Fórum - Téma


MB - Automatické převodovky


Fórum Technický koutek MB - Automatické převodovky



1  2  3  4

2010-01-12 11:47:59

Hey zdravim Vas.

Mate niekto dlhsiu dobu automata ?

Ja mam na mojom prvom automatovy.mod S a W .Podla vsetkeho je to summer and winter....

Je to tak ?Ako to pouzivat ?pomoze to nepretacat kolesa ?Zatial to mam aj ked je sucho a zima zapnute na W ako winter.Ked zlezie sne a je iba zima mam to prepnut na S ako summer ?A co spotreba ?

A kedy to mam prepinat ?ked je auto v neutrali vypnute ?CI?

2010-01-12 11:57:27

ja to mám celoročně na S a jezdí se mi s tím dobře,jsem na to zvyklý.Když to máš zaplé na W tak ti to řadí pomaleji a od vyšších stupnů,při rozjezdu.Myslím že záleží jak si zvykneš a na sněhu,jak maš těžkou nohu.

viki  
viktor
2010-01-12 12:48:04

http://www.usmotors.cz/ol..._tips/automat_udrzba.html prokluzování kol je je o pneu a o pedálu jak s ním pracuješ , v kopcích to nenechávej viset jen na P nikdy neřad P v pohybu. z neutrálu když řadíš na kvalt ostatní přecházej rychle volič nemá čas navolit ostatní kvalty tím pádem nezatěžuješ zbytečně systém.Přepínání těch dvou knoflíků je o tom že ti to řadí v jiných otáčkách komfortní provoz ekonomický provoz nezapomen výměna oleje v automatu starej olej posílá automat do kytek

2010-01-12 13:36:48

A ako viem aky je tam olej ?Radi dobre a plynulo

viki  
viktor
2010-01-12 13:50:36

pokud dáš přesný info o autě,, enougher tak dokaže přesně říct co tam má být a kolik zřejmě tam bude atf 2-3 npiš jemu myslím si že bude znát přesně co tam

2010-01-12 14:16:41

neejlepsi je zjistit specifikaci dle vin

2010-01-15 11:50:59

Potřeboval bych panové taky poradit, Na ml 270cdi,po jaké době je třeba vyměnit olej v aut. převodovce a jaký?

Udajně je tam i filtr akorat nevim kde ho najdu,Díky za odpovědi Marťas

2010-01-15 13:13:02

Musi se menit filtr tesneni olej cca 7,7

Interval vynemy je 60 000kc

najdes ho pod olejovou vanou c 23

2010-01-15 15:37:52

ahoj to s-standart w-winter na spotrebu maj zapnute to w skor to bude radit do vyssich rychlosti

2010-01-17 10:23:10

Dik za radu...presne tak sa mi to javi...mensia spotreba...Inak kedy by sa to malo prepinat ?Ako ma byt prevodovka ?na neutrale alebo na parkingu ?Motor ma byt zapnuty alebo vypnuty ?

viki  
viktor
2010-01-17 11:20:20

klidně i za jízdy

2010-01-18 11:06:09

Díky za odpověd.Marťas

2010-01-18 18:01:00

neries a jazdi ked mas W tak sa auto rozbieha s 2 rychlostneho stupna a R radi tu vysiu ak mas tiptronik

2010-01-19 14:21:11

přesně tak, mám 320i na normální ježdění taky mám pořád na W- to vlastně asi jedničku na rozjezd v sebevětšim kopci ani nepotřebuje, ale taky s tim hodně taham auta, tak při tahání dávám S.

Ještě jsem se chtěl taky na něco zeptat ohledně toho tahání, přecijen tím ten automat dostává určitě o hodně větší záhul, jak by s tim bylo lepší zacházet v tomto případě? Nebylo by lepší tam dávat ručně1,pak2..aspoň ve většim kopci? (mám ten starší model,ne facelift). Když se to dává1,2.. může se to přehazovat i za jízdy? Nebo se mam na to radši vykašlat a jezdit furt na D? (do teďka jsem to tak dělal). A co je ještě pravda na jedné věci, jednou mi někdo řikal, když stojím delší dobu na červené,že je lepší dát N a někdo jiný zase tvrdí,že je lepší s tim právě vůbec nehejbat a mít pořád D.

viki  
viktor
2010-01-19 14:43:21

1,2 atd řadit můžeš ale nic si s tím nepomůžeš daleko lepší je lehká noha at to nedostává šupy Dečko ti zamyká měnič takže pokud s tím přivěsem nehrneš nějak rychle je lepší ten kvalt před tím (nenutíš to zamykaní pořád pracovat pokud často přeřazuje něco jiného je kde už auto jede plus minus konstantní rychlostí a není nuceno řadit) ,to samé je stání na červenou automat je na to přizpůsoben vyřazením nic neušetříš volnoběžný otáčky jsou trochu výš,vyřazováním nutíš měnič pracovat jednička zpátečníka a zpět přes zpátečku záleží na tom jak dlouho stojíš a jak si to posoudíš .Samozřejmě vše je tam od toho aby to makalo z druhé strany měnič je drahá záležitost každá součástka má svou životnost a ty ji můžeš pomoct

2010-01-19 17:55:08

super, dík, jestli to teda dobře chápu, takže ne dávat1,2..to je asi zbytečný, ale pokud teda nepojedu s tim plaťákem víc jak90,100km/h(což většinou stejně nejedu)tak je lepší tam mít místo Déčka čtyřku a vlastně pokud fakt člověk nepojede rychlejš tak to platí i pro normální jízdu bez plaťáku..

viki  
viktor
2010-01-19 19:08:11

tak tak,a není problém když se před tebou objeví pohodlná cesta to Dečko tam mrsknout

2011-05-28 15:52:21

Olej ATF .. Již tomu bude jeden rok, co MB zavedl novy olej do automatickych prevodovek...ATF MB236.15...modre barvy, neni misitelny s predchozi specifikaci a je jen do prevodovek 722.9xx od datumu vyroby 18.06.2010 ! ( krom motoru 629, tam je stale MB236.14 )..

Tak jen takove info...pro nekoho dulezite pro jineho mene

A kdo bych chtel vedet, ktery olej danou specifikaci splnuje...tady ma tahak

http://bevo.mercedes-benz.../bevo-blaetter-sort1.html

Mam dnes dobry den zrejme, ze jsem na vas tak hodny

2011-08-04 11:14:02

Automat a režim S+W .. Tak se tu nějak probírají automaty,tak se taky dovolím a na něco se zeptám Mám tiptronika s režimi S + W. Vím,že volba W je spíš na zimní provoz a S na "sportovní" jízdu,ikdyž ta se v případě CLK W208 moc praktikovat nedá. Zkrátka,sporťák to neni, to vim. Ale co mne zajímá,je to,že nijak zvlášť necítím rozdíl mezi režimem W a S. Možná je malý rozdíl ve způsobu řazení,ale to je možná spíš jen moje sugesce,protože to nijak zvlášť výrazně nepociťuju

Máte s tím někdo výraznější zkušenost ?

Další co se mi vůbec nelíbí je to,že když jsem zaparkovanej např. ve svahu a po nastartování přeřadim z Péčka na Déčko,nebo i na eRko,tak to dost tvrdě cukne nedávno to byla docela pecka. I když se snažím před odbržděním z Péčka mačkat brzdovej pedál co to dá,aby se auto na tom svahu nehlo,stejnak je to občas rána,že mám někdy obavu,jestli ta převodovka je ještě na svým místě a neleží už náhodou pod autem.

Co se týče řazení je to o.k. Souběžně jezdím s automatem od VW a tam takový mordy nepociťuju,ani u předešlých automatů jsem tenhle jev tak výrazně nezaznamenával. Hlavně mi nepiště,že je něco v automatu na odchodu

2011-08-04 11:41:44

Wéčko znamená že to řadí v dřívějších otáčkách a rozjíždí se to na 2jku. Ale když dáš plnej plyn, tak se tu v ty chvíli samo přepne na normál a řadí to do plných a i je ostrej rozjezd na 1ku.

Sko znamená Standart, ne Sport

S tím stáním v kopci je to tak, že předtím než dáš P, tak musíš sešlápnout parkovací brzdu.. Na Nko si pak můžeš zkusit že Méda bude v klidu na ní držet i v sebeprudším kopci a pak dáš normálně P a je pohoda.. Potom až zase pojedeš, tak ti řazení na R i D půjde jemně jako když stojíš v rovině. Plno lidí tu parkovací brzdu nepoužívá, nechává Médu stát v kopci jen na převodovce a tý to prej dost škodí. Proto tam taky parkovací brzda je

Takže pak nestartuješ, sešlápneš normálně brzdu, odjístíš parkovací brzdu, dáš tam Déčko a můžeš vyrazit


Odpovědět

1  2  3  4