Fórum - Téma


EU a zákaz úpravy aut


Fórum Pokec všeobecný EU a zákaz úpravy aut




2012-10-08 11:02:49

Go Go EU

Vztah bruselských úředníků k individuální osobní dopravě připomíná těžkou alergii. Přestože je jedním z hlavních ekonomických motorů unie, Evropský parlament reaguje jako pomatený imunitní systém, který si pod sebou řeže větev.

Pro příklady nemusíme chodit daleko. Uměle nafouknutý problém s emisemi oxidu uhličitého a pokutování jeho nadlimitní produkce auty, která je měřena realitě vzdálenými normami, nevede ani tak k omezování spotřeby racionálními prostředky, ale spíše k pozvolné likvidaci dosud používaných automobilových koncepcí. Aniž by existovala jakákoli smysluplná alternativa. K dalšímu „pokroku” stejným směrem je již naplánována celá řada dalších opatření, zřejmě s jediným cílem - definitivní likvidace všeho, co jen trochu připomíná osobní automobil, včetně svaté krávy všech ekologů a sluníčkových lidiček - elektromobilu. EU se totiž oficiálně zavázala nahradit nás unifikovanou euroentitou pohybující se pěšky, na kole anebo maximálně státem kontrolovanou hromadnou dopravou.

Pokud nás čtěte pravidelně, asi už víte, že tohle naneštěstí není hloupý vtip, ale cílený plán s existující metodikou, která se dále vyvíjí a roste. Jedno z chapadel Evropské komise má třeba nově políčeno na trh s druhovýrobou náhradních a modifikovaných dílů. O co úředníkům jde? To je otázka, podle jejich návrhu by ale musela zůstat všechna vozidla po celou dobu své životnosti shodná se specifikací, v jaké opustila továrnu. Absolutně.

Na první pohled nevinná větička možná svádí k domněnce, že dostanou přes prsty hlavně lidé, kteří bez potřebných vědomostí a zkušeností przní tisíce aut garážovým tuningem, ale jak už se stalo dobrým zvykem, problém je poněkud palčivější. EU se totiž nejedná pouze o komponenty určené ke změně vzhledu nebo jízdních vlastností, které navíc i dnes podléhají přísnému typovému schvalování, ale o naprosto všechny součástky.

A nejde jen o to, že si zkrátka nebudete moci dát na svou Octavii laděný výfuk nebo pořádné křídlo, pod hrozbou pokuty (a nedivili bychom se, kdyby nám časem nebylo vyhrožováno zabavením případně sešrotováním auta) nebudou v konečném důsledku ani majitelé veteránů či starších vozidel udržovat svůj vůz v provozuschopném stavu. Sehnat díly shodné s originálem na některá starší auta prostě nebude možné, nebo to půjde jen za cenu, kterou si dotyční nebudou moci dovolit. Zajímavé sice je, že EU by byla ochotna ustoupit od prohlídek v STK u aut starších třiceti let, pokud by zůstala mechanicky i svým vzhledem zachována v naprosto originálním stavu. Jenže jakákoli pozdější výměna konkrétní součástky - kupříkladu použití nepatrně pozměněných stěračů z roku 1959 na voze ročníku 1956 - by byla ilegální a je nepochybné, že unie by za účelem kontroly a vymáhání práva dokázala vytvořit další armádu státem placených byrokratů.

Mimo zákon by se ocitly i jakékoli úpravy vedoucí ke zlepšení fungování vašeho auta. Stačilo by používat novější stěrače, součástky brzdového systému nebo žárovky s lepším světelným výkonem, ačkoli se může jednat o produkty podílející se přímo na zvyšování bezpečnosti provozu, a máte zase problém. Přitom to všechno, nebo třeba dodatečně a dobrovolně namontované bezpečnostní pásy v automobilu z doby, kdy se ještě nepoužívaly, těžko mohou někomu ublížit. Podle navrhovaných pravidel by ale byly ilegální a staly by se důvodem k vyhazovu od technické kontroly. Přinejmenším.

V novém návrhu se zkrátka hraje o regulaci trhu s díly z druhovýroby i omezení vůbec existence starších vozů. A proč Evropskou komisi vůbec zajímá, jaká máte na autě kola, podložku pod espézetkou nebo z jakého rádia posloucháte svou oblíbenou stanici? Vyčerpávající odpověď na to asi nemám a na pravděpodobné formální důvody jako bezpečnost (to v případě likvidace dodatečných úprav) nebo ekologie (to v případě likvidace historických aut) nevěřím. Ale co třeba to, že velké automobilové koncerny, častokrát zavázané svým vládám za dotace z veřejných prostředků nebo daňové úlevy, se kontrolují mnohem snadněji než spousta malých firem? Nebo vítr opačným směrem - snaha automobilových koncernů omezit prakticky bez práce druhovýrobu dílů, které mohou jinak samy vyrábět a prodávat?

Jelikož objem obratu uvedených produktů je na českém trhu ve srovnání se zbytkem západní Evropy spíše kapkou v moři než hmatatelným podílem, asi by nás nemělo překvapit, že jsme odpor domácích firem zatím nezaregistrovali. V Británii se ale strhla docela slušná lavina reakcí posílající velectěnou EU k šípku. Podle informací tamních motoristických organizací jako je třeba Automobilová Asociace (AA), Federace klubů britských historických automobilů (FBHVC) nebo Sdružení automobilových nadšenců (ACE) vesměs považují daný návrh za absurdní a směšný a také další příklad vměšování Evropské unie do fungujícího odvětví. Poukazují rovněž na fakt, že „historický“ automobilový průmysl zaměstnává jen v Británii na 28 tisíc lidí a ročně přispívá do státní pokladny částkou 4,3 miliardy liber.

Síla českého hlasu bude v tomto směru srovnatelná s jarním vánkem, na britské ministerstvo dopravy se však již obrátilo více než 240 firem a organizací požadující smetení dalšího nesmyslu Evropské komise ze stolu. Přestože jde o působivé gesto, podcenit oslí mentalitu Bruselu by mohlo být velmi ošidné. Však kolik dnes platných regulací se ještě před nedávnem zdálo být zcela absurdních? Napadlo by vás před 10 lety, že si letos nebudete moci ani koupit žárovku? Návrh podobný tomu popsanému se tak může stát realitou velmi snadno...

Zdroj: http://www.autoforum.cz/z...-a-likvidovat-i-veterany/

Skyair  
Pavel
2012-10-08 12:41:17

Bohužel smutně pravdivé. Kdo ví, jak probíhají STK v Německu a zná certifikáty ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis - Všeobecné provozní povolení ) & Co a schvalování TÜV (Technischer Überwachungs-Verein, česky Technické kontrolní sdružení) a konečně povedená ES (Evropská komise), pak ví, co se na nás hrne. Vše v úvodním příspěvku je děsivý fakt a není to otázka dlouhého času, kdy to bude zrealizováno. A opravdu snad jedině postoj Británie dává alespoň malou naději, že ne vše se z těch direktiv v EU prosadí.

God Save the Queen

2012-10-08 13:20:10

Mno, super. Takze vlastne je moje Cina vrahem Ozonove vrstvy , nehlede na to ze 5 svetovych transportnich lodi nadela vic sajrajtu nez 50M Aut. Dale me uz na hranicich s Nemeckem budou chtit uplait, protoze mam vic nez 3 valce vic nez 1 litr objemu, na vyfuku nemam expanzni nadobku na bublifuk a do 50 km/h mi to nejezdi na baterky. A za hudbu z repraku me rovnou zastreli protoze za hranicema je povolenej jenom nemeckej Folk.

A jak budu lezet se spatne prostrelenou palici uvidim ve spetnem zrcadle cernej maskovanej passat kterej podradi zabali jej oblak jako kdyz bouchnou kamna a kolem ekoteroristu se prozene protoze ma vepredu zelenou plaketu.

Skyair  
Pavel
2012-10-08 13:30:48

a historicky nejgeniálnější Jára Cimerman to tušil už dávno před EU:

"Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat."

2012-10-08 21:42:07

Změna se TEĎ nebude týkat vozů registrovaných TADY v ČR. Jenže ono TEĎ a TADY je relativní pojem…

I v ČR jezdí nemálo vozů registrovaných v GB. Důvody jsou jednoduché:

Představte si, že zakoupením vozu Škoda Octavia RS jste nabyli dojmu, že jste se posunuli za svých téměř 800 000 Kč mezi jakousi automobilovou “lepší třídu”. Jenomže pak se na silnici setkáte například s 13 let starou Lancií Kappa 20v TB a zjistíte, že jste utratili peníze za pouhou bižuterii, která předstírá, že je klenotem. A tak se rozhodnete, že to, o co vás oklamala automobilka, doplníte mimo rozpočet. Pořídíte vozu podvozek, který zamezí chování nakopnuté kozy na každé nerovnosti (aby auto překážky přejelo bez změny podélné trajektorie). Pořídíte brzdovou soustavu s pevnými vícepístkovými brzdovými třmeny a skutečně funkčními destičkami a kotouči. Zaměníte původní turbodmychadlo takovým, kterému ihned po zahřátí nepraskne těleso zadní komory WasteGate ventilu. Změnite časování, aby motor měl výkon v celém rozpětí otáček. K tomu potřebujete i výrazné změny na motormanagementu, protože Robert Bosch odbytová a.s. se nachází vývojově a kvalitativně kdesi v Severní Koreji minulého tisíciletí, zatímco Vy jste se zhlédli v součaném systému Magneti-Marelli IAW90. Karoserii potřebujete vyztužit, aby se nekroutila jak žvýkačka… a tak můžeme pokračovat.

Nic z toho se ale u vozu registrovaného v ČR NESMÍ

Vy nesmíte provést na autě zásah, který jej učiní bezpečnějším, ovladatelnějším a smysluplnějším Českou legislativou jsou povoleny pouze zásahy, které nikomu nic dobrého nebo funkčního nepřinesou, které jsou samoúčelné a zbytečné! Jak situaci vyřešit?

Někteří jedinci, kteří nemají potřebu ve svém voze zemřít nebo jím kohokoli zabít z důvodu stádnosti registrují své vozy v Británii. Tam mohou skutečně auto vylepšit a dodat mu funkčnosti. U nás ne. U nás jsou korporace svaté a nikdo, NIKDO nesmí jejich dílo jakkoli měnit.

Je dobré si uvědomit, že budování korporativistického fašismu v EU nebude bez následků. Stejně, jako nebylo bez následků budování fašismu v Itálii a z něho pramenící budování národního socialismu v Německu ve 30. letech minulého století. Nejde o to, zda potlačováním podnikání a volného trhu ve prospěch centrálně řízeného korporativismu TEĎ momentálně pro většinu lidí znamená nebo neznamená nějakou jasně a ihned VIDITELNOU změnu života. Jde o to, že všechny snahy o centralizaci VŽDY KONČÍ NEPŘEDSTAVITELNÝM LIDSKÝM UTRPENÍM! Nepředstavitelným v době konjuktury, v době liberálních principů a funkčních demokratických mechanismů.

Je to salámová metoda. Dneska nám zakáží žárovky, zítra měnit brzdové komponenty, pozítří nám budou holit hlavy a popozítří malovat uši na zeleno a zabíjet ty, kteří je zelené nemají. A to vše ve jménu lepších zítřků. Jestli mají ty světlé zítřky podobu svastiky, rudé hvězdy nebo žlutých hvězdiček je zcela irelevantní. Není podstatná barva a symboly totality, podstatná je ona totalita sama

Doli  
Libor
2012-10-08 22:20:13

V tom co píšeš je bohužel (pro nás) veliký kus pravdy. Ale velká většina naší konzumní společnosti to nevnímá a ten malý zbytek už tak nějak otupěl ... Chce se mě v této zemi čím dál častěji . Hurá k volbám

2012-10-09 12:17:22

Kdyby raději zakázali úpravu najetých km. Tohle auto sem našel dneska na Aukru . asi před úpravou.

Iron  
Tomáš
2014-06-27 12:16:07

nojgi: To s Tebou naprosto souhlasím. To je státem povolenej podvod. Ale zpátky k těm úpravám, jsem dost často v SRN a u hranic se s hlídkama už skoro zdravíme a jednou jsme se o tom bavili. Vysvětlili mi to takhle: Křídlo, spoiler a prahy si můžeš na auto dát, ale díl musí být schválen TÜVem. Jasný že která firma ho má, tak je někde dobře zaháčkovaná, ale díl už má schválení, takže třeba příchytný šrouby jsou opravdu z oceli a ne z plastu což se daří čínským výrobcům. Jinými slovy si můžeš auto poladit na lepší aerodinamiku, ale musíš mít dodávanej díl schválenej, kde je jistota že ve 150 km/h se neutrhne a nevlítne do auta za Tebou kde sedí máma s dvěma dětma. Když jsem kupoval na mondeo spoiler, tak mě stál asi 5.000 Kč u Forda a byl k němu certifikát, kterej jsem na STK dokonce musel ukázat, protože v Číně se dal na Ebay koupit za polovinu bez certifikátu. Maník a tuner co auto koupil známým sehnal stejnej spoiler z Číny za polovinu a certifikát jim nafotil. Jinými slovy v EU se řídí věci od stolu a ne z praxe a ještě že Češi si po 40ti letech červenýho moru umí poradit s nesmyslnýma nařízeníma. Toho kdo to vymyslel bych osobně pokutoval za bonbony v kastlíku, protože to není originální díl

Teď zakázali palivový filtr


Odpovědět