nemáš křišťálovou kouli nebo co??? Kouknu a vidím ne? . To měl být pokus o vtip... Na aute máš stálý pohon všech kol, W je zimní provoz a S je letní provoz, každý řadí v jiném režimu, při jiném kroutícím momentu.... Jak jsem psal už dřív, neřeš a jezdi....

2015-02-13 07:50:44

Šolim: Ahoj,tady je hodně psané o přeřazování u AP za jízdy na neutrál,ale co při čekání na zelenou na křižovatce?

Je lepší přehodit na neutrál nebo stát na brzdě?Má to vliv na životnost AP?

Skyair  
Pavel
2015-02-13 09:29:12

moravet: Nevyřazovat a stát na brzdě. Každé vyřazení na N a zpětné zařazení je zbytečné a v dlohodobých cyklech znovuzařazování AT převodovce neprospívá.

Výhoda AT je právě při jízdě ve městě, kdy je neustále "v záběru" a rozjezd probíhá okamžitě po uvolnění brzdového pedálu. Při zařazeném neutrálu zapomeneš a při pokusu o rozjezd sešlápneš plyn v poloze N a pak zařadíš režim D ještě při zvýšených otáčkách motoru. A to už AT skutečně škodí

Svatik  
Svaťa
2015-02-13 10:03:08

moravet: Pročti i tohle:

http://www.mercedesclub.c...&tab=blog&user_blog_id=18

2015-02-13 10:54:47

skyair: Díky za radu,je to můj první automat.

svatik: Dobrý článek,díky

 Šolim
Miloš
2015-02-13 12:35:05

moravet: Je obvyklé to,co píše Skyair,doporučuje se to a rovněž tak se nevyřazuje při jízdě z kopce...


Odpovědět

1  2  3  4