Fórum - Téma


MB - Antikorozní ochrana


Fórum Technický koutek MB - Antikorozní ochrana



1  2  3

Iron  
Tomáš
2014-10-16 17:25:18

tim2001: presne tak. A kdyz se tim udela auto novy tak ani neodrezujes. Jen umyjes a vystrikas medvedici spodek

 Mori  
Tomáš Hofman
2014-10-17 19:44:55

iron: to zní dost blbě cos napsal

Iron  
Tomáš
2014-10-17 19:47:48

mori: jo na spodek auta se holt tak musi. Se vsim co ma kozy a kola je nekdy problem

2014-10-17 20:07:56

mori: ...napsal vtipně a pravdivě...

Iron  
Tomáš
2014-10-18 21:12:31

Jinak tim voskem ve spreji jsem strik i spodek popelnice. Stara shnila a novou jsem hned dole strik aby se to neopakovalo

 Mori  
Tomáš Hofman
2014-10-31 23:33:20

iron: jj jsem svěděk. Hezky to tam vystříkal

2015-06-21 11:54:34

Antikorozní ochrana - vaše zkušenosti... .. Ahoj,

nedávno jsem pořídil Vaneo z roku 2004 a né že by bylo nějak brutálně shnilý, ale pochopitelně na podvozku nějaká koroze+ v dutinách ap. je...

Chci řešit ošetření koroze na "nevyditelných" místech, nejedná se mi o opravu laku, lemů blatníku, 5-tých dveří ap.,toliko na vysvětlenou...

V minulosti jsem to řešil mechanickým očištěním, natřením odrezovačem a pak následným nátěrem buď základovky+vrchní barvy, nebo přímo jedním nátěrem spec. barvy na rez (Hammerite ap.). Bohužel to němělo dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila-de fakto jsem nenašel barvu, nebo postup, jak korozi na delší čas nějak účinně zastavit...

Z toho, co jsem zjišťoval(když opomenu standartní výše popsaný postup), jsem zjistil + slyšel tyto rady:

1. Nátěr podvozku + dutin OLEJEM -nátěr štětcem(někdo radí vyjetým olejem z friťáku, někdo jakým koli oleje používaným v motorismu, někdo olejem smíchaným s nějakou vazelínou=hustší konzistence...).

  • údajně se na takto ošetřený nátěr nalepí prach a vytvoří se vodě odolná emulze, přes kterou koroze jen tak neproleze(ošetření podvozku,dutin)+ se to zároveň promaže.

2. Ošetření SUŘÍKOVÝM PRÁŠKEM + LNĚNOU FERMEŽÍ (údajně tvrdne caa 2 měsíce!)

  • o tom jsem se dočetl zde na foru(příspěvek od Ronin) a zřejmě se jedná o směs smíchanou ze suříkového prášku a fermeží-bohužel o této metodě jinak nic nevím...

3. Použití tzv. Super Neutralizátoru KOROZE

  • dočetl jsem se také zde(příspěvek od Maxton), ale o této metodě taktéž nic nevím...

Samozřejmě pak by taky šlo dát auto do servisu a nechat na něm provést spec. nástřik, ale po zkušenostech se servisama a kvalitou odvedené práce se snažím (co je v mých silách), si určuté opravy a údržbu dělat svépomocí-alespoň člověk ví, jak to má udělané...

Druhá věc je, co na různé nátěry a nánosy řekne později mechanik, co na autě pak musí něco měnit ap., protože řada různých a různě napatlaných nátěrů akorát v mnoha případech ztěžuje přístup a povolení určitých partií a šroubů...

Byl by nějakej tip na kompromis s dobrým antikorozivním nátěrem+dlouhodobějším účinkem?

Mě z toho vychází asi nejlépe nátěr olejem(otázka zní jakým), protože např. rezatý plot na chalupě jsem kdysi natíral vyjetým olejem z friťáku, ten následně jako-by zaschl a vytvořil film a od té doby to nerezne(aplikováno přímo na rez bez většího čištění...)

Díky Marek

baby  
Josef
2015-06-21 19:30:31

marek1300: já jsem použil toto

2015-10-17 20:16:28

Ahoj Mercedesáci,

moje zkušenosti jsou staré, levné a osvědčené.

na rozsáhlejší korozi karoserie, která již nešla zastavit běžnými vyhlášenými prostředky (odrezovač, Dinitrol, antirezin, Hammerite, Penetrátor ) a stále se obnovovala jsem použil s velkým úspěchem suříkovou základovku - návod zde :

http://www.trabime.cz/trabi.php?id=5&aid=54

na prahy - vyjetý motorový olej (čistý olej prý není vhodný - obsahuje nějaké agresivní látky), musí se zacpat spodní průchody, aby ihned nevytekl ven. Olej postupně vzlíná i do sloupků a nepřístupných míst ( hlavně za tepla v létě) a postupně se zanese jemným prachem a udělá film nepřístupný kyslíku, tím zastaví korozi. ( vyskoušeno ještě na Š100, které hnily před očima )

na spodek podvozku jsme kdysi s velkým úspěchem používali gumoasfalt, který se po zavadnutí přetřel tlumexem. (vůz byl otočen na kolébce ). Vrchní nátěr lumexu zastavil další vysychání gumoasfaltu.

Kontrola i po 10-ti letech ukázala po odškrábnutí nátěru naprosto nedotčený podvozek a gumoasfalt byl stále pružný.

Dnes již kolébky není vidět, tak tento nátěr již není asi možný a zbýbá pouze nástřik jinými prostředky. ale zase současné Mercedesy jsou zespodu poměrně odolné.

Zdraví Ronin

Iron  
Tomáš
2015-10-17 20:32:36

Jj, vyjetej olej byl stoprocentní. Dnes uz MB tolik nehnijou, tak mne staci vosk

2015-10-17 20:51:23

baby: tohle je pak ještě brunox,rodexol,základ od alkytonu jinak brunox za mě nej mám masařku takže tohle vozím místo lékárničky

2015-10-17 21:11:22

ronin: Byť z profilu není zřejmé kolik Ti je let,ale podle té kolébky a gumoasfaltu soudím,že budeme stejná generace.

Ona pravda je asi někde uprostřed.Dříve,půjčit autokolébku,nebo někteří si jí vyrobili sami doma a celý víkend čistit a natírat.

Ten gumoasfalt byl dobrý a věčný,když se však dobře nanesl.Tzn. na perfektně očištěnou plochu,pak to bylo fakt věčné,ale běda,kdyby nějaký rychlolakýra to tam naplácal.Potom to bylo horší,než bez nátěru,pěkně to pod tím rezlo.

Dnešní vozy mají vesměs dvanáctiletou záruku proti rzi a osobně si myslím,že nějaké dodatečné domácí patlání něčím je úplně k ničemu.

Co se týče toho suříku,tak to je záležitost před padesáti lety,kdy opravdu nic lepšího nebylo a používalo se jako základ před gumošem.Dnes je suřík v automobilovém průmyslu zakázán(jestli se vůbec tento olejový sajrajt dělá).

Dnešní ochrany jsou určitě daleko lepší,úplně na jiné bázi,ale je nutné je aplikovat několikrát do roka , celkem za nekřesťanské prachy.Záleží na tom jak se jezdí,ale min. dvakrát do roka určitě.

O tom asi ví nejlépe Iron.Osobně jsem příznivcem ochrany motoru a karoserie,to se mi líbí,ale podvozek,dnes,ani náhodou.

Iron  
Tomáš
2015-10-17 21:22:25

Šolim: v září jsem mel 30. Ale surikovku mam schovanou. Ukrad jsem ji z garaze babce bejvaly manzelky. Co se toho vosku tyce, je to na novy auta, respektive bez koroze. ML jsem trochu zastetkoval cernou alkytonkou, zbytkem surikovky a vosk na to. E jsrm delal hned jak jsem ho koupil. Melo rok a 12tkm, barva nebyla treba. Ten vosk je tak na 3 roky, ale ja to doplnuju jednou ročně. Vzdycky po zimě to beru horkou wapkou a trochu vosku to umyje. Jinak ma jit 2 baleni na auto, ja davam vic. Klidne i 4. Ale to je pro dobrej pocit. Delam tim vse mimo brzd. Hadicky, cepy a vsechno co dole je. Zkratka spravnej chlap musi obcas spodek vystrikat. Co se tyce ochrany a lesteni, zde na fotce muj arzenal

2015-10-17 21:42:33

iron: JJ,Tomáši vím,že je to Tvůj job a určitě víš o čem píšeš.Faktem však je,že suřík je skutečně dnes zakázán,zrovna tak jako pájení svařené karoserie mosazí,vzniká galvanický článek a dochází ke rzi.

Pouze jsem chtěl naznačit,že gumoasfalt,suřík aj.zastaralé prostředky, jsou již dnes dávnou historií a aplikují se moderní prostředky dnešní doby.

Arsenál máš pěkný,vím,však jsme o tom spolu hovořili,akorát mi "vadí" ta firma "Würth",je to totiž naše,byť dceřinná,ale konkurence.Já jsem "reca"

Iron  
Tomáš
2015-10-18 00:00:43

Šolim: kouknu do katalogu, treba prejdu k vam

2015-10-18 17:26:29

Ahoj,

Suřík byl můj asi pátý zoufalý pokus o zastavení rozsáhlé koroze na karoserii, když se neosvědčilo velké množství drahých prostředků s pěknou reklamou.

O jeho jedovatosti (olovo) určitě každý dnes již ví, ale stačily mě pouze 3 malé lžičky prášku a jako zázrakem mám již dva roky od koroze úplný klid, a koroze dále neprostupuje.

(Poznámka - myslím si že 3 lžičky tohoto sajrajtu životní prostředí určitě neovlivní, navíc se koroze potírá a ne stříká, při použití v automobilovém průmyslu by se jednalo určitě o tuny).

Mám C r.v. 2000, koroze byla prostoupena opravdu všude ve velkém množství a ve špatně přístupných místech, plech je tenký a byla by nutná rozsáhlá demontáž s nejistým výsledkem.

  • Jinak olej jsem nalil do prahů mercedesu starého asi 18 let W115 r.v. 1970 dnes má prahy a sloupky stále jako nové.
  • Gumoasfalt a tlumex je také stará metoda ( která byla dlouhodobě stoprocentní, a mám ji osobně vyzkoušenou ). Dnes se to již nevyplatí, dříve byla koroze velkým strašákem a auta měla daleko větší cenu a jistě bylo i více času a energie, jak již tady předchůdce píše, naši tátové se vydrželi rýpat celý víkend v autech, což je pro mne dnes nepředstavitelné, současná auta velmi rychle stárnou a dají se pořídit za mnohem dostupnější ceny než před lety.

Pokud někdo ví o cenově dostupném ekologickém prostředku, který spolehlivě zastaví korozi pod lakem, prosím napište jeho název. Ještě pár foto zdraví Ronin.

Omlouvám se ale tomuto jsem neporozuměl – píši o korozi pod lakem vozu.

( "Dnešní ochrany jsou určitě daleko lepší, úplně na jiné bázi, ale je nutné je aplikovat několikrát do roka, celkem za nekřesťanské prachy. Záleží na tom jak se jezdí, ale min. dvakrát do roka určitě") .

2015-10-18 17:49:33

ronin: používám tohle seškrábnu zatřu a dál už to nehnije ..

http://www.auto-doplnky.c...runox-epoxy-100-ml-p36842

věc co opravdu funguje

2015-10-18 18:07:30

popelnice: Kuci jak se tady již mnohokrát psalo,boj se rzi je dopředu prohraný.Nechci vypadat jako rozcapenec, ale lepší prodat a za dosetrený peníz koupit jiné.

Samozřejmě nejedná-li se o veterána.Existují různé sady od špičkových výrobců, ale po čase to stejně vyleze na povrch.

Takové ty inzeráty, kde se píše mírná rez , tak tomu se vyhýbat na sto honů. Radši vylágrovaný motor.

2015-10-18 18:14:00

Šolim: samo je to starej pelech od spodu po lišty na dveřích to mám z laminátu a tmelu to nezrezaví nosníky sem vyřezal a udělal si nový a když něco vykoukne na lenu nebo ted třeba na střeše tak to jen seškrábnu zatřu a jedu dál

baby  
Josef
2015-10-18 19:16:03

popelnice: nejlepší je to vyřezat a dát nový plech ale kdo se s tím bude srát protože ta práce už se nevyplatí jelikož by se to auto muselo udělat celý.A vařit na tom je vo držku protože těch nátěrů a dalších překvapení je tam dost a Jinak co by jsme každoročně dělali


Odpovědět

1  2  3